stoneks.se Reviews 

51
•
TrustScore 4 uit 5

3,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Om du vet exakt vad du vill ha och är superdupertydlig i specifikationen från början och inte har några lösa frågor och inte förväntar dig någon tankeläsning eller service i absoluta världsklass, så ä... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Se upp med detta företag. Jag vill varna er att det de lovar stämmer inte med verkligheten. Belopp på min första offert som vi tyckte vad bra blev 18 000 dyrare efter att man beställde bänkskivan. Fi... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hej, Beställde bänkskivor och stänkskydd i marmor från Stoneks. Tydliga villkor och bra information. Jättebra återkoppling och service. Hela processen gick fort och effektivt. Materialet och instal... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Jag är otroligt nöjd med min nya bänkskiva och upplevelsen med Stoneks. Processen var väldigt smidig och kommunikationen med Ardi var både snabb och tydlig. Installationen sköttes exemplariskt, m... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

3,9

Goed

TrustScore 4 uit 5

51 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,9

Alle reviews

(51)

27 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Stoneks work recommendation

We are very happy with Stoneks work in replacing our kitchen's worktops from laminate to quartz composite: all skilfully organised - from project planning through implementation — by a friendly and competent team, from measuring up to implementation by a two-specialist team responsible for the final installation. We strongly recommend their service.

6 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo stoneks.se

Antwoord van stoneks.se

Hi Joao,

Thank you so much for your wonderful feedback! 😊

We’re delighted to hear that you are happy with your new quartz composite worktops and that the entire process—from project planning to final installation—was smooth and well-organized. Our team takes great pride in delivering high-quality service, and your kind words mean a lot to us.

We truly appreciate your recommendation and for taking the time to share your experience. If you ever need anything in the future, don’t hesitate to reach out!

Best regards,
The Stoneks AB Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Mycket nöjd!

När det finns en del leverantörer på marknaden och man försöker selektera ut en bra och trygg lev så kan vi verkligen säga att vi är väldigt nöjda med vårt val.
Helhetsupplevelsen har varit guld! Bra bemötande från start, lätt att få återkoppling och svar på våra frågor samt snabb leverans. Allt som allt tog arbetet 1,5 vecka från beställning till leverans för vår lgh i Sthlm.
Kan varmt rekommendera att välja Stoneks som företag och leverantör av bänkskiva!

17 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo stoneks.se

Antwoord van stoneks.se

Hej Karin,

Stort tack för din fantastiska recension! 😊

Vi är så glada att höra att du är nöjd med ditt val och att hela processen – från första kontakt till leverans – gick smidigt. Att du upplevde bra bemötande, snabb återkoppling och effektiv leverans betyder mycket för oss.

Vi uppskattar verkligen ditt varma rekommendation och att du tog dig tid att dela din upplevelse. Det är precis sådana omdömen som driver oss att fortsätta leverera högsta kvalitet och service!

Hör gärna av dig om du behöver något i framtiden.

Med vänliga hälsningar,
Team Stoneks AB

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Trevlig kontakt

Trevlig kontakt, mycket bra installation!

4 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo stoneks.se

Antwoord van stoneks.se

Helena ,

Stort tack för din fina feedback! 😊

Vi är glada att du är nöjd med kontakten, installationen och din nya stenskiva. Det betyder mycket för oss att höra!

Varmt välkommen att höra av dig igen om du behöver något i framtiden.

Med vänliga hälsningar,
Stoneks AB

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bästa leverantören

Vi är mycket nöjda med fönsterbänkar från Stoneks.

"Jag hade en fantastisk upplevelse med Stoneks! Hantverkare/installatör var inte bara trevlig och glad, utan också oerhört noggrann med sitt arbete. Det märktes att de verkligen bryr sig om sina kunder och deras behov. Jag uppskattade deras professionalism och den hänsyn de visade under hela processen. Rekommenderar starkt detta företag till alla som behöver deras tjänster!"
"Jag hade en fantastisk upplevelse med Stoneks! Hantverkare/installatör var inte bara trevlig och glad, utan också oerhört noggrann med sitt arbete. Det märktes att de verkligen bryr sig om sina kunder och deras behov. Jag uppskattade deras professionalism och den hänsyn de visade under hela processen. Rekommenderar starkt detta företag till alla som behöver deras tjänster!"

28 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo stoneks.se

Antwoord van stoneks.se

Hej Morteza Z,

Stort tack för din fina recension! 🌟

Det gläder oss verkligen att du är nöjd med dina fönsterbänkar från Stoneks och att du hade en så positiv upplevelse med vår hantverkare/installatör. Vi strävar alltid efter att leverera hög kvalitet och service, så det betyder mycket att höra att du uppskattade vårt arbete.

Tack för att du tog dig tid att skriva detta – och varmt välkommen tillbaka om du behöver något i framtiden!

Med vänliga hälsningar,
Stoneks AB

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Mina varmaste rekommendationer

Att anlita Stoneks är de bästa jag gjort! Förberedelserna var enkla innan besök i deras show room. Bemötandet på plats fantastiskt. Väl efter beställning har genomförandet gått otroligt smidigt. De har varit super proffsiga och verkligen haft mig som kund i fokus genom hela processen. Jag kan inget annat än lyfta på hatten för detta kundvänliga företag. Mina varmaste rekommendationer om du som kund vill ha en bra upplevelse och ett fantastiskt resultat anlita denna stenfirma till dina nya bänkskivor.

3 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo stoneks.se

Antwoord van stoneks.se

Stort tack, Carolin, för dina varma rekommendationer! Det gläder oss enormt att du haft en så positiv upplevelse från start till mål. Vi strävar alltid efter att leverera både kvalitet och en smidig process. Tack för ditt förtroende – vi uppskattar det verkligen! Mvh Stoneks Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastiskt samarbete

Fantastiskt samarbete , bra pris för ett professionellt arbete . Vi är super nöjda med Stoneks👍

28 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo stoneks.se

Antwoord van stoneks.se

Hej Nadine och Haris,

Stort tack för din fina återkoppling! 😊 Vi är glada att ni är nöjda med både samarbetet och resultatet. Det betyder mycket för oss att få höra att vårt arbete uppskattas.

Tack för förtroendet, och vi hoppas få hjälpa er igen i framtiden! 👍

Varma hälsningar,
Stoneks Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Vi var väldigt nöjda med Stoneks!

Vi var väldigt nöjda med Stoneks!

Enkel och bra kommunikation från säljare , mätare och installatörer!

Vi hade en rund/konvex vägg som skivan skulle monteras mot och mätaren gjorde en kanonjobb! Resultatet var helt perfekt!

12 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo stoneks.se

Antwoord van stoneks.se

Hej Adam,

Stort tack för din fina återkoppling! 🌟

Det gläder oss att ni är nöjda med vår service och resultatet. Vi strävar alltid efter att leverera hög kvalitet och en smidig upplevelse för våra kunder. Extra roligt att höra att mätningen blev perfekt, särskilt vid en utmanande vägg!

Tack för förtroendet, och vi hoppas få hjälpa er igen i framtiden.

Varma hälsningar,
Stoneks Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Kan varmt rekommendera Stoneks utifrån…

Kan varmt rekommendera Stoneks utifrån våra erfarenheter! Mycket noggranna från start till mål, vilket resulterade i ett grymt bra slutresultat!

12 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo stoneks.se

Antwoord van stoneks.se

Hej Joacim,

Stort tack för din feedback, vi är tacksamma för dig hela teamet!
Mvh
Stoneks

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Jag jämförde stoneks & en av deras…

Jag jämförde stoneks & en av deras konkurrenter på en bänkskiva där jag skulle stå för frakten själv.
Fick in exakt samma pris från båda och tyvärr valde jag stoneks.

Jättetrevlig säljare som svarade direkt fram tills jag hade betalat handpenning. Då slutar han med den fina servicen och dessutom la han på en kostnad om 2200kr för en pall efter att jag accepterat offerten & betalat handpenningen. Dvs blev stoneks helt plötsligt 2200kr dyrare än konkurrenten, jag försökte diskutera med säljaren men utan resultat.

Sedan skulle stenen vara klar på 2veckor men det kunde dem inte hålla utan det tog 4veckor innan den var klar för leverans.

När jag sedan får fakturan har dem lagt på en pall kostnad på 2750kr istället för den överenskomna 2200kr, men dem gav sig som tur var och jag behövde bara betala 2200kr.

Sedan hotade dem att jag kommer hamna hos inkasso om jag inte betalar på 3 dagar när det stod 5 dagar på fakturan.

20 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo stoneks.se

Antwoord van stoneks.se

Hej,

Stort tack för din återkoppling. På senaste tiden har det varit många falska recensioner, men din anklagelse verkar verkligen orättvis mot oss. Vi lägger absolut inte till några extra kostnader på fakturor – vi arbetar alltid enligt överenskommelse och offert.

Vi hittar dig inte i vårt kundregister, och vi undrar varför du inte ger din återkoppling på Reco.se? Där kan vi direkt se om du verkligen är vår kund, eftersom de verifierar kopplingen till företaget.

Vi vet inte vad vi kan ha gjort för fel mot dig som skulle motivera en sådan recension. Vi tar alltid ansvar för vårt arbete, och om vi gör ett misstag tar vi fullt ansvar och täcker alla kostnader. Leveranstiderna framgår tydligt i våra offerter.

Om du har några frågor eller vill diskutera detta vidare är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på kundservice@stoneks.se.

Vi önskar dig allt gott!

/Stoneks Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Quite a bad experience

Quite a bad experience - I don't recommend this company to anyone.

In August 2024, I received offers from 5 companies for kitchen work (wooden plates on walls to be removed, fishbone tiles to be mounted behind countertop, and whole kitchen to be painted).

All companies responded with 4-5 days of working time and similar prices. Stoneks offered the lowest price, and as the recommendations seemed good, I decided to go ahead with them.

They started the work at the beginning of September, and it went so badly that the job was only completed at the end of October.

**Mounting of fishbone tiles:** When the job was done, the tiles were not neatly placed; some tiles were very uneven and bumpy, not looking like a continuation of each other. When I raised this issue, the owner tried to convince me this was how it should look and claimed they were under time pressure. The work took 5 full days, just like any other company had offered, so they didn't finish any earlier. He only accepted the problem when I asked if he would be willing to post photos of these tiles on Stoneks's Instagram. A week later, 2 other contractors from Stoneks visited to inspect and even they admitted the tiles looked like a 6-year-old had placed them. Around 2 weeks later, I had to empty my kitchen again; they worked 2 more days and redid all the tiling. This time the result was good.

**Painting of walls:** There were a bunch of bubbles at the end of their first attempt. The owner again tried to convince me this was normal, saying if we waited 2 weeks, the walls could dry properly and the bubbles might go away. By the time they redid the tiling, they painted the walls again, and there were new bubbles on the walls. The owner concluded that the store where they always buy paint must have given them a faulty batch! It's never Stoneks's fault.

They had to come a third time to repaint, and at least this time they used quality paint and it worked.

The whole job was supposed to take 5 days. They started at the beginning of September. With multiple corrections (including redoing the entire tiling and repainting the walls 3 times), the job was finally completed in mid-October.

So:

1. Be aware that the company tends to use cheap materials. If things don't work, it's never their fault but always blamed on paint shops, etc.
2. The owner will try to convince you to accept poor work, saying "this is how it's supposed to be." Don't accept it.
3. Lastly, I had a very uncomfortable conversation with the owner due to inappropriate language he uses.. The contractor said he would start at 08:00, but around 10:00 there was no contractor at home. When I asked the owner about this, he said "no one will report to you where they are every hour." I was quite shocked. Just because I say "hi, how are you" and am kind, I guess the owner thought he could speak to me however he likes. This is unacceptable.

1 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo stoneks.se

Antwoord van stoneks.se

Hello Ayse,

Thank you so much for your feedback; we greatly appreciate it. We acknowledge that your project did not go as smoothly as it should have, and we apologize for that. We use only the best materials in our work and always ensure that we complete our tasks to the highest standard. Unfortunately, we cannot always foresee everything. As we mentioned, we likely received defective paint, and we replaced it immediately.

According to the contract we sent you, the estimated time for completing the work was about four weeks. We tried to complete your project faster because you were expecting guests, which created additional pressure for us. I understand that you don't speak Swedish and may not have read all the terms of the contract, but we always tried to explain everything to you politely and clearly.

Our goal is always to deliver a great final result and ensure our clients are satisfied. In the end, you were happy with the work completed. All details about how we conducted our work are documented in our project protocol. We even performed additional tasks for you free of charge and provided a price adjustment as a gesture of goodwill.

Regarding the tiles, you ordered structured and uneven tiles with no straight edges, which made the work significantly more challenging. However, we gave it our best effort. We even removed and reinstalled the tiles to improve the outcome and offered to call in an expert for evaluation, but you declined this offer.

For us, quality and the end result are paramount. Sometimes, things don’t go as planned. You have made claims here that do not entirely reflect the truth and have left out how we were treated during the project. Nevertheless, we choose to remain polite and are grateful to you for giving us the opportunity to work on your project. We apologize for any inconvenience caused.

Best regards,
Stoneks Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

STAY AWAY!

STAY AWAY!

Väldigt oproffsigt företag med usel kommunikation och bristande kundfokus. De stressade oss in i en beställning och visade noll förståelse för våra önskemål som kund.

Vi hade en tydlig överenskommelse om ett helhetsåtagande där de skulle ta bort vår gamla bänkskiva och installera en ny i sten. Det var också avtalat att de, som brukligt, skulle ta bort den gamla skivan innan mätningen så att allt skulle bli korrekt och exakt.

Trots detta beslutade de ensidigt att skicka en mätare innan den gamla bänkskivan tas bort. Som vi varnade för ledde detta till problem: mätningen blev felaktig, och det stämde inte överens med offerten. Bland annat glömde mätaren att ta mått för det 25 cm stenskydd som ingick i offerten. Han bekräftade även att våra skåp inte satt i linje, men kunde inte undersöka detta ordentligt på grund av den kvarvarande gamla bänkskivan. Han medgav att mätningen hade blivit bättre om skivan tagits bort först – precis som vi ursprungligen hade kommit överens om.

När vi sedan valde att avbryta samarbetet på grund av deras misstag, vägrade de att återbetala vår deposition på 2800 SEK. Det mest frustrerande är att de inte vill erkänna sina fel. skyller allt på kunden istället.
Sammanfattningsvis, en mycket dålig upplevelse, och vi är tacksamma att vi beslutade oss för att inte fortsätta.

Kort sagt – håll er borta!

11 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo stoneks.se

Antwoord van stoneks.se

Hej,

Stort tack för din återkoppling. På senaste tiden har det varit många falska recensioner, men din anklagelse verkar verkligen orättvis mot oss. Vi lägger absolut inte till några extra kostnader på fakturor – vi arbetar alltid enligt överenskommelse och offert.

Vi hittar dig inte i vårt kundregister, och vi undrar varför du inte ger din återkoppling på Reco.se? Där kan vi direkt se om du verkligen är vår kund, eftersom de verifierar kopplingen till företaget.

Vi vet inte vad vi kan ha gjort för fel mot dig som skulle motivera en sådan recension. Vi tar alltid ansvar för vårt arbete, och om vi gör ett misstag tar vi fullt ansvar och täcker alla kostnader. Leveranstiderna framgår tydligt i våra offerter.

Om du har några frågor eller vill diskutera detta vidare är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på kundservice@stoneks.se.

Vi önskar dig allt gott!

/Stoneks Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer