Batleydiy 

Bedankt voor je bezoek aan Trustpilot. Helaas is het niet langer mogelijk om op dit profiel reviews achter te laten, aangezien de website van het bedrijf niet langer actief is. Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT USE THIS COMPANY! I made an order in December 2025, still not received it, tried emailing and calling numerous times and never had any response. Avoid this company at all costs!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered in November. Item never came and refund never came. The guy behind batleydiy.co.uk has a new website okeke.co.uk run by the parent company of batleydiy.co.uk, Kavielon Living Limited.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered a brass cleaning product from Batley DIY about 7 weeks ago and have still not received it. I have tried calling and emailing numerous times with no response. I don't like writing these rev... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dreadful company, avoid at all costs. Damaged large item- advised on day of delivery in June 25. Months of delays between contact emails to try to resolve. Eventually went to CAB/trading standards.... Toon meer

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

Alle reviews

(285)

79 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scammers, This company has closed down

This company has closed down, they have no shop, they will not deliver your order, they will not refund you. I had to wait 30 days to get refunded by Mastercard. To try to just steal peoples money is unexpectable and they should be held accountable.

25 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not use!!!!

Item I ordered wasn't delivered. Phoned to ask for a refund, took forever to get through. Refund hasn't came (3 weeks). Can't get back through to them on the phone.
DO NOT USE THIS COMPANY!

20 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Don’t buy from here

Ordered an item from here, the item hadn’t been despatched for a few days so I reached out to them on the live chat, no answer, I tried emailing no answer, I then tried calling and I was on the phone for nearly 30 MINUTES still no answer.

I then emailed them telling them to cancel my order for a full refund, and that I’ll be taking my business elsewhere, I had a reply saying that my order will be with me by Thursday even though I’d told them I want to cancel as it was too late. I will be reaching out to the bank to get my money bank, do not buy from here!

16 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Massive SCAM!!!

Massive SCAM!!!!
Ordered a bath panel 3 months ago, haven’t sent it, phoned numerous times keep getting fobbed off with ‘your refund will be with you soon’ load of crap!!!!

20 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The items I ordered and paid for were…

The items I ordered and paid for were not in stock ? They took ages to reply to emails to tell me this. Also they have the phone system telling you that your call is important and they will be with you shortly. That never happened as over a three day period I spent a total of one hour on the phone with no replies. I contacted PayPal who gave me and instant refund.they closed their retail shop so only offer online, which is not really working. Do not buy from Batleydiy

10 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Really poor.

I usually read reviews before buying from a company that I haven't used before, sadly didn't bother this time! My order was placed on 5th October, no idea where it is or even if it's coming. sent an email 5 days ago, no response yet.

5 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID AVOID AVOID !

Scamming company.Will take your order that they have no intention of fulfilling.Will blag you when you contact them about your order saying it will be sent through soon.Then when you ask for a refund instead after seeing so.many negative reviews for this company.They say they are processing a refund but over a week later still no sign of it.So have had to retrieve the funds through A disputed transaction with my bank.Would give them 0 stars if I could.AVOID AVOID AVOID !

2 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

Hi Daniel,

We’re sorry for the inconvenience caused. We received your request to cancel for a refund on 11th October, which was over the weekend when our offices were closed. As soon as we reopened on 13th October, we picked up your message and immediately initiated your refund.

As stated in our refund policy (see here - https://batleydiy.co.uk/policies/refund-policy
), refunds can take up to 10 business days to return to your original payment method, depending on your payment provider.

We acknowledge that some orders have been affected by logistics and operational delays, which have caused late fulfilments. We’re actively working to get on top of these issues and improve our turnaround times.

We would never intentionally take an order and refuse to fulfil it or hold onto a customer’s money without shipping their order. We truly appreciate your patience and understanding.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered a pagoda 3 seat hammock more…

I ordered a pagoda 3 seat hammock more than two weeks ago.Hasn’t been delivered,and they don’t bother answering the phone or replying to emails.
Next step is to report them to citizens advice for investigation under trading standards.
Stay away from this company!

28 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

Hi Ana,

We’re very sorry for the delay with your Pagoda 3-Seat Hammock and for the difficulty reaching us. Your order was affected by a temporary logistics delay, but we’re working to have it dispatched as soon as possible.

We respond to all calls and emails during our working hours, though there can occasionally be short delays when assisting other customers. We would never intentionally ignore customers or withhold orders, and we’re taking active steps to improve communication and delivery times.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Shame

Shame!
Get service with them twice.
First time:
Ordered - Wood filler and Caulk
(delivery takes 2 weeks)
Second time:
Ordered - Screws, Caulk, Metal corners, Wishers.
(delivery waiting for 3 weeks - nothing)
Emailed to them - nothing
Open dispute on Klarna for refund, then Batley DIY awake and said that they have not few items, that why they didn’t post it yet.
(I almost was waiting for 1 month or more and they didn’t bother to inform me that I waiting for nothing as there items in “black hole”
I gave them 2 options
Full refund or send me that what they have.
(Result - 80% of items they posted, it’s delivered.
Refund for undelivered items that they promised to pay, I don’t have for 2 weeks now. Also they ignored my emails again, (because I trusted them and closed dispute on Klarna)
Have to get help from Klarna again.

And inform my friends to don’t buy anything from them (as I recommend it after first try)

2 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

Hi Vadim,

We’re sorry for the delay and inconvenience caused. Your order was affected by supplier and logistics issues, but the available items have now been delivered and the remaining refund is being processed. We appreciate your patience and past support and are working to improve communication and stock updates going forward.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Warning Warning Warning this is a rouge…

Warning Warning Warning this is a rouge company Selling items they do no have in stock. Stop closed months ago. Leah tells you they only have one item and they are waiting for the other two from their warehouse down the road. 2 weeks later Nothing now you can't even get them to answer the phone or reply to emails. Read other reviews! I didn't before I ordered! Payed by Paypal and have managed to get a full refund. Will now report to Trading Standards. You Have been Warned.

2 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

Dear Kevin,

We’re sorry for your experience. Your order was delayed while we waited for remaining stock to arrive, which we informed you about. We always respond to calls and emails, though there may be short delays when assisting other customers.

When a PayPal dispute is raised and we can’t guarantee delivery in time, we cancel the order and issue a full refund — as we did here. We would never intentionally mislead our customers or hold onto their money without shipping their order.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam website

Scam website. Don't order from here, they won't ship your item.

Edit: after contacting them about the unfulfilled order they said they didn't have the item in stock and decided to cancel and refund me. Refund has never arrived even though it's been 12 days and they aren't responding to emails anymore. Will have to try and get a chargeback via bank. Note I did email them after receiving this response and haven't gotten any answer yet.

6 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

Hi Maja,

We’re sorry to hear about your experience. We can assure you that we are a legitimate business and all genuine orders are either fulfilled or fully refunded if we’re unable to complete them in time. If your order hasn’t arrived or was cancelled, please contact us at contact@batleydiy.co.uk
so we can look into it and resolve this for you.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Appalling

My experience with Batley DIY has been abysmal. On 15 July I ordered some secateurs, realised immediately I had ordered the wrong ones so wrote an immediate email to cancel. I was extremely impressed that they sent an email to me to confirm that the order was cancelled. They sent an email to leave stars, I gave 5. I went abroad. A few days later I got an email to say my order would be delivered. When I got back, I found the packet. I have not opened it. I rang and spoke, being told it would be escalated. When nothing happened, I rang again and was told it would be escalated. I have had no chance to talk since as there is just a recording saying 'your call is very important to us, please wait for the next available agent'. I am going crazy. I have made 3 calls all were 40 minutes hanging on. They don't reply to emails, sending only a message saying thank you for reaching out and they will get back within 24 hours. It is totally outrageous.. Because they sent confirmation of cancellation, I bought other secateurs and £50 is wasted. Today is 3rd October, Order and confirmation of cancellation were 15th July. If I could give no stars I would.

15 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

Hi Carol,

We’re very sorry for the frustration this has caused. Your order was initially marked for cancellation, but unfortunately, it appears the cancellation did not process in time before dispatch. We completely understand how disappointing this must have been, especially after receiving our confirmation email.

Our customer service team has been experiencing unusually high volumes, which has affected response times — and we apologise sincerely for the delay in resolving this matter. We’ll be happy to arrange a return and full refund for the unused item. Please email us at contact@batleydiy.co.uk
with your order number so we can resolve this promptly.

We appreciate your patience and feedback as we work to improve communication and response times.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

So far not great

So far not great. 11 days after ordering, an email and a call later to find out they have only one of the things in stock I ordered and the other part won’t arrive with them for another 2 days. Not sure why it’s in stock in their website! So apparently they will dispatch the order later in the week (maybe)
After reading all the other reviews I am not holding my breath at all. If you want something quickly- don’t go here

29 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

We’re sorry for the delay and any inconvenience caused. One of the items in your order was briefly out of stock, but we informed you of the short delay while waiting for it to arrive. Your order has since been (or will shortly be) dispatched.

Our stock levels are updated regularly, though there can sometimes be brief delays in syncing with supplier availability. We appreciate your patience and understanding.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered items that they never had and…

Ordered items that they never had and still advertising them on their website, they have now said order cancelled after chasing them and in process of waiting for refund which they have said 14 days....we will see looking at reviews from other people....AVOID !!

24 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

Hi Heldi,

We’re sorry for the inconvenience on this occasion. You’ve ordered with us before and we’ve successfully fulfilled your previous orders — unfortunately, this particular item was a clearance product that had just gone out of stock, though it still showed limited availability on our website at the time.

Your order was therefore cancelled, and the refund is being processed through our standard procedure. We appreciate your understanding and your past custom.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I placed an order with Batleydiy over a…

I placed an order with Batleydiy over a month ago. The item was never dispatched, and despite multiple follow-ups, I have not received a refund. Each time I contact customer service, I am assured the matter is being dealt with, but nothing has been resolved. This has been an extremely disappointing experience, and I would strongly advise others to be cautious before ordering.

31 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

Hi,

We’re very sorry to hear about your experience. We can’t locate your order based on the details in this review, but we’d like to resolve this for you straight away. Please contact us at contact@batleydiy.co.uk
with your order number so we can investigate and ensure this is fully sorted.

We would never intentionally hold onto a customer’s money without fulfilling or refunding their order, and we’ll make sure this is resolved as soon as we have your details.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wrong item sent, refund refused

They sent a cheaper version of the saw we ordered, Jetmax not Fatmax. Then refused to admit this. No refund or replacement offered. Slow responses. Advert misleading.....In response to Batley reply...

The response below is wrong. The picture and text clearly described a Fatmax, if your codes are wrong, put them right and give us the item advertised.

12 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

Hi Andy,

We’re sorry you’re unhappy with your experience. We reviewed the photos you sent and can confirm the item supplied matches the product ordered. We never intentionally send alternative or lower-value products, and we always aim to ensure our listings and descriptions are accurate.

We appreciate your feedback and will continue to review our listings to make sure product details remain clear and consistent.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid - scammers

Didn’t receive order. Emails ignored. Phones not answered. Scammers

1 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

Hi,

We’re very sorry to hear about your experience. We can assure you that we are a genuine business, and we never intentionally ignore customers or hold onto their money without fulfilling an order. If your order hasn’t arrived, please contact us at contact@batleydiy.co.uk
with your order number so we can investigate and resolve this promptly.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

WOULD NOT RECOMMEND USING THIS COMPANY

Items DID NOT ARRIVE. would not recommend buying from this company.
I am unsure who works in the customer service department but I had no response. Managed to get a refund from PayPal.
DONT WASTE YOUR TIME OR MONEY.

10 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Batleydiy

Antwoord van Batleydiy

Hi Bev,

We’re sorry your experience wasn’t as expected. Your order was refunded through PayPal after we were unable to complete delivery in time. We always respond to customer emails and calls, though there may occasionally be short delays when we’re assisting other customers.

We would never intentionally mislead our customers or hold onto their money without fulfilling an order. We appreciate your feedback and will continue working to improve communication and delivery times.

Kind regards,
The Batley DIY Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer