Banner for The Better Menopause

The Better Menopause Reviews 

58
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Honestly I have tried so many supplements for my menopause problems ....Read these great reviews all these well know celebs taking them saying they are great...4 nights in the wind I am experiencing i... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I bought a subscription.The first month was brilliant I really notice a difference. My bloating was reduced and I felt good. My subscription arrived a week after taking my last tablet! Not ideal but a... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I haven’t felt this good in so long. I didn’t realize it was my hormones that had been making me so bloated, and every other probiotic I tried, exacerbated the problem. I didn’t know women going throu... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I started using Better Gut a couple of years ago. I had long suffered from relatively mild, symptoms of IBS, and after the menopause kicked in, my digestive system had a mind of its own. It took a c... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Vitamine- en supplementenwinkel

Over The Better Menopause

Geschreven door het bedrijf

Founded by women, for women, The Better Menopause provides targeted nutritional supplements for perimenopause and menopause, designed to support the foundations of health that matter most during this transition. We believe women deserve clear, science-led support — not confusion, trends or quick fixes.

Our approach is rooted in the growing understanding of the gut–hormone connection. The gut microbiome plays a central role in regulating oestrogen, metabolism, mood, immunity and inflammation. As hormones fluctuate in midlife, nurturing gut health becomes a key foundation for overall wellbeing. When you support the gut, you support the systems that help you feel balanced and resilient.

We specialise in expert-led formulations, using clinically studied ingredients at effective levels. Our flagship targeted probiotic, Better Gut, was developed specifically for menopause. It supports microbial diversity, digestive comfort and the estrobolome — the gut bacteria involved in oestrogen metabolism. By strengthening these core systems, Better Gut helps women manage many of the common symtoms experienced during perimenopause.

We combine scientific expertise with lived experience, translating complex research into simple daily support. No hype, no exaggerated promises — just thoughtful solutions for this life stage.

Alongside our products, we champion education and honest conversation so women feel informed and empowered. Because a better menopause starts with better foundations.


Contactgegevens

3,5

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

58 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 83% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,5

Alle reviews

(58)

55 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great communication

Great communication

1 mei 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Thank you so much for taking the time to leave us this lovely review!

We really appreciate it.

Looking after our customers is so important to us, and we're so pleased to hear that the communication you received hit the mark. Our team is always here to help, so please don't hesitate to reach out at hello@thebettermenopause.com if there's anything else we can do for you.

Thank you again for your kind words and for choosing The Better Menopause.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered 2 weeks ago and never received

Ordered 2 weeks ago and never received. Have requested a refund but have had no reply.
Would not recommend.

30 april 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Emma,

We are so sorry to hear you haven't received your order and we completely understand how frustrating this must be. We can see that there has been an issue with Evri on this delivery and we sincerely apologise that this has not yet been resolved for you.

We have not been able to locate an email from you in our inbox, so it is possible your message did not reach us. Please do reach out to us directly at hello@thebettermenopause.com and a member of our team will get back to you as a matter of priority. We want to make sure you receive your order or are not left out of pocket.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve been using The Better Gut for…

I’ve been using The Better Gut for three years now and it’s definitely helped my bloating and it’s keeping me regular - I started MJ (GLP-1) a year ago and did not suffer with constipation, something many others complain about - alongside my HRT this is the only supplement I take and recommend it along with their other products to other menopausal women.

9 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Jane,

Three years, this really does mean the world to us, thank you so much!

We are so pleased to hear that Better Gut has made such a positive difference to your bloating and regularity, and how wonderful that it has helped support your gut health alongside your GLP-1 journey too. Constipation is something many women on GLP-1 medication struggle with, so it is really encouraging to hear.

Thank you so much for recommending us to other menopausal women and for your loyalty to the brand

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Buyer Beware

Buyer Beware. I’ve tried several probiotics over the years and have had no issues. I thought this might be even better so I gave it a try. I bought 3 months worth. I had constant cramping, horrific GI issues, nausea and I couldn’t sleep. My husband, a GI doctor, didn’t know I was taking it and told me to stop right away. It ruined my work days! When I tried to ask for a refund, I was denied. Customer service flatly denied me and said the product isn’t for everyone. There are better products out there by companies with good reputations like Garden of Life.

28 april 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Adria,

Thank you for taking the time to share your experience, and we are really sorry to hear that you had such a difficult time after taking Better Gut. The symptoms you describe are extremely unusual and not something we have encountered before, and we take feedback like this very seriously.

We are proud to have thousands of customers who find our doctor-developed probiotic really beneficial, and a reaction of this nature is not something we would ever expect. While as with all supplements individual responses can vary, we absolutely want to make this right for you.

Please do reach out to us directly at hello@thebettermenopause.com and a member of our team will look into this straightaway. We would love the opportunity to discuss your experience further and ensure you are not left out of pocket.

Many thanks,
The Better Menopause Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Sadly my experience with this company…

Sadly my experience with this company has been very poor. I received an email stating that my subscription order had been shipped, leaving me NO time to cancel the subscription or that order.
In fact the email reminder was sent out, monies pending and order ready to ship all in the space of a few hours! Very sneaky not to give the consumer enough time to cancel.
Customer services said they tried to cancel the order but couldn’t.
Yes you could.
And you could have refunded me - you chose not to.
In addition, they do not accept returns for a refund which is very odd when many other companies in their category do.
Very disappointing.
Do better.
Wouldn’t recommend

5 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Suzie,

Thank you for taking the time to share your experience, and we are truly sorry to hear you feel let down by us. We automatically send a reminder email 72 hours before every upcoming order to give customers time to make any changes, and we can see from our records that this was sent to you at that point. We are sorry that it wasn't seen in time to make changes to your order.

We do make our returns and refunds policy clear at the point of purchase, but we never want anyone to feel negatively about their experience with us, and we would really love the opportunity to discuss this with you directly and see what we can do to help.

Please do reach out to us at hello@thebettermenopause.com and a member of our team will look into this again straightaway.

Many thanks,
The Better Menopause Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

We are so sorry to hear you haven't received your order and we completely understand how frustrating this must be.

We can see from our tracking that your order was marked as delivered to your front door, but we would really like to help get this resolved for you if that is not the case.

Please do reach out to us directly at hello@thebettermenopause.com and we will look into this straightaway. We want to make sure you receive your order and are not left out of pocket.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

This is definitely working !

I’ve been suffering with severe bloating during my perimenopause so I thought I would try this product along side my HRT.
I’m only a week into taking them ( hence my 4 stars) but I do think they’re starting to help , so I’m really encouraged to continue with the tablets . Fingers crossed!

24 april 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Victoria,

Thank you so much for your lovely review and fingers crossed from us too! We are really encouraged to hear that you are already noticing some positive changes after just one week, and we hope that continues.

Bloating is such a common and uncomfortable symptom during perimenopause, and we really do hope Better Gut continues to help. As with any probiotic, results are cumulative over a period of time and your gut microbiome needs time to adapt and change to the introduction of new bacteria, so consistent daily use for at least 12 weeks is where most of our customers really start to notice meaningful change.

We hope that fifth star is on its way! Please do reach out to us at hello@thebettermenopause.com if you would like any further advice, we would love to hear from you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Probiotic works well

Product (better gut) works well, - customer for a couple of years. Just started Better Sleep supplements and so far having very positive impact on my disrupted sleep

23 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Tracy,

Thank you so much for this lovely review. It means so much to us that you have been with us for a couple of years and that Better Gut continues to work well for you.

We are also really thrilled to hear that Better Night is already having such a positive impact on your sleep. Disrupted sleep is one of the most common and challenging symptoms of perimenopause and beyond, so we hope you continue to feel the benefits.

Please do reach out to us at hello@thebettermenopause.com if you ever need any advice. We would love to hear from you.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Not seeing any results

Not seeing any results

21 april 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Tracey,

Thank you so much for taking the time to leave a review and we are really glad your order arrived safely!

We noticed you mentioned not yet seeing results, and we completely understand that everyone wants to see immediate change with any new regime, but at just over one week in, it really is still very early days, and in the first two weeks in general it is too soon to expect meaningful change.

Your gut microbiome needs time to adapt and change to the introduction of new beneficial bacteria, and consistent daily use for at least 12 weeks is where most of our customers really start to notice the difference, so please do stick with it!

For best results, we recommend taking Better Gut either last thing at night or first thing in the morning on an empty stomach. Think of it less as a quick fix and more as a part of your daily routine.

Targeted probiotic support is so important during perimenopause and beyond, and we truly hope you start to feel the benefits soon.

Please do reach out to us at hello@thebettermenopause.com if you would like any further advice, we would love to hear from you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great for menopause and gut issues

Helped with my menopause symptoms and my gut issues would highly recommend

1 april 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Thank you so much for your lovely review, Colleen!

We are thrilled to hear that you have noticed improvements in both your menopause symptoms and your gut health, and we really appreciate you recommending us.

Targeted probiotic support is so important during perimenopause and beyond, and it is wonderful to hear it is making a real difference for you. Please do reach out to us at hello@thebettermenopause.com if you ever need any advice, we'd love to help.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

No change noticed

I have not noticed any changes good or bad, perhaps too early to tell.

24 maart 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Kam,

Thank you for taking the time to leave a review! You are totally correct that it is still early days.

Probiotics work cumulatively over time and most customers find that consistent daily use for at least 12 weeks is needed to notice meaningful change, so we would encourage you to stick with it.

Think of it less as a quick fix and more as an important part of your daily routine. Targeted probiotic support is so important during perimenopause and beyond.

Please do reach out to us at hello@thebettermenopause.com if you would like any further advice, we'd love to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Haven’t received goods and haven’t had…

Haven’t received goods and haven’t had a response about where the parcel is.

23 maart 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Jane,

We are so sorry and we completely understand how worrying it is to be waiting for an order.

We have looked into this and can see that your parcel experienced a delay at the airport during transit to Australia. Our customer service team has been in touch via email earlier today with some options for you.

If you haven't received our email or have any further questions, please don't hesitate to reach out to us directly at hello@thebettermenopause.com — we want to make sure this is resolved for you as quickly as possible.

Many thanks,
The Better Menopause Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This product saved my life thank you…

This product saved my life thank you for delivering to Australia 🙏

20 maart 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

This has made our day — thank you so much for taking the time to leave such a wonderful review!

We are absolutely delighted to hear the product has made such a difference for you, and we are so pleased we can deliver to you in Australia. Comments like yours are exactly why we do what we do 🙏

Please don't hesitate to reach out to us at hello@thebettermenopause.com if you ever need any advice. We are always here to support you on your journey.

Many thanks,
The Better Menopause Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company

Everyone at The Better Menopause is always so helpful and accommodating.
I love The Better Gut, it works perfectly for me.

16 maart 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review, we really do appreciate it!

We are so pleased to hear that The Better Gut is working so well for you. Targeted probiotic support is so important during perimenopause and beyond, and it is always lovely to know that our team have been helpful and accommodating along the way.
Please don't hesitate to reach out to us at hello@thebettermenopause.com if you ever need any advice.

We are always here to support you on your journey.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I took them for about 6 months and…

I took them for about 6 months and didn't notice any improvement. They are expensive so decided not to carry on taking them. I was really hoping for good results after seeing all the good reviews about them but was very disappointed.

5 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Melanie,

Thank you for taking the time to share your experience, and we're sorry to hear you didn't notice the improvement you were hoping for.

Probiotics work cumulatively over time, and what's interesting is that many customers who felt little change while taking them only noticed the difference once they stopped, which can be a sign that the benefits were quietly building in the background all along.

That said, as with all supplements, we are all individuals and our bodies respond in different ways, and we completely understand that when you're not seeing the results you'd hoped for, it can be a difficult decision to continue.

Please do reach out to us at hello@thebettrmenopause.com if you would like any further advice, we'd love to help. Thank you again for giving us a try.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After a few days of use

After a few days of use, my bloating was gone. I've been using it now for about two weeks and have noticed improvements in my sleep and the painful cramps I was having are now less of an issue. I would definitely recommend this product to any woman struggling with perimenopause issues.

9 maart 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Erin,

Thank you so much for this wonderful review, it really does mean the world to us!

We are so pleased to hear that your bloating improved so quickly and that you are already noticing positive changes in your sleep and cramps after just two weeks. This is exactly why we do what we do.

Thank you for recommending us to other women navigating perimenopause, we hope to continue to support you on your journey. Please do reach out to us at hello@thebettrmenopause.com if you ever need any advice.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Thank you so much for your lovely review! We are really pleased to hear your order arrived on time and that you had a positive experience with our communications. We hope you love the product and please do reach out to us at hello@thebettrmenopause.com if you ever need any advice.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Really not sure if these have made any…

Really not sure if these have made any difference, I've been taking them for months now, and theyre very expensive. Hair, nails, lack of sleep all still the same. Fortunately I've always got them on a discount code, now I cant seem to use a discount code, so maybe now is the time to stop!

26 januari 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Jayne,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're really sorry to hear that you haven't experienced the improvements you were hoping for after taking the supplements.

While many of our customers do see positive results, we understand that outcomes can vary from person to person depending on factors such as lifestyle, diet, and overall health. We really appreciate you giving the product a try and for sharing your honest experience.

If you’d like, please feel free to reach out to our support team, hello@thebettermenopause.com directly. We’d be more than happy to review your order, talk through your experience, and see if there’s anything we can recommend based on the symptoms you were hoping to improve.

Many thanks,
The Better Menopause Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Don’t accept Returns

I have changed my rating having received a helpful customer service reply regarding product content and the non return policy. That being said I do still think the company should offer free returns if you are not happy with the product as other health companies do.

17 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Farah.
Thank you for sharing your feedback – we’re really sorry to hear you’re disappointed.
Our team did respond to your initial enquiry, and while we aim to reply within 24–48 hours (depending on volume), we understand how frustrating delays can feel. We’ve asked the team to prioritise reaching out to you again directly.
In terms of ingredients, we use brown rice flour as a natural bulking agent in Better Night, rather than synthetic alternatives such as silicon dioxide and magnesium stearate. Transparency and product integrity are very important to us.
Regarding returns, as a supplement company we’re unable to accept returns, even if unopened, because once products leave our facility we can’t guarantee the condition upon their return or resell them safely. This policy is in place to protect product quality and customer safety.
We’re sorry this has been disappointing and appreciate you taking the time to share your experience. We’ll be in touch directly to see how we can help further.
- The Better Menopause Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have only been using this product for…

I have only been using this product for a week, but I don’t feel as hungry or the need to want to eat anything with sugar in. So I’m very pleased with it so far 👍

15 februari 2026
Logo The Better Menopause

Antwoord van The Better Menopause

Hi Dawn,

Thank you so much for sharing your experience, we’re really glad to hear this.

It’s fantastic that after just a week you’re already noticing a reduced appetite and fewer sugar cravings. Those early changes can make such a positive difference to energy levels and overall wellbeing, so we’re really pleased it’s working well for you so far.

As your body continues to adjust, you may notice even more benefits over the coming weeks, but it’s great that you’re already feeling the impact.

Thank you again for taking the time to leave a review and for being part of The Better Menopause community.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer