We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was very pleased with Greaserelease and their low cost music promtion service. Within just a few days my track was placed on a great playlist in the appropriate genre and it's already generating a... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Honestly after being rejected a few times finally got a track that landed and that feels SO good. Makes me think these guys are legit cause even this latest one I was like SURELY it’ll land, and it di... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Always a pleasure working with GreaseRelease team. Special thanks to Tushar for always looking after everything and making sure the campaigns goes smoothly. Really happy with the playlist placements... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Overall had a really good experience. Obviously not every playlist is going to be perfect. Some didn't get me enough streams, but I felt like they actually cared about getting the best fit instead of... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Muziekmanagement en promotie
  2. ook in
  3. Marketingconsultant

Geschreven door het bedrijf

At GreaseRelease, we wanna help you effectively release music and build a solid release strategy so you can gain over 100,000+ streams and teach you how you can make money by curating Spotify Playlists.


Contactgegevens

4,0

Goed

TrustScore 4 uit 5

205 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,0

Alle reviews

(205)

44 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I wouldn't bother again...

With only 22 streams generated from their playlist within 2 weeks of the song being placed, it goes without saying that I'm not satisfied with the results. Since the website operates with a paid submission system ($17 per song), I would rather be rejected than have my song approved and then receive streams that are definitely not worth that money, especially when I have experienced significantly higher amount of streams from free submissions elsewhere in the past. As I want to be fair, I would give 2 stars because the communication has been very good, but other than that, obviously I wouldn't recommend this service.

23 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Greaserelease

Antwoord van Greaserelease

Hey Vassilis,

We appreciate the honest feedback. Unfortunately, the curator that accepted your track pushed it way down the playlist and removed it much earlier than expected. We ensure that this won’t happen again in the future.

That said, we genuinely hate seeing artists dissatisfied and we'd love the opportunity to resolve this. Please feel free to reach out to us at support@greaserelease.co

Best

Tushar Mathur
Founder, GreaseRelease

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The service I paid for was for you to…

The service I paid for was for you to submit my song to multiple playlists.

It was not to send to members of your team for feedback.

I don't need feedback as this is a track that is successful and has amassed around 500k streams and was the standout track on an album with over 2 miilion streams and 2000 cd sales.
Music is subjective and I don't care what your team think as what's to say they are rock music fans !

The email response they sent is not worth $17.00.

You deliberately mislead about the service you provide by listing high listener figures for a series of curators.

I was paying to submit to curators, not for A&R feedback.

This is fraudulent, misleading selling of a fake service. I would like my money back.

3 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Greaserelease

Antwoord van Greaserelease

Hi Nick,
We’re sorry to hear that you were dissatisfied with our service.

To clarify, our service involves submitting tracks to independent curators listed on our website. These curators provide playlist consideration and, when a track is not accepted, offer feedback, which our A&R team compiles and shares directly with artists. All the feedback you received came straight from the curators themselves. We clearly outline this process on our website and in our FAQs to ensure transparency.

As you mentioned, music is subjective, and our curators have full discretion to accept or decline tracks based on their preferences (like every other submission platform out there). We’ve also been super transparent about how the service works, including a clear disclaimer before payment.

That said, we genuinely hate seeing artists dissatisfied and we'd love the opportunity to resolve this. Please feel free to reach out to us at support@greaserelease.co

Best

Tushar Mathur
Founder, GreaseRelease

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Not worth it

Breaking down the cost per curator:

$17 / 8 curators = $2.13 per curator

So the submission cost is roughly the same as sites like Submithub, but with those sites you can choose to target only the most relevant curators, whereas here it's a package deal.

I got accepted by only one playlist, LazyFrenzy's "give me some space." The playlist has 52,000 saves on Spotify. This placement translated to a grand total of 41 streams for my song. That's negligible.

Breaking down the cost per stream:

$17 / 41 streams = $0.41 per stream

That's too expensive. It's cheaper to make your own playlist and advertise it yourself. It will cost you less per stream and you have more control over the genre and which other artists to associate with.

So this isn't entirely an indictment of Greaserelease specifically, but the whole pay-to-submit playlisting model. In my view, it's not worth it. My best playlisting results have actually come from free sites. But the most impactful place to place efforts for me has been social media like TikTok.

In conclusion, my result was not impactful, and the cost for the result was poor.

10 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

GreaseRelease offer more than expected...

Great site where reviewers offer first class advice and knowledge on your original songs with the added opportunity to be placed on high quality playlists. Couldn't expect more. Would be more than happy to use this service again in future.

3 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

"I submitted my new song 'Reptilian…

"I submitted my new song 'Reptilian Attack' to Greaserelease, and within a few days, they delivered on their promise by adding it to a big, genre-fitting playlist. The process was straightforward, and they truly came through. Highly recommended for artists looking to get their music heard!"

18 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Greaserelease is a full-blown scam

I want to express my deep disappointment with the experience I had using this platform. I recently decided to invest $17 in your service, hoping it would provide a genuine opportunity to promote my music. While this may seem like a small amount, it was an initial test payment to evaluate how your system works and determine whether it would be worth investing more in future campaigns.

However, what I received was far from what I expected. After a few days, I received very brief and generic feedback, mostly consisting of positive phrases with very little constructive criticism. The few criticisms I did receive were completely generic and seemed like "copy-paste" feedback, with no real analysis or personal insight into my track. Additionally, my song was not selected for any of the offered campaigns.

One of the reasons for my disappointment is that your website clearly states that if a track is not selected, a refund will be issued. This was not the case, and instead, I received an impersonal response full of repetitive, pre-written phrases. While it may be your policy not to offer refunds once a response has been sent, this should be clearly communicated before an artist spends money on your service. It's essential for musicians to know in advance that even if we're not selected and we only receive automated responses with generic phrases, no refund will be issued.

At this point, I believe this is a full-blown scam. I was genuinely considering investing much more in future campaigns, but after this experience, I feel it would be money totally wasted. It's better to invest in other platforms that offer better results and a more transparent, fair approach to independent artists.

Unfortunately, I cannot recommend your platform to other musicians. #Scam #Disappointment #NotRecommended #FullBlownScam

28 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Greaserelease

Antwoord van Greaserelease

Hey,

We’d like to clarify our refund policy. We only issue refunds if the curators fail to respond within 7 days, as stated in our FAQs and in the disclaimer right before you make the payment. We've been very clear about how our service works from the start.

All the feedback you received was straight from the curators but we're sorry for any inconvenience caused, and we’d love to resolve this. Our team has reached out to you via email, so please give it a look when you can. Thank you!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I feel cheated

From my experience do not spend your money on this site. I received an email in which they talked about Spotify and its advertising campaigns. By mistake I thought it was a company recognized by Spotify, so I decided to invest the 17 US dollars. After a few days I received the comments, only a few brief lines saying giving some positive details, and very little in the negative, however my track was not chosen. I sent them two emails, one to where they responded to me and another to the support service. The support never responded, the other email did telling me that these are the conditions. It is very hard for independent artists, it is difficult to promote our music and one feels cheated. I don't recommend it at all

22 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Greaserelease

Antwoord van Greaserelease

Hi Gabriel,

We never mentioned that we're affiliated with Spotify, we only work with curators that run playlists on Spotify. We've never given that idea to our audience and as far as I know, none of the playlist submission platforms out there are affiliated with Spotify.

I also checked out the feedback our curators sent over to you and it was fairly detailed.
However, we're sorry for the experience you had and we hate seeing dissatisfied artists. Please send us an email at support@greaserelease.co and we'd love to resolve this!

Best
Tushar Mathur
Greaserelease

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrendous

I found the delay in receiving feedback disappointing. When it finally arrived, I was disheartened to read only a brief note stating, 'This song is not the genre we are looking for.' It would be helpful if your website specified the genres you are interested in. I have requested a refund, but unfortunately, I have yet to receive a response and probably never will.

10 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Greaserelease

Antwoord van Greaserelease

Hi,

We checked out the feedback our curators sent over to you and they've mentioned things like the mix being oversaturated and clipping in a few regions along with the track not fitting the vibe of their playlists

In our opinion, the feedback was fairly detailed and we've clearly mentioned all the curators and links to their playlists on our website as well, we've been extremely transparent about that. However, we're sorry for the experience you had. Please send us an email at support@greaserelease.co and we'd love to resolve this!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

very short feedback

A bittersweet experience. I've been reading the newsletter for over a year and finally decided to submit a song, expecting a review more than a placement, as I know I have a lot to improve. But I was really looking forward to that review, to know what I needed to work on.
And for 17$, I feel like 3 sentences of feedback is a bit short. I'm lost as to what to do to improve, so it's useless for me at the end of the day.

Seriously, 222 characters to tell me what's wrong, that's not even a tweet :/

EDIT: I was able to talk to the founder who, whilst not giving more feedback, was able to refund a part of the fee, which honestly makes it more acceptable. So more stars from me I guess.

4 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Greaserelease

Antwoord van Greaserelease

Hey Jean,

We apologize for the experience you had and we'd love to resolve this. Please send us an email at support@greaserelease.co

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Groover is more honest.

I'm giving you 2 stars because you did say a few nice things about my track. Here's where I have a problem. For most of the negative reviews your response is we sent your track and no playlisters picked it up. I get that. Payola is against the rules. But in your response you said your a&r department decided my track wasn't good enough. You didn't even send my track. You brag that you have so many playlisters for so many genres. And you sent my track to no one. If I was someone who at least had a chance I'd be ok. But you personally decided no one would like it. I sent you 2 tracks and you did the same thing both times. If you really gave it a chance and you really had that many varied playlisters someone would have played my song. And by the way. Groover doesnt decide whether a song gets sent. The playlisters hear the song and decide for themselves. Much more honest!

8 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Greaserelease

Antwoord van Greaserelease

Hi Jonathan,

Like we've mentioned in the FAQs, the feedback you receive is always from the curators themselves, the A&R team only collates the feedback and sends it over to the artist. We can assure you that your track was sent to all the curators on our network. Feel free to get in touch with any of the curators and they'll tell you that your track was given a proper listen.

Regardless, we're sorry for the experience you had and we'd love to resolve this. Please send us an email at support@greaserelease.co

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer