We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve used this site and another before. I am generally always pleased. I use the variation where I am “measuring the garment” and this allows me to “clone” jeans I like. I’ve had positive results. Som... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

PROS: The jeans fit very well. CONS: Pocket rivets fell of before first washing and the button above the zipper is very loose. The fabric is thinner than I'd expected and I don't expect these... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

My jeans were delivered quickly and the upper part fits perfectly but the bottom part is way way too thight. I have written to the company and we did have a few exchange with them but I’m still waitin... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The pants were totally incorrect sizing. Obviously something went wrong. However the vendor will not address the situation. They replied (to email) twice with something like "we are waiting to hear... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Kledingwinkel

Geschreven door het bedrijf

Tailored Made Jeans from Tailored-Jeans, Our Custom made jeans are premium quality jeans from selected american,indian & japanese mills , crafted and stiched and washed with extreme care with customised approach, each jeans is hand crafted and made to ...


Contactgegevens

3,2

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

185 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 66% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rivets falling off and no communication

When my son tried the jeans on, one of the rivets fell off. When we looked at them to see if we could put it back on, we noticed several more were missing. The top part of the rivet looks like plastic which was disappointing for the price. I sent an email with pictures to their customer support over a week ago and haven't heard anything back. I don't know if they've received the email or are working on the problem. No communication other than to give them a rating.

5 april 2022
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

i can not use the jeans

i can not use the jeans
may be some fault on my side or self taking the sizes was difficult

7 maart 2022
Logo Tailored Jeans

Antwoord van Tailored Jeans

Thank you IGAL for reviewing, it helps to get feedback on crucial points in process,
We will try to improve our guide to help individuals more easily take measurements, if you have any suggestions please send us an email at support[at]tailored-jeans[dot]com

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

After the long wait, not comfortable

I love the concept of what you offer, but after waiting many many weeks for the finished product, the jeans are less comfortable than a pair I'd buy off the rack. The waist feels very tight while also having a bit of a gap in the back, hips are very tight. The thighs fit nicely, but the lower legs are baggier than I expected for the style I ordered and perhaps a tiny bit too long. It also feels like the crotch area is tight. I certainly did what I could to exactly follow the measurement instructions and used a seamstress tape measure, but it didn't work out great for me, in the end.

24 februari 2022
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wrong fit no resolution

Got a straight fit and they added to my measurements to create a relaxed baggy fit and refused to replace them and stated they looked good on me, even though they do not have my desired fit.

22 februari 2022
Logo Tailored Jeans

Antwoord van Tailored Jeans

Dear Megan, you stated that it feels baggy and relaxed, but from photos you shared it is visible that they are very nicely fitted, and not at all baggy or even comfort fit, they are slim it and they are looking nice on you, if you are unhappy with fitting, probably it is something we can workout in your next order, and you can mention the specifics, we already shared details of your body measurement, against our adjustment as per slim fit, which was mentioned on our website, and also we shared Video of our QA Process to compare actual measurements, as per our policy we do provide free remake where jeans is not fitting at all, or measurements are significantly differs from what is provided by customer, in your case, neither was the issue, it was made as per measurments, and it was also fitting nicely.

There will always be very small level of tolerance in final measurements which are normal to happen, but quality and crafting and our support will always be there.

we are sorry that you are unhappy.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Fitting, Highly Recommended

Great Fitting, nice customer service. just make sure you measure your self right, and always use body measurements, these guys will adjust based on fit, and it will fit perfectly, highly recommended

14 februari 2022
Logo Tailored Jeans

Antwoord van Tailored Jeans

Thank you Celeste, appreciate your review and thank you for taking time to review our service.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered custom jeans from Tailored…

I ordered custom jeans from Tailored Jeans, The jeans they sent me were not even close to the measurements I asked for. I wrote to them, explaining that the jeans were way-off and provided pictures and they insisted that I sent them a picture of me wearing the jeans... like that would prove anything... I had already sent them pictures of the jeans next to a tape measure showing how incorrectly they were cut. I never got a refund and threw the expensive jeans in the trash can. DON'T WASTE YOUR MONEY LIKE I DID.

13 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I misunderstood how to measure the…

I misunderstood how to measure the rise, so my fit is not quite right. I thought I needed to go from the waist all the way to the center of the crotch, instead of to the base of the zipper. Otherwise they are great. I bit large in the waist, but that is my error. I plan on ordering again with better measurements!

5 februari 2022
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I was disappointed

I was disappointed with the lack of quality and odd measurements. I measured myself correctly and double checked prior to submission. However, the jeans I received were very thin material, and shaped strangely. It gives me a kangaroo pouch when I wear the jeans which looks so goofy. I can't wear them out, and will likely have to throw then away.

25 januari 2022
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Disappointed

Disappointed. Waist was made too large, twice. And on one pair, the legs were 3-4 inches too long. Had to take to a tailor here at home. No support or refund offered by the seller.

16 januari 2022
Logo Tailored Jeans

Antwoord van Tailored Jeans

Dear Tanya,

1st Jeans we sent, you mentioned they are fitting well, you placed second order after receiving 1st pair,
you later reported that one of rivet fell off, and we provided solution by sending extra set of rivets along with your next order,
when you received your next order , on 15th december, you had not reported any issues and after 20 days on 4th January, you
sent email saying both ordered jeans are not fitting and large (where you confirmed that 1st order that it was fitting nice and hence you placed new order) and filed chargeback for both the order (order from 11 Oct 2021 and order from 17th November without even waiting for us to respond, in just 5 minutes of receiving your email we received two chargeback for both the orders you placed.

this is not how you ask for support, you tried to scam us by filing false chargeback, how come jeans so fitting well and because of which you placed your next order, becomes not fitting well after 3 month? and you raise the chargeback for both orders.

Sorry to say You Disappointed us.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Run from this place!

EDIT 1/26/21: 🤣🤣🤣🤣 your response is hilarious! I waited 3 days for you to respond, and you didn't! Then when I filed the complaint you responded literally 2 minutes later, lol. You told me to wait 3 MORE days, and YOU STILL never got back to me! Instead you to PayPal that it was all my fault ans that you made the pants to fit exactly to my measurements, yet when I measured the product, it was smaller than the measurements submitted. You and your entire company can f*&k off. Ps, using cuss words isn't abuse. Having a policy, and not sticking to it is disgusting. Since I didn't get the product I asked for, can I get a donation receipt?

I followed the directions exactly as the website instructs for measuring, and even added a 1/4" to be safe, and the pants were still too tight. I reached out to them twice, and received zero response. The first time was on 12/03 via online chat. I told them I had an issue with my order and they asked my order number, upon giving them my order number, all communication stopped. I had the chat window open on my computer during my entire 8 hour shift at work, they never came back. I followed up with an email on 12/4/2021.

On Sun, 5 Dec, 2021, 2:12 am Joey Salter, wrote:
I have received the jeans that I ordered for my boyfriend, and they are too tight... especially in the thighs. I measured his thighs at 27 1/2" ,and the pants measure 25". They are too tight, and he can't sit down comfortably. I also ordered comfort fit, and the loosest style you had, but these fit on him like skinny jeans.

The waist is good, the crotch could be a little roomier ( ordered comfort fit for this reason) and the legs need to be looser. Men's jeans are not skinny jeans.
Thank you.
On Tue, Dec 7, 2021 at 8:17 AM Care Tailored wrote:
Dear Joey,

We could not respond you as there was weekend, and this morning we found that you have raises dispute,
Please allow us to review your case and respond

On Tue, 7 Dec, 2021, 10:33 pm Joey Salter, wrote:
Yesterday was not a weekend, and you didn't respond until I started the dispute.

On Tue, Dec 7, 2021, 9:08 AM Care Tailored wrote:
Dear Joey,

Due to weekend we had lots of emails in pipeline and we are small organisation, have limited time to respond, we try to respond every email but sometime it may take 2-3 days, as we do not have dedicated team for handling responses and queries,
(And we do not set any auto responder like some other companies , but we handle all emails personally).
You are right that we only responded after your dispute but that doesn't mean we would never had responded, unless you filed dispute, we will look into your case and get back to you as soon as possible.
Thank you

On Fri, 17 Dec, 2021, 9:07 pm Joey Salter, wrote:
Soooooo, now it's been over a week!! Par for the course, you are ignoring me. I am going to write bad reviews absolutely every where! You can't even follow your own damn policy!!

On Fri, Dec 17, 2021, 8:10 AM Care Tailored wrote:
Dear Joey,

We didn't ignored you,

We have policy when there is dispute open at payment provider, we do not provide remake, but we keep communication open
We were in process of getting details and as it comes from workshop it took sometime,
Before we could submit that information to you over email, you escalated this dispute converted dispute into the case for charge back, so we ve submitted all evidence which we would've be sharing to you , directly to case as you had escalated with PayPal for charge back, and we been forced to follow the procedure as per escalation,
Where we provided all details to case, attached details and QA photos. Which was then shared to you via PayPal,
Sorry but as this case was escalated for charge back, and we won.
After loosing the dispute you have contacted us and blaming that we are ignoring you, and threatening us with writing bad reviews, is not going to work, as we do not respond to threats. You may write reviews good or bad, that's your right and we won't stop you,
We have provided many customers free remake , and each case take time, as we need to review, confirm and identify problem before we approve the remake, and it does take time to arrive on conclusion whether we can approve the remake or not.
Many people try to scam us with fake claim and sometime they would have made mistakes while placing order, which is why we follow certain process and checks, every jeans goes from through process, checks and final QA process gets recorded.

RUN!

4 januari 2022
Logo Tailored Jeans

Antwoord van Tailored Jeans

Dear Joey, Thanks for posting this review, and excluding the emails where you abused us,

You raised dispute without waiting for us to respond, not only you raised dispute, you converted it to chargeback claim, we did sent you response, and you also submitted your response on chargeback,

After you lost chargeback, you came back on email conversation, and started abusing us.
We provided all the evidence, jeans was made as per your measurements,

We would have even helped you in that case if you had shown some patience and waited for us to get back to provide you some solution after finding out the exact issue, instead you just raised dispute and then you converted it to chargeback without even waiting for us to respond, and based on all QA Evidence we submitted, you lost the chargeback case.

We have provided free remakes in cases when even mistakes were made from customer's end, and we do provide free remakes in all valid cases, and even also when those are not valid, but its not fitting well to customer due to mistake they made while placing order,
but for that you need to be polite, patience and helpful to identify issue and we resolve issues together.


Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The jeans were the furthest thing from…

The jeans were the furthest thing from a tailored fit. No part of them was the right measurement. I waited 6 weeks for these "tailored" jeans to arrive and ruin my day. My cat is the only one who enjoys using them and only as something to sit on that isn't the cold floor. 1 star because no option for 0. "Tailored Jeans." More like "LIES"

11 november 2021

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer