Risecoffeebox Reviews 

199
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A good coffee subscription service with excellent customer service. I can honestly say whenever I have contacted customer services they have always been very helpful and have always gone over and be... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I had high expectations which is understandable as this isn't cheap coffee and I can't say I am that impressed. No matter what brewing method I used I couldn't get a drinkable cup of coffee that mat... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommend RISE both as a service, who provide timely delivery, excellent customer service, respectful communication, but also as the product offered. The coffee is top quality, delicious, so va... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What wonderful coffee. Tasted gorgeous and fresh full of flavour. That alone is worth re ordering without the free gift in the subscription box. But what a really lovely is this companies attitude to... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Koffiebranders

Geschreven door het bedrijf

At RISE we’re shaking up the coffee industry and raising the bar in what it means to take a more responsible approach to sourcing great quality coffee. We don’t believe great tasting coffee should compromise the wellbeing of people or the planet, so we put those two things first in everything we do to help people feel better about getting their coffee kick. We call it Friendly coffee


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

199 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(199)

42 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best start to the day

I only have one cup of coffee per day, so I need it to be good. When I looked into subscriptions, the Guardian gave Rise a great review and that was good enough for me! So far it has been excellent and I look forward eagerly to each new delivery.

3 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Lynn, thank you soooo much for the ⭐⭐⭐⭐⭐ - you have made our day!
We are so glad to hear you enjoy each delivery that is such great news.
Thanks again,
Alice and Ben

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just had my first box

Just had my first box, I’m really pleased with it. Great super fresh coffees at a great price and really convenient.

I emailed customer services about something and Jen was super helpful, which makes a huge difference. I’ll be keeping my subscription for sure.

25 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Matthew, so glad to hear you have enjoyed the box and we are so glad Jen was helpful, if you ever have any issues always give us a shout :)
Thanks again! Alice and Ben

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Received the Christmas advent calendar…

Received the Christmas advent calendar as a gift. The coffee was great each day and superb variety and tasting note explanations. However, Christmas eve was decaf which was a little disappointing - had to then pop to the shop early morning to pick up coffee. Then Christmas day was an empty box, though had bought alternative coffee the previous day so was covered! I had difficulty claiming the gift and forgot about it. Now just tried to claim the gift again (11 Jan) and I received a prompt saying it expired 31 December.
Fun idea and good coffee, but disappointing ending to a Christmas gift.

25 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Ben, Ben here, founder of RISE, thank you so much for taking the time to leave such considered feedback. We really appreciate you sharing both what worked well and where things fell short.

First of all, we’re genuinely pleased to hear you enjoyed the coffee itself, the variety across the calendar, and the tasting notes - that means a lot to us as we put in so much time in sourcing them.

Regarding Christmas Eve and Day: our thinking behind including a decaf on Christmas Eve was that it could be a nice evening option ahead of the big day, but we completely understand why that felt disappointing - it was a really good coffee, so hopefully you did enjoy it (even without the caffeine). We’ve taken this feedback on board and will make sure future calendars are caffeine-only.

On Day 25, our advent calendar is designed as a 24-day countdown to Christmas (as per the front and back), but we fully appreciate how an empty door on Christmas Day can feel like an anticlimax in the context of a gift. That’s on us, and it’s something we won’t repeat either!

In terms of the gift claim, we did communicate in emails and online as well as at the top of the page that the form would close on 10th January, and asked anyone who missed it to email us directly - so we could still provide the same experience. Unfortunately, we can’t keep the form open indefinitely into the new year, but we’re always happy to help manually.

If you’d be willing to drop us an email at hello@risecoffeebox.co.uk, we’d genuinely love to send the gift out to you directly and hopefully help end things on a better note and reconsider and hopefully we can make it a ⭐⭐⭐⭐⭐ experience.

Thanks again for your feedback it’s incredibly valuable to us, and it really does help shape what we do next. We’d love the chance to turn this experience around.

Alice and Ben

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

UPDATED: Great concept but execution fell flat…

Really appreciate the thoughtful reply from Ben, he's addressed all my points and has been very forthcoming, which I love. Changed from 2 star review to 5 stars.

Old review:
Great concept but execution fell flat at the end.

We were really excited for these advent calendars when we ordered them. When we first opened them, we were a bit disappointed about the design choice of brown, yellow and pink and flat graphics - a bit bland for our tastes for getting into the Christmas spirit.
But we loved the coffees and the copywriting on their website about the coffees was excellent. A few technical hitches where sometimes the site wouldn't load but nothing too bad.

The reason I give this experience 2 stars is that we went away two days before Christmas and came back after the new year. We were excited to open our Christmas Eve coffee. And it was a decaf.. Oh well, a bit of a surprise but not what we were looking for in the morning. And then we opened the grand middle 25th square. And there was nothing! Except a QR code for a surprise gift. Which expired on December 31st.. Double whammy of disappointment.

To be fair, it does say on the box it has 24 specialty coffees (rather than 25th), but unfortunately the experience still felt disappointing after a great middle bit.

Hope this feedback gives you some tasting notes for next year and you'll come back stronger!

7 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Eric,

Ben here, founder of RISE - thanks so much for taking the time to leave us feedback. We’re really disappointed to see the 2* rating, but we genuinely appreciate you explaining your reasoning. First of all, we’re really glad to hear you enjoyed the coffee.

Regarding Day 25: our advent calendars contain 24 coffees as a countdown to Christmas. That said, we completely understand that opening an empty door on Day 25 may have felt like a let-down, and we’re sorry about that. In hindsight, we should also have kept the Day 25 gift available for longer. If you’d be happy to email us at hello@risecoffeebox.co.uk, we’d love to include you and send you the mystery gift directly!

We recognise that this may have felt like an anticlimax and can assure you we won’t make this mistake again. The free gifts are genuinely great, and we really hope you’ll enjoy them 🙂

Our thinking behind including a decaf was that it could be a nice Christmas evening treat the night before Christmas. However, we appreciate that this didn’t land as intended, and we’ll make sure next year’s calendar is caffeine-only.

Regarding the design, we absolutely take your feedback on board. We surveyed our customers and this was the chosen design, which we do like, but we agree it could have been brighter. The 2026 design is much more colourful and fun. If you’re happy to email us, we’d love to share it and get your thoughts - we always enjoy involving customers in the process.

Thanks again for your feedback, and please do get in touch at hello@risecoffeebox.co.uk
We’d love the chance to resolve some of these points directly and hopefully turn your experience around.

Thanks,
Ben

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The best advent calendar idea!

My partner was delighted with this! He’s a daily, regular (too regular, maybe!) coffee drinker and loved not just the coffee but the notes about flavours and history.
Will buy again next year and probably during the year too.
Thank you

4 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Sonia, this is so amazing to hear - we are so happy you enjoyed our coffee advent calendar this is so great to hear!
Thank you for the ⭐⭐⭐⭐⭐
Alice and Ben

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best Coffee Subscription

Love the company and the ethics. The advent is absolutely brilliant and I will be subscribing in the new year (again). Thanks Alice and Ben!

22 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hey! This is so amazing to hear - we are so happy you are enjoying RISE and we look forward to seeing you back in the New Year - thank you! Thanks again for the ⭐⭐⭐⭐⭐

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best Coffee Subscription.

Been using RISE for a while now and I can’t recommend enough. I wouldn’t go anywhere else. The variety and quality of the coffees is like I’ve not experienced before, the free gifts in boxes are a fab touch and information they provide on each blend is incredible to know the history & putting spotlights on different roasters. My family and friends now all use RISE too.

19 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Mia, thanks so much for the review, we are so glad to hear you are enjoying RISE- this is incredible feedback for us! Thank you for the ⭐⭐⭐⭐⭐

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Advent calendar

A nice idea but a bit of a fail! I was given the Christmas coffee advent calendar as a birthday gift at the end of November. Each day a surprise! Some days empty, some days the wrong coffee and some days were right. Obviously had a surplus of Rwanda to get rid of! Rather disappointing but gave us a laugh! The coffee itself is ok, a fair amount of it very bitter.

24 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Mel
Alice here.
I'm so sorry to hear about your advent calendar being wrong! Ben and I spent forever with the packing team overseeing the packing of the calendars, and have been so stressed because a handful of people have said they got the wrong coffee on the wrong day - which is mortifying! We're so sorry for your experience here. We would love to make it up to you! Please could you drop us an email to hello@risecoffeebox.co.uk? (We can’t find your order / name in our system).

Sorry to hear you found some of the coffee bitter, we spent a lot of time curating a wide variety of origins to give a range of flavours to try. We’ve had really good feedback on the coffee so i’m sorry to hear you didn’t enjoy them.

We would love to do whatever we can to turn your experience around.

Alice

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delicious and fab value!

Absolutely delicious coffee every month! The subscription element also saves me from forgetting to buy speciality coffee and then not having any in the house for that important morning pick me up or a special guest arriving. I think it’s better value as well. Thank you RISE!

21 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Fin, thank you so much for the great review, we are so glad to hear you are enjoying RISE. Alice and Ben :)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best coffee subscription around!

I don’t normally leave reviews, but had to share my experience with my Rise subscription (I’ve been a subscriber for a few years now!).

If you’re considering a speciality coffee subscription, honestly look no further. Each month, we receive a different freshly roasted coffee, which keeps things interesting and allows us to try something new each time. Plus, we’re learning so much about our own coffee preferences (I love anything with chocolatey notes, whereas my husband likes anything fruity!).

Not only is the coffee delicious every time, there is an educational element to the subscription, where we now understand what it means to buy and drink from sustainable roasters! Which is so important as consumers…

Rise are a great brand, with an incredible back story- I’ve not come across anything quite like it :)

21 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Arianna, thank you for the amazing review - we are so glad to hear you are loving RISE!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The coffee trial it cheap but the…

The coffee trial it cheap but the bailies coffee is very bad, diluted, and taste of nothing it has not even coffee taste felt like I was drinking water horrible, had to throw it in the bin, and this is the only two types they offered and it's not organic and they want £44 for a subscription it's too much money for low value.

19 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Sabah,

Thank you for taking the time to share your feedback, and we’re really sorry to hear that you didn’t enjoy the coffee you received. That’s a real shame to hear, especially as we’ve had so much great feedback on this coffee from other customers – it’s actually been really well-loved, which is why we selected it for the box so I hope I can turn your experience around.

It sounds like the bag you received may not have been up to the standard it should be. Sometimes, even with specialty coffee and strict quality controls, a batch can slip through that isn’t quite right. We’d be more than happy to send you a fresh replacement bag to try again, in case this was the case. The coffee changes every month and it’s not the only bag we order - we could send you a bag from this months box to see if you prefer it?

Bailies are also one of the top roasters in the UK and this isn’t reflective of their coffee.

Our biggest 4 bag box is £40 box and includes freshly roasted specialty coffee from independent UK roasters delivered to your door, expert curation, tasting notes, brewing guides, and the peace of mind that you’re supporting ethical sourcing, small businesses, and coffee-growing communities. Many of our customers feel this offers great value – and we hope we can help demonstrate that to you as well.

We have reached out to you directly and would love to try to resolve this and turn the experience around for you.

Thanks
Alice and Ben

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

OMG the coffee is amazing 🤩

OMG the coffee is amazing 🤩
I’m always a little dubious about subscriptions to coffee as I had a bad experience with one! However, the aroma when I opened the packet was intense (in the best way) The Assembly coffee, nutty overtones and I had it filtered and the first sip persuaded me that this is definitely a company I want to continue with.
They did forget my cafetière however the response was immediate and it has been promised in my next subscription 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

15 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

H Johanna, thank you soooo much for the review! We are so glad to hear you enjoyed the box and the coffee - this month's Assembly coffee is incredible, right!? So sorry about the mistake with the cafetiere, our error when packing the box, and so sorry about that. Thanks so much for your understanding. Alice and Ben

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic coffee

I received your box the other day. I've got to say I'm very impressed, I love that I get different coffees to try.

5 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Tom thank you so much for the 5* - we are so glad to hear you are enjoying the coffees! :)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing Christmas calendar

Amazing Christmas calendar and lovely customer service. Thanks again.

30 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi Kate, we are so glad to hear you are enjoying the calendar, Happy Christmas! Alice and Ben

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

100% will return

what can I say what hasnt already been said, I personally do not judge a compant on how well they deal with orders and purchases especially when things are going fine. however I do like to commend somebody when they deal with problems in a good timely and efficient manner, long story short there was a miscommunication with the RISE subscription app and the linked SHOP app i have on my mobile phone which somehow placed 2 orders before I had received anything, anyways paranoid me starts thinking I have been scammed and was being taken for a ride but this was 100% NOT the case, after a few emails backwards and forwards to Alice I can confirm that this company is 100% legit and should anything go wrong I can hand on heart state that they deal with any problems immediately and with a resolute outcome, Now I feel such a klutz because I left them a shameful review on their own website and dont know how to edit or remove it, please forgive me RISE

5 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I always look forward to the post every month!

I've been ordering Rise Coffee boxes for over a year now and I'm such a fan - every month I look forward to getting my next box and trying out this month's coffee selection.
All the coffees I've received so far are fantastic and incredibly flavoursome. It's clear a lot of thought and care goes into the selection process and I don't think I'd ever go back to struggling to choose in the supermarket!
I also really love their impacts too - the coffee they choose has notes about where it's from, they give back 1% to supporting coffee growing communities, the packaging is plastic free and easily recyclable and they're a certified B Corp!
And if you ever need any help with your order, they're very friendly and super quick to assist!
To anyone considering a Rise Coffee Box subscription, do it! You won't be disappointed at all! 😊

5 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The coffee isn’t as fresh as you want it to be

Edited review to 4* after having a pleasant experience with the team there.
The ordering process was relatively straightforward and the price (including usual discounts) was quite good. But the coffee that I received was roasted 2 weeks** (edited for accuracy) before it was shipped. It is meant to be fresh, specially selected coffee. Which is not what I received.

26 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hi there - we’re super sorry to hear this.
We work very closely with our coffee roasters to ensure that all coffee is freshly roasted and with our customers in a quick timeframe from its roast date, but it seems on this occasion we have dropped the ball. We actually have weekly or bi weekly deliveries from our partners to ensure we are always sending the freshest possible coffee.

I would love if you could share you details or drop me an email to hello@risecoffeebox.co.uk so I can look into what has happened here and rectify the issue immediately for you with a fresh bag!

Thanks for giving us a go and hopefully we can fix this concern for you.

Thanks a mill
Alice and Ben

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely coffee

Lovely coffee.

Quick delivery and fairly priced.

25 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Thanks SO much Sarah, so kind of you to leave a review. I'm glad you've enjoyed your experience so far. Best wishes, Alice

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Horrible start but they made it right.

This was a long process so I might have forgotten some details but...

I ordered from them 2 September. A box with 4 coffees and paid delivery because I live in Ireland. It took 2 weeks before I heard anything about delivery. Then it said it was processing in Dublin for 2 or 3 weeks so I reached out to support. They apologised and said they'd look into it and after another week or two I reached out again and they said they didn't have any response from royal mail and offered me a refund or to send Octobers shipment. I wanted to try them so I opted for October's shipment and after a week or two I got an email from FedEx saying it's shipping and that took around 4 days. So eventually I got my coffee around 30 October. Nearly 2 months after ordering it.

I've not actually tried it yet but they added a bag of decaf for me to try as a gesture of good will.

I would say he careful ordering from abroad or at least don't expect it in a hurry but otherwise I can certainly recommend it because the customer service team have your back no matter what happens. They were understanding, empathetic, polite and professional the whole time.

Seems like value for money (that's why I chose it in the first place) and the coffee obviously depends on the roaster themselves anyway.

If you understand these things going in then it's a no brainer - especially if you live in the UK and don't have customs.

2 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Risecoffeebox

Antwoord van Risecoffeebox

Hey! Thank you so much for leaving the honest review. We have actually decided to temporarily stop delivering to Ireland as the customs process has been so unbelievably difficult and we don't want other customers to have the same experience. Thank you for the understanding during the process and we hope you love the coffee! Alice and Ben :)

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer