We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I've been a member for a number of years.... Showers need to be sorted as they aren't the best. Food is overly expensive - they have a captive audience! The salad bar used to be great but i... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Evening guest signed in via a member. Paid £110 for 4 hours access with buffet, drinks, robe and towel hire. Paid £2 to hire a robe which was washed out with holes in from multiple uses from other gue... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Dinner was 1hr late after starters. The starter was also late. The food needs to be improved & choice is limited. Staff attitude & tone on serving after 9.30 pm was shameful, basically stating kitchen... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The best spa i have been to. Spotlessly clean. Beautiful settings. Food, delicious and fresh. Complete serenity and relaxation. Staff were lovely and professional. My personal favourites were the saun... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Dagspa
  2. Schoonheidssalon
  3. Gezondheidsspa
  4. Wellnesscentrum

Over Nirvana Spa

Geschreven door het bedrijf

 Nirvana Spa

 For friends and families. Moments and memories.


 Located in leafy Berkshire, our pure water spa offers stunning spaces, majestic architecture, and unique facilities for you to escape the stresses of daily life and relax completely.

From our warm, bright Roman Pool to our uplifting Colosseum Suite and beautiful spa garden, Nirvana Spa is irresistibly inviting and the best place for a leisurely catch up with someone special. For a moment of calm and to soothe your senses, float away under a starlit sky in our Celestial Pool or relax in our candlelit Tepidarium.

We are passionate about our spa and invite you to explore for yourselves.


Visit our website » Online brochure » Book a spa visit » Become a member » Contact us »

Contactgegevens

3,0

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

206 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 12% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I was unable to change a booking date…

I was unable to change a booking date without paying a 10% charge (£30)
To then cancel the appointment cost the same fee.
The booking was 6 weeks away, and only made yesterday.
Customer service was unapologetic and rude.

11 november 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Nirvana Spa

Antwoord van Nirvana Spa

Hi Helen, thank you for taking the time to leave us feedback. I’m sorry to hear about your experience, we strive to offer a high level of customer service and are disappointed to hear this isn’t how you felt when talking to our team. We would like to offer you the opportunity to talk through your experience with our Operations Director, Danny. If you’d like to arrange this, please email danny.crossland@nirvanaspa.co.uk.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolute joke to book

Absolute joke to book, so I've spent my money elsewhere. This was for a wedding anniversary present to my wife and thankfully after reading the other reviews and being number 22 in the queue on the phone (waiting for over 40 minutes), I'm glad I did not waste my money on this place. This is one company that deserves to go out of business.

29 september 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Nirvana Spa

Antwoord van Nirvana Spa

Thank you for taking the time to leave us feedback, I’m sorry to hear that you were unable to get through to our phone lines quickly. We are currently receiving an unprecedented number of calls into the business and our team are working very hard to reach everyone calling. We are currently recruiting more staff to our reservations team, so they’re better equipped to deal with these extreme call volumes and have a new online booking system, so you no longer have to call to book. We’re sorry again that we couldn’t get you booked in for your anniversary sooner and we hope you had a lovely time where you chose to visit.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible online system

I have been coming to this spa for the past 10 years and have always enjoyed myself. But not anymore. I have given up trying to get their online booking system to work and from the reviews I have no intention of waiting on the phone for an hour. As other reviewers have said there are plenty of other spas around.

27 september 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Nirvana Spa

Antwoord van Nirvana Spa

Hi Gill, thank you for your feedback. We’re sorry that you’ve recently been having issues with our online booking system but are delighted to hear you’ve been such a dedicated visitor and enjoy our spa facilities. We’re constantly looking at ways to improve and wanted to make the booking process easier however, we are aware there were some issues when we first launched our new system so apologise for any inconvenience this caused you. If you’d rather not call our phone lines, we also have a member’s booking manual to talk you through how to make a booking. Thank you again for talking the time to leave feedback. We’d love to give you the opportunity to resolve any issues you may be having, if so, you can contact our Operations Director, Danny, by emailing danny.crossland@nirvanaspa.co.uk.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Incredibly disappointed and undervalued as a customer

After spending an hour and 10 minutes on the phone waiting in a queue (started at 17th in the queue), we finally got through and spoke to someone. We wanted to book a ‘Time Out’ experience for tomorrow evening but they were fully booked. We asked about the next two weekends but they were also fully booked. Whilst we were on the phone we inquired about a membership. We had spoken to someone previously about a membership who said their computer systems were down so they couldn’t activate a membership for us but promised they would call back in a week. It has now been two weeks! Whilst we were on the phone today we asked about a membership again. The operator ensured us that we could do this online and complete the process and said goodbye. We have just been online, you cannot complete your membership online, you have to fill out your details and submit a form. Still no booking for the spa, STILL no membership. Absolutely shambolic organisation for such an established and expensive business. Very disappointed.

24 september 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Nirvana Spa

Antwoord van Nirvana Spa

Hi Katie, I’m so sorry to hear you had such a negative experience calling our phones and trying to purchase a membership. I’m pleased to confirm we now have an online booking system meaning you can check availability and book online. In terms of purchasing a membership, we only sell our memberships through our website using the form you’ve mentioned, after that, a member of our team will set you up for the starting date you choose. I’m sorry again you’ve had such a frustrating experience and would love to give you the opportunity to address your concerns and any others you may have with our Operations Director, Danny. If you’d like to arrange this, please email danny.crossland@nirvanaspa.co.uk.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Completely uncontactable

We used to come here for birthday treats and have always enjoyed it. It was one of the best spas around. However, this year I booked over the phone and they took payment by card. However, there has been no email confirmation since, and I've been on call waiting ever since, trying to find out if we are booked in as arranged, or whether they have a system / operator error.

Completely uncontactable.

15 september 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Nirvana Spa

Antwoord van Nirvana Spa

Thank you for taking the time to feedback to us, we’re sorry that you struggled to contact us regarding your booking confirmation. We are aware there have recently been longer waiting times on the phone and our team are working really hard to get through to everyone. If you’d like to get in touch with us in the future for general enquiries such as booking confirmations, you can message the chatbot on our website or message our Facebook or Instagram. I have passed on your feedback to our management team for their review.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Three out of Five - Disappointing

Beautiful looking place but the food is very disappointing for the prices. I ordered the "crispy" halloumi which was anything but crispy and a very measly portion and then I had the Gurnard Nicoise which was almost ruined by the uncooked egg that was placed on top of the fish. When asked if I enjoyed my lunch, I said it was "ok" and again when I was asked how my day had been when leaving, I said it had been "ok"... no further enquiry from either member of staff.

The showers and toilets are really not in keeping with the luxury feel of the rest of the spa and really need revamping.

The most disappointing part of the day however, is that I was unable to book any treatments due to the constant queue on the booking line beforehand (I was always 10th in the queue no matter what time or day I called) and when I arrived yesterday and asked if they had any availability, I was told they couldn't look anything up or book anything as they were "switching systems". Not a great help for those of us who don't have hours to waste sitting on the telephone.

This was my first trip to the spa and I have to say, I won't be rushing back - there are plenty of other spas around that are not nearly as pricey and offer much better customer service.

14 september 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Nirvana Spa

Antwoord van Nirvana Spa

Hi Lucy, thank you for taking the time to feedback to us. I’m sorry to hear you didn’t have a great experience when visiting the spa but are delighted you enjoyed our spa facilities. Firstly, we are sorry you were disappointed by the food in our Spa Restaurant. We strive to provide the highest quality offering and will pass your comments on to the Head of Food and Beverage for his attention. Regarding our phone lines, we’re sorry you were unable to book yourself a treatment. We understand there was a short period of time where we were unable to take treatment bookings due to the launch of our online booking system so are sorry this inconvenienced you. We hope that we can better accommodate you with our new online booking system and hope to see you again soon.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Watch out for that extra surcharge when leaving!!!😡😡

Had a day pass and massage and meal
The massage was lovely
The food was great
Coffee and soft drinks were good
BUT WHAT WASN’T GOOD WAS………
The surcharge they put in place
For every drink, every cake, every time you use the restaurant or cafe
So our £8.50 for two pieces of cake came to £24.36!!!!!!!
Beyond cross as we paid £495 for our day trip!!!
Come on nirvana 😡😡😡😡😡😡

2 september 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Nirvana Spa

Antwoord van Nirvana Spa

Hi Rachel, thank you for taking the time to leave feedback. We’re delighted to hear you enjoyed your visit and, in particular, your massage and food. I am, however, very sorry to hear you were unaware of our optional service charge. We try to be as transparent as possible by putting information about the service charge on our menus and website. This charge is also completely optional and at your discretion for rewarding high quality service. Our receptionists will be more than happy to take this off your bill at the end of your visit. In terms of your cake charge, we’d be happy to look into this for you as our service charge wouldn’t take your bill up by that much. To contact us regarding this, please email our Operations Director, Danny: danny.crossland@nirvanaspa.co.uk.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Gone downhill despite the renovations - trying to cater for too many

We've been numerous times before over the past 10 years or so and this year bought a 6-visit membership. However we have found that the spa is getting busier and busier and although they have expanded certain areas, the jacuzzi's were all full and when we did find one we could share with another couple, it was a lot cooler than it shouldve been. There was a huge queue for the dining room, so we opted for coffee and cake from the drink/snack bar. We then struggled to find somewhere to sit and have it and had to go upstairs with our coffee tray to find space. The ladies showers have also been shrunk considerably in order to fit more in so you can't even hang a towel without it getting wet.
Overall, quite disappointed with the whole experience, especially as we travel nearly an hour to get there. Its hardly likely we'll be using the rest of our membership now based on our experience today.

29 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Nirvana Spa

Antwoord van Nirvana Spa

Hi Katy, thank you for your review and taking the time to leave feedback. We’re sorry to hear you were disappointed with your spa visit. We strive to make members and spa day visitors happy. We have a proactive maintenance program to help evolve our offering and meet changing customer needs. We understand on the days we are fully booked; the spa can get busy in some areas so apologise that this affected your day. I’m also sorry to hear there was a queue for the spa restaurant, we have a booking system so that customers do not have to wait for their dining slots so am disappointed to hear this was not the case. I have passed your feedback directly to our Head of Food and Beverage for his review as well as our management team. Thanks again for your feedback and I hope we can better accommodate you for your next visit.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid at all costs

A friend of mine and I just went to Nirvana Spa for a massage and dinner. We were celebrating my 50th birthday. The experience was completely ruined. The food was appalling. We had to send it back. The drinks were late as they lost the receipt behind the counter. The service was unbelievable bad. The whole experience is over priced. Very disappointing experience

29 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Nirvana Spa

Antwoord van Nirvana Spa

Hi Maria, thank you for taking the time to feedback to us. We’re very sorry to hear about your experience with the food and service and apologise we couldn’t make your 50th birthday special on this occasion. What you’ve described is not the high-quality standard of service that we strive to give all our customers. To understand your visit and these issues further, we would like to offer you a chat with our Operations Director, Danny. To arrange this, please email danny.crossland@nirvanaspa.co.uk.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible customer service and the…

Terrible customer service and the spa treatments are NOT worth booking. 👎🏻👎🏻

I received a 95-minute Warming, Anti-stress, face and body ritual treatment and this treatment certainly did not meet the standard I would expect from Nirvana Spa, especially taking into account that this experience cost £134 plus the £65 ‘time out’ session fee to get into the spa. This was a birthday present completely ruined.

- uncomfortable the entire treatment - no adequate support for head and neck.

- pressure - I received such a light pressure and the massage techniques were rubbish that I didn’t feel I actually had a massage.

- hot stones were used with no pressure and poor technique.

This was supposed to a luxury treatment?!

To sum up my experience I did not find the treatment to be relaxing, I felt far more stressed when I left than when I went in, and I developed a headache afterwards due to the stress of feeling that I did not have a massage.

The treatment manager Nicola didn’t care that I had a terrible experience and refused to refund me. She spoke to the therapist I had and of course they denied all of my complaints. So basically I was told my complaint was my own personal expectations and that I would not receive a refund.

Fabulous customer service. 🙄

16 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Over priced total lack of customer service

The visit was okay. Time to relax at the end of a busy work day, however I waited for a member of staff beyond my booked hydro bed time as they were late to attend to so time wasted stood at the door. Then even more frustrated at the "service" or lack thereof in the restaurant. After asking three members of staff if we could place our order we eventually managed to do so after a long delay. Having ordered salad bar we waited for plates to be given and then we then had such a long wait for any member of staff to offer the second plate that members of our party used their first smaller plate and by this point I had lost my appitite and mood. I therefore paid £19 plus for a small plate of salad. The dining experience took in excess of 90 minutes of our 3 hour spa time. Not ideal and will certainly not be returning. The restaurant was not excessively busy and we had to ask staff to tend to us. To add insult they the put on a service charge! All in all a 3 hour visit costing roughly £95 total, with a lot of time wasted and a small amount of relaxing. Not the ideal birthday treat that was intended.

8 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

You’ll need a massage after trying to deal with this lot!

The website tells you it’s an 8am opening.
Then the call system tells you 9am.
You wait on hold at 09:02 and then get cut off only to have to call back again.

Then you get through only to be told they can’t see any availability of treatments until 09:30.

Truly … what a terrible service and system.
I don’t have all day to mess around with this.

Go elsewhere!

19 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Nirvana Spa

Antwoord van Nirvana Spa

Hi Al, I’m sorry to hear you were struggling to enquire about availability. We’re pleased to confirm we have recently launched our online booking system which allows you to book and check availability without having to call our phone lines. For future reference, our phone lines are open from 9am-9pm and if you’d rather contact us elsewhere, you can message the chatbot on our website or contact our Facebook and Instagram pages. Thank you for taking the time to leave feedback and I will pass it on to our management team for their attention.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing day!

I honestly don’t know why this beautiful spa has bad reviews. I’ve been to a fair few spas both here and abroad in my time and have to say I had a fantastic day at Nirvana yesterday.
The facilities, treatments, staff and food were all brilliant. The only one minor complaint was the hydrotherapy massage bed room was freezing cold so ruined the experience. But apart from that, everything was 5 star. Don’t be put off by bad reviews. Go and enjoy a day of pampering there!

10 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Nirvana Spa

Antwoord van Nirvana Spa

Hi Natalie, thank you for your lovely review. We’re delighted to hear you had such a great time here at Nirvana Spa in every aspect of your day including our spa facilities, food, and staff. We will pass on your comments regarding our hydromassage beds to our Treatment Manager so thank you for taking the time to leave feedback. We hope to welcome you back for another visit soon.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

COLD POOLS

Been a member for a while and the pools are just getting colder and colder. Reception is told and nothing is done even with the price increase it seems they don’t value actual members!

12 april 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Over priced disgusting food with an 8% service charged now added

The space is lovely . However the food is bad tasteless over priced rubbish . I’ve Had better hospital food. It was like something you’re serve a child. Utter slop. I’ve been a member 20 years and I’m considering leaving. The staff apologised for two plates of food that came out. That I refused to eat or pay for. They are now charging an 8% service charge also. It was my birthday and to ge honest the food and the lack of just a sorry wasn’t enough. I won’t be eating a main meal there again. Shocking . Very unhappy customer . Bring your own sandwiches !

7 april 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disgusting behaviours

I was about to join but when I see how they treated a delivery driver I walked out. My partner works for a delivery company and they are targeted on how many drops they complete and are paid per drop. The receptionist on today was extremely rude to the poor man and told him he had to wait in the queue and asked him if he is an idiot. That is no way to speak to anyone. Furthermore it is a ridiculous expectation when he is just needing to get a signature for a parcel and leave to continue with his day. I walked out the minute I heard her speak like that. You should be ashamed that your people treat people that way!

1 april 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Despicable

Myself, my sister and my mum decided to treat ourselves to a spa day at Nirvana in Sindlesham. My sister and myself are both nurses and have had 2 extremely busy years working through the pandemic on busy emergency wards. It is our Mums 85th birthday as well so we decided to treat her too.
My sister and mum had their covid passes which they showed at reception. I did a lateral flow test but was unable to register the negative result as my phone was stolen the day before our visit. I took the negative test along with me to Nirvana and explained the situation. I was told anyone could have done the lateral flow test and it might not be mine! The receptionist then reminded me I was supposed to have registered the result on the government website to which I reminded her yet again that due to my phone being stolen, I was unable to do this.
The receptionist then handed me a lateral flow test and told me to go to the car and do another test, this I did. The flow test did not register anything. The receptionist made me repeat this process 4 times, each sitting outside in the car for 20 minutes, it was 5 degrees outside and therefore very cold sitting in the car for 4 lateral flow tests. I did suggest to her that maybe this was a faulty batch(although lateral flows in general are notoriously unreliable). She then said she would consult with the manager. She then appeared with yet another lateral flow test and told me to do another one and wait 20 minutes for the result. I refused to do another one and to sit outside in the freezing cold for yet another 20 minutes. I was told I wouldn't be able to come in. My sister, myself and our Mum asked for our money back and were told by the same receptionist that she would reschedule our visit. We politely declined saying we never ever wished to visit again and that our so called special treat for our mums 85th birthday and for ourselves for working through the pandemic had been completely ruined by people who were quite obviously unable to use their common sense. We are awaiting a full refund. Reading the rest of these awful reviews, we won't hold our breaths for an apology. Completely ruined our day. Common sense has been well and truly buried in this establishment.

28 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No customer care

Absolutley shocked with how Nirvana treat potential customers and think its acceptable to have just a phone system to book. I was on hold for over 2 and a half hours trying to book for a friends birthday and then got cut off when I was next in the line. I can't remember the last time any other company kept me on hold for this long or any other company where you can't simply book online.

24 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Visited here in Reading for the first…

Visited here in Reading for the first time as a birthday gift. Absolutely loved it - each pool offered something different. My favourite was the Floatation Salt pool - the experience of stepping off the step and just floating was quite bizarre yet so enjoyable. The bubble jets were fabulous, and the quiet room was heaven, not just for the quietness but the divine smell.

I didn’t have any treatments, but my skin felt silky smooth and soft afterwards, and strangely felt so tired.

The perfect birthday gift, all thanks to my friend.

19 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely fuming!!

Absolutely fuming!!! Have been trying to call this company all week, continually on hold - have held on for over 4 hours in total, finally get through this morning and they hang up on me! If I didn’t have vouchers I certainly wouldn’t go there which is a shame as having been previously it was a lovely experience. Have tried to contact them by email, FB & messenger - nothing 😡

5 februari 2022
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer