Onvriendelijk en frustrerende werkwijze Belasingdienst Amsterdam
Na uitgebreide online informatie te hebben verstrekt inzake een bezwaarschrift WOZ waarde, kreeg ik per brief de opdracht om via de app nadere informatie te verstrekken, opnieuw binnen 14 dagen. Het formulier moest in één keer worden ingevuld en er zouden ook foto's mee gezonden moeten worden.
Als ik dit formulier op mijn PC wilde invullen moest ik een mail sturen of bellen. Evenwel bellen gaf geen resultaat, dus gemaild. Daarop kreeg ik te horen dat het 6 weken of langer kon duren voor ik antwoord kreeg. Daarop een halve dag bezig geweest om dit te laten bespoedigen.
Na een link te hebben ontvangen, waarop ik het 'formulier' zou kunnen ontvangen bleek dit uit hoofdstukjes te bestaan met enkele eenvoudige 'invuloefeningen'. Er was geen mogelijkheid om teksten toe te voegen en het aantal foto's om in te zenden was beperkt tot totaal 9.
Daarop heb ik een foto gemaakt met de tekst waar en hoe ik de uitvoerige informatie vergezeld van de noodzakelijke foto's naartoe zou e-mailen en deze ge-upload.
Conclusie: belasting Amsterdam is uiterst klant onvriendelijk en bewandelt allerlei manieren om je zodanig te frustreren in de hoop je bezwaar op te geven. Ze verstrekken onvolledige, maar ook foutieve informatie.
Uit hun reactie blijkt dat mijn bezwaarschrift niet eens is bekeken. Dat vind ik ronduit schandalig!
Nu begrijp ik ook waarom het vertrouwen van mensen in de overheid zo laag is.
Het zal vermoedelijk wel uitmonden in een tocht naar de Rechtspraak.
De mogelijkheid om online een klacht hierover in te dienen stuit op een ongeveer dezelfde bureaucratische werkwijze. Vandaar deze openbare manier.
