Ergonomic Designs Bathrooms Reviews 

912
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First Sam and then Alex where great in helping me source a replacement part and managed my expectations on replacement timescales (as coming via manufacturer). I could not have asked for more from Erg... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered and paid for the bathroom suit, all arrived on time, bath tap is broken and leaking so we can’t use the bath, emailed 5 times over 3 weeks, they asked for photos then a video, thought they wou... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The service from this company was excellent. We ordered various shower bits and it all came individually wrapped in cloth bags and individual boxes then placed into a large box to protect them. The qu... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy website to navigate - options on left enable you to narrow down search. Delivery very quick. On day of delivery, you can receive a one hour delivery slot - very useful, saves waiting in all d... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Badkamerinstallateur

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Ergonomic Designs Limited is a UK family owned private company. We began trading in August 2001, and through our customer care programe have achieved outstanding reviews on our shower systems with 100% Feedback. We believe our customers deserve prompt attention with the best and most efficient service. As well as selling to the trade and public we also have a showroom in Northampton which you are welcome to visit. UK Company Number: 06065684 UK VAT number: 923 1440 57 Customer Service and Reviews: We have thousands of happy customers and you welcome to see what our customer say about us.


Contactgegevens

3,4

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

912 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,4

Alle reviews

(912)

76 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could take away all the stars I…

If I could take away all the stars I would.

Absolutely discusting service, had a £740 screen delivered last week, opened this morning to install soon as the strap cut the glass fell to pieces. Called customer services horrid call telling me I have 24 hours for damages .

Consumer rights act 2015 says 30 days for damages and imperfections. Spoke with a lady called Beth, as per tried pulling a fast one and will not replace as the 2nd box was complained it was scratched.

Happy to take this to court and had citizens advice telling me my case shouldn’t even be questioned under the consumer act.

Ergonomics states their terms but it’s not law .

Happy to leave a contact for any future customers so they can see the true essence of this corrupt company.

Will update this post accordingly.

15 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid buying black showers from this…

Avoid buying black showers from this company…. My daughter purchased 2 x black showers for grandsons en suite, not even a year old and black is peeling really badly, they have a water softener and when contacted about issue they blamed us saying we must have used a cleaning product on it even though we stated we definitely did not. It said a years warranty but this was not covered apparently……
There are 5 black showers in the house with another on the bath attachment all are used most days and the other ones are from different companies…. Only these two have issues which suggest it’s a fault with these products from this company…….

18 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Ergonomic Designs Bathrooms

Antwoord van Ergonomic Designs Bathrooms

Good Morning,
I am sorry you have had this issue with both of your showers, I have had a look into this. I can see the issue on the showers is not any kind of pitting or coating deterioration, there is some large flakes that have come off, this is usually down to impact damage or something environmentally causing damage to coating in this specific area. Often this can be caused by limescale build up that then takes the coating with it when its removed, or sometimes harsh chemicals, such as cleaning products, but also sometimes personal products like hair dyes or shave creams or abrasive scrubs etc, if left sitting on the surface of the shower that then destroys the finish. We are a retailer and do have to pass all warranty claims to the manufacturer and ultimately it is there decision what is replaced and what is not. In this instance the fact that both showers have the same issue does suggest its something that is being used coming into contact with them, the damage is very localised on both showers, the whole shower is manufactured in the same way at the same time, if there was a fault within the manufacturing of this shower it would affect the whole coating not a localised area, as well it being both showers which would have been manufactured at different times would mean there was issues across multiple batches and would be many claims and this is not the case. These factors are what have led the manufacturer that this is not caused by a manufacturing defect. I am sorry that we could not resolve this for you.
kind regards
Ergonomic Designs

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service throughout

Used for the first time to buy a Merlyn shower enclosure because they had the best price and stock availability.
Unfortunately, the glass on the shower door had a small flaw but they responded quickly to my email and a new one was despatched the next day. They responded quickly to emails both before and after I made the purchase. A good company to use.

2 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Check your items immediately on delivery don't make my mistake

We got our unit I checked the unit and emailed that one of the corners of the unit was bashed . Unfortunately my email remained in draft so when I realised I was out with the time limit. I was offered a discount to buy the unit again at half price . This would have been a total out lay of just under £800 for a vanity unit . Then we find today that no wall hanging brackets in yhe box!
We all know our plumbers can be booked in then not come due to emergencies .

3 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Ergonomic Designs Bathrooms

Antwoord van Ergonomic Designs Bathrooms

Hi, thank you for your review, I do understand your frustration with this. Sadly we have no option in these instances but to offer replacements at cost price as we have no way to claim back the costs of damaged items when they have been in your care for so long. Within 48 hours from delivery we can claim with the courier for these damages as it would be reasonable to assume this happened during transit, when this has been in your care for some time the courier does not accept that the damage was caused in transit and could have very plausibly been caused while in your care. In regards to the missing brackets i can see this is currently being dealt with. I do apologise that we have been unable to fully resolve this for you on this occasion.
Kind Regards
Ergonomic Designs

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered 2 matt black shower set &…

I ordered 2 matt black shower set & they sent me chrome . They just wasting customers money and time

4 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Ergonomic Designs Bathrooms

Antwoord van Ergonomic Designs Bathrooms

Good Morning,
I am very sorry you received chrome instead of black, this was human error and simply a picking error. I can see this review was left before we had chance to resolve the issue, the problem was reported on the 8th and the collect and replace for the correct items took place on the 9th. we do aim to get everything right and I understand that its inconvenient receiving the wrong items but we are human and mistakes do happen, we can only resolve this as quickly and efficiently as possible and i feel we have done this.
We have also offered your delivery charge back as a gesture of goodwill. Please come back to me to advise how we could have resolved this better to avoid such negativity.
kind regards
Ergonomic Designs

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointed 😞 😔

We brought the, Solar Chrome Square 2 Way Thermostatic Bath Filler and Handheld EZ Box. We paid £205 in sale. Never again, this is because the tap is a
very poor product. On top of this disappointment with the purchases. I also have to paid for the return because I didn't check the return policy. Ergonomic Designs Bathrooms offer a collection service but they have notify me this is from £54. 1 Star for customer service because they replied to my emails.

5 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Ergonomic Designs Bathrooms

Antwoord van Ergonomic Designs Bathrooms

Hi,
Thank you for your feedback, I have looked into this and I cannot see that you have advised us at all you were unhappy with the product, you have requested a return as not required and no mention of any issues at all, we have advised on our standard returns process. The collection with the fragile goods courier is £54.99 we do only offer collections on large fragile goods not on parcels as it is much cheaper for you to arrange your own return rather than using our courier as advised. Once returned a full refund was offered straight away and we have offered your delivery fee back as a gesture of goodwill. I also cannot see that you have communicated any upset or dissatisfaction to us at all in any communications with us for us to address this. Please advise any issues you have and how we could have resolved this more amicably to avoid a review such as this.
Kind regards
Ergonomic Designs.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

I recently went back to Ergonomic Designs as I was renovating my home. Once again their price, quality of choice and excellent customer service didn’t let me down. Even when a manufacturing fault caused my toilet to leak they we quick to act and we had a new toilet with us immediately. Great company and great service, will definitely use again.

29 november 2024
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer