We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely do not recommend this company, slow to respond, 5 months to settle claim despite phoning many times and sending emails, this led to us being hassled by vet for payment! 2 lots of excess cha... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I took out a policy for working gundog cover, which they advertise that they do, in December 2025. I tried to log on to my account to check some details at the beginning of Feb 2026 to... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Renewal price has doubled, although I haven’t claimed in the past 12 months. I was hesitant to move as I have been with PetGuard since my pup was 8 weeks old and therefore would worry that other comp... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have a pet with a lifelong illness so I'm stuck with this insurer as I need the level of lifetime cover. I can't get it anywhere else, believe me I've tried! Petguard are so awful at handling claims... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Huisdierverzekeringsmaatschappij

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Providing insurance for the UK's cats and dogs for over 20 years


Contactgegevens

2,1

Slecht

TrustScore 2 uit 5

291 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 33% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,1

Alle reviews

(291)

3 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Very large insurance increase and not claimed

This insurance has gone up alot and ive not claimed, when i asked why i was told a lot of other people have claimed so it has a knock on effect to me.
Why is pet insurance not the same as car insurance no claim no increase or only slight increase my insurance jumped £150 dread next years price

1 september 2021
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

One of the best insurance ever

One of the best insurance ever, dealt quickly with our claim when my cocker got a grass seed in his eye. Affordable insurance for the working dogs I’m happy and will be insuring my new cocker with Pet Guard as well

18 augustus 2021
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No cover or service provided. Beware

From the moment i took out cover i heard and received nothing from them. Despite repeated attempts to get a copy of policy cover & updates. Nothing. They finally renewed without my consent. Took my money & this wAs when i finally managed to get hold of them. They have advised they have cancelled cover as per my request but theyve still taken my money Again here we go. If they don’t respond as they never have before then what. But they send a trustpilot review for completion 🤷‍♀️ Disgraceful customer service

Additional note following receipt of response :
I trued repeatedly over the first year to get policy documents & login details for the portal. These were never provided , i spoke to your customer service team who acknowledged the issue when i finally received my very first correspondence from you since taking out cover ( ie at renewal) They agreed to cancel the renewal & refund me. Promising no renewal monies would be taken from my account. You took the first renewal month & this wAs being refunded ….. it hasn’t been & today without my consent youve taken another month. A complete scam. I still dont have & have never had any policy documents. What an utter joke …. Further confirmed by the lack of investigation into your response here. All the above regarding refunds and cancellations had already taken place. Looks like its now trading standards to resolve as youve lied and cheated again

17 augustus 2021
Logo Petguard

Antwoord van Petguard

We are sorry to hear that you aren't completely satisfied. Looking at your feedback it appears that you have had at least 12 months of cover if you have reached a renewal point and that your policy was "auto-renewed".

When you took your policy out you will have selected it on an "auto renewal" basis which is why the renewal will have been taken. You will have received an email or letter confirming renewal terms a month in advance of your renewal to allow you time to make a considered choice.

All documentation is available within your online portal and is also available in hard copy on request.

Your cancellation request may have fallen at the same time as your bank processed the monthly direct debit payment which will explain why the money was taken. Please contact a member of our customer services team on 0333 004 3444, if you haven't already, and they will be able to look into the refund required based on the cover taken.

If you would like to raise this further then a member of our Customer Service team will be able to log your feedback or take a complaint.

Thanks

The petGuard Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I would go elsewhere.

They are slow to respond and they just put my excess up by 50% which seems excessive.

10 augustus 2021
Logo Petguard

Antwoord van Petguard

Hi Chris

We are sorry to hear that you aren't completely satisfied with our response time.

If you would like to raise this further then please contact us on 0333 004 3444 and a member of our Customer Service team will be able to look into this and log your feedback.

Thanks

The petGuard Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I've had one claim on a young dog and…

I've had one claim on a young dog and the premium had doubled, disgusting.

7 augustus 2021
Logo Petguard

Antwoord van Petguard

Hi Marion

Your renewal price will have been impacted by any claim on the policy previously.

If you would like to raise this further then please contact us on 0333 004 3444 and a member of our Customer Service team will be able to look into your specific policy and log your feedback.

Thanks

The petGuard Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My policy was automatically renewed and…

My policy was automatically renewed and it had nearly trebled in price ? No claims no changes ? And trebled !!!!! No thanks keep you renewal

6 augustus 2021
Logo Petguard

Antwoord van Petguard

Hi Emma

We are sorry to hear that you aren't completely satisfied.

When you took your policy out you will have selected it on an "auto renewal" basis which is why the renewal will have been taken. You will have received an email or letter confirming renewal terms a month in advance of your renewal to allow you time to make a considered choice.

If you would like to raise this further then please contact us on 0333 004 3444 and a member of our Customer Service team will be able to look into your specific policy to understand the reason for any increase and log your feedback.

Thanks

The petGuard Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

REFUSED TO COVER MY ASSISTANCE DOG

So I've had my assistance dog with pet guard for the past 3 years without issue, when her policy coming to renewal I got the paperwork though and noticed that they had removed 3rd liability insurance from our policy. The 3rd liability insurance was all I used the policy for, I rang and asked why this was and was told that because we weren't with Assistance Dog's UK (ADUK) we couldn't have the cover. This is discrimination under the equality act 2010 which I informed them of and started the complaints process.
After their complent didn't work (it was the underwriters that changed the policy wording not pet guard) I put a complaint in with the financial omnisbusman who was able to speak to the underwriters at ageas and get the policy changed for just me.

I'm still very disappointed in pet guard because since they decided to cover my dog I've had to contact them 6/7 times to get the documents posted to me. (I took the policy out on 07-07-21) The last person I spoke to said she was sending the paperwork signed for so the could track it, this was the 4th set that they had said they were sending.. And appon receiving them this morning (31-07-21) the paperwork is incorrect and not sent with signed for like they promised.

I've contacted them again this morning and explained that I need the paperwork to be correct as I have to post the documents off to our assistance dog organization. The man on the phone has agreed he will talk to the underwriters when they are in on Monday but this has dragged out far too long and I have not received the apology letter that I was promised.

I feel so let down with my experience.

31 juli 2021
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer