UPDATE: het geschil is nu gelukkig opgelost. Winkelensparen.nl heeft het lidmaatschap stopgezet en het totale bedrag gaan ze terugstorten. Opeens bleek ik dus voor een lidmaatschap te betalen..... Toon meer
Bedrijf heeft geantwoord
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Gemaakt met AI, op basis van recente reviews
Winkelensparen is a cashback programme ideal for those who shop online regularly. New members can claim a welcome cashback reward, and ongoing benefits include a monthly cashback reward, and 10% cashback at over 700 online Dutch stores. Membership is free during the trial period, after which there is a membership fee. Members are free to get in touch about their membership at any time.
Verenigd Koninkrijk
Vraagt klanten om een review
Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.
Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
uit het niets €18,00 afgeschreven ik kan het bedrijf helemaal niet , ik bestel nooit online als ik wat koop wil ik het fysiek zien en in mijn handen hebben , ik vraag mezelf af hoe zo'n bedrijf aan mijn gegevens komt .
Moet er geen onderzoek komen naar dit soort bedrijven en als blijkt dat het om eigen gewin gaat van het internet gehaald moeten worden.

Antwoord van Winkelenensparen
Ik zie toevallig dat er 18€ afgeschreven wordt voor één of ander lidmaatschap waar ik geen weet van heb. Hoe kan het dat een bedrijf zomaar een automatische incasso heeft van je bankrekening en geld afschrijft voor iets wat je nooit afgesloten hebt.

Antwoord van Winkelenensparen
Goede dienst als je er op de juiste manier gebruik van maakt. Als je de voorwaarden gewoon goed leest is er niks aan de hand! Als je er op de juiste wijze gebruik van maakt dan kan je er aardig wat geld op besparen.

Antwoord van Winkelenensparen
Het is fijn om op deze manier te sparen.
Leuk winkelen en sparen
Snelle uitbetaling.

Antwoord van Winkelenensparen
Oei wat een slechte ervaring dit. Ook IK voel me opgelicht. En kom er vandaag OOK per TOEVAL via mijn bank achter!!! Sinds augustus 2020 schrijft winkelenensparen naar mijn weten ONGEVRAAGD elke maand geld af van mijn rekening. Er is sinds die tijd 53x15 en later zelfs 21x18 euro zomaar verdwenen naar een 'service' warvan ik het bestaan niet wist, nooit naar op zoek was en nooit gebruik van heb gemaakt, niet 1 x ben ingelogd en inderdaad ALLES is verdwenen in mijn spam folder! Na het nakijken een overzicht van van mijn vaste lasten op mijn bank kwam ik hier vandaag pas achter ! Er staat in de titel van de eerste van het handjevol mails van winkelenensparen, die ik sinds 2023 ook niet meer ontvang, terwijl er wel elke maand geld af gaat: "Zoals gevraagd, uw lidmaatschapspakket en factureringsgegevens voor Winkelen en Sparen"
Nou ik weet van NIETS. En ik hoop dat, omdat ik dus geen enkele keer gebruik heb gemaakt van deze service (en ook nooit zou willen ik ben niet dat type mens en ik voel me er letterlijk ingeluisd), dat ze zo klant-vriendelijk als ze beweren, en hun 'vergissing' inzien en de boel terug draaien. En mij dus 1173,- over maken!!! Dus ik heb ze vriendelijk doch dringend verzocht via emial en telefoon mijn abonnement op te zeggen onder vermelding van de, na enig zoekwerk, correcte gegevens,
EN het volledige bij elkaar opgetelde abonnementsgeld, te weten 1173 Euro, terug te storten, op dezelfde rekening als waar ze het van vandaan hebben GESTOLEN. Want ik ben volledig in het ongewisse en ik heb nergens om gevraagd, en niks gezien! Ik ben misleid!! Hoeveel mensen hebben bij dit bedrijf wel niuet wat lopen zonder dat ze het weten??? Ik wed dat dit is waar hun winst zit.... En ze laten al sinds januari 2023 niks meer van zich horen ook niet! En ik heb ze zelfs sinds 2020 niet meer gezien die mailtjes! Sterker nog ik zie ze nu voor het eerst want die gingen gelijk al zo naar de spam folder inderdaad!!! En dan proberen op te zeggen wanneer zij zeggen dat dat kan en dat dan de site er uit ligt ja... tot je het opgeeft en door betaalt dus!!!!! Ik vind dit echt van een geraffineerdheid.. Alleen maar INNEN niks CASHEN!!! Voor een service die ik NIET wil voor korting bij winkels waarbij ik NOOIT wat koop omdat ze te DUUR zijn, enkel als het ECHT MOET koop ik wel eens wat met grote tegenzin!
Omdat het nu vrijdag avond is wacht ik eerst even af tot maandagmiddag voor ik mijn klacht ga vermenigvuldigen op diverse sociale media...... Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen, ik wacht de reactie gelaten af.
Vriendelijke groeten Rokus

Antwoord van Winkelenensparen
Vandaag heb ik een mail gekregen dat er € 18,00 afgeschreven zou worden voor Winkelen en Sparen. Blijkbaarbaar vorig jaar een kaart via Greets besteld. Ook niet goed opgelet, maar je bent gelijk lid van Winkelen en Sparen. Mooit gebruikt, ook niet geweten. Domheid en gemakzucht zit ook bij mijzelf. Met dit bericht wil ik mensen waarschuwen om goed te lezen als ze gelokt worden met korting of iets gratis. Ik heb vanaf augustus 2025 tot nu 04-2026 € 18,-- per maand betaald voor niets. Wees gewaarschuwd, wees niet zo dom als ik ben.
Persoonlijk vindt ik dit misleiding en keur dit soort praktijken niet goed.
Ook voor de aangesloten winkels zou ik een waarschuwing willen geven, dit gaat ten kosten van mensen die het NIET in de baten hebben.
Persoonlijk bestel ik nu niets meer bij GREETZ omdat die zijn aangesloten en ik me best bedrogen voel.
Update 18-04-2026 : Nadat ik een mail gestuurd heb met de klacht dat ik het misleiding vond, hebben zij mij alle maanden contributie teruggestort. Ik moet zeggen dat ik het niet verwacht had. Ik ben blij met deze oplossing en vind dat dit heel fijn is opgelost. Vandaar mijn update om een eerlijke review te schrijven. Wel hoop ik in de toekomst dat ze echt transparanter moeten zijn voor dit soort zaken.

Antwoord van Winkelenensparen
Pure oplichting, helaas veel te laat achter gekomen. Op een slinkse wijze ga je na aankoop in een legitieme webshop akkoord met een abonnement. Kwestie van even niet opletten.
Alle mails, bevestigingen e.d. verdwijnen in je spambox. Dus het duurt lang voor je in de gaten hebt dat je gescamt bent.
Opzeggen is ook nog best een gedoe, maar het is me uiteindelijk gelukt. Nu kijken hoe we de "lidmaatschapsgelden" terug gaan vorderen.

Antwoord van Winkelenensparen
Hele vreemde zaak, kwam er bij toeval achter dat dit bedrijf, via Global Collect sinds vorig jaar september iedere maand €18,- van mijn rekening afschrijft. Dit na een initiele betaling van 1 Eurocent de maand ervoor, waar ik geen enkele recollectie aan heb. Nog vreemder is dat dit naar mijn idee onder de ING-incasso-afschrijvingen zou moeten vallen, maar dit blijkt niet het geval. Lijkt dus een duidelijk geval van oplichting. Hiertoe 'Winkelenensparen' per mail ingelicht, mochten zij niet reageren dat meldt ik e.e.a. aan ING en andere fraude-instanties. Ook een belachelijke zaak dat er maandelijks kan worden afgeschreven zonder dat ING hiertoe een incasso melding maakt!

Antwoord van Winkelenensparen
Totaal onbewust dat ik ooit iets met dit bedrijf te maken heb gehad, wordt er nu al 2 maanden een bedrag van 18 euro van mijn creditcard afgeschreven. Ik wil terugbetaling en stopzetting van deze onjuiste afschrijving.

Antwoord van Winkelenensparen
Eerst heel enthousiast over winkelsparen maar inmiddels niet meer. Is te ingewikkeld en tijdrovend geworden. Is niet net als bv scoupy. Normale Greetz of Kledingshops factuur gaan goed. Maar Ik bestel veel via thuisbezorgd en met die bon inleveren is altijd gedoe. Dan kunnen ze een bestand niet open. Stuur je alles op 1 foto. Ging het een hele tijd goed. En nu weer gedoe. Verwijt dat mijn bankpas ook door anderen gebruikt kan worden voor een bestelling. De thuisbezorgdapp staat net als mijn bankrekening op mijn naam en emailadres. Nu vragen ze ook nog een bevestigingsmail van thuisbezorgd terwijl op de bonnen zelf al alle informatie staat. Ik snap het niet meer. Ik denk dat winkelen en sparen aan zijn eigen ondergang bezig is.

Antwoord van Winkelenensparen
De manier waarop dit bedrijf zijn klandizie verkrijgt is om giftig van te worden. Wat een misleiding. Het zijn puur de kleine lettertjes. Dat een bedrijf als ‘Greetz’ zich hier weer als tussenpartij voor leent is ook triest te noemen. Je betaald een cent, zogenaamd voor een leuke korting maar ondertussen heb je zonder duidelijke wetenschap een abonnement afgesloten. Wees scherp en begin er niet aan. Als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook. De kolere mogen ze genieten.

Antwoord van Winkelenensparen
Oplichters:
U heeft al meer dan een jaar maandelijks 18 euro van mijn creditcard afgeschreven zonder mijn medeweten. Dit is pure oplichting. Schaam je! Vermijd deze winkel!

Antwoord van Winkelenensparen
Op 8 december 2025 ontving ik een e-mail waarin staat dat mijn lidmaatschap 61199336 is geannuleerd en dat mijn IBAN is opgeslagen. In diezelfde e-mail staat dat er begin volgende week 11 terugbetalingen van €18 (totaal €198) handmatig zouden worden verwerkt en dat dit binnen 10 werkdagen op mijn rekening zou staan met de omschrijving “Webloyalty”. Ik heb meerdere malen gebeld en elke keer krijg ik te horen dat de financiële afdeling problemen heeft en dat ik moet afwachten. Tot nu toe is het nog steeds niet duidelijk opgelost.

Antwoord van Winkelenensparen
Na dat er een ervaring over dit bedrijf is geschreven zich er mee af maken met een simpel herhaal bericht wat aan heel veel gedupeerden wordt gestuurd. Vervolgens vragen naar een gigantisch groot lidmaarschap nummer 57846337009 wat natuurlijk door niemand wordt onthouden en ook bewust onduidelijkheid in in de hand werkt.

Antwoord van Winkelenensparen
Oplichters. Ze schrijven maandelijks € 18 van je rekening af voor een belachelijk 'lidmaatschap' dat je niets oplevert en waarvan je niets weet totdat je een min op je rekening ziet staan.

Antwoord van Winkelenensparen
Tot mijn grote verbazing ontdekte ik dat ik al 5 jaar een abonnement heb lopen bij Winkelsparen, zonder dat ik me kan herinneren dit bewust te hebben afgesloten. In die periode heb ik geen merkbare voordelen ontvangen en ook nooit het gevoel gehad dat ik actief gebruikmaakte van een dienst.
De communicatie rondom het abonnement, de kosten én de toegevoegde waarde vind ik erg onduidelijk. Ik zou het op prijs stellen als er wordt nagegaan hoe dit abonnement tot stand is gekomen en wat er in die periode precies geleverd is. Ik hoop dat er vanuit Winkelsparen een passende oplossing wordt geboden, gezien de situatie.
Ik zelf geprobeerd ze telefonisch te bereiken, maar het nummer op de site is niet in gebruik.....

Antwoord van Winkelenensparen
Super snelle reactie en het geld wordt ook snel uit betaald

Antwoord van Winkelenensparen
Sinds enkele jaren een uitstekende cashbacksite. Kost 18 euro per maand, maar dat bedrag kan je maandelijks terugkrijgen als je een aankoop doet van minimaal 18 euro bij één van de aangesloten winkels (onder meer Media Markt en Thuisbezorgd).
Bedragen worden op verzoek direct uitbetaald en als je het bedrag laat staan, worden het saldo automatisch na 2 maanden overgemaakt.

Antwoord van Winkelenensparen
Mogelijk ooit betaald via hun maar geen collectieve herrinering aan ineens zie ik 2x 18 euro afgeschreven. Terwijl ik nooit een lidmaatschap heb toegezegd. Was erg verbaasd en beetje boos.

Antwoord van Winkelenensparen
ik kwam erachter dat er via GLOBAL COLLECT BV per maand €18 middels een automatische incasso voor
Winkelensparen.nl werd ingehouden. gelukkig nog maar 2 maanden. Nooit voor ingeschreven of zoiets.
Via mijn bank het geld teruggeboekt en de incassant laten blokkeren.
HOE DURVEN ZE: OPLICHTERS !

Antwoord van Winkelenensparen
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.