Een Goede Nachtrust, Peter Buurman. Met ZEKERHEID het ALLER-ALLER-ALLER-SLECHTSTE BOEK VAN 2020…
Met ZEKERHEID het ALLERSLECHTSTE BOEK dat ik OOIT gelezen heb.
Een Goede Nachtrust van Peter Buurman, uitgegeven door Das Mag Uitgevers, is een boek aangeprezen door het NRC Handelsblad, DWDD Boekenpaneel, De Morgen, Het Parool, Eindhovens Dagblad, De Volkskrant, Knack en Rob van Essen en vele anderen. Vermoedelijk hebben deze mensen nog een gunst te bewijzen aan deze uitgever of auteur, of ze hebben er goed voor betaald gekregen. Het boek Een Goede Nachtrust van Peter Buurman zullen deze recensenten niet zelf gelezen hebben. Het verhaal is totaal onsamenhangend, inconsistent, geen opbouw en qua taalgebruik is het van een kind van vijf (zeker in het begin).
Het boek kondigt tevoren aan dat je "er doorheen moet dromen". Het boek heb ik tot drie kwart gelezen. Ik kan me totaal niet voorstellen dat het NRC, DWDD of een oud-winnaar van de literatuurprijs zoveel energie gestoken hebben in zo een waardeloos geschreven verhaal te lezen. Misschien als dit verhaal door een ander geschreven zou zijn, het mogelijk, wie weet, wel een boek zou zijn waar je met plezier op terugkijkt.
Dankzij recensies van bekende namen is het boek een "succes". Ik overweeg het boek onder rembours naar de uitgever terug te sturen. Dan kunnen ze het deponeren bij de recycling-afdeling. Laten ze er dan een fatsoenlijk boek van een volwassen auteur van drukken.
Mij was uitgeverij Das Mag niet bekend. Met het boek Een Goede Nachtrust van Peter Buurman heeft Das Mag Uitgeverij zijn visitekaartje afgegeven. Verder mag bij iedere recensent die dit boek aan heeft geprezen een heel groot vraagteken gezet worden. Het is zeer goed mogelijk dat de uitgeverij het boek zelf niet gelezen heeft. De uitgever had het beter kunnen aanprijzen
met woorden als "het ALLER SLECHTSTE BOEK ooit geschreven". Ik garandeer u, dat was een stuk eerlijker geweest en daarnaast is iedereen nieuwsgierig naar het ALLER SLECHTSTE BOEK... Dat had ik ook wel willen lezen dan.
Voorbeeld:
Wilt u echt een super slecht boek lezen? Eén waarbij uw ego een boost krijgt, omdat u zich intellectueel ver verheven zal voelen boven de auteur ervan? Mogelijk het slechtste boek ooit uitgegeven door een Nederlandse uitgeverij? Lees dan Een Goede Nachtrust van Peter Buurman.
Dan zeker een aanrader!
(Dit is de eerste keer dat ik een boekrecensie schrijf, omdat het zo irritant slecht geschreven is. Dan heb ik het niet over de druk-kwaliteit en de zeer slechte binding van het boek. Het boek valt al vanaf bladzij 39 uit elkaar, terwijl ik altijd zorgvuldig met boeken omga. De kwaliteit van de tekst en het drukwerk sluiten dus uitstekend bij elkaar aan.)
(1 van de 5 STERREN! - ZEER SLECHT)







