Een nare en vieze ervaring!
Bij aankomst op zaterdag 26 juli 2025 aan het einde van de middag werden wij vriendelijk ontvangen door de eigenaar van verhuurbureau De Blauwe Zeedistel in Cadzand-Bad. We hebben, zoals vooraf gemeld door de eigenaar, de schoonmaakkosten €70,- contant betaald. Toen wij in het huisje (Spaanse Galeien 49) aankwamen, was het wel duidelijk dat nadat de laatste huurders het huisje hadden verlaten het niet was schoongemaakt. Zand in de banken, stoelen vol broodkruimels, onder de bedden lag enorm veel stof en hing dit zelfs aan de matrassen. Ook de kledingkasten en nachtkastjes lagen ermee vol. De lades in de badkamer (let op, dit is er maar 1 en staat op hun site dat het huisje 2 badkamers heeft), waren vies en het putje lag vol met haren. De gele randen spraken voor zich. Ook alle kastjes in huis zaten vol spinnenwebben en waren vies. De trap naar boven had een hele vieze leuning en zat ook vol spinnenwebben. Dit gold ook voor alles wat buiten stond. De tuinstoelen en tafels, de overkapping en het terras zelf en de ramen waren niet om aan te zien. Omdat het verhuurbureau De Blauwe Zeedistel al gesloten was (wij kwamen om 17:10 in het huisje aan, en het kantoor sluit om 17:00 uur) en de volgende dag op zondag het verhuurbureau ook gesloten is, zat er maar 1 ding op: het zelf schoon te maken.
Op maandagochtend zijn wij naar het verhuurbureau toegegaan om de situatie te bespreken. Met een staalhard gezicht werd ons medegedeeld dat het heel vervelend voor ons was, maar dat we het direct hadden moeten melden. Maar hoe kan dat als je na sluitingstijd niet bereikbaar bent. Natuurlijk hebben wij wel foto's gemaakt van de viezigheden, maar die hoefde ze niet te zien. Het was wel duidelijk dat zij op de hoogte waren van de enorme vieze toestand. Kort samengevat, een zeer slechte ervaring voor ons over verhuurbureau De Blauwe Zeedistel in Cadzand-Bad.


