We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great place to start a new journey. Quality training. I highly recommend it to anyone who wants to learn a new skill, whether it’s for art, learning something new, or creating another source of incom... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have been using Venetian plasterers over the last few months after taking part in the training course through impera italia & P1, which was really good. Impera italia have been more than... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What a fabulous company to deal with. I ordered a sample 1st which came super quick. Then I placed my order. I missed something off the order. 9:00am Italia called to confirm. Order dispatched the sam... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Have just finished my 3 day course with Robert as our instructor. Robert was extremely knowledgeable and helpful in all methods and applications of the Venetian plastering. He took time to move betwee... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Decoratie- en interieurwinkel

Geschreven door het bedrijf

Impera Italia, the British heart of Italian feature wall and metallic paints, microcement and Venetian plaster. We offer Gimcyn and Marcopolo Luxury paints, polished plaster and micro cement to the UK, Ireland and selected locations worldwide. We are training professionals in the art of Italian luxury decor and trading since 2010, with over 3000 people trained and 20000 people served we take pride in the fact that we are the most well-known luxury decorative material retailer in the UK. Our company is built on Italian design traditions but with the British goals and ideals of community, value and service.


Contactgegevens

4,9

Uitstekend

TrustScore 5 uit 5

213 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,9

Alle reviews

(213)

8 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I've worked with Impera italia for 3…

I've worked with Impera italia for 3 years now ann their customer service is 2nd to none. Very helpful and friendly which is a great core to have for any business.

25 november 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Dave,

We love what you do with our Italian paints and plasters and hope to carry on working with you for a long time!


Regards,
The Management

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing company 5 stars *****

Amazing company! We’ve had paints from these guys more than once and they have always been beyond helpful! Their customer service is so good, I couldn’t fault them.
I would 100% use them again!
Fabulous customer service and amazing products, you can’t ask for much more than that! Thanks again guys. :-)

25 november 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Jodie,

Thank you very much and please say hello to your lovely family!


Regards,
The Management

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent products and service

I have used Impera Italia to purchase several products including San Marco and Gimcyn. The products are the highest quality , competitively priced and always arrive super fast. I would not hesitate to recommend Impera Italia to anyone.

25 november 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Victoria,

Much appreciated! We really like the look you created and are very thankful for your support.


Regards,
The Management

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great paints and service

Great paints and service! Been to the London showroom and ordered over the phone a couple of times and they were not only helpful, gave a lot of great advice but sorted out every issue quickly.
Can highly recommend the Impera team for every Italian plaster paint and microcement, been with them for 3 years now.

18 november 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Ivan,

Thanks for the review, it's great to work with an artist such as yourself!


Regards,
The Management

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highest recommendation

Reliable, friendly with great advice on their range of products from finished look, application and the versatility of each product.

From an applicators point of view the guys couldn’t be more helpful with technical advice and problem solving. They have gotten me out of a few problem jobs in the past!

Highly recommend as from end user to applicator they can help you.

Alec

7 november 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Alec,

Thank you for your review, your continuous support is much appreciated!


Regards,
The Management

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great selection of products and were very helpful.

Great selection of products and were able to give me advice on the materials in both look and application. Very helpful.

8 oktober 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Joe,

Great to hear back from you, good to hear that it worked out.


Regards,
The Management

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Numerous product selection

Numerous product selection, quality solutions to many issues.
Thank you for your help.

7 oktober 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Thank you Jack, your kind words are much appreciated!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worst customer service ever !

Worst customer service ever !

Called on friday to report and issue with my paint was told to send photos and they would get this rectified.

Photos where sent at the first opportunity monday after i had to rush around for 2 days having my Sofa/carpet and furniture deliveries delayed as my walls where still not finished.

I was then told that no faults where recorded with my paint so nothing could be done ! The photos clearly show the huge lump in the paint.

I then went back to customer services who told me to send the paint back to them for them to them look into it and investigate what had happened !

What they don't seem to understand is I am not nor should i be responsible returning the faulty paint at my own cost . I also shouldn’t have to wait for it to be sent back and then investigation then be done into the issue with the paint When the HUGE lump that is in the paint is clearly Visible on the photos I sent across.

I called up and asked to speak to a Manager and was told no one was available, the lady on the phone made no effort what so ever to contact a Manager!

The manager has since replied on Google reviews with his snotty reply stating he had contacted me which is a complete lie !

I’m now £200 down on paint, £250 down on a painter and i’m going to lose my deposit on my sofa and carpets as they can’t go in my house when it’s like a bomb site !!

There are very similar products on the market sold by other companies that I would suggest looking into !

Don’t buy from here unless you have endless amounts of time to be messed around !!

Manager has now changed his reply probably 4 times to my review and tried to report it as false on several occasions although he knows full well who i am !

Looks like someone doesn’t like the truth..//

7 oktober 2019
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Dear Sarah Jayne Mckenna,

A manager responded in writing first thing after you claimed the paint _fully_ dried in the pot (which we can see that you now changed to 'lumps'). Unfortunately you refused to send it back for us to investigate and rather you threatened us with bad reviews which you did without delay.
Also, we noticed that your partner also left a bad review, not sure how this would validate your claims or resolve the issue though?

We would have appreciated a calm, non-threatening response and sending the paint back so we can offer a full refund or exchange.
In short, we would have appreciated a chance to sort this out for you.

Regards,
The Management

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

STAY AWAY! Rude customer service! Bad Experience!

So called 'luxury' products but amateur customer service! Don't expect assistance if anything goes wrong, Manager was useless. I ordered samples (with a £7 delivery charge) which didnt arrive for over 2 weeks because Impera Italia didnt pay the full postage to Royal Mail. They wanted ME to pay the extra £1.50 (and refund me) which I refused to do so out of principle and due to rude customer service!
They then tried to discourage me to leave an honest review online by saying they would take legal action against me! Disgusting! Scroll down and check out his comments on any negative review to get a taster of what this company is like!
Stay away and spend your money with someone who values their customers! ImperaItalia management, I look forward to your "solicitors" letter. Also, you can keep the £13 that I wasted with you trying to get samples.

25 juni 2019
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Dear Client,

We're sorry to hear that you had a negative experience.

First of all, your full order value has been refunded. Regarding the postage fee, we pay the Royal Mail postage in bulk (due to the high number of small goods ordered) and on this occasion the person handling it hasn't charged us for the full value. We don't want our customers to pay extra postage fees of course and always request the best possible service, even when it goes over the postage paid. We also understand that this is not an excuse.

On the other hand our understanding is that we tried to resolve it to your satisfaction once you informed us about the issue. Unfortunately, you refused to accept the goods, pay the £1.50 and get an _instant_ refund or alternatively, wait for us to get the charts back and then re-send them (this was because we were not able to re-send some instantly as they were out of stock).

It was also unfortunate that you used a combination of personal attacks, ad hominem arguments and threats which we can't agree with, hence why you've been warned against _false_ reviews.
We saw it took you a number of re-writes and one month to get this review online.
Also, it's difficult for us to react to statements like " they wanted ME to pay the extra £1.50 (and refund me) which I refused to do so out of principle " and generally, however much good intention we have to resolve, we're not sure that we can help customers who threaten with bad reviews if their order is late and they refuse to accept any resolutions.

Finally, we don't think that, after many years in the UK retail it would be considered a normal course of action to -again-threaten and then ask friends and/or family to leave further bad reviews (see unverified review left below), search for our colleagues on Linkedin to attack them by name and then spend time to re-write a non-compliant review quite a few times ***because of a late delivery of some charts in value of £13.08***.

We hope to continue to deliver ordered goods within the promised time, with no extra fees of course and will also continue to offer alternative options if an order is late, damaged or something is missing.

***ORIGINAL REVIEW OF THE CUSTOMER***
"So called 'luxury' products but amateur customer service! Don't expect assistance if anything goes wrong, Manager was useless. I ordered samples (with a £7 delivery charge) which didnt arrive for over 2 weeks because Impera Italia didnt pay the full postage to Royal Mail. They wanted ME to pay the extra £1.50 (and refund me) which I refused to do so out of principle and due to rude customer service!
They then tried to discourage me to leave an honest review online by saying they would take legal action against me! Disgusting! Scroll down and check out his comments on any negative review to get a taster of what this company is like!
Stay away and spend your money with someone who values their customers! ImperaItalia management, I look forward to your "solicitors" letter. Also, you can keep the £13 that I wasted with you trying to get samples."

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wouldn’t use again

Unwilling to help to resolve an issue I had. The resolution that was given, it was quite clear that they hadn’t even acknowledged the issue.
Wouldn’t use again.

14 april 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Although we understand how frustrating it can be when you don't get a refund after the normal refund period (which we actually shown and explained in an email), the review is simply factually not true.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent

Excellent service & product
And looking forward to doing the advance Venetian plastering course

6 april 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Dear Leigh, Thank you for your kind words, it means a lot to us!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Tidy stuff

Lived up to what they say

6 april 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Matthew, Thank you for your review, we really appreciate it!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Product was good and easy to work with.

Delivery price and time good. However for me personally the plaster and pigment were not mixed properly so the product had many streaks of green through and around the bucket too. As much as I tried to mix it barely helped leaving me with more a yellow product than the brown my client wanted

1 april 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Dear Customer, We're sorry for the inconvenience. Although we emphasise that this product (Marmorino Fino lime-based Venetian plaster) is pre-mixed only (please see our T&C) and assume as it's for professionals they would stir it before they use, we will make sure people are made aware of this during checkout in the future! Regards, P
PS: Please let us know if there's anything we can do to improve the experience!

EDIT: We've noticed that more details were added, namely that the product was more yellow than brown. Please be aware that the colours presented are only indicative, due to technical limitations and the natural nature of the plaster. Please order 1KG to test the colour as we recommend it on our website next time! Also, please don't hesitate to call us, we can sort out issues like this super-quickly!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The paint we ordered looked amazing and…

The paint we ordered looked amazing and was every easy to use, however the colour that was sent wasn’t the colour we choose fortunately we liked the colour but wasn’t what we expected when we ordered the colour. Everyone always comments on how much they love this paint!

31 maart 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Anna, We're sorry to hear that you didn't get the colour you've chosen, but happy to hear that you liked the quality. Could you please contact us to explain what happened?

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic company

Fantastic company , first class paints and super fast postage, highly recommend!!!

21 maart 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Emma, Thank you for your recommendation, it means a lot to us! Please don't hesitate to contact us if you have any questions or Italian decor needs.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Paint looks amazing

Paint looks amazing, and the desired effect was very easy to do following the videos on the website.

Delivery/Packaging was also good.

20 maart 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Neelam, Thank you, it's great to hear that you like not only our paint, but also the packaging (all of it is bio-degradable!!!). Hope you can send us an image of your feature wall!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

spot on

excellent fast service

19 maart 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Darren, Thank you, it means a lot to our team that you think Impera Italia delivers an excellent service. Please don't hesitate to contact us with your Italian decor needs!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent

Lots of information on the website to help, delivery came super quick and I am so happy with the end result!

17 maart 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Amys, Thank you for your review, we hope that you will contact us with your future Italian decor needs!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great team of helpful people combined…

Great team of helpful people combined with fantastic knowledge. My Specialist plaster orders always arrive in good time and well packaged so that nothing is damaged on route.
The plasters and paints are amazing and great to use, the result is happy customers!!
Many thanks.

15 maart 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Impera Italia™

Antwoord van Impera Italia™

Hi Carl, Thank you for your review, we really appreciate your feedback!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer