Zeer teleurstellende ervaring met Den Hollandsche Elst; Afhalen en herplaatsen grafsteen, dubbel graf
Onze ervaring met Den Hollandsche was ronduit teleurstellend en onprofessioneel. Het begon al bij het ontwerp: de ontwerper leverde na drie pogingen een amateuristisch voorstel op losse A4’tjes, met de instructie om deze uit te printen, tegen het raam te houden en aan elkaar te plakken. Dit was onacceptabel en verre van professioneel.
De uitvoering was al niet beter. De verdiept aangebrachte letters en cijfers waren nauwelijks verdiept en onregelmatig aangebracht. Er was ook een uitschieter langs het kruisje, wat resulteerde in een zichtbare kras. Dit werd niet gemeld, ik moest het zelf constateren. Het gebrek aan zorgvuldigheid en aandacht was beschamend.
Tot overmaat van ramp moesten we vijf maanden wachten op herstelwerkzaamheden. Daarbij voegde Den Hollandsche verwarring toe door tegenstrijdige verhalen te geven over de reiniging van de steen. Eerst werd bevestigd dat hoge-druk reiniging was uitgevoerd, maar later ontkenden ze dit ineens, dit om zich in te dekken tegen ontstane vlekken tijdens het reinigen. Deze wisselingen in hun verhaal ondermijnen iedere vorm van vertrouwen.
Kortom, van het ontwerp tot en met de uitvoering en communicatie was de ervaring teleurstellend. Den Hollandsche heeft op vrijwel elk vlak gefaald en ik zou dit bedrijf absoluut niet aanraden.

Antwoord van Den Hollandsche







