Banner for Sküma Water

Sküma Water Reviews 

1.100
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I love the quality and taste of the water that Skuma produces. I have had my Skuma coming up to 1 year and although the set up and cleaning instructions were initially a challenge, once I got it up... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Whenever I need assistance with my Skuma filter I also get a really speedy and helpful response. Ashwin is easy to communicate with and things always get resolved quickly. I love my Skuma filter and... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Ironical the machine feels quite plasticy for a thing designed to remove impurities such as plastic. The hot water runs for 3-4s after you tell it to stop, which is frankly dangerous. However th... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We have had a Skuma for a while and as a family we love it. So reassuring to have fresh non-polluted water everyday! Unfortunately, we had an issue with it, however, the team were brilliant and sorted... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Waterzuiveringsbedrijf

Geschreven door het bedrijf

Sküma is a counter top water system that transforms tap water into a purified functional beverage. Reverse osmosis Super Filter®. Choose your water composition through our Infusions®.


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(1.100)

398 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Machine broke twice in 18 months and…

Machine broke twice in 18 months and the company refuses to fix without an additional payment.

Subsequent to the response below there has been no contact with Skuma. And their support referenced below is already in my note above - their support consisted of money to fix their machine that broke twice in a short time period.

3 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Sküma Water

Antwoord van Sküma Water

Dear matt,

We are truly sorry to hear that you’ve experienced issues with your machine twice in 18 months. This is absolutely not the experience we want for our customers.
We would never refuse support, and we would really like to review your case in detail to understand what happened and find the best possible solution.
We will reach out to you directly to review your case and find a solution as quickly as possible.

The Sküma Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I think it's a great device

I think it's a great device. Honestly was not expecting, for the price to have so many options. We just went to this one because we knew it was high quality and reverse osmosis, but the extra options are great, like hot water, mineral, and the amount.

3 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I can get a reply from their whatsApp…

I can get a reply from their whatsApp customer service number. I am asking why my PH readings are the same with or with out the Bases Mineral added. I need a higher PH level and thought the Minerals did that.

Maybe i get a reply here???

27 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Sküma Water

Antwoord van Sküma Water

Dear Susie,

I sincerely apologise for your experience.
You should always be able to reach us, and your experience clearly falls short of our standards. I will investigate what happened and make sure you receive the support you need and answer to all your questions.
I have requested your contact details and once received I will be in contact personally.

The Sküma Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The best RO machine

Machine worked well for a couple of years. When it developed a leak, customer service were onto it and I took up their offer of an upgrade. This was a great move. Delighted with improved machine. I have looked at other makes like Aquatru but rate this Skuma as the best for my kitchen.

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Sküma Water

Antwoord van Sküma Water

Hi there!

Thank you so much for your lovely review. We’re delighted to hear that the upgrade has been a great improvement and that your Sküma continues to serve you well. It truly means a lot that you chose us.
We’re always here if you need anything.

Kind regards,
The Sküma Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The key to clean water

I haven't found a better counter top alternative to drinking clean water in London and love the fact that you can add healthy minerals and electrolytes to the water after the reverse osmosis. Exctellent customer services (in the many years we've had our Skuma it broke down once or twice but we were supported right away).

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Perfect

Perfect, water tastes so pure and clean, very impressed & I love it ! Still yet too do an infusion but cant wait so 5*'s

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The product was very well packaged for…

The product was very well packaged for shipping. After a few days of use, it seems to meet 100% of my expectations. It's easy to use and the water quality is apparently excellent; a positive effect seems to be appearing on my skin.

29 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had an issue with my RO water filter…

I had an issue with my RO water filter and contacted Skuma Water customer service. I was helped by Ashwin, who was very professional and supportive throughout.
The team was responsive, communicative and always willing to help. Although my original filter issue couldn’t be resolved, they went above and beyond by sending me a brand new replacement.
Overall, I’m very happy with the service I received and really appreciate the effort they made to ensure a positive outcome. Great customer service, keep up the good work and thank you!

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid - three faulty products and delaying refund

I was reluctant to write this review, but I don’t want others to go through what I have experienced.

From the moment I unpacked the unit, it was faulty. This was my third machine following similar issues with a previous model. My second machine developed faults shortly after a filter change; believing the machine itself was the problem, I returned it and paid for a replacement. It is now clear that the product is fundamentally unreliable.

The mineral function initially malfunctioned and only worked intermittently. Once that issue eased, a more serious problem became clear: the waste tank filled extremely quickly while producing very little filtered water. I had to constantly empty it just to get a small amount of usable water, which was highly inefficient and frustrating.

I was sent multiple replacement parts, including a valve, magnet, and later a super-filter. None resolved the issue long-term. The replacement filter worked for only a few weeks before failing in the same way.
I sent 17 emails, along with photos and videos, over a period of months trying to get this machine to function properly. It took around three months to reach a point where it worked—and even then, it only lasted about five weeks before failing again. This level of troubleshooting should not be expected of a customer.

The repeated failures demonstrate that this product is not of satisfactory quality, not durable, and not fit for purpose.

Throughout this process, I have had to repeatedly chase the company with no lasting resolution. It has been time-consuming and completely unacceptable—and now the refund process is proving just as difficult. Once they have your money, it is extremely hard to get it back, even when the product is faulty. My bank is now involved, which should not be necessary in order to obtain a refund for a faulty product.

Based on my experience, I would strongly advise others to avoid this product. The ongoing faults and lack of effective resolution have resulted in a significant waste of time and money.

27 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Sküma Water

Antwoord van Sküma Water

Dear Kay,

Thank you for taking the time to share your experience in detail. We are genuinely sorry for the repeated issues you’ve encountered and for the amount of time and effort you’ve had to invest throughout this process. This is not the level of reliability or support we want any of our customers to experience.

We fully understand how frustrating it must have been to receive several faulty parts and to go through extensive troubleshooting without a lasting solution. Even though situations like this are extremely rare, that does not lessen the impact it has had on you, and we sincerely apologise for the inconvenience caused.

We also want to acknowledge your concerns regarding communication and the refund process. We recently put a new customer service team in place, with improved procedures to ensure faster, clearer, and more consistent support. You should never feel that you have to chase us or involve your bank to receive a refund for a faulty product, and we are committed to resolving this promptly.

We will reach out to you directly to ensure everything is finalised as quickly as possible.
Thank you again for bringing this to our attention.

The Sküma Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve been really enjoying Skuma

I’ve been really enjoying Skuma. Water tastes great and makes tea and coffee taste much better vs tap water.

Faced a few glitches here and there where the water pump will continue running even though the tank is empty. And the mineral infusion would stop at times then start again moments later. These issue's were intermittent. Overall happy with the purchase

23 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Water finally tastes great

Water finally tastes great, I know what good things are added into each sip and looks very modern in our kitchen too!

A lot of water gets filtered out, so a bigger waste container would’ve been helpful, but it’s the quality of water we blame.

Customer service is very responsive, but we had few issues unfortunately - hottest water setting dispenses more steam than water and buttons sometimes flick around themselves (we’re being told it’s because of steam getting under front panel, which sounds like design may need reworking soon). Other than that - very happy.

26 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Confidence restored in clean drinking water

We’ve been using our system for 5mths and we are so pleased we decided to buy it. The sleek design sits nicely on our worktop, enabling our daughter to help herself to clean, nice tasting water any time she needs some. The difference in taste compared to tap water is noticeable, after smelling chlorine and not enjoying the taste of our tap water previously we wanted to try something. The setup and maintenance is simple, with videos to assist to keep your system working effectively. We also love the fact the waste water can be used for plants! So nothing goes to waste. Overall we have loved the confidence that our system has given us in drinking lots of water.

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Had some issues with my filter machine…

Had some issues with my filter machine not filtering properly after a year and a half of no problems (with a house move too)
Reached out to skuma and they arranged for me to send back for them to fix. Took a little while which was a little frustrating but the customer service was good, fast communication and Ashwin, who was dealing with my claim was very helpful from start to finish!

20 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Me and my son love my skuma

Me and my son love my skuma. I use it for drinks and cooking and water my plants with the waste water. None have died lol. I find the mineral bottle runs out really quickly though?? Lasts maybe a week? Is that something I’m doing? However, I doubt I would be without it now. I originally got it to be part of my detox from all harmful substances in water and food. Along with eating organic produce my health has been great so far.

19 april 2026
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer