Family Wise Limited Reviews 

28
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I too received the Family Wise invitation. Once the contract is signed and personal details passed the journey ends apart from sparse email communication repeating the issues Family Wise has in comple... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely the worst experience with Kirsty Gray! Refused to pay funds owing into the recipients account. We had to take her to the small claims court, to ensure the funds were handed over. She lied... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid this "company" like the plague. If you are notified that you are a beneficiary, find another company. The staff are rude, unhelpful, and complete time wasters. Long story, I'll keep it as... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Contacted by phone, explained everything clearly. So gave my consent and and every thing was done very professionally. Excellent service and the certificates and documents just filled some gaps in... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Testamentuitvoerder

Geschreven door het bedrijf

Professional People Finders - Fitting Together Family Histories Piece by Piece


Contactgegevens

2,4

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

28 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 50% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,4

Alle reviews

(28)

9 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Promises broken and truth hidden

I too received the Family Wise invitation. Once the contract is signed and personal details passed the journey ends apart from sparse email communication repeating the issues Family Wise has in completing the claim and distribution. What a scam, claiming funds and banking it.

8 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Worth their weight in gold…..

We cannot thank Family Wise and Director Kirsty enough for the transparent support provided, (very rare in business today, especially around costs) through a very complicated intestacy Case. To add to our emotional rollercoaster this was time sensitive due to the health of some beneficiaries. We found all the team to be empathetic and understanding, the family history sourced fascinating, and highly recommend their expertise and services.

9 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid this "company" like the plague.

Avoid this "company" like the plague.
If you are notified that you are a beneficiary, find another company.
The staff are rude, unhelpful, and complete time wasters.
Long story, I'll keep it as brief as possible. Over a year ago my sister and I were notified that we are beneficiaries of a relatives estate. The funds were apparently being released today. Absolutely zero communication from family wise, however after my sister emailed them, their response was "there has been a problem", no explanation of what the problem is.
Avoid them. Each time there was communication, I found the staff to be ignorant and extremely rude. Please find another reputable company.
The reviews on here are absolutely correct.
My family will be taking this further.

23 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If you recieve a purple envelope run for…

If you recieve a purple envelope run for the hills !
I shall try to keep this short .
I was contacted to advise I was a beneficiary of an estate in April 2025 and foolishly signed the contract ( They had the estate since Nov 2024 ).
From this time there were missing beneficiaries that could not be found .
Anyway fast forward , through the year I'd advised multiple times that if it was taking this long then that share of theirs could be put in trust .
I'd asked for the accounts ( which we are entitled to ) and any interest that had been accrued , after all it's our money right? .No this is not the case !
Fast forward again Section 27 had passed however still no full update of accounts .
After over a year they finally put missing beneficiary shares in trust and my email stated matters were at a close .
Accounts did not detail ANY interest or pension however, what it did contain was around 25 beneficiaries or more , names and the amount we were each receiving
I was sent accounts and had 14 days to sign and it would be in my bank today 22/6
By this time I could not be bothered challenging anymore therfore I signed and handed over my bank details .
Guess what? It never arrived .
I had to email them asking where it was .
So since I have signed the estate accounts , the executors have a legal right to pay right? No! .
My response I got today was " there's been an issue but can't tell me what apart from we will contact you in 14 days after an audit .
I believe the estate has been mismanaged and will definitely be contacting contentious probate solicitor and the newspaper .
I'm really not interested in the reply just know the negative reviews are absolutely correct.
I just wish I had read through them and not listened to the false information and continually been fobbed off .
The truth will come out eventually! The only people this benefits are FWL .
Good luck

22 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT USE!!

Family Wise were involved in my late father’s estate.

Throughout the process Kirsty Gray was extremely unprofessional, argumentative and continually failed to be transparent with information that should have been available to all beneficiaries, not just one!! As Legal Administrator she was duty bound to act for all three beneficiaries, she did not!!

Had Family Wise been a member of The International Association of Professional Probate Researchers, Genealogists and Heir Hunters (IAPPR), a voluntary organization that are subject to a Professional Code of Conduct, Code of Ethics and Transparency, Kirsty Gray would not be allowed to run her business as she does.

30 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

A distressing error in what was presented as a “final” report

After posting my initial review, FWL asked me if I would consider updating it. This was after I had made an 'official complaint' which basically, in the light of the mistake they made asked for a review of my fees. Whilst they admitted they had made the mistake and it was distressing they would not be giving me a refund. At that stage my advisor said that I stood a good chance of a refund if I took the complaint to the Small Claims Court.
The mistake cause me a lot of stress and I did not want any further stress by going to court. I believe this option is still open for me.
--------------‐-
BACKGROUND
FWL administered my cousin's estate. In their closing documentation they stated that I had a deceased sister who I was totally unaware of. For various reasons, this caused me quite a bit of stress.
My brother carried out some basic research and found that even though we shared the same surname she had absolutely nothing to do with my family. We pointed this out to FWL. They corrected the documents.
The MD claimed that their work from start to finish was impeccable and refused to give any refund even though FWL admitted they had made a distressing mistake.
Impeccable means faultless, flawless, or beyond criticism, describing something perfect, precise, or without error. 
I do not think that including a wrong person in their closing documents plus several minor errors in their handling of the case can be classed as impeccable.
I would not use FWL again.
--------------------‐----?
Thank you FWL for responding to my review.
Several points I'd like to make.
If the mistake was an administration error it is still an error that FWL made.
The fees paid surely don't go just on the research, some must go on administration and the rest on your profit. As the administration was below your usual standard then that part of the fee I paid could have been reimbursed.
You say that you are unable to do a refund. I think that you are able to but choose not to.
I am pleased that my actions helped you to identify the distressing administration error and also that you have improved your reporting process. This will be of benefit to future customers but not to me.
I would expect a firm of FWL's standing to back up the numerous apologies with at least a 'gesture of goodwill'.

23 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Thank you for your feedback.

We have apologised on many occasions for the error in the documentation and the distress it caused. We acknowledged this at that time and have since improved our processes to help ensure this does not happen again.

In relation to a refund, the estate administration work had been completed in full. The issue arose from an administrative error, and while we regret that this happened, such errors can occasionally occur. For this reason, we are unable to provide a refund. We apologise again for your experience and appreciate you bringing this to our attention.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

High pressure tactics and deception

High pressure tactics and deception. I have reported to the FCA, ICO and Citizens Advice.
Beware. Good luck.

2 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

We appreciate all reviews of our company communications. However, since our first attempt at contacting you to pass on estate funds to you at no upfront cost in September 2025 (five months ago), we have only corresponded with you three times via post and twice via email after you called our company to discuss this matter. This can hardly be perceived as ‘high pressure’ and nor have we in any way ‘deceived’ you. We have been open about everything we know about the estate.
We are not regulated by the FCA. We have not breached any data protection laws in terms of our ICO registration and complaints to the CAB are for clients who are not happy with a service they have received, and you are not a client of ours.
We will inform the fund holder that you do not wish to engage with our services in this matter and they will now need to refer the estate to the Government’s Unclaimed Estates List.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Another unhinged experience with the 'MD'

Absolutely the worst experience with Kirsty Gray! Refused to pay funds owing into the recipients account. We had to take her to the small claims court, to ensure the funds were handed over. She lied and fabricated the conversation that took place, was hostile and rude beyond belief which was incredibly frustrating and disheartening. I spoke with many staff members who were absolutely lovely, kind and professional. Kirsty Gray was the opposite.
You don't need an heir hunter company to claim funds for you, do it yourself. If you don't do it yourself, research the company that you use, it may save you time and money in the long run.
Please read with caution any response she may write.

13 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Thank you for your review. We take feedback seriously; however, this review contains statements that are factually incorrect, defamatory and this review appears to be published with an alias name.
We are also concerned that details of a legal dispute that proceeded through the small claims court are being discussed publicly online. Legal matters are not appropriate for public debate, particularly where the court has already determined the outcome.
For clarity, Family Wise Ltd acted in accordance with intestacy law and our legal and professional obligations at all times. The funds in question were paid into a designated account to ensure that the rightful beneficiary received the money correctly and lawfully. The transfer of funds was completed approximately five months before court proceedings were initiated.
The matter was subsequently heard in the small claims court, where judgment was made in our favour.
As a professional firm working in sensitive inheritance matters, we are required to follow strict legal processes, even when these are not always fully understood by all parties. We remain committed to acting lawfully, ethically, and in the best interests of the correct beneficiaries in every case.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bizarre Voicemail

Check your facts.

My wife received a call from this company this afternoon, asking her to get in contact with her brother’s son, as he may be able to help with presumably piecing together the will. The thing is … he’s not dead! He’s very much still alive. My wife has only just got off the phone to him this evening, in fact!

1. How have you got my wife’s number and why are you contacting her?
2. Why are you of the view that my wife’s brother is dead, when he’s still alive?

I would advise that you get your facts right before leaving voicemails using terms like ‘late’ when referring to people who are very much still alive.

Edit: The lady I called on the phone was very polite, however, and at least very apologetic about it, and promised the company wouldn’t call us again.

19 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

We sincerely apologise for the distress and confusion caused by this call. We fully understand how upsetting it must have been to hear a family member incorrectly referred to as “late,” and we are very sorry for that error. As a probate and genealogy company, we conduct extensive research using a range of historical and public records.

On rare occasions, this research can lead to incorrect conclusions, and unfortunately this appears to have been the case here. Once we identified that your wife was not related to the deceased from your call, we ensured that your details were removed from our records to prevent any further contact.

When we leave voicemails, we explain the reason for our call, so recipients understand why we are trying to contact them and feel able to return the call, rather than receiving an unexplained missed call from an unfamiliar number. That said, accuracy is essential, and we are reviewing our procedures to prevent this from happening again.

We do appreciate your update regarding the professionalism and apology offered by our team member on the phone, and we’re pleased this was handled courteously once brought to our attention. Thank you for your feedback - it helps us improve our processes going forward.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Disappointing

Our experience with Family Wise was frustrating from start to finish. They missed key family members from the tree multiple times, including at final fund distribution. We ended up doing most of the work ourselves while they took a large cut. Communication was often rude and unhelpful. Would not recommend — very poor value for money and seriously lacking in professionalism.

30 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Unfortunately, this is not a factually correct review. We made one minor mistake which was rectified within an hour. Whilst any error is not ideal, the important thing is to make amends. Reviewing the communication, we would not ever perceive it as rude or unhelpful at any point.

Your desire that we waive our entire commission for our work, over one minor error, was not an appropriate recourse.

It's a shame you felt the need to write this review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What a great company if they hadn't…contacted me I would never have known David had passed away so thank you.

What a great company if they hadn't contacted me I would never have known my oldest brother had passed away,I had tried my best to find my brother but was unable to find him,it was a shock to hear he had passed but now we can visit his resting place whenever we can and for that I thank family wise.the money he left later for him to have a headstone and maintenance.

22 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thank you Family Wise!

Last year I got an unexpected call. A family member had died intestate. It wasnt a large amount but Family Wise put in a hugh effort to track me down and to bring matters to close. Very professional and efficient.

21 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Thank you, Sally for your kind review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

When they contacted me out of the view…

When they contacted me out of the blue they were helpful and informative,they kept me informed right the way through 15 months up to conclusion yesterday,if i had questions they answered them clearly,I would recommend them without hesitation,they are professional in every way.

20 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Oh thank you, Sheila, for this lovely review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service…

Traced my cousins regarding the monies of a cousin who died intestate. Of the ten cousins some of whom had died I was one of the very few that knew of the intestate cousin and was able to provide some family information. Family Wise were very helpful and professional and kept me up to speed throughout. Eventually resulting in a small pot of unexpected money. Thanks Family Wise

22 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Thank you for your kind words. Regular communications are important to us, with our clients.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Unknown Deceased Cousin

Contacted me about a deceased distant cousin I had no previous knowledge of. They established my share of the cousins estate and eventually sent me a sum of money plus an interesting family tree which was quite complex and explained the length of time it took to reach a resolution. They seem a thoroughly proficient and trustworthy company.

13 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Thank you for your review. It's greatly appreciated. Estate administration does take time, sadly!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Family history back to the 18th Century

A Company offering a 1st class service for family research.
An excellent company that has provided the following services to myself -
FAMILY HISTORY FOR MY MOTHER AND FATHER
FAMILY MEMBER ON BONA VACANTIA LIST
RESEARCH INTO MY 4TH GREAT GRAND PARENTS

HIGHLY RECOMMENDED

17 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Thank you Roy for your lovely review. I don't think we've ever had a family history client whose relative then appears on the Bona Vacantia list. You'll certainly go down in the history of Family Wise in that regard!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Family Wise have been excellent and…

Family Wise have been excellent and efficient, they kept me updated on a regular basis. Further more, they responded to all of my questions quickly.
Also, and perhaps more importantly, Family Wise have the ability to empathize, in such times when experiencing loss, this above all was much appreciated.
Thank you

9 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Thank you for your kind words. Empathy is very important when the person who has passed away is a close relative.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This company was a pleasure to deal…

This company was a pleasure to deal with. They 1st contacted me about a family matter I was unaware of. They were able to trace my family members and I with little difficulty and deal with the matter highly effectively and solved the situation within a very short space of time. They answered all queries I had very professionally and always treated the matter with respect.

5 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Thank you for your lovely review. We are pleased to hear that you had such a good experience!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

An easy and pleasant company to deal…

An easy and pleasant company to deal with. Fast responses to email queries with polite, helpful answers.

25 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Thank you very much, Dave, for taking the time to leave an online review. It's much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommended

We were contacted by Family in a very sensitive and personal way to be informed of a relative whom we had no knowledge of had passed away. They are a very professional company and did everything they promised and kept us informed throughout the process. They even provided myself and siblings with a family tree at the end of process so on behalf of us all we would like to thank Family Wise and would recommend them to anyone.

20 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Family Wise Limited

Antwoord van Family Wise Limited

Thank you for your lovely review, Clive. We appreciate your kind words and thank you also for your interest in John and his story. It's great when someone is more interested in the story than the money!!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer