Banner for TopDog Travel Insurance

TopDog Travel Insurance Reviews 

1.447
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thank you for ur quote it was quick and easy I put our health conditions and I waited and u came up with a really good quote so thank you very much

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Renewal is always easy with Top Dog and having purchased the additional Platinum cover which included Coronavirus cover we were able to travel to Dubai confidently. Having talked to others at our ho... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I needed to extend my insurance & sent a request to do so, I didn’t have to wait long for a response & after answering a few questions my request was granted & replacement documents sent via email . R... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Errol made the process simple and friendly. He was efficient and effective. The process is, as always, long winded and frustrating but Errol was chatty and helpful. When it is a renewal “no change t... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Reisverzekeringsmaatschappij
  2. ook in
  3. Verzekeraar
  4. Verzekeringsmaatschappij

Over TopDog Travel Insurance

Geschreven door het bedrijf

Our travel insurance is designed to protect you from those unexpected situations, either before or during your holiday. We offer you peace of mind with cover for unforeseen expenses including medical emergencies, lost luggage, delays and cancellations.
GET A QUOTE

Geschreven door het bedrijf


Contactgegevens

  • Suite 12, 20 Churchill Square, ME19 4YU, Kings Hill, West Malling, Verenigd Koninkrijk

  • topdoginsurance.co.uk

4,7

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,7

Alle reviews

(1.447)

93 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

THEY HAVE STOLE £54.57 OF MY £79.15 (Almost 70 Percent of my money has been taken in fees)

I booked a Holiday to Mexico for May 2020 and got purchased my insurance from Top Dog on the 18/02/20. My hoilday got cancelled (out of my control) on the 17/04/20.

Top Dog have charged me 50 percent of the total amount paid as well as a 15 pound admin fee for my holiday getting cancelled as it was out side of the 14 day cancel window even though i did not cancel it of my own choice.

Do not use this company let them go out of business.

11 augustus 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Tristan,

Thank you for taking the time to leave a review. My name is Sarah and I am one of the TopDog team.

I'm so sorry to hear about your experience and your dissatisfaction with our refund policy. This policy is detailed within our policy wording documentation and on our website: https://www.topdoginsurance.co.uk/terms-and-conditions

I can understand your frustration, so have passed your comments on to the relevant teams to review. If you would like me to raise a complaint on your behalf, please email me at responses@tifgroup.co.uk with your policy reference number, date of birth and postcode, and I would be more than happy to do so.

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have been on phone just now to an…

I have been on phone just now to an advisor and tried to claim a refund on a single trip policy bought last year for a cruise this September which was cancelled a few days ago. It was the most confusing conversation and I’m not sure she knew what I was on about. After what seemed like eternity I was only offered just over thirty pounds on a policy which cost me eighty two. I will now in future only purchase insurance offered by the tour operator as tui refunded in full another trip that was cancelled in June. Not a happy customer I’m afraid.

30 juli 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Susan,

Thank you for taking the time to leave us a review. My name is Sarah and I am one of the TopDog team.

I'm so sorry to hear about your experience with us and would like to reassure you that this is not the level of service that we strive to achieve at TopDog.

I have had a look at your policy and can see that your policy refund was settled within our terms and conditions: https://www.topdoginsurance.co.uk/terms-and-conditions

If you would like me to raise a complaint on your behalf, please email me at responses@tifgroup.co.uk with your policy reference number, date of birth and postcode.

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Topdog is an Utter Scam of a company that backtracks on its own policy wording

We bought this insurance with TopDog because it was one of the only insurance policies we could find that stated it would cover you for any cancellations etc during a pandemic. We bought this back at the start of March. But now, when you go on their website they are denying that they cover you for cancellations caused by pandemics. ABSOLUTE SCAM of a company.

The wording in my policy clearly states:

"We will pay you up to the amount shown in the summary of cover for your proportion only of
any irrecoverable unused travel and accommodation costs and other pre-paid charges which
you have paid or are contracted to pay, together with your proportion only of any reasonable
additional travel expenses incurred if: A government directive prohibiting all travel to, or recommending evacuation from,
the country or area you were planning to visit or were staying in, as a result of natural
disasters (such as earthquakes, fires, tsunamis, landslides, floods, hurricanes or epidemic(s)
/ pandemic(s))."

And yet their new announcement on their website reads:

“Please note, our policies will not cover any claims caused by or relating to Coronavirus, COVID-19, Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS-COV-2), any mutation of Coronavirus, COVID-19 or SARs-COV-2 or any pandemic or fear or threat of any the above. We also can not cover any claims relating to any fear or threat concerning these viruses. This general exclusion applies to all sections of cover except for Section "If you need emergency medical treatment abroad"."

UTTER SCAM. BOYCOT AT ALL COSTS.

29 juli 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Sarah,

Thank you for taking the time to leave a review. My name is Sarah and I am one of the TopDog travel insurance team.

If you purchased your policy before 13th March 2020, you would have had pandemic cover included within your policy. However, if you purchased after 13th March 2020, this cover is no longer available. We included the messaging on our website after the cover was removed from our policies to inform customers who may not be aware otherwise.

I'm very sorry for any confusion caused. I have passed your feedback onto the relevant teams to review and see if we can make things clearer. If you have any further queries or issues, please do not hesitate to let me know at responses@tifgroup.co.uk

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Satisfied customer.

We bought travel insurance for a holiday to Spain shortly before the government reinstated the quarantine and the holiday was cancelled.

I emailed TopDog directly and also filled out the contact form on the website and they responded to both within hours, contacted us the next day and refunded our money (minus £5 admin fee).

Based on recent reviews, and under current circumstances, I didn't think they would even reply let alone refund us so quickly so I am very happy with the service received.

28 juli 2020
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor service

Very poor service can’t even get through to their claims department.... submitted a claim online as per the advice that a top dog representative give me on the phone weeks ago and nobody has got back to me, can’t even get though to their claims department

13 juli 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Liz,

Thank you for taking the time to leave us a review. My name is Sarah and I am one of the team here at Top Dog.

I'm so sorry to hear of your experience and would like to reassure you that this is not the standard of service that we pride ourselves on.

Please can you contact me at responses@tifgroup.co.uk with your policy reference number, date of birth and postcode? I will have a look into this for you and see what we can do to help.

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor company Stay away

Poor company Stay away! will never ever use again! Spent hours trying to contact them by phone so decided to email about my holiday being cancelled due to covid and asked for my policy to be cancelled and full refund but offered next to nothing!

29 juni 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Gary,

Thank you for taking the time to leave us a review. My name is Sarah and I am one of the TopDog team.

I'm so sorry to hear about your experience with us and would like to assure you that this is not the standard of service we expect our customers to receive.

I'm also sorry to hear that you are disappointed with our refund policy. This is detailed within your policy documentation and on the website when you purchase. I have fed your comments back to the relevant teams but if you would also like me to raise a complaint on your behalf, I would be more than happy to do so - all you need to do is contact me at responses@tifgroup.co.uk with your policy reference, date of birth and postcode.

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Made a claim on my insurance when Usa…

Made a claim on my insurance when Usa Trip was cut short due to covid 19
I was claiming for unused nights in a villa I had booked in Florida My claim was for £630
They agreed the claim but deducted two excesses
£300 for me and £300 for my wife even though I was making just one claim,
They then offered me the remainder of the claim £30,
I can understand having to pay the excess but surely not twice for one claim

26 juni 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Jim Bates,

Thank you for taking the time to leave us a review. My name is Sarah and I am one of the TopDog team.

I'm so sorry to hear about your experience and would like to apologise for any stress and inconvenience. The excess on your policy and for the cover provided is included within the policy wording documentation you receive when you get a quote or purchase the policy. The document also details how the excess is applied per person listed on the policy.

I'm so sorry that this was not what was expected. I have fed your comments back to the relevant teams but if you would like me to raise a complaint for you I would be more than happy to do so. Please just contact me at responses@tifgroup.co.uk with your reference number, date of birth and postcode and I can do this for you.

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Since we purchased insurance with…

Since we purchased insurance with topdog they took our money and it seems to be we got your money now we don't care because we have tried to contact them and will not reply s what do you think I fell about topdog
Bernadette

26 juni 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Bernadette,

Thank you for taking the time to leave us a review. My name is Sarah and I am one of the team here at TopDog.

I'm so sorry to hear about your experience. I would like to investigate this for you. Please could you contact me at responses@tifgroup.co.uk with your policy reference, date of birth, contact number and postcode and I will see what we can do for you.

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Upcoming trip cancelled and tried to…

Upcoming trip cancelled and tried to cancel the policy and claim a refund ,sent emails and nothing back .I will now have to take this matter higher ,quick to take money but not to refund. Not a good service .

After the first review and then leaving their reply,I contacted them again and still nothing from them.

25 mei 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Sarah,
Thank you for taking the time to leave us a review. My name is Sarah and I am one of the TopDog travel insurance team.

I'm so sorry to hear that you have not heard back from us about cancelling your policy. This certainly isn't the standard of service that we pride ourselves on and I would like to help you cancel your policy.

Please can you email me directly at responses@tifgroup.co.uk and I will sort something out for you.

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Good at ignoring customers

Purchased travel insurance for a trip to Cyprus with my family in March. I didn’t receive any confirmation emails or documents for this trip, which made me wonder if they were genuine. My trip was then cancelled due to COVID 19. I emailed Top Dog twice to cancel as was within the cooling off period and my emails were ignored! They were very good at still managing to send me marketing emails though whilst taking my money and ignoring me. Shoddy service, avoid! Will never use again!

19 mei 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Emma,

Thank you for taking the time to leave us a review. My name is Sarah and I am one of the TopDog travel insurance team.

I'm so sorry to hear about your difficulty in getting hold of this and would like to resolve this for you as quickly as possible. Please can you email me directly with your policy number and contact details at responses@tifgroup.co.uk?

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I took out Travel insurance with Top…

I took out Travel insurance with Top Dog to start on the first day of my holiday which would have been next week. This holiday was cancelled due to Covid-19. Top Dog have said they will not cover claims for a cancelled holiday due to Covid-19. I asked if I can therefore cancel my insurance cover for a holiday that can’t go ahead next week and get my money back. They said no as I have chosen to cancel the policy. Disgraceful

12 mei 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Lou Elizabeth,

Thank you for taking the time to leave us a review. My name is Sarah and I am one of the Top Dog Travel Insurance team.

I'm sorry to hear that you are unhappy with the outcome of your claim and the following experience with us.

If you would like to email me directly at responses@tifgroup.co.uk with your claims reference, date of birth, and postcode, I would be more than happy to look into your case.

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Top Dog have disappeared......but now reappeared.

Took out a single trip travel insurance with Top Dog. Since then my travel agent has cancelled the holiday. I looked at TD's terms and conditions for the refund of premium. It says 50% of premium and a £15 admin charge....fair enough. I followed their process for cancelling the policy and requesting a refund. My email was dated 28th April 2020. On 1st May I hadn't received a response or acknowledgement so I sent a reminder. As at 8th May, still no response. Tried phoning but it says line busy. Personally, I think they have disabled the number.
Looks as if I'll be going to the Small Claims court if no response received in the next week.

12/05/2020....as well as following the TopDog process for requesting a refund, I used their Complaints form, yesterday, which goes to their parent company TIF Group. Within 24 hours my request has been processed and my refund is being returned, today. I followed their T&Cs for a single trip and have 50% of the insurance premium being returned. I also have 100% of the medical condition insurance premium returned and the £15 admin fee has been waived.
I put this down to knowing what the T&Cs say, following the initial process, giving them sufficient time to respond to my request, using their Complaints process, suggesting where I think TopDog can improve their Customer Experience and, very important, being firm but kind to those whom I dealt with.

8 mei 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Stephen,

Thank you for your review. My name is Sarah and I am one of the team here at Top Dog Travel Insurance.

I'm so sorry to hear that your communications to us have not been responded to. This is not the service that we expect our customers to receive, so I would like to resolve this for you as soon as possible.

Please can you send me your date of birth, postcode and policy number in order for me to arrange a policy cancellation as soon as possible?

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Exploiting the current situation

Where do I start. Our upcoming holiday to France has been cancelled due to the current Covid 19 situation and we received a full refund from our travel provider.
Contacted Top Dog to cancel the policy, to be told I would get a refund but days on cover would be deducted- fair enough - and then a £15 cancellation charge was levied so a total refund of £2.75 !!

Friends and family in exactly the same situation with different insurers have received full refunds with absolutely no drama,
These guys are simply exploiting the current situation and should hang their heads in shame.

23 april 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Lee,

Thank you for taking the time to leave us a review. My name is Sarah and I am one of the Top Dog team.

I'm so sorry to hear that you are dissatisfied with our cancellation policy. This was detailed in your terms and conditions, within your policy documentation upon quote or purchase. You have a 14-day cooling-off period after you purchase your policy to review the terms and conditions of your policy to ensure that it meets your needs.

This cancellation policy is currently in place throughout the year, regardless of world circumstances. All feedback is valuable for us to continually improve the customer experience, so I will pass your feedback to our brand team, who can review our cancellation policy and process with your comments in mind.

Once again, I would like to apologise for any inconvenience caused.

Kind regards,
Sarah

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

When I applied the links on the…

When I applied the links on the insurance quote did not connect to be able to purchase. Had to get several quotes before link worked
In the mean time the quote had increased by several pounds

14 maart 2020
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

could not print out summary of dates…

could not print out summary of dates etc so i took phone picture to carry ! otherwise all as usual thank you

13 maart 2020
Review zonder uitnodiging
Logo TopDog Travel Insurance

Antwoord van TopDog Travel Insurance

Hi Lord Jeremy,

Thank you for taking the time to leave a review, my name is Edie and I'm part of the TopDog Team. I'm sorry to hear you were unable to print off your policy but glad you were able to take a photo of your documents. If you need any further assistance, please email our team on resppnses@tifgroup.co.uk.

Many thanks,
Edie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to use

Easy to use, though it didn't ask so many medical questions this time, so I hope there won't be any problems in the event I have to makke any claims,
Price seems reasonable.

12 maart 2020
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer