We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Deplorable a eviter Ce commentaire est basé sur une expérience réelle récente, commande 6955 du 30/07/2026, papique.com Le prix est le double de celui du fabricant, commande passée quand même. De... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

cortesi, attenti e pronti nel reagire alle eventuali richieste. il ventaglio dei profumi (unici prodotti che ho cercato finora) ė vasto. il profumo che ho scelto è anche più buono di quanto potessi as... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

C’est certainement le meilleur site en ligne de parfums de niche. Un personnel disponible et prêt à répondre à toutes vos questions ainsi qu'à vous guider dans le choix du bon parfum, qu'il s'agisse d... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Ciao, ho trovato un po' difficile ordinare sul vostro sito web. Ciò è probabilmente dovuto al fatto che non era in norvegese (la mia lingua) né in inglese. Alla fine sono riuscito a ordinare e a pagar... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Landbouwdienstverleningsbureau

Geschreven door het bedrijf


Contactgegevens

3,3

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

90 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,3

Alle reviews

(90)

42 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worst online shopping experience

First of all,they didn’t have the shade i ordered. If any item is out of stock, you should mention it on the online page. Because we pay our money in advance, to process the order. Next, they offered me two other shaded,which are darker than my skin colour. After that when i asked one of the product out of the two options, again they said that one is out of stock. Finally i suggested a colour that i never wanted to buy, and they asked me to pay extra money for that particular shade. Worst shopping online ever. No appolozies made even. Worst.

1 april 2025
Logo -

Antwoord van -

⚠️ UNVERIFIED & FACTUALLY INCORRECT REVIEW — OFFICIAL RESPONSE

Dear Dulani,

We have reviewed your claims carefully, and unfortunately your description does not match the actual events at all.
For transparency toward other customers, here are the verified facts:

1️⃣ You ordered a shade that was already marked as “low stock.”

The availability was shown correctly on the product page at the moment of purchase.
What you describe simply did not happen the way you portray it.

2️⃣ You were immediately informed of the stock update — before the order was processed.

No payment was captured.
No item was shipped.
And nothing “went missing.”

You were offered alternative options only because you insisted on receiving the order immediately, despite being told that your shade had just gone out of stock due to simultaneous purchases.

3️⃣ Your version of the shade selection is not accurate.

You state that:

“They offered me two other shades darker than my skin.”

The reality is:

YOU requested alternatives,

YOU declined the first one,

YOU asked for a second one,

and when it wasn’t available, YOU suggested a third shade — which happens to be more expensive.

You conveniently omitted that part.

4️⃣ The “extra money” you mention is simply the price difference.

No company can provide a higher-priced item for free because a customer changes their mind three times in one conversation.

Every retailer on earth applies the same rule.

5️⃣ You mention “no apology,” but our team apologized twice — in writing.

Both apologies are visible in the email thread you received.
We cannot apologize for scenarios that did not occur.

6️⃣ You rated the experience as ‘worst ever’ despite:

not being charged,

not receiving a wrong item,

not being refused any service,

and being offered three solutions you requested yourself.

A “worst experience” built on zero financial loss, zero shipment, zero error, and multiple attempts to help is a bit unusual.

7️⃣ For clarity, this review has been flagged for:

Misleading or incomplete description of events,

Contradictory statements,

Omission of key facts,

Unverifiable claims.

We welcome honest criticism.
We do not mislead customers.
But we also cannot allow a story that omits every factual detail and suggests wrongdoing where none occurred.

Whenever you wish to continue the conversation transparently — with the full context included — our support team remains available.

Papique.com
Customer Relations & Compliance Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Réclamation

En réponse vous nous dites que nous vous avons envoyé une photo 6 jours après la réception
Cela est faux nous vous avons contacté le jour même après avoir constaté que la couleur de la rose ne correspondait pas à la commande à l’ouverture de la boîte, le parfum inclus dans la boîte n’a pas été ouvert
Nous voulons uniquement le même produit avec une rose rouge comme sur la photo affichée sur notre commande
Cordialement

19 maart 2025
Logo -

Antwoord van -

Cher Jean Marc Borgazzi,

Votre commentaire nous a beaucoup surpris — non pas à cause de votre demande, mais à cause des écarts frappants entre ce que vous affirmez aujourd’hui et les traces numériques réelles de votre dossier.

Ce qui suit n’est pas une opinion, mais une analyse froide des faits, horodatés, vérifiables, et impossibles à altérer.

1️⃣ Vous affirmez avoir écrit “le jour même”. Les serveurs disent exactement le contraire.

Livraison : Jour J

Premier message : J + 6

Première photo : J + 6

Ce sont les données techniques, pas un souvenir.
Si un message “du jour même” avait existé, il serait dans les logs.
Il n’y est pas.
Nulle part.

La vraie question devient donc :
Pourquoi maintenir une version démentie par vos propres métadonnées ?

2️⃣ Vous parlez d’un parfum incorrect, alors que vous précisez vous-même qu’il est intact.

Vous écrivez :

“Le parfum inclus n’a pas été ouvert.”

Donc :

pas d’erreur de référence,

pas de défaut,

pas de produit manquant,

pas d’utilisation incompatible avec un échange.

Seulement une rose d’une couleur légèrement différente.
Et cela était clairement indiqué comme élément variable NON contractuel.

Présenter cela comme une “réclamation” relève plus de l’interprétation que du fait.

3️⃣ Vous demandez un échange pour une couleur qui n’est pas garantie. Et vous le saviez.

Le fabricant indique noir sur blanc que les accessoires peuvent varier.
Vous l’avez reçu.
Vous l’avez validé.
Vous l’avez accepté à la commande.

Aujourd’hui, vous transformez cette variation en “erreur”.
Or, une variation annoncée n’est pas une erreur.
C’est une information contractuelle.

4️⃣ Les parties de votre histoire que vous choisissez de ne pas mentionner sont révélatrices.

Les logs montrent :

solutions proposées

retour proposé

demande de photos envoyée tardivement

produit conforme

absence totale de plainte initiale

aucune anomalie détectée

Votre version, très sélective, omet tous ces points.
Le lecteur attentif s’en rendra compte.

5️⃣ Nous vous invitons à publier votre fameux “message du jour J”. Vraiment.

Si ce message existe, il suffit de publier :

le header complet,

la date,

l’heure,

l’ID du message.

Cela prouverait votre version instantanément.

Mais vous et moi savons très bien ce qui se passerait si vous le faisiez.

6️⃣ Votre avis est donc transmis à Trustpilot pour incohérences majeures.

Les critères applicables sont :

récit contradictoire,

information factuellement incorrecte,

expérience non vérifiable,

omission volontaire d’éléments essentiels,

présentation trompeuse du dossier.

Trustpilot examine systématiquement les avis dont les affirmations sont démenties par les données techniques.
Le vôtre correspond malheureusement exactement à ce cas.

7️⃣ Nous restons disponibles, mais uniquement pour un échange fondé sur les faits.

Dès que vous fournirez la preuve du contact “du jour même” — preuve que nos serveurs ne trouvent pas — nous traiterons immédiatement votre demande.

Pour l’instant, nous devons nous baser sur la réalité vérifiée, et non sur une version réécrite six jours après réception.

Bien cordialement,
Papique.com – Service Client & Équipe Conformité

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No recivi mi mercantile.

No recivi mi mercantile.
Did not recive my package

28 februari 2025
Logo -

Antwoord van -

Cancel this review, you recieved 13 days before the deadline

https://www.shippypro.com/tracking.html?tracking=RE173479537NL

Thank you for purchasing and reviewing that does not match your actual shopping experience.

You purchased on February 25 and the shipping model chosen is 20 business days, so it expires on March 25, 2025.

Unlike the proposed deadline, you are receiving 7 days in advance of the established date.

Today, March 17, the shipment is in delivery with 8 days before the established delivery.

Whoever wants can check here

https://www.shippypro.com/tracking.html?tracking=RE173479537NL

Please delete this review.

We have been serving the USA successfully since 2018.
Tracked shipments only
free insurance covering up to 2500 euros
24/7 native language support
50,000 products from the best brands at the best price.


Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great seller great purchase

On time delivery with exactly what I bought. Was a great seller with great response and personal care on the product sold. Highly pleased. Thank you very much.

18 februari 2025
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Safe place to shop

Safe place to shop. Package was delivered safe and sound with almost none customs costs. Very pleased with Papique. Super awesome job. Thank you for good service.

24 februari 2025
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Без клеенки

Духи были на Подарок и там отсутствовала клеенка .

10 januari 2025
Logo -

Antwoord van -

Уважаемая Aytetey Tavlueva,

Ваш комментарий вызывает немало вопросов, так как он полностью расходится с проверенными данными вашего заказа.
Чтобы читатели понимали ситуацию объективно, приводим факты — без интерпретаций, только то, что зафиксировано в системе.

1️⃣ Вы жалуетесь на отсутствие пленки, которая… никогда не входит в комплект этого товара.

Производитель данной парфюмерной линейки частично выпускает партии без внешнего целлофана.
Это указано в официальной спецификации, которую вы получаете перед покупкой.

Поэтому возникает логичный вопрос:

👉 Как именно можно “недостать” то, чего изначально нет в комплекте?

2️⃣ Ваш заказ доставлен на 13 дней раньше, чем должен был.

Фактические даты:

Крайний срок доставки в Австрию: 28 января

Фактическая доставка: 15 января

Вы получили заказ почти на две недели раньше,
но комментируете так, будто была проблема с поставкой.

3️⃣ Вы использовали промокод и получили дополнительную выгоду.

Промокод 4RARE дал вам еще одну скидку.
Учитывая быструю доставку, оригинальный товар и пониженную цену,
ваше недовольство по поводу отсутствия необязательной пленки выглядит, мягко говоря, необычно.

4️⃣ Чтобы мы могли рассматривать вашу претензию как серьезную, нужен один простой документ:

👉 Фотография того, чего, по вашему мнению, “не хватало”.

Пока фото нет, ваше утверждение выглядит:

непроверяемым,

неполным,

и не соответствующим фактическим данным по заказу.

5️⃣ Мы работаем только с оригинальными продуктами и официальными упаковками.

Поэтому, когда комментарий строится вокруг элемента, который никогда не был частью комплектации, это ставит под сомнение саму основу жалобы.

Мы готовы помочь вам немедленно,
как только вы предоставите конкретное доказательство того, что вы описали.

С уважением,
Papique.com — Отдел клиентского контроля и качества

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

the product received is not this buy

the product received is not the one that had been ordered (delivery of eau de parfum instead of eau de toilette), and in addition the one delivered is much cheaper, despite a papal complaint does not respond, they told me have "swindled" more than 20 euros , Sito da evitare assolutamente: poco onesto
Hello Papique team, I see your response full of lies, I did not ask you for a 50% refund, this is something that needs to be described: I told you that you had not sent me the right product (I ordered the Lacoste eau de toilette from you, you delivered the eau de parfum which is much cheaper and I had bought three bottles), I offered to either return them to you for a refund, since it was not the right product, or to keep them but that you would at least have the courtesy of reimbursing me just the price difference between the products, which is around 20 euros, so nothing abnormal. You have not responded to my emails, I have reported this to the European system for monitoring online sales sites, now I reconfirm it, in addition to being dishonest you are liars and I urge you to take legal action against me if you are sure you are within your rights, for the moment the facts are: that you have not delivered the right products, that you have made me pay a higher price than the one that was displayed, that you have not responded to my emails which asked to find a solution in a rather friendly way and now it appears that you are openly lying on the Truspilote platform by talking nonsense!!, indeed in terms of advertising you are giving yourself a very bad image, but that goes with the general behavior I imagine, I reconfirm you are a site to absolutely avoid.
Cdt
Eric Viller
Hello again Papique team. I see the rest of your response to my review correction.
You really continue to talk nonsense, I have only given 5 reviews since 2014 on Truspilote, we can't say that this is very frequent, less than one every two years ...., And not all negative either (a 5 star and a three star are there), so you are sinking even further into your lies.
On the other hand, there has NEVER been any racist, misogynistic, vulgar or insulting comment. Your latest response that seeks to intimidate could be part of a legal action for defamation, are you fully aware of what you are doing and writing?, I took a screenshot of your comments, I urge you to change your mind and apologize immediately, I think you understand what the legal and judicial consequences are and the scope of what you write.
For my part, I stick to my position: you have not fulfilled your part of the contract and you have not only not delivered the right product to me and you have also charged me a larger sum than what it should have, so you are definitely a site to absolutely avoid. I am now waiting for your apologies before thinking about an intervention by my lawyers, you will kindly send me by email the address of yours as soon as possible. You have, it seems, forgotten that you were posting comments in responses, false, in a public manner.
Cdt Eric Viller.

16 december 2024
Logo -

Antwoord van -

Dear Mr. Viller,

Thank you for your additional comments.
To ensure full clarity for readers, and to avoid any misunderstanding, we would be grateful if you could help us verify the points you raised by providing the following simple, objective elements:

1️⃣ A photo of the item you claim to have received (front, back, and batch code).

You stated that you received an Eau de Parfum instead of an Eau de Toilette.
Since the packaging clearly displays the product type, a photo would immediately confirm this.

Could you please upload these photos here?

2️⃣ A screenshot of the price you claim was different from what you paid.

You mentioned being charged a higher price than the one displayed.
Our system shows the exact same amount at checkout, in the confirmation email, and in the payment authorization.

A screenshot of what you saw would help clarify this point for everyone.

3️⃣ A copy of the email where you claim we “did not respond.”

According to our logs, the last communication in the thread contains your reply to our message, so it would be helpful if you could show which email did not receive an answer.

You can simply upload the header or timestamp of the message.

4️⃣ A confirmation of the complaint you say you filed with “the European online sales monitoring system.”

You referenced submitting a report.
In order to better understand your case, could you specify:

which institution received it,

the reference number,

and the date of submission?

This will allow us to follow up on it if necessary.

5️⃣ Proof of the product mismatch.

Since you purchased three identical units, it would be useful if you could confirm:

whether all three differ from the product ordered,

or only one,

and what specific difference you observed.

A simple side-by-side photo would resolve the entire question instantly.

6️⃣ Clarification on your latest statement regarding “legal consequences.”

You mentioned potential legal action and requested our legal department’s address.
We are more than willing to assist, but to proceed appropriately, could you please specify:

which legal point you believe applies,

and what specific breach of contract you are referring to?

This will help us provide the correct formal channel.

🔍 WHY THIS IS IMPORTANT

We prefer to resolve cases based on verifiable, factual information.
At the moment, all certified data we have (product logs, shipping records, price history, email timestamps) contradict your claims, so any documentation you can provide will help clarify the situation for everyone.

Until this information is supplied, we cannot modify our previous statement, as we must rely on verified evidence only.

We remain at your disposal for a constructive resolution.

Kind regards,
Papique.com – Customer Accuracy & Compliance Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer