We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Donot buy from this company. They sent the wrong size / used insoles and they make the return so impossible. We have to pay for shipping and restocking fee for the used/ wrong size insoles, sent by th... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Don't buy an inflatable sleeping pad unless you plan to use it immediately. Purchased a pad March 1st. Took it out this weekend and it slowly deflated overnight. Geartrade won't help because they "qua... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to use, gear condition is accurate. Got a free gingin melted into my new pack (did not try it). Great way to participate in circular economy. I buy from them pretty frequently, hardly ever any is... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

As a seller, despite the convenience of sending your gear and not dealing w/the extra work with eBay or FB, I’ll never use them again. Good concept but it feels like the business is being managed by... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Wintersportwinkel
  2. Fietsenwinkel
  3. Fietsaccessoirewinkel
  4. Hardloopwinkel
  5. Skateboardwinkel
  6. Sportwinkel

Geschreven door het bedrijf

Where adventurists buy and sell the gear we love for the outdoors we need. We call it UnNew Outdoor https://geartrade.com/how-it-works


Contactgegevens

2,8

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

240 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 13% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

An item I had submitted to sell needed…

An item I had submitted to sell that needed a part in order to make it sellable or it would be rejected. The problem was that I couldn't find it any where. Scott went above and beyond to find what was needed. This was an experience that instills customer loyalty.

12 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

Scott is the best! Thanks again for your business.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good folks and good customer support

I've made a few purchases from geartrade.com now and have interacted with their customer service along the way. On a site bug fix, a return and a wrong shipment. They seem to be really great folks. I think they are busy, and there's been delays in replies, but I think that's because they have a quality thing going that is getting a lot of business. But they're honest and willing to help, can't ask for more than that.

6 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

Thanks for your patience and kind words!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service

I ordered some Chaco sandals for my son through this company because I found a good deal. We ended up having a problem with the sandals, a manufacturing defect. I needed to return them but it worked out good because he just could not get used to them and I was going to try to resell them. Customer service was wonderful, responding and giving me a hassle free refund. Great to work with!

1 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

Thanks for your understanding in this matter. We appreciate your review and glad we were able to get everything resolved!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Gear Trade Was Great, But Beware Backcountry Products

This review has been edited because Gear Trade was very helpful and responsive. The rest of this review is about "past season" Backcountry products: I bought Backcountry brand pants that are basically two backsides sewn together. Like a front butt side and a back butt side. I honestly thought these were knockoffs and brought it to their attention. They aren't. These were considered "past season," but I honestly think these were factory store quality /rejected by quality control pants. I own two pairs of the same past season Backcountry pants that I bought years ago. They don't have two butt sides. (And I have a pretty big butt and flat stomach--I always know immediately when I've put my pants on backwards). I find this situation misleading, as these were supposedly only discounted because they're past season. As much as I love their pants, I probably won't buy anything past season from Backcountry again.

10 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

Thanks for your business and understanding in this situation. Please let us know if there is anything else we can do for you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service from Scott at geartrade!

I placed two orders after I accidentally left out an item that I meant to combine with my first purchase so that I could qualify for the free shipping. I was worried I was going to have to eat the shipping fee, but geartrade was able to fix the issue before the packages were sent out and combine the two orders for me, saving me the shipping cost! Great customer service from Scott! I bought a Karrimor Predator 80-130 liter ruck and the two side pocket attachments for it. Both items were in better condition than described, they were both brand new / completely unused. Super fast shipping too!

3 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

Thanks for your order and glad your items came better than expected!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Awesome Climbing Shoes at Geartrade!

I recently bought some new climbing shoes with Geartrade. I had never heard of them before, so I was kind of hesitant going into the buy. But when they came, the pair was in awesome condition and was the perfect fit for me! I got them at a fair price, as well!

30 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

Thanks for trusting us with your business! We hope the shoes worked out great.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Customer support is sadly VERY LACKING...

Rec'd a tracking number for my purchase that showed delivery TO ANOTHER STATE..... DELIVERED MORE THAN 3 Weeks before my purchase date. I tried contacting GearTrade three separate times with no response. I finally filed a claimed with PayPal, THEN I hear from them. They said the tracking number was a "recycled" number, to be patient and it would take from 24-48 hrs. to update (which it never did). Well, my item did arrived, and that was the correct tracking number (weird). I the pants I ordered were in excellent condition. My complaint is that it took so long for them to respond to my emails. We're talking days, not hours. Very poor way to run a business. Very Unprofessional. Sadly, I will not be a repeat customer.

4 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

Theresa,
We are so sorry for the delay. We just used the 'request more information' function from Trustpilot so we can reach out to you directly and see if there was an issue with our email system. We are very diligent about responding to all customer service emails within 18-36 hours (max), so we hope there wasn't an email deliverability issue. We hope we can make this up to you and will be in touch as soon as we get your email address!

Thanks for your business and understanding,
Geartrade.com

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Hit or miss

Hit or miss. No measurements are included so you have to dig and search for manufacturer’s sizing charts and they’re not always accurate.

I received an item that was listed incorrectly. We worked something out. A large women’s cycling Jersey was maybe a large juvenile. It wasn’t even a woman’s small.

That said I’ve gotten great deals on items that still have their tags.

I don’t recommend buying clothes from unfamiliar brands or relying on manufacturer’s size charts.

Sizing is all over the place, they would have me buying clothes again if they simply listed or showed a photo with a tape measurer going across the chest, waist, and inseam.

I’m glad they exist, I hope they figure out sizing. I have three shirts now that don’t fit.

I might try to sell them as a seller.

14 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

i love geartrade!!!!!

not only do i love this company for what they sell, but i am absolutely blown away by the kindness, care and expeditious way in which the customer service folks, particularly scott, do their job.

26 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

We love Scott! I'll share this feedback with him.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Geartrade has become my go-to place…

Geartrade has become my go-to place for outdoor gear that I am no longer using. I've had a GREAT experience selling items on consignment as well as making purchase. Customer service is excellent! I just rcvd 3 different refunds on gear that somehow was damaged/lost once in consignment with Geartrade. I really appreciate the accountability and the honesty of Geartrade.

20 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

Thank you! We appreciate your business and support.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Awesome help from the team

Awesome help from the team. They asked if I needed a refund or credit. And I choose credit.
They handled the situation excellently.

13 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

Thanks for the feedback!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My experience with gear trade was…

My experience with gear trade was great because I got a deal on a bag and I was super excited to try out the website for the 1st time. I was disappointed because the seller advertised the bag improperly and was missing apart and had a piece broken but after contacting support from gearTrade they were able to help me with the process and get a partial refund on the product.

23 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

We're glad this all worked out in the end! Thanks for your business.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic customer service; resolution reached to my satisfaction!

I am an extremely satisfied customer after this occurrence: I ordered an item (the seller happened to be Geartrade) that was not as described and reached out about receiving a partial credit as is an option stated in GearTrade's Return Policy. Not only were they quick to respond, Scott was kind, pleasant, helpful and understanding. I will be receiving a partial credit back to my method of payment as a result of reaching out the evening of June 13, 2023 and consider my concerns resolved as of midday, June 15, 2023. If you aren't sure about purchasing from Geartrade or are on the fence, take this as a kind push to go for it; if an issue arises, don't be afraid or hesitant to reach out right away to give Geartrade an opportunity to work with you!

14 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Read fine before using site

We sent two items in to sell. (Both brand new- one had tags, the other we had already cut off but neither worn). Shipping in is free. It took them forever to get the items up (missing out the season they would be for). We didn’t realize that every 30 days they reduce the price. ( this is found in fine print but certainly not made clear when you start the process ). If the jacket we sent in (with tags retails over $100) sold today we would get just under $4. Yes FOUR DOLLARS. And to mail it back (this is a very light weight shell that maybe weighs 2 oz) cost me just over $13. Plus side they answer emails very quickly

25 mei 2023
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

Tim,
We're sorry for the initial delay in listing your item. Our new consignment program has had a lot of demand. The good news is, we have expanded our team, refined our listing process and we have increased the speed in which we process these items. The processing time is now down to 3-4 weeks, which is much improved. Other consignment platforms may take up to 6 months.

The jacket you sent in retailed for $90 and we listed it for sale at $34.20, which is 62% off the retail price and common for items that are used, but in excellent condition. Since the item did not sell right away, we do lower the price after 30 days. Your item sold for $23.85 three months after it was listed and you were paid $9.54 or a 40% payout. Please let us know if you have any questions on this process or payout.

We have since moved up the payout details or 'fine print' to the main 'How it Works' page here: https://www.geartrade.com/how-it-works

That way it is super visible to all people interested in consigning with us.

We also send this information to our new consignors in a few different system emails that go out automatically to everyone who requests a label for consignment. We try to be as transparent as possible about how our consignment model works. Please let us know if there is anywhere we can improve.

Thanks,
Geartrade.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Im so glad I found this site!

Im so glad I found this site!! I just got a 375$ pack for 175$ and that includes shipping!

28 november 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Geartrade.com

Antwoord van Geartrade.com

Thanks so much. We're glad you found the right pack at a good price!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer