Colorsmith Reviews 

320
•
TrustScore 3 uit 5

2,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Die erste Erfahrung war gut: gelungene Farbabstimmung -´der Einführungspreis. Dann ein deutlich teureres Abo. Bei kurzen Haaren lässt sich die Portion aber halbieren. Die Farbwirkung war schwächer... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Natural looking results, leaves the perfect amount of gray. Been using for years, can’t recommend more highly.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

They says it's bespoke and hand mixed but feels this is just marketing when it's probably there's about 20 options.lots of waste plastic packaging that easy recyclable, even the cardboard box has shin... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

This was my first hair and beard colour 7 months ago and I didn’t have the best experience. However they now have a permanent colour version to fully colour rather than fade greys so as they sent a... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Haarproductenwinkel

Geschreven door het bedrijf

At Colorsmith, we believe that when your hair color fits like a glove, you feel like your best self every day. Get ready for a new way to color, with everything you need delivered to your door in one discreet box. Led by a team of real-life colorists at our Los Angeles Headquarters, our custom men’s hair color and beard color takes into account your unique needs to give you a natural-looking finish. Similar to the salon experience, each bottle of hair color starts with a consultation. By taking our Quiz, our licensed colorists get to know you and your color goals before crafting a completely customized shade, made-to-order just for you. From the name on the bottle to the personalized instructions, we’re revolutionizing at-home hair color for men and taking things to the next level by giving you access to a personal colorist at every step along your color journey. Whether you want to adjust your hair dye or beard dye (our patented customization technology can adjust your color down to a ¼ of a shade) or want to learn how to get the best gray coverage, our professional colorists are here to help. In addition to our custom Color Case, we offer professional-grade hair care (like shampoos, conditioners, and stylers) and salon-inspired tools (like scalp massagers). Connect with a colorist today and start crafting your unique shade.


Contactgegevens

2,9

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

320 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,9

Alle reviews

(320)

6 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I tried the trial

I tried the trial , it didn’t cover the greys but then out of the blue was billed for another supply which I did not know it was a subscription and was not made clear.

3 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

Tarsem - Thank you so much for sharing your feedback. We are so sorry to hear about this poor experience with our color and that you weren't aware of your Color Plan. We'd love to adjust your formulation for increased grey coverage. Please contact hello@colorsmith.co for further assistance, we're happy to help!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

From Salons to a better result with DIY Colorsmith

I used to get my hair coloured in a salon. My Uncles all went grey in their early 30s. The salon experience was nice but costly and they often coloured my hair way too dark. So it looked coloured which defeats the purpose.

Then I found Colorsmith. And I'm glad I did. Not only is it a more cost-effective option, the colour is great.

I've had two to three different colour formulations, to get the blend just right. And now, I'm over the moon and am looking younger, which is sadly quite important in the ageist world we live in.

I also get Colorsmith's shampoo and conditioner. I used Head and Shoulders for over a decade as I had a dandruff problem. But I've had no dandruff since using Colorsmith's hair care products.

Needless to say, I'm a very happy convert. I'm also surprised at the low average rating here. It feels like people need to take personal responsibility for A) the colour mix they choose and B) how they apply it. Give your colourist really helpful info and photos and follow the instructions. It couldn't be easier.

Oh and the customer service is excellent.

1 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

WRT - Thank you so much for your feedback, we are over the moon to read your review and that you are loving your experience with us! We put customer experience and satisfaction as our priority, and your review reaffirms the hard work we put in every day.
We truly appreciate you sharing!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I canceled all orders

26 oktober 2023
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

Steven - Thank you for your feedback. 

We are so incredibly sorry to hear that your experience was not all it should have been. Please contact hello@colorsmith.co for further assistance. 

We are always happy to help in any way we can.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

You guys reformulated my color at my…

You guys reformulated my color at my request and nailed it. 👌

20 oktober 2023
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

Dave - Thank you for your feedback! 

Nothing makes us happier than hearing our clients are pleased with their experience, and our colorists love creating the perfect shade for our clients. 

Please feel free to reach out to hello@colorsmith.co if you need any assistance in the future!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Oh my god not easy to get rid of them

Oh my god. You don´t easily get rid of them. It´s almost impossible to delete profile and Subscription.

Also it´s not clearly mentioned, that this is a subscription based purchase.

You better take you hands off this page.

22 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

Martin - Thank you for your feedback, and we will certainly pass this suggestion along! We are always looking to improve and grow. 

Please feel free to reach out to hello@colorsmith.co if you need any assistance in the future!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Too expensive per use for people with short hair.

The hair product is good, but it's problematic as I only really need about a quarter of what they're sending each time I treat my hair. I have short hair - both on my head and on my beard - so I just need a little bit of the mix. But they only have one size that you have to mix together. So I end up having a ton of extra stuff afterwards. The second time I used it, I had to get my own mixing container and then try to measure off a quarter of each vial to use it in the proper amount.

So - in sum, the color is good, but It's not good for people with short hair.

19 september 2023
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

Javier - Thank you for your feedback, and we will certainly pass this suggestion along! We are always looking to improve and grow. 

Please feel free to reach out to hello@colorsmith.co if you need any assistance in the future!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID!!!

AVOID!!!

Unfortunately, the dye did not cover my gray hair.

Lack of customer service. Nobody reply to emails.

7 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

Dave - Thank you for your feedback. We are so incredibly sorry to hear that your experience was not all it should have been. We'd love to adjust your formulation for increased gray coverage and our team is always happy to help. Please contact hello@colorsmith.co for further assistance.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

cost to much

it was not bad but I can get the same results using just for men hair color at a less expensive price.

18 september 2023
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

Hi, thanks for sharing your experience. We totally understand that our pricing can seem a little high. That’s because so much comes with your order! Like salon-quality color, created according your needs and goals, access to a personal colorist, the hand packing of each individual bottle that’s shipped to your door, and all the accessories that come inside your kit so you can color like a pro. The best way to get a bang for your buck is to sign up for a Color Plan so you can get 20% off your order, every order.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I really had a very bad experience with…

I really had a very bad experience with this company the product don’t work at all and ask for a refund, I had three orders the first one I did and the other two that came because of the subscription. Find it difficult to cancel the subscription. Finally I did but feel being scam so as for a refund had one payment but they don’t want to refund me the rest. So plz don’t waste your money on this product it doesn’t work at all.

Plz be careful ❗️ please 🙏

28 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

Thank you for your feedback. We are so incredibly sorry to hear that your experience was not all it should have been, and we apologise for any confusion with our Color Plan. We'd love to adjust your formulation so it's just right; if you ever wish to give us another try, don't hesitate to contact us at hello@colorsmith.co; we are always happy to help in any way we can.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

Mark - Thank you for sharing your experience, we’re pleased to hear that you’re enjoying your color, and we hope to continue helping you find hair perfection!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

The color on my beard only lasts for…

The color on my beard only lasts for about 3 or 4 days tops. Once the color is mixed inside the container and you want to use it for another time, the color no longer sticks to beard, it is useless.

25 augustus 2023
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

Hi, we are so sorry that your color is not lasting and we'd love to adjust your formulation for long-lasting results. Please, contact our colorists hello@colorsmith.co for further assistance. We also would like to inform you that we do not recommend splitting or saving any of your leftover hair color and developer for later applications. Every Color Case is custom-formulated for one application and we can’t guarantee the color results after the initial, intended application.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

One big hoax

One big hoax - Stay away!

They take your credit card details and start charging. You cannot get out of it. Stay away

7 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Colorsmith

Antwoord van Colorsmith

Hi, thanks for your comment. We apologise for any confusion with our Plan. We'd like to inform you that, if you have placed your first order through a promotional offer, you have also enrolled in our Plan, which is completely flexible, gives you the 20% off and it can be cancelled at any time. Of course, you also have the option to place single orders, if you prefer! If you need further assistance regarding your account, please contact hello@colorsmith.co and our team will be happy to help you.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer