We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They scam people be careful. Booked a stay at one of your apartments in Birmingham in mid January, cancelled it a few hours later. I’ve been calling requesting for my refund and I’m being ignored. Wou... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I'm writing this review again as my last one has unfortunately been taken down. Staying at the apartment in Birmingham 2023. When arriving we noticed a camera that's situated inside the property whic... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent communication with host, very quick responses and very attentive. Lovely apartment, open and stylish. Loved the mini football table and LED lights behind the TV. Netflix, amazon prime as... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic and beautifully decorated and modern apartment. Very central to shopping and dining experiences. Hosts provide video guides from check in and out to the parking garage. Hosts are also ext... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Serviceaccommodatie

Geschreven door het bedrijf

Under new ownership - Short & Long-Stay Accommodation in the UK and other cities.


Contactgegevens

3,3

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

85 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Booked a 2-week stay in Birmingham City…

Booked a 2-week stay in Birmingham City Centre and had the best experience with Maevela! Checking in was easy as they sent us a guide and the cleaning was on point when we were out & about. Will be staying with Maevela again soon! 🔥🛋️

21 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best apartments in Birmingham

Good service, happy with staff communication and really easy check-in process!

Would recommend for Birmingham city centre apartments⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

20 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Not luxury

Not luxury. Filthy oven and trays. Sink not plumbed in causing flood. Only two wine glasses for 4 person appartment, rest were mismatched plastic. Worst of all on entry to kitchen laminated photos on wall of faeces , blood and God knows what showing states sheets had allegedly been left in by previous guests ! Hardly my problem when booking 'Luxury' .
Bathrooms and Beds were clean . Good location.

5 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Such an amazing place and host

Such an amazing place and host, very easy to book , check in and check out. Amazing apartment very modern and classy , You forget its in birmingham because its so high end and very well looked after . Will be booking again , Company needs more recognition very professional host and easy to contact. Will definitely be booking again.

20 april 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Maevela Apartments

Maevela Apartments
The apartment was difficult to find, there were issues such as a broken toilet seat, limp pillows and the plug in the bath wasn’t holding the water, which was disappointing as i had come from Nottingham. Its wasn’t all bad we had free Netflix, slept decently and was spacious. And the decor my partner did like :)

13 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SCAMMERS

DO NOT book with this company. I booked and paid the price advertised, a week later they contacted me and said the price I paid was incorrect and if I wanted to keep the booking I would have to pay 4x the original payment. After a few days of them trying to bully me into paying more I finally cancelled the booking. I this was a one off thing I could probably understand, but I made 2 bookings with them through booking.com for the same price and they asked for more money fir both bookings. This bulling tactic my work on some people. I really felt that my consumer rights were violated. I have reported this to trading standards and really hope that they do something about this.
I don't know where you are from but UK consumer rights law states that once someone has paid the price advertised you as the vendor has to honour that price regardless of any loss to you.
As a veteran of this country I did not fight to keep it safe so people like you can break the law and get away with it

23 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo ACQUISITION 12248684

Antwoord van ACQUISITION 12248684

Hello Sean,

The owner here;
1) How can we be "SCAMMERS" if we did not host you or take your money? Your booking was cancelled and refunded...A very false alligation.

2) You were told many times that we are not hosting you at the incorrect price due to a pricing error which can happen with softwares.

We have allowed you to cancel for free but you have not accepted after us telling you via Booking.com messages.

Your responce was:
"I'm sorry but I booked this and paid already. If the price I paid is incorrect that is not my fault or problem"

No sympathy or understanding whatsoever, we never bullied you
You paid £55.41 per night for 4 nights for a 2 Bedroom Home. This works out to around £13 which is impossible, you could not even get a basic hotel room or hostel for that price in Birmingham.

We explained to you many times that this was a pricing error and we are certianly unable to host you at such a low incorrect price, instead you became very aggresive and addament that you DONT WANT TO CANCEL and instead kept bombarding staff on whatsapp, email and the phone many times after they explained the situation to you.

You can threaten my staff all you like but as said in previous communication we will not be hosting you.

For proof you can see screenshots of our conversation here and your replies:

https://maevela.co.uk/wp-content/uploads/2023/02/Sean-Mason-Booking-Messages.pdf

Thanks again,
Shamil
Director

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Atrocious Customer Service...

Atrocious Customer Service.... hides behind Whatsapp saying they can only message and doesn't answer the landline number... Booked 2 apartments with parking included back in early October 2022 and after our stay we received a parking charge which Maevela say shouldn't have been issued and they would get it cleared. Now 13th December, the Parking Charge fees have increased and all they keep saying via the Whatsapp is "we need to speak to manager" but we get nothing positive.... we are ready to invoice Maevela for the charges and a service fee because they are useless ! Avoid at all costs unless you want to waste your time trying to make contact with these people!!

13 december 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Atrocious Customer Service

Lovely looking apartments absolutely atrocious customer service. Tried many times to have a conversation with a human. Phone lines are rarely open and when they are, half the time their lines are just left ringing indefinitely. Tried to contact through WhatsApp and web chat, but 90% of the time there was no response, and the other 10% was an automated message. The one and only time I managed to speak to an actual human, they told me to contact them via Booking.com web chat (which is what I had been doing the whole time...).
Would have loved to use this place as my go-to apartment in Birmingham, but I cannot recommend them to anyone due to inexcusably bad customer service team.

3 oktober 2022
Review zonder uitnodiging
Logo ACQUISITION 12248684

Antwoord van ACQUISITION 12248684

Hi Jonathan,

1) You have not booked with us direct you booked with Booking.com.

2) You wanted to cancel a “non-refundable booking” with 1 days notice. This was NOT possible due to it being non-refundable.

This was explained to you many times.

So instead you’ve come here to leave us a false 1 star review even though you have never stepped into our apartments which you’ve admitted above.

We can’t even make this up if we tried, this is total blackmail and just envy.

Regards,
Shamil
Manager

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Where do I start… let down and ignored

Where do I start.. we booked an apartment in Birmingham on the 4th may 2022 for Friday 23 - 26th September (3 nights) where we was interacting with the owner since we had booked. We paid the full amount 2 weeks before check in and was really looking forward to our stay which the pictures of the apartment looked amazing. Everything went down hill as we received a message from the owner 3 days before check in to confirm we need to cancel as there are other guests inside the room, there was no apology or no alternative option. I explained to the owner that this was unacceptable and that we had activities booked for the weekend and trying to get accommodation that short notice was going to be difficult. The owner (please see print screens attached) kept telling me to cancel and that a refund will be processed. The owner told me he had a alternative apartment if we was interested, which we was as it was short notice to book else where. When I kept asking the owner to what the alternative was I was told he couldn't tell me until
I cancelled the booking which seems really strange. The outcome was the owner cancelled our booking without confirming an alternative accommodation and refused to talk to me further with no apology, respect, and manners to do so. I am so disappointed to how we was treated by the owner and will not being booking with these guys again in the future as you cant guarantee your dates are confirmed. Thank you for making us cancel our trip.

20 september 2022
Logo ACQUISITION 12248684

Antwoord van ACQUISITION 12248684

Hi James, my response will be the same no matter how many times you leave the same duplicate review on as many platforms you find.

Not sure why you have turned to Facebook & now Trustpilot when you have been fully refunded via Booking.com, not even a booking on our platform…

Oh well, allow me to respond as the owner and manager.
Unfortunately the property current guest has decided to extend for the entire month and we cannot evict the current guest, so we gave you notice and free cancellation, which you accepted and now decided to leave a negative review.

Bit sad but we can only honour current bookings and be fair to all guests.
Due to your aggressive communication we will not be hosting you at our apartments or any alternatives.

Quite rude that your friends are calling us “wankers” on your facebook posts made by yourself and now attacking us online.

What a nice thing to do, wish you the best!
We will not be accepting any bookings from yourself again.

Thanks,
Sham
Manager

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

"Large House in South Gosforth": Appalling

Appalling. When we arrived, the flat was dirty - cigarette end on the floor, rubbish under sofas which had obviously not been moved for cleaning, dirty, unusable pots, pans and utensils, rubbish bags and an old bath piled up in the back yard. Many standard kitchen items were missing (we had to buy basic items such as wine glasses, corkscrew, sieve and grater, as well as cleaning products). The wall mounted televisions all had unsecured wires trailing down the wall to sockets - not great with a toddler in the house. On the ceiling, there were the remains of a smoke alarm, and we found a carbon monoxide alarm in a drawer. Maevela did order new pans etc, and we cleaned the house ourselves. During our stay, the electricity repeatedly tripped; after a few times Maevela ignored our request for an electrician for a week (they never arranged for a check). For our final night we had no electricity to sockets; the heating had also broken down the previous day. We left early and eventually Maevela refunded the unused days of our stay. They have ignored all requests for any sort of compensation. This is the worst rental experience I have ever had.

5 mei 2022
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Outstanding

Straight from the start everything was perfect, from response times and apartment choices. I would definitely recommend maevela to anyone that plans to come to Birmingham. 10 out of 10

16 december 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Comfy, luxurious apartments in a great location!

We had a fantastic 2 night stay at the maevela apartments. We took our family (including 2 adults and 2 young children) up to the Christmas markets and the location was just perfect for getting in and out of the city centre easily (5 minutes walk to the start of the markets!). The apartment was really comfy and clean and offered a little luxury to make our trip special. The communication from maevela was great, they responded very quickly to any queries we had and the instructions they sent for entering the apartments were really helpful. We can’t fault anything and we will definitely be returning when we next go up to birmingham. We really loved our trip. Thanks for a wonderful stay!

10 december 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I booked to stay at this beautiful…

I booked to stay at this beautiful apartment and unfortunately my partner was taken down by corona last minute meaning we were unable to stay. The owners were so understanding and empathetic towards my situation and allowed me to cancel free of charge on the same day. I can’t express how grateful I am. I will definitely be re booking to come back as soon as we are healthy enough to.
Thankyou so much!
I always use booking.com and This is the best customer service I have ever had. Thankyou!!!!

16 september 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely Amazing!!!

Loved it. The apartment is bigger in person and beautifully designed. The location is perfect. Close walk to everything: Broad Street and New Street. Host put together a handbook for guests, so we make the most of our stay - super helpful! The key collection and drop off was super straight forward.
Will most certainly be booking again!

10 september 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely apartment

Lovely apartment, we had a fantastic view of the cube from the balcony. The entertainment was brilliant. Overall a great stay!!

28 augustus 2021
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer