OFX - Canada Reviews 127

TrustScore 4 uit 5

3,9

King Street West 145, Suite 1002, M5H 1J8 Toronto, Old Toronto, CA


We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

They helped straighten out an error on my account very quickly and all my transfers go through without a problem.

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

One of the pieces of information on my recipient was imported incorrectly from the FRIMA previous system. It had a USA address and the recipient is in Taiwan ROC. After explaining the mistake and ye... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have worked with OFX for years and have always been satisfied with the service that I have received. Their rates have been comparable to other companies so I know I am getting the best rates. Thei... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sara was an absolute delight to work with. I'm new to selling wholesale globally which required an exchange account and how payments worked. She went above and beyond to get me the answers I needed... Toon meer


Bedrijfsgegevens

  1. Geldwisselkantoor
  2. Financieel adviseur
  3. Betaalservice

Over OFX - Canada

Geschreven door het bedrijf

logo logo


Simplify your FX needs with OFX.

Get Started

Currency exchange can be complicated. OFX keeps it simple with 24/7 foreign exchange expert (we call them OFXperts) assistance and an easy-to-use online platform. Our approach combines the human touch with convenient technology, whenever you need it, wherever you are.

We grew from an idea that there had to be a better, fairer way to move money around the world. That was over 25 years ago, and since then over 1 million customers have trusted us to help move $293bn+ around the world.

Why choose OFX?

Save Time - Fast and secure transfers in 50+ currencies to 170+ countries helps you transfer quicker.

wallet

Save Money

Bank-beating rates, paired with better market strategies, better timing, and better vendor management helps maximize profits and reduce costs.

secure

Transfer Securely

Regulated by over 50 regulators globally, means OFX always operates to international security standards and monitors transactions for suspicious activity with sophisticated technology

secure

Fee Transparency

OFX provides money visibility throughout the transfer process which means no hidden costs and no surprises.

secure

24/7 Support

Real human 24/7 support from OFXperts means that no matter where you are, we are only a phone call away.

Start saving time and money - open an OFX account today!

Geschreven door het bedrijf

.

Contactgegevens

  • King Street West 145, Suite 1002, M5H 1J8, Toronto, Old Toronto, Canada

  • 1 800 680 0750

3,9

Goed

TrustScore 4 uit 5

127 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

OFX with you every step of the way...

Well my deal transfer was a challenging one but OFX stuck with me to help deal with everthing...every step of the way. My main contact was Conor Dunleavy and he was fantastic to deal with. Profesional, curtoeus and friendly every step of the way. The rest of the team was extremely helful as well. I did love the online updates via my app and the follow up that was done by OFX as my money moved around the planet. Thanks to all for helping me thru a stressful transaction and fixing the problems as quickly as possible when they occured. Definitly use OFX again for my next business transaction.

10 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Hi Tony. Thank you for letting us know about the great experience you had with your account manager Conor. We appreciate you taking the time to leave a review and will be sure to pass your kind words on. Thank you for being a valued customer and continued support of OFX.

-OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sent $2,300 CAD to UK Lloyd Bank

Sent $2,300 CAD to UK Lloyd Bank. Money disappeared and OFX wash their hands simply saying we have sent. They gave me reference number to check with UK bank. The number doesn't exists in UK bank - no trace. No support from OFX. Asked to return money and yet haven't received a positive answer. Going to Court. Do you want to send money through OFX after learning this?

Update:
After reading my review & concern, OFX replied saying that a Supervisor will call me. Next morning I got the call and was lectured that my recipient is not doing correct thing and should go to bank again. So instead of focusing on what OFX should do to correct the issue, OFX telling us what we should be doing and what we are not doing. OFX asking to go to UK Lloyd Bank in person and nag for the money. Is this how it work - you nag for money and bank give you money? Is this called Accountability? Hah!

6 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Thank you for taking the time to write a review and provide feedback. We are sorry that you haven't had a positive experience with us. This has been passed over to a supervisor within your time zone, and they will be reaching out to further discuss this.

- OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy Setup, Growing List of Features

The initial outreach from Sinead made setup and feature education seamless, and Noel has been a spectacular account manager. OFX provides amazing rates and their web platform is very well executed. We're a small startup with lots of USD/CAD funds being transferred, and it's been fantastic to send money internally and externally in either currency.

26 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Thank you, Avery, for your review. We appreciate your kind words and positive feedback as we always love reading stories from our clients. We look forward to assisting you with your future transfer needs!

-OFXpert, Sam

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to work with

Easy to work with, absolutely reliable, very competitive exchange rates.

3 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada


Thank you —-- for taking the time to leave us a review. We appreciate you sharing your thoughts and thank you for your continued support. OFXpert, Dave.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have had an account with this company…

I have had an account with this company now for about 9/10 years and in every case the transfers went through seamlessly. I only had to call customer service twice - one to confirm their name change and the other for an IT glitch. In both cases the 24 hr customer service was really excellent - issue re glitch resolved immediately. I don't do huge transfers or trades like others, but I do absolutely trust them for reliable, honest and speedy transfers to family members for birthdays etc.

17 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Thank you, Vi for your support and recommendation of our service. We strive to give the best client experience and appreciate you taking the time to share your kind words.

-OFXpert, Nisha

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor customer service and no…

Very poor customer service and no proper update on transfer. Was to do a transfer, its been more than five working day, I submitted all document necessary and still the transfer has not been done and the money has been debited. Very very poor service and unreliable.

10 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Hi Esohe. We’ve very sorry to hear that you did not receive a great client experience during your transfer with us. Please email us at reviews@ofx.com so a supervisor can further assist you with this matter.

-OFXpert, Sam

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great support

The support from Nelly at OFX was outstanding, great proactive follow-through and flawless communication, super happy.

10 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Hi Miguel. Thank you for reaching out to us regarding the excellent service you received by OFXpert Nelly. We love hearing positive client stories and will be sure to pass this on to the team.

-OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Beware of refund

Glad to know that after I commented on Facebook about my money not delivered to the recipient over a month ago, OFX stepped in to fix the issue promptly by returning money, but I’m disappointed that the refund is not the whole refund. I got penalized for $47.14 which isn’t my fault.

This is another way of gouging customers. I paid $1000 plus $15 transfer fee to begin with. The control of banking fee you mentioned is totally not acceptable. I should have got the full amount back. No more services with this company not capable to fulfill their service to the customer.

7 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

We’re glad we have been able to resolve this return of funds for you. Unfortunately we are unable to control any banking fee's which are charged. We’re available 24/7, so please let us know if there’s anything else we can help with. OFXpert, Dave.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great personalized service

I called in Cory Naharnie with a change of bank details, resolved my issue within the 5 minutes, service is amazing!

3 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Thank you Ted for sharing the great experience you had recently with Cory. Our OFXperts are here 24/7 to make the most of your money. We’ll be sure to pass on your kind words to the team.

-OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sehr unprofessionelle team

Sehr unprofessionelle team. Ein kleine prozess dauert bis ende der welt. Plus krigst du da zwischen kein cent..! Und es ist sehr teuer...!

26 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Hi Acikgoz. Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that your experience so far is not a positive one. This has been passed over to a supervisor within your time zone, and they will be reaching out to further discuss this.

-OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The customer service representatives I…

The customer service representatives I spoke were very polite and had a genuine concern to help resolve an issue I had with a currency purchase.

29 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Thank you Murray. We’re delighted to hear that you had such a great transfer experience with us. We appreciate you taking the time to leave us a review and share your thoughts.

OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

OFX Global Transfer…

I would like to commend OFX and the staff for helping me through a global transfer recently. It’s always a little scary sending funds abroad using the Internet but they made it a smooth transaction and backed it up every step of the way.
I particularly want to thank the help I received from Nonni Karumbi. She facilitated the transaction in an extremely professional and courteous manner, and went the extra steps to assist me. She is a great asset to the company. Kerry Wray

19 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Thank you Kerry for sharing the great experience you had recently with Nonni. Our OFXperts are here 24/7 to make the most of your money. We’ll be sure to pass on your kind words to the team.

-OFXpert, Sophie

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Fees resolved

I had an issue about fees but they were very helpful and cooperative. They resolved the issue quickly.

26 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Hi Bobby. We’re very sorry to hear about the poor experience that you had. This matter has been escalated to a supervisor in your time zone, and they will be reaching out shortly to assist you in resolving this matter.

-OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Seamless transaction completed in…

Seamless transaction completed in faster than expected time frame

8 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Thank you Cheryl. We appreciate you taking the time to highlight your client experience with us. We look forward to being your continued trusted service provider for future transfers.

-OFXpert, Nisha

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They will scam you

I sent money from Canada to USA to my brother due to emergency. As they claimed to send it within 3 business days I ended up choosing ofx. Unfortunately my brother didn't receive the money past a week. So I called them to inform the issue. I am an international student in Canada and my brother is also an international student. Spending 265$ is not easy for us. We work hard to earn it. Anyways, I called ofx customer service and they said the money is yet to be transferred which really made me anxious. So after talking to them I decided to cancel my transaction cause I already send the money via Remitly which is way more effective. They promised me to send my money back by the next day. It has been 1 month and I haven't received my money. I called and they as usual apologize and say that they will return it to me in 1 business day. They even take 15$ exchange fee for the transfer, which isn’t informed earlier. I believe this ofx thing is a scam.

26 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Hi Nisharg, thank you for your review. We appreciate you taking the time to share your experience. At OFX we value your business and are sorry to hear your experience did not live up to expectations. This has been escalated to a supervisor within your time zone, and they will be reaching out to further discuss this.
-OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

NOT AS ADVERTISED

Have been waiting for 2 weeks for money transfer from Canada - Panama, despite advertising 3-5 days. First week went by, nothing. We called, they asked for paperwork which we had sent in day one, but it was clearly overlooked or missed. Sent paperwork in AGAIN. Week two, silence. Called 3 times in last two days, on hold for 15-30. Each time we were promised a call back, but all we got was silence. Still working on it ! If you are need money fast, think twice, we hear WISE is the way to go.

12 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Hi Wanda . We’re very sorry to hear about the poor experience that you had. This matter has been escalated to a supervisor in your time zone, and they will be reaching out shortly to assist you in resolving this matter.
-OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We had a great experience working with…

We had a great experience working with OFX specially with our account manage Noel Fraser. He helped us in every step of the way. We will definitely continue doing business with OFX and Noel

4 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Hi Behzad. Thank you for letting us know about the great experience you had with your account manager Noel. We appreciate you taking the time to leave a review and will be sure to pass your kind words on. Thank you for being a valued customer and continued support of OFX.
-OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Better than few others.

It's ok. Reliable but a bit expensive than other. Exchange rate is average not so competetive. Takes over a week or 10 days for bank to bank transfer. Other than that, good to have it.

10 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Hi Jeckoy. Thank you for taking the time to provide feedback and being a loyal customer. Our time frames vary depending on the specific payment option that’s used. To further discuss your transfer, please send us an email at reviews@ofx.com and an OFXpert will reach out to you shortly.
-OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Kept my money on hold and customer…

Kept my money on hold and customer service keeps having to verify and they keep delaying and they’re keeping my money. Absolutely disgusting do not work with them

12 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Hi Jasmine. Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that your experience so far is not a positive one. Can you please send an email to reviews@ofx.com so a supervisor can look this this matter?
- OFXpert, Sarah

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Service, Professional, Helpful and Friendly Agents!

OFX is all about the service and frankly, living on a boat in French Polynesia, they've made working with vendors so easy I consider them a lifeline. I worked with Conor today and he was incredibly helpful, explaining the eccentricities of how French Polynesian IBANs work and inputting all of the information so that I could make a transfer for a much-needed purchase. Connectivity here is an issue so his extra help is much appreciated. OFX is a lifesaver for traveling expats, and I imagine, everyone who uses this valuable service.

9 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo OFX - Canada

Antwoord van OFX - Canada

Hi Rivkah. Thank you for letting us know about the great experience you had with your account manager, Conor! We appreciate you taking the time to leave a review and will be sure to pass your kind words on. Thank you for being a valued customer and continued support of OFX.

-OFXpert, Tom

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer