Betreft cursus Grote denkers over…
Betreft cursus Grote denkers over politiek Deel 1911ER
Orale presentatie van goed tot zeer goed, maar van studenten bevragen en discussie was nauwelijks sprake. Minimale of ontbrekende zelfintroductie van de docenten. Presentatiemateriaal en lesmateriaal ruim onder de maat. Meestal rommelige en weinigzeggende slides. Op een enkele uitzondering na geen verwijzing naar literatuur voor zelfstudie. Geen boekenlijst. Ik ervoer een en ander als academische arrogantie.
De omschrijving in de gids is onvoldoende precies. Het feitelijke programma werd pas bekend gemaakt door een docent, toen een cursist er om vroeg. Zo bleef de feitelijke inhoud van de cursus lang onduidelijk. De cursus is echt te duur voor wat er geleverd wordt:12 lesuren van docenten die hun verhalen al vele malen voor studenten hebben voorgedragen en daarbij nauwelijks presentatiemateriaal en informatie voor zelfstudie leveren. Een eigen schatting van de kostprijs van deze cursus wijst op een winst van enkele duizenden euro's. Ergo de prijs zou met orde 30% omlaag kunnen. Is HOVO een melkkoe van de Erasmus uiniversiteit?




