Housing Hand Reviews 

1.740
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Yusuf Islam, thank you! You were great and efficient at communication throughout the process. Housing hands needs more people like you! Thank you for your support and making me feel at ease whilst try... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Helping hands have terrible service yet still take the monthly payment without actually doing any work. Slow communication for such a subscription. 3 day’s to answer a email daughters... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Honestly, not the best experience. Moving home can be incredibly stressful, and housing hand did add to that. The process can be quite slow, not only that - my contract recently ended and I no longer... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am so grateful for the wonderful support I received during my application stage. Our agent Rafiya was incredibly helpful every step of the way, and I’m happy to say the contract has now been officia... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Alternatieve financiële diensten

Geschreven door het bedrijf

At Housing Hand, we understand that finding and securing a home can sometimes feel complicated and stressful, especially when navigating unfamiliar rental requirements or lacking a qualifying UK-based guarantor. We exist to make renting easier, safer, and fairer for everyone involved. By acting as your trusted, professional rent guarantor, we help remove these traditional barriers so that students, working professionals, and international renters can secure the home they want with complete peace of mind. Over the years, our experience has helped us spot potential rental issues early and resolve them quickly. We work closely with a vast network of accommodation providers, landlords, and university partners to streamline the rental journey and reduce risk across the board. Whether you need help securing a shared tenancy, setting up a rent guarantor, or organizing deposit cover, we stand alongside you from start to home. We share our knowledge in a grounded, accessible way—ensuring our international audience always gets clear guidance without the confusing legal jargon. Our team is deeply committed to offering steady, reassuring support at every step of your journey. When you apply with us, we keep the entire process simple, transparent, and active, keeping you fully informed of your next steps as soon as they are approved. We put people first, always, because we believe everyone deserves a straightforward, supported path to their new home.


Contactgegevens

Get pre-approved for a UK Guarantor.

Simplify your accommodation search and stand out to landlords.

3,3

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,3

Alle reviews

(1.740)

130 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful Communication with Overpayment

Initially everything about the application process was going well for our HMO house of 5 until we had someone drop out of our tenancy. For the meantime I had to update how much rent I would pay per month to a higher amount (£812.50 per person) which has now gone back to the normal amount of £650 per person as we found a replacement before out tenancy even started in August.
Housing hand have yet to update my rent per month to the correct lower amount meaning I am paying them the higher rate for their subscription even though my rent doesn't fall into this category (Student paying £751 - £1,000 pcm in rent) as clearly £650 is less than £751.
Despite numerous of attempts to inform Housing Hand via calls and emails and even my letting agency also informing them about the real rent price I keep getting passed around without resolution. It has now been 2 months of overpayment with no end in sight.

I hope this review gears them in the right area to resolve this. It's such a shame as I would've recommended them before but after this experience I don't think I would anymore until my issue gets resolved

4 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Ellie Hathorn,

Thank you for sharing your feedback with us.

Your monthly rent figure has now been updated in our system to your correct amount of £650 per month. Our team needed to re-check your updated tenancy documents to ensure all details were accurate, but this update is now fully complete. Your subscription rate has also been adjusted.

If you have any further questions, please email customerservice@housinghand.co.uk. We are committed to making sure this is fully resolved.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Appalling lack of communication and service

I submitted every single required document well in advance, yet there has been absolutely no progress. My move-in date has already passed, and my documents still haven’t even been reviewed, let alone approved. To make matters worse, they have completely ignored my emails.

I paid nearly £800 for this service. While I understand this is a peak season, it is completely unacceptable to leave a tenant stranded with zero communication past their move-in date. I am extremely disappointed and stressed by this total lack of responsibility.

10 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Rihyun Kim Paris,

Thank you for sharing your feedback with us. We understand how stressful it is when delays are close to your move-in date.

We want to be completely transparent about what happened. Your application was with our Quality Assurance team and after an initial check re-verification was required. Because of the additional review steps needed to finalise your application, it took longer to process. We apologise for our communication during this time was not as fast or as clear as it should have been.

We are glad to share that your application is now fully complete, and we hope you are settling into your new home.

We are constantly working to improve our response times during peak periods so our applicants always feel supported. If you have any remaining questions or need assistance with your account, please contact us directly at customerservice@housinghand.co.uk.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible customer service

Terrible customer service. I submitted all the necessary documents, even paid the onboarding fee. Before my application was even completed, they took the first monthly payment but then went silent about my application. My application remained at 80% completion for more than a week, waiting for them to review and accept/reject my documents. I am an international student so I was homeless for days while waiting for this process so I could move into my accommodation. If you’re an international student, please don’t bother!!! Find another guarantor service. The agent (Jennifer) would only respond to emails at 10 PM on Thursdays ONLY and so my application remained stuck in one place with very little progress. I called, emailed, sent WhatsApp texts, talked to the AI chatbot for days, I got no response. But they’re only efficient when it comes to taking my money!

11 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Tasha Khango,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We understand how incredibly stressful it is to face delays when securing accommodation.

We want to be clear about what happened. Your application experienced delays while we waited for updated co-signer information. Once these details were received, our quality assurance team thoroughly rechecked the ID and verified all documents before the application could be completed.

Regarding your cancellation request, your refund is currently awaiting final confirmation from your accommodation provider so we can process the cancellation.

Please contact us at customerservice@housinghand.co.uk if you have any further questions.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Don’t

You are never clear on the prices, yo change them whenever you want to, also when I needed to be approved to get in my residence you never answered calls, mails or what’s app

10 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi rmndo Hernandez,

Thank you for sharing your feedback with us. We understand that preparing to move into a new home can be stressful.

We want to be completely transparent about how our pricing works. Our fee is based directly on the total rent amount. When a property's rent changes, our fee updates accordingly.

You can view a clear breakdown of how our pricing is calculated on our website anytime: https://housinghand.com/help-and-advice/our-price-guide

We aim to support you at every stage, and we apologise that we did not meet that standard when you needed to be approved.

If you have any further questions, please contact customerservices@housinghand.co.uk

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I paid for their 'guarantor passport…

I paid for their 'guarantor passport service through my account — after submitting my ID and going through their verification process I was advised that it would take 24hrs to confirm, I never recieved any confirmation or any follow up since. I've sent a few emails with no response. The only emails I receive from them are through a system saying to complete my profile — that's what I did but didn't receive the service I paid for.

*Edit re their response - I already provided my name, email address, and telephone number associated with my housing hand account.

7 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Tamsin Mae,

We're sorry to hear about your experience.

We have been unable to identify your application from your Trustpilot review. We have requested more information from you. Once received we can further look into your application.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very frustrating customer service

Very frustrating customer service. They do not reply to email or calls, spent ages chasing up with no help…chasing my own tail

9 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Ji,

We're sorry to hear about your experience.

We have been unable to identify your application from your Trustpilot review. We have requested more information from you. Once received we can further look into your application.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible customer service

Terrible customer service, AI chatbot and phone line are practically useless for genuine advice, just redirects you to cancel your application through your dashboard which I did this several times to absolutely zero response. Also emailed all of their available emails to no response. Continuously keep trying to charge me despite my application being incomplete. Just ignores my requests to cancel my application and keeps trying to get money out of me even though I have continuously stated I no longer need to use this service. I am leaving this review as a last resort as this has been incredibly frustrating.

8 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Gracie,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We want to reassure you that your application has been cancelled, and no further payment requests will be made. We apologise for the difficulty you experienced.

If you have any remaining questions, please contact our team directly at customerservice@housinghand.co.uk, and we will be glad to assist you.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Zero Communication & Service

Genuinely they don’t exist. It was fine when I was paying hundreds each month but as soon as I got into an unfortunate circumstance which I required what I pay for, on one month. They do nothing, I spent an entire month trying to contact them about it in which they ignored and didn’t respond. It eventually got to near two months in where I found out they ignored my Agency too.
Then on top of that, when I had to deal with the issue myself despite paying their service, they tried to act like they’d done their part and are trying to charge me despite not giving their service. In which my agency confirmed.

If you need a guarantor then sure but if you end up in complications, just know they’re utterly useless. Even then, with their prices, the service they provide is shocking and they act as if their service comes above your rent payments.

20 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Jamie,

We're sorry to hear about your experience.

We have been unable to identify your application from your Trustpilot review. We have requested more information from you. Once received we can further look into your application.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hello - URGENT – Accommodation Contract Completion Required Before My Arrival

Hello,

I am contacting you urgently regarding my guarantor agreement for my accommodation at Iconic The Glassworks, Leeds.

Iconic has informed me that they are waiting for Housing Hand to complete their side of the contract so that the accommodation contract can be countersigned.

I will be arriving in the UK on Thursday, 10 September, and I urgently need confirmation that everything will be completed before my arrival, as I need to move into my accommodation.

Could you please check the status of my application and complete any outstanding requirements as soon as possible?

Please let me know immediately if you require anything further from me.

Thank you very much for your urgent assistance.

Kind regards,
Faisal Riza Nugroho

8 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Faisa,

Thank you for getting in touch with us.

We want to reassure you that your contract was passed directly to our contracts team for processing.

We are standing alongside you to help make your move to Leeds as straightforward as possible.

Kind regards,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

In my opinion this is simply fraud.

This company via the Percy AI Assitant told me very clearly (evidence available ) that they may be able to help me even though I clearly told them that I did not have a co-signer.

On this evidence I paid the 20 GBP onboarding fee.

However, after contacting my contact I was told that this was not posssible and that i did in fact need a co-signer.

So they deliberatly mis-led me into paying for a service which they could not provide.

In my opinion this is simply fraud.

I asked them to refund by close of business yesterday but no money has been repaid.

FRom Percy AI on Housing Hand
Percy

That’s okay, Andy. If you don’t have a co-signer, we may still be able to help. We at Housing Hand stand as a guarantor service for eligible tenants, so not having a co-signer doesn’t automatically stop you renting.
If you want, I can explain how it works or help you get a quote based on your rent.

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Andy Cleaver,

Thank you for sharing your feedback with us.

We would like to clarify how our service works and why Percy mentioned we might be able to help. While standard applications with Housing Hand do require a co-signer to stand as a guarantor, our automated assistant notes that we 'may' be able to assist because we offer specialised support paths without a co-signer for specific groups, such as care leavers and estranged students. We realise this distinction was not clear during your initial chat, and we apologise for any misunderstanding it caused.

Our team are processing a full refund for your £20 onboarding fee. Although this fee is normally non-refundable, we issued this refund to ensure we made things right for you. Please note that depending on your bank, it can take a 3-5 working days for the refunded amount to show in your account.

Please feel free to reach out to us at customerservice@housinghand.co.uk if you have any further questions.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good experience

Very good experience

5 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Katerina Kapeli,

Thank you for leaving a 5 star review!

We are delighted to hear that you had a very good experience with us.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The site has issues but Yusuf kept me sane

The site itself is a bit of a nightmare. Often times my application was stuck at 40% or at random numbers and the chat bot couldn't give me answers as to why that was the case. I ended up emailing the head agent for my application, Yusuf, and honestly I couldn't have completed this without him. He was extremely kind and attentive-- even after two weeks of me sending him emails practically every day.
At the very end of my process, there were multiple issues with my lease and I ended up needing to change my whole application after just completing it and Yusuf managed the whole thing. I think he really understood that moving and finding a let is hard enough without having issues with online guarantor systems and tried his best to smooth things out for me. I wish him all the best.

4 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Koda,

Thank you for leaving a 5 star review!

We are pleased to hear that Yusuf’s guidance made such a positive difference in getting everything sorted for you. We will make sure your kind words are passed along to him.

Thank you,
The Housing Hand Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Overall good service

Overall good service. Yusuf helped me during my application and made the experience very easy.

2 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Julian Zhu,

Thank you for leaving a 5 star review!

We are pleased to hear that you had a good experience and that Yusuf was able to make your application process easy. We will be sure to pass your feedback along to him!

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The first person responsible for my…application

The first person responsible for my application was not the best, she’d take forever to reply, approve parts of the application without actually viewing them in details. However the other woman, Priyanka Paun was amazing, she would respond as soon as she can, so polite every time I was worried. Overall amazing service.

4 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi D.,

Thank you for sharing your feedback.

We are delighted that Priyanka was able to step in and provide the support to feel confident throughout the rest of your application. We will make sure your feedback is passed on to her!

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extremely unorganised and sometimes…

Extremely unorganised and sometimes rude. First time using them was good and quick , this second time the application has taken over a month and now is past due my moving in date. Only reason I stick is lack of other options

28 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi José Javier Edú Ayaba,

Thank you for returning to use Housing Hand again and for sharing your feedback.

To provide some context on the timeframe, this application involved several steps that required extra time. To ensure your application met our requirements, we had to wait for updated income details from your employer, which could only be confirmed after their payroll cutoff. We also experienced external delays receiving signed details directly from your accommodation provider and needed extra time to manually verify all updated documents.

We are glad to confirm that your application is now fully completed and your tenancy is secured. If you need any further support during your stay, please reach out to us at customerservice@housinghand.co.uk.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Despite weeks of notice and constant…

Despite weeks of notice and constant attempts to follow up without response, they remain trying to charge me after my tenancy has ended. My letting agent confirmed to their 'refunds team' that they are no longer liable for the tenancy, but absolutely nothing has happened despite my follow ups.

I remain receiving attempts to take the payment, emails threatening legal action, and have had next-of-kin contacted, simply because they are digging in their heels.

Avoid and save yourself from stress.

24 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Matthew Harding,

Thank you for sharing your feedback.

To clarify where things stand, your cancellation has now been fully validated. The delay in processing this occurred due to a technical error.

Please be reassured that any funds overpaid will be fully refunded to you and will arrive back in your account within 1 to 5 business days, depending on your bank's processing times.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

You Can't Cancel Their Subscription (Very Dangerous)

For one freaking year, I paid £54 each month for their guarantor service. Then when it was time to cancel the subscription, they made it so difficult that it feels outrageous. There is an option in the portal to cancel but it does nothing. Your letting agency have to email them but even after they email, the didn't cancel the subscription and kept trying to charge me every week.

For 1 year I paid on time, no missed payments. And still I got this. They are just blood thirsty hounds want to suck all your blood.

This is like a one way path. You can subscribe but you can't cancel it. They want you to pay till the day you die.

22 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Fuad Hasan,

Thank you for taking the time to share your feedback with us.

Our Guarantor is designed to cover you for the length of your tenancy and will need to be renewed annually or for every new tenancy. Part of this, is our Housing Hand fee which can be paid upfront or in monthly instalments. You selected to pay for your service fee in monthly instalments which is split over 12 months (12 payments). The current payment attempt taking place is for your final balance; once this final payment is completed, your Housing Hand fee will be entirely up to date and fully paid.

We can confirm that your cancellation has been validated and no further charges will occur beyond this final payment once it is paid.

If you have any further questions please email customerservice@housinghand.co.uk.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Support from Jessica at Housing Hand

It was a great pleasure working with Jessica Machado at Housing Hand. I had some trouble with my application because I started the process quite far in advance, and some of my documents expired. She was extremely helpful and highly responsive throughout the entire process.

The property management company was also moving slowly, so she helped by sending follow-ups to ensure that the property verification was completed as quickly as possible.

In the end, everything was resolved successfully. Jessica was always very polite, attentive, and proactive, and I really appreciated her support and the help I received from Housing Hand throughout the process.

17 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Michelle Borges,

Thank you for leaving a 5 star review! We are so glad we could help make your rental journey smoother. We will be sure to pass your kind words on to Jessica and the rest of the team.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Friendly and helpful

very friendly and helpful, especially for international students, not at all complicated, and arguably economical.

8 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Suryaa Ramesh,

Thank you for leaving a 5 star review! We are delighted to hear that you found our team friendly and helpful, and that our process felt simple and economical for you.

Thank you,

The Housing Hand Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could give 0 stars I would

If I could give 0 stars, I would. If you are a postgraduate student, a final year student, or an international student, save your time, stress and BREATH, considering this guarantor. They pulled out at the last minute on a technicality that was integral to our situation and left us homeless!

Housing Hand and our case manager, and countless customer service agents strung our immediately pre- approved guarantor application ( I can only assume by an AI) along for a month, asking for several documents, barely responding to any of our communication, neither to us, our agent, nor our landlord. These third parties also spoke with them. Never did we get rejected, dropped, or even told we had to shut down during any of the nearly four weeks, and we were told to look for another guarantor.

Last week, three weeks in, they asked for a final sign-off from my landlord on the T&Cs so they could sign our lease the day before we were supposed to move in, which was done swiftly. The next day I called to say, “it’s done, everything has finally been signed and approved” With a smile from ear to ear.

I was told quite brusquely that I don’t qualify as a student and working professional, and I need to cancel my application and portal immediately because my course ends in 2 months, not three, despite being an international and not being able to work full-time for this exact reason and was told to come back when I have a full time job or earn double the rent. My flatmates application was abruptly shut down the same day. We went from having made arrangements to move to have to cancel moving company, facing homelessness and real fear for our future, especially for postgraduate and international students who cannot work more than a certain amount of hours legally, no matter what, we CANNOT even meet their "supposed "working professional criteria. I say "supposed" because the goalposts move so conveniently when questioned.

This "strict policy" should have been made clear 4 weeks ago. How have we been, albeit an awful response rate, been in touch for weeks and getting kicked off the day before our move-in date after positive conversations with only 1 day before! I shudder to think what would have happened had we paid the 1329 pound fee for coverage for 12 months, they each gave us both, and then this happened.
Housing hand then rejected us four weeks in, and when I called to complain and ask for a refund of the service fee due to the immense distress and delay they caused to our move as vulnerable students, they made mention of a new reason each time:

1. Our student status doesn’t last long enough because our course ends at the end of September… if it didn’t take so long, we would be full-time students for at least 2 months at the start of the tenancy. And this could have easily been flagged in week 1, and we would have made other arrangements if you strongly disagreed with our student status.

2. We, as in I, Sara, as the employed party, don’t earn enough to cover double the rent ( hence why we need a guarantor). We cannot legally work more than 20-hour workweeks EVER until our course ends as postgrads)

3. THE RICHEST EXCUSE, when I call to ask for a refund after all we’ve been through, I am told. The fault is your landlord, we asked “time” ago, what is the tenancy type? Was this confirmed with you weeks ago? And my agent called again and was asked to provide this again, and an employee said he had no clue, and his colleague might have the email somewhere.

The excuse now is “The property isn’t an HMO, we could have guaranteed you even if you were only going to be a student for a couple months if this is a year HMO” we are 2 people and the landlord confirmed that as soon as asked, two weeks ago and you never followed up.
with our move-in date 1 day away despite our agent and landlord submitting everything requested, on time. My case manager, gave no clear explanation and no timely updates on a decision that put two full-time students at real risk of homelessness in under a week.

If we didn’t meet their criteria, that should have been flagged in week one, not after they’d taken our onboarding fee and let us believe the guarantee was going ahead. Every customer service rep I spoke to afterward seemed to know less about our case than the last chasing this company felt like chasing an incompetent centipede answering machine where no one answers.

I was told by phone the refund for myself and my co-signer was under review. Nothing happened. My emails were forwarded to the refunds team five working days ago. Still nothing.

Avoid this company if you can. The service fee is 20 pounds per tenant, but the stress, wasted time, and risk to our tenancy were entirely avoidable and entirely on them! I am traumatised at the very least.

19 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Housing Hand

Antwoord van Housing Hand

Hi Sara,

Thank you for sharing your feedback with us.

We would like to address the points you raised and explain clearly what happened with your application. Initially you applied as a student, to offer our rent guarantor service to students, tenancies must have a minimum of 3 months remaining on the course. Because your course was ending in September, there were fewer than 3 months remaining on your studies when your application was reviewed.

As your application then continued under the working professional instead. This means there is additional acceptance criteria, which unfortunately you did not qualify for. This is due to your student visa restricting work hours to part-time.

We take comments about our customer service seriously and will review this case.

As we could not stand as your guarantor and your application was cancelled, we will be refunding your onboarding fee which typically is non-refundable. Refunds can take 1-5 business days depending on the bank you are with.

If you have any further questions please email customerservice@housinghand.co.uk.

Thank you,

The Housing Hand Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer