elixhealing.com Reviews 

135
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was recommended to try Elix by a close friend who had great things to say about it and how it helped her after stopping birth control. My cycle balance monthly subscription is on its way to me and I... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Tried canceling several times. Couldn't login to my account so went through customer service. They didn't cancel my account and then I was charged again. There's no warning before you're charged. I've... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Elix has been awesome. You can tell they truly care about their business. My elix has worked wonders for my hormones. I appreciate you guys so much! Much love, Tabatha

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Elix Healing truly has done wonders for me! When I had my first consultation, I had this rash on my stomach and once I started with my personalized formula, that rash went away. In addition, my cramps... Toon meer


Contactgegevens

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

135 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 87% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(135)

52 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

3 months into using Cycle Balance I am

3 months into using Cycle Balance I was able to get off birth control and my PMDD has decreased significantly. I had tried many antidepressants and was so depressed and anxious I could not function more then half the month. I feel this has already improved in just the short 3 months I have used the product. Along with headaches and some physical symptoms I suffer from. I can not say better things and I am so grateful to have my mental health back!

26 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

PMS Symptoms relief

I really like their products. I have a lot of issues related to PMS and symptoms that suck. I eat pretty healthy, exercise, and get good sleep and was still having some pretty interruptive symptoms. When you follow Elix's protocol, their products REALLY DO WORK! Follow the instructions!! Their support team is really helpful and responsive to all the questions you have. I really do recommend working with them if you are a person who has a period. HIGHLY recommend.

28 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Elix has truly changed my life

Elix has truly changed my life. After 20 years of excruciating period pain due to endometriosis and adenomyosis, I finally found relief—now, I have no pain at all. Since taking Elix consistently, my symptoms have dramatically improved, and I feel more balanced overall. I also appreciate the subscription model—at first, I was hesitant because I’m used to buying things as needed, but it ended up being so helpful. With ADHD, I know I would have forgotten to reorder, so having it arrive automatically made it easy to stay consistent. It’s been one of the best decisions for my health and well-being! I’ve recommended to family and friends, it has changed their lives for the better as well. The cost might be a deterrent but I’ve traded my doctor’s bills, tons of supplements, overall terrible quality of life for a pain-free one. It was worth it for me.

11 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I love Elix so much

I love Elix so much. I’ve used their Cycle Balance, Ginger Aide and Yin Time. The cycle balance helped my pcos and my cycles went from 70+ days to 35 (within normal range). The ginger aide helps with upset stomachs and headaches (I don’t even take Tylenol/advil anymore). The yin time is great for deep sleep and relaxation and stress. I can’t say enough how much I love this company and their products. I recommend to all my friends and family.

17 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

LOVE Elix

I've been taking Elix since 2020. I LOVE their products and holistic approach! Cycle Balance has helped my period symptoms become not noticeable. I love taking their other products and trying new releases. The customer support team is the best and very helpful!

10 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Elix is AMAZING

Elix is AMAZING! Been using them since they started 5 years ago. They have created many great products. Cycle Balance being the one I use the most. It has helped my pain, mood swings and overall well-being unlike any other period products. Yes, taste isn't the best (very earthy). But it works! The company itself are wonderful people and help you find the right mixture for you. Cause it's made just for you.

10 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Elix has literally been a life changer…

Elix has literally been a life changer for me—I cannot thank the team enough for how much they’ve improved my quality of life! I have PCOS and suffered symptoms for years, being dismissed by my doctor and prescribed medication. Elix has genuinely made my periods almost completely normal and I don’t have to schedule my life around them. Also, the company itself feels like a supportive community of women! They truly making a difference, 100/10 stars!! Hoping they continue to make waves 😊🫶🏽

1 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Elix has been the ONLY thing I’ve done…

Elix has been the ONLY thing I’ve done or taken that has helped me with my excruciating period pain. This company is so great to communicate with and my customized cycle balance has truly given me my life back. I had pain that pain medication couldn’t make a dent in and Elix has eliminated it entirely. I never thought I could have an unnoticeable period. If you’ve tried everything else with no luck, I can’t recommend Elix more!

10 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

i love Elix's Cycle balance

i love Elix's Cycle balance. It had help me tremendously with my period pain and PMDD. I have terrible PMS a couple of days leading up to my period and i saw significant change after taking cycle balance for just 1 month! highly recommend! They also have a 90 days return policy i believe so this gave me reassurance incase i didnt like the product

4 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Love the quality and support from licensed practitioners

I've always had issues with PMS and menstrual symptoms like bloating, mood swings, extreme fatigue, and insomnia around my period. Things just got worse as I was approaching perimenopause, cramps were becoming so painful I had to call out of work. My doctors solution was birth control, I turn into a crazy person on the pill and didn't need any more complication in life.
Enter Elix, I love how formulas are customized based on Chinese medicine and are high quality made from organic herbs. It's a much more cost effective way of getting customized formulas as opposed to going to an acupuncturist, I can't afford that. Not only are my symptoms getting so much better, last month I didn't even know my period was coming because the PMS symptoms were minimal. You can even schedule a live 1:1 session with one of their coaches, who are actually acupuncturists. I learned so much from my session (like why my symptoms were happening from a Chinese medicine POV and lifestyle tips to help). I would highly recommend it! If you're on the fence, don't wait, I've had nothing but positive experiences with Elix.

28 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve been using Elix for 9 months and…

I’ve been using Elix for 9 months and have seen great results, my paid went from a 9 to a 3. I was nervous because I saw folks complaining about their polices however every time I have emailed them they have been super accommodating allowing me to switch or move my order (plus they are quick to respond!). Would recommend

15 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

i had lost all hope for my endo

I had lost all hope of ever feeling “normal” in my body again. If you’re like me and dealing with chronic pain (especially endo), you’ll get what I mean. It’s been almost a decade of doctors brushing me off like I was just being dramatic, always trying to shove pain meds or birth control that didn’t help at all. I felt stuck and honestly almost gave up hope and thought i'd always being in pain.

Then one day, I saw an ad for Elix Healing on Instagram. At first, I rolled my eyes. Another natural remedy? Yeah, right.

But then I started doing some digging on Reddit, and found so many people with endo or chronic pain who were actually getting relief after a few months.

I thought, “Okay, maybe there’s something to this,” but I also knew better than to expect miracles. After YEARS of being in pain, I didn’t expect a quick fix. But based on what everyone else said, I figured I’d give it at least 6-9 months to see if it worked.

I was SO shocked - by month 1, already started seeing results. My periods, which used to be so heavy and painful, were way lighter. I didn’t have to freak out about bleeding through my sheets anymore. And the pain? It went from an 11/10 to a 6-7, which honestly felt like a miracle. I went from crying through every period to not crying at all. I can’t even believe it’s real.

Now I’m on month 6 and I barely need any pain meds. Like, I hardly even recognize myself anymore. I feel like I’m getting my life back. I even just took advantage of a deal where I bought 6 more months for a discount, and when I emailed them to pause my subscription for now, they got back to me super quickly and there was no issue at all.

The thing that really bums me out is seeing all these negative reviews from people who, honestly, have unrealistic expectations. If you’ve been suffering for years, there’s no way a natural product is going to work overnight! It takes time. And I know the waiting sucks, but the results are so worth it. I really just wish people would stick with it long enough to see how it can work.

Honestly, I’m sad for anyone reading all those negative reviews and thinking it’s not worth trying. This stuff has literally changed my life, and I’m so thankful I gave it a shot.

So if you’re dealing with what I’ve been through, I’d say give Elix Healing a try. It took me a few months, but now I’m feeling better than I have in years...and as a freelancer, this means more money in my pocket.

Normally, I cramp so bad on the first day that I can’t move and no medication helps. I am so grateful to have found a solution!!

24 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I had great results, BUT....

I had great results, but the customer service quickly went downhill. The company ONLY offers chat via email or chat box. I needed to halt my subscription, so they offered me a "pause" for 6 months. (There are no options on their website other than "skip".) I NEVER received any communication at 7 months that the autoship would reenact on ALL of my products at a whopping $210! Attempted to cancel, but they only respond within 2-3 days and they stated they couldn't cancel it since it already shipped. Also refused a refund. Just like most companies, it used to be great and then went to crap after all the 5star reviews. Really disappointed because I think some of their products are really helpful. **In response to Business reply: when you log into your account you cannot pause or cancel anything, you have to send an email. It STILL would have been helpful to get a reminder email PRIOR to processing an order that has been on hold for 7 months. Additionally, a good business would offer to return the product and eat the cost of the Cycle balance at ~$40 plus shipping of the other items that can be resold and keep a loyal customer that inquired about other products. Hmmmm ~$55 loss for hundreds of dollars of future costs and loss of future customers due to poor reviews due to poor service. If you see Elix rating on Trust Pilot, I'm not the only previous loyal customer frustrated.

18 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo elixhealing.com

Antwoord van elixhealing.com

Hi Carolle,

Thank you for taking the time to share your experience. I’m really sorry to hear that you were disappointed with the recent renewal and our cancellation policy. We truly appreciate your support and the positive results you’ve had with our products, and we want to make sure your subscription works in a way that best suits your needs.

Looking into your account, our last correspondence in July of last year confirmed that we paused your subscription as per your request, and at that time, we also provided details on when your next shipment would resume. We understand how important transparency is, which is why all our community members have 24/7 access to their account portal to manage subscriptions, including pausing, skipping, or adjusting future orders based on their preferences.

When you reached out about the recent order, our team responded on the same day, but unfortunately, as outlined in our Refund Policy, we are unable to process same-day cancellations once an order has already been processed. This is due to the personalized nature of Cycle Balance, as each formula is crafted specifically for you.

We never want anyone to feel unheard or frustrated, and we’d love to work with you to find the best solution moving forward. If there’s anything else we can do to help, please don’t hesitate to reach out—we truly value you as part of the Elix community!

With love,
Team Eiix

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It's a trap and a scan!

I hate to say it, but they're pretty scammy. I took it for over a year and it didn't help AT ALL. I have like 6 bottles of the stuff just cluttering up my cabinet. So I canceled my subscription (which they didn't make easy) and then a year later I got an email that said was order was ready and I was charged $230. I IMMEDIATELY contacted them to make them aware of their mistake and they said they wouldn't cancel it as it was "same day" and that it's personalized so it's not refundable. I had to contact my credit card company. It's a big "wellness scam" and they tag on "women-owned" to engender trust from desperate women. It's a shame. That's a very shady business model. They say it's super customized so it can't be returned or canceled but I talked to a few other people on it with VASTLY different issues and our "custom blend" was exactly the same. CUSTOMER BE WARNED!

15 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo elixhealing.com

Antwoord van elixhealing.com

Dear Alexis,

We truly appreciate your feedback and are sorry to hear that your experience with Elix has not met your expectations. Our mission is to provide personalized support through Traditional Chinese Medicine (TCM), and we’d love the opportunity to clarify a few points.

Before purchasing, every community member completes our online health assessment to ensure their formula is tailored to their specific symptoms and needs. While we recognize that everyone’s body responds differently, we offer quarterly health assessments so you can update us on your progress and adjust your formula as needed. Additionally, we provide 1:1 sessions with our TCM health coaches, who can offer personalized support and guidance to help you get the most from your herbs.

We also prioritize transparency in our subscription and policies. Our Refund Policy is clearly outlined on our website and at checkout, stating that due to the personalized nature of the formulas, we do not accept same-day cancellations or returns. To ensure our community members have control over their subscriptions, we offer an online portal where adjustments can be made at any time, and we request that cancellations be submitted at least 48 hours before the next renewal date.

Regarding your specific cancellation request, we have sent you an email to confirm if it was possibly made under a different email address, as we do not have a record of it under the one on file. If you could confirm this, we’d be happy to assist you further. Please feel free to reach out to us so we can assist you further.

We value your feedback and hope to support you in your wellness journey. If you’d like to explore adjustments to your formula or speak with one of our health coaches, we’d be happy to set that up for you. Please don’t hesitate to reach out!

With love and healing,
Judy

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Great products! Awful subscription platform.

I would love to give five stars. I’ve had great experiences with the products. Lighter, shorter periods with ‘cycle balance. I’ve not gotten sick while everyone at work has passed around illnesses since starting ‘stay well’. I genuinely could not be happier with their products however I HATE when companies do not make it easy to pause and cancel subscriptions and their platform is worse than most. Because I like the products I’ve canceled my subscriptions and just purchase as needed at a higher price to reduce my hassle.

17 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo elixhealing.com

Antwoord van elixhealing.com

Hi Kathryn,

Thank you so much for sharing your experience! We’re thrilled to hear how Cycle Balance and Stay Well have made such a positive impact on your health—that’s exactly what we hope for our community.

We’re sorry to hear that managing your subscription hasn’t been as seamless as it should be. You can always manage your subscription through your online portal, but if you ever need assistance, our team is here to help anytime—just reach out, and we’d be happy to take care of it for you.

We truly appreciate your feedback and will continue working to improve the experience. Thank you for being part of the Elix community!

Best,
Judy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I had a really frustrating experience…

I had a really frustrating experience with Elix. I contacted their customer support six times within the first 30 days after I noticed the product wasn’t working. Each time, I was told to simply "wait 6-9 months" for results, which seemed unreasonable for a product that wasn’t delivering any benefits. When I finally requested a refund within their 90-day "happy guarantee" period, they refused to honor it. It’s incredibly disappointing to feel like I'm being ignored and dismissed when the product doesn’t perform as promised. I do not recommend this product to anyone.

7 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo elixhealing.com

Antwoord van elixhealing.com

Hi Angie,

I’m Judy from Elix, and I’m truly sorry to hear that you had a frustrating experience. I completely understand how disappointing it must have felt when you weren’t seeing the results you hoped for.

Because Cycle Balance works to get to the root cause of your symptoms and address deep-seated imbalances, it can often take up to 6 months to notice significant improvements. Rest assured, even if you don’t see immediate changes, Cycle Balance is working behind the scenes to support your body’s healing process!

Also, our 3-month Happiness Guarantee does have specific qualifications that must be met to receive a refund. If any of these weren’t completed, we wouldn’t be able to honor the guarantee. That said, I’d love to personally check on why your request wasn’t approved. Please feel free to reach out to me at team@elixhealing.com, and I’ll be happy to take a closer look.

Your experience matters to us, and I truly appreciate your feedback. I hope we can make things right!

Best,
Judy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT PURCHASE

First off, a warning. This product contains dóng quai. If you have endometriosis a quick Google search will tell you it is recommended NOT to take this because it will aggravate your condition. And it absolutely aggravated my endo.

My period is late. I'm now 42 days into my cycle currently with no period, which is not normal for me. My bloating was worse, my pain was worse. My mental state is worse since taking this.

I've emailed them twice to cancel with no response. Do not give these people your money. They're preying on vulnerable women who are looking for relief. Don't listen to the cherry picked bullshit reviews on their website. Use the money you would've spent on this and see a medical professional instead.

5 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo elixhealing.com

Antwoord van elixhealing.com

Hi Susan,

Thank you for sharing your experience—it’s completely understandable to feel concerned after having a reaction like this. Your health and comfort always comes first, and it’s important to address any ingredient that might cause discomfort.

When it comes to Dang Gui (Angelica sinensis), there are lots of mixed information online, which can make it confusing. The key thing to know is that the effects of Dang Gui are dose-dependent, which is why Cycle Balance is a blend of 11-17 herbs, and not one herb is at a high dose.

In Traditional Chinese Medicine (TCM), it’s a key menstrual and hormone herb often used to help balance hormones, maintain healthy blood circulation, and nourish the blood. Research (https://www.xiahepublishing.com/2835-6357/FIM-2023-00002) shows that Dang Gui can have hormone-modulating effects, meaning it can actually help with conditions like estrogen dominance, which is often associated with endometriosis.

It’s also one of the most commonly used herbs for endometriosis (https://journals.sagepub.com/doi/full/10.2217/17455057.1.3.447) in TCM, as it supports healthy blood flow, has anti-inflammatory properties, and helps modulate hormones.

That said, everyone’s body is different, and it’s possible your personalized formula needs adjustment. We’d love to support you in finding a formula that feels right for your body. If you'd like, we can connect you with one of Elix’s licensed Chinese medicine doctors to discuss your experience and explore a different approach.

With love and healing,
Team Elix

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Customers service is piss poor

Customers service is piss poor, I've been trying to cancel my subscription and my membership for days now, they never answered back to any of my emails. They even sent a package without warning or any type of early notice. I can't take off my credit card information to stop the payments. I had to contact paypal to tell them what happened to see if they will help me with getting my refund back from them. I'm currently working with usps and ups to stop the package so that it can be sent back to them because their policy states that I have to cancel within 48 hours. When I've been asking for a cancellation since the day that they processed the order. Which just so happened to be on Christmas Eve and that ruined Christmas for my family. They processed then went on break for Christmas. I'm glad you thieves are able to enjoy your holiday because you screwed over mine. Its like I signed a deal with the devil against my will, and can't get out of it, now I'm trying to talk legal actions as well for this false advertised business. All they did was seek my money, killed my hopes, and destroyed my dreams. I don't want the package and I've been saying this over and over and over again. And they still sent it and refuse to give me back my money. I hate this company

24 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo elixhealing.com

Antwoord van elixhealing.com

Hi RC,

I’m Judy from Elix, and I want to sincerely apologize for the frustration and disappointment you’ve experienced. This is absolutely not the kind of experience we wish for any of our community members to have. At Elix, our community is our lifeline, and we always strive to serve with integrity so that we can continue helping those suffering from challenging menstrual symptoms.

We understand how important transparency and flexibility are, which is why we’ve made sure to communicate on our product page that Cycle Balance is offered exclusively as a subscription—either quarterly or monthly. This is because holistic healing naturally requires consistency, and many of our members begin seeing the benefits within 3 to 6 months of regular use.

To empower our community, we’ve also ensured access to an online portal where members can manage their subscriptions based on their preferences. This includes skipping, pausing, adjusting shipment dates, and updating payment information.

I deeply regret the delay in responding to your cancellation request. Our offices were closed on Christmas Eve and Christmas Day, which unfortunately caused delays in addressing inquiries. However, due to the personalized nature of Cycle Balance, we are unable to process same-day cancellations or returns once an order has been processed.

Your feedback is incredibly valuable, and I’d love to look further into this matter to ensure we find the best resolution for you. If you’d be willing to share more details, I’m here to help every step of the way.

Thank you for taking the time to share your experience—it’s feedback like yours that helps us grow and improve.

With love and healing,
Judy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do Not Subscribe

Like others have said, I strongly advise against subscribing to this service. They send an email only one hour before charging your card and shipping the order, making it impossible to cancel as they require a 48-hour notice, but provide no prior warning. It was claimed that they send an email 48hrs before but I never received an email 48 hours before, nor any updates on my health or subscription status, demonstrating that it’s just about the money. Once shipped, there are no returns or refunds, even if the package is unopened.

Customer service is only accessible via email, and they respond with attempts to dissuade cancellation, insisting on a 6-month usage period. Persisting with cancellation requests leads to more emails and a mandatory survey form online, reminiscent of those shady gym memberships that are difficult to cancel.

It's not worth it, the results were little to none and I've been using them for over a year.

20 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo elixhealing.com

Antwoord van elixhealing.com

Hi Danielle,

I’m Judy from Elix, and I truly appreciate you taking the time to share your feedback. I’m very sorry to hear about your experience with managing your subscription and communicating with our team. Your concerns are incredibly important to us, and I’d like to help address them.

We’ve designed our online portal to provide our community members with full control over their subscriptions. Through the portal, you can easily manage your preferences, including skipping, pausing, or adjusting your next shipment date, as well as updating payment methods and shipping addresses—all based on your convenience and preferences.

Our 48-hour cancellation notice as outlined in our Refund Policy and agreed upon at the time of purchase, was in place due to the personalized nature of Cycle Balance. Each order is made specifically for you based on your health assessment results, which means we aren’t able to process same-day cancellations once an order has been prepared.

I understand that this system may not have worked as smoothly for you, and I sincerely apologize for any frustration it caused. If you’d like to provide your email address or order details, I’d be happy to personally assist you in finding the best resolution.

Thank you for sharing your experience—it helps us continue to improve and better serve our community.

Warm regards,
Judy

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer