Cohens Chemist Reviews 

264
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just moved to home deliveires of my medications from Cohens on Stubbing Lane. I see a few negative reviews? I AM SURPRISED AS I HAVE FOUND THEM AMAZING. The past 3 months of weekly deliveries have bee... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The worst pharmacy ive ever used, utter refusal to admit their mistakes or know how to solve basic problems. 1. Wrote down incorrect phone number after i confirmed it and so did my mother s... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Sadly, the very pleasant and helpful staff who until a few weeks ago,seem to be no longer. I don't understand the system and organisation of finding ordered prescriptions. Staff seem to check the com... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

GP sent me as they had no appointments to dip a urine sample. Despite Cohens having a sign on the window saying they can treat minor conditions such as UTI all i was offered was a chat about symptom... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Apotheek
  2. ook in
  3. Online apotheek

Geschreven door het bedrijf

Cohens Chemist – Your Trusted Local and Online Pharmacy Cohens Chemist is one of the UK’s leading community and online pharmacies, proudly serving over 450,000 patients and dispensing more than 1 million prescriptions across 200+ branches nationwide. Established in 1980, we combine expert in-branch care with a powerful online pharmacy service, giving patients complete control over their healthcare—anytime, anywhere. Our local pharmacies sit at the heart of communities, offering a wide range of NHS and private services, including repeat prescriptions, medication reviews, and health advice from fully qualified pharmacists. With myCohens, our all-in-one digital healthcare platform, patients can manage prescriptions, book GP appointments, and view vaccination records in one place—without needing to call their surgery. Our online pharmacy makes repeat prescription ordering simple and convenient. Choose collection from your nearest branch or enjoy free nationwide home delivery. Whether you're near a branch or not, you can rely on Cohens for fast, reliable prescription services. Switching to Cohens Chemist is easy—just register online and choose your local pharmacy or opt for home delivery. Join thousands who trust Cohens Chemist for convenient, accessible, and high-quality healthcare.


Contactgegevens

2,6

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

264 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 82% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,6

Alle reviews

(264)

59 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shocking

Shocking. I use a different pharmacy normally but had to get some urgent anti-biotics and this branch of Cohens was near the surgery.

I got my tablets, well mostly. They have me 2x one brand (C2), 8x another brand (C1), and an IOU for 4x.

They were all off-cuts from other blister packs and NO expiry date on the blister packs OR the box.

Can I mix the C1 and C2 types? How long can I keep the medication before it expires?

I don't trust the medication and I know why I stopped coming here a year ago. I want to return this medication and go elsewhere.

22 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

helpful staff

always have my meds and helpful staff

11 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you very much for leaving this feedback. We are very pleased to read that you are happy with the service that you have received from this pharmacy. We will ensure your feedback is forwarded on to the pharmacy team.
Thank you once again.
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Was a lovely chemist but a few new…

Was a lovely chemist but a few new staff, the pharmacist is unhelpful and always on her phone and Shell can be quite rude sometimes abrupt and use bad language, not willing to help. It’s a shame on the others who have been there a while and always so helpful. I won’t be using this chemist anymore and I’ve been there over 20 years! Whitley road 👎

10 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Carnt get your prescripson right alll…

Carnt get your prescripson right alll ways for getting what you orderd have to go back all the time to get your order right

14 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Incompetent....

Incompetent..... BISHOPS ROAD PRESTWICH MANCHESTER

11 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No improvement in service

I have been waiting four days for my prescription for antibiotics to be fulfilled by my local Cohens (Ulverston) and they still haven’t processed it. They have recently moved to a much larger, shiny new premises but things have not improved. I will have to contact my practice and ask them to send future prescriptions to my local Boots, who will hopefully be more efficient!

11 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Cohens oswaldtwistle -salma

I have used cohens chemist Oswaldtwistle many years and have to say the service by Salma is fantastic. She has been helping me obtain some specific medication and has really helped and gone out of her way to assist me. She is a credit to the company and deserves recognition of what an asset she is to the community. Thanks

10 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you very much for leaving this feedback. We are very pleased to read that you are happy with the service that you have received from this pharmacy. We will ensure your feedback is forwarded on to the pharmacy team.
Thank you once again.
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

coalclough lane is a waste of time lazy…

coalclough lane is a waste of time lazy and non commital

2 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Danger to the environment and you

Every time I go to pick up my two prescription’s they are given to me, in two big plastic bags that can fit 5 items in. (They use to be paper) The bags have labels all over them with my name address NHS number and date of birth. If anyone got hold of the bags they could get into my bank account with that information.

20 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing staff and service nothing is…

Amazing staff and service nothing is too much trouble, alwasys there to help, M J Webster

17 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you very much for leaving this feedback. We are very pleased to read that you are happy with the service that you have received from this pharmacy. We will ensure your feedback is forwarded on to the pharmacy team.
Thank you once again.
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I use Cohens chemist on Lyndhurst Rd.

I use Cohens chemist on Lyndhurst Rd , I just want to praise the friendly , caring , staff and management . Yes they maybe, busy and yes we do have waiting times , but they are all professionals , they’re helpful and Knowledgeable . I was recently in hospital for a while and came out with big changes to my medication and it was lovely to get an unexpected phone call from Stuart the pharmacist , asking how I was , explaining about the changes on my meds and going through them all. Then at the end asking if I was managing etc . So I have no complaints whatsoever, if you just wait till they let you know your prescription is ready , it’s done , no problem .

13 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you very much for leaving this feedback. We are very pleased to read that you are happy with the service that you have received from this pharmacy. We will ensure your feedback is forwarded on to the pharmacy team.
Thank you once again.
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No logical system for locating prescriptions

Time and again they appear to have no system for locating fulfilled prescriptions awaiting collection. On several occasions I have watched two or three members of staff radomnly wandering around looking in various unmarked baskets with the no real system. Twice I have been told it's not ready then suddenly someone else says "Oh it's here" "who left it there?". Cohens Cross Hills
No need for a debate with you. I reported this 3 or 4 yearsago when you promised a review. Nothing changed.

30 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

rude and swore at me on the phone

rude and swore at me on the phone and didnt fullfill my medication needs kept on saying it was out of stock or other excuses

15 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unprofessional Pharmacist

Yesterday I visited the store I asked if pharmacist could check my little boys eyes who is 3 years old as his eyes gets all sticky and crusty in the morning, I could not get an appointment when phoned the GP but they advised some antibiotics eye drops for him over the phone without even seeing him in person ..I was quite reluctant to use antibiotics eye drops when he was not even seen by GP in person , hence I thought I would see the pharmacist and take his opinion as well , I could see him standing behind the wall but does not want to come out , I had requested couple of time to the gentleman behind the till if he could see my son , he tried speaking to him twice but he just didn’t come out and I was told he says I won’t be able to do anything anyway antibiotics eye drops have been prescribed already ..I just want to say it would have not taken him few seconds to see my little boy I mean it could have helped a concerning mother too ..Aren’t he there to help and see people if they want to discuss their health issues and advice them course of medication ..It happened twice he refused to see me as well once when I had ear infection was told he can see only under 18 people which I understand but my son was under 18 ..It’s really bad customer service I might have to change Cohens to Boots where I had better experience ..

19 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great NHS services

The public are very quick to complain these days, especially when it comes to NHS services that we often take for granted. I felt I should make the effort to praise good service received from my Cohens Chemist, both locally in Leeds and using their online services.

16 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you very much for leaving this feedback. We are very pleased to read that you are happy with the service that you have received from this pharmacy. We will ensure your feedback is forwarded on to the pharmacy team.
Thank you once again.
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Cohens pharmacy Acklam

After Cohens making a serious prescribing error a few years ago (it was a controlled drug) they have now given me a course of medication that the date will expire before I finish the course. They couldn’t supply my full prescription last week but didn’t think to tell me and when I noticed the slip you take to pick up the missing medication I asked them why they didn’t think to tell me.
One member of staff in particular is obviously out of her depth, working so slowly assisting customers the queues are frequently out the door.
I know I’m not the only one who isn’t happy, our neighbourhood Facebook group regularly has complaints about the pharmacy.
We are now going to change our Pharmacy

16 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unhelpful Cohens Basingstoke

I was sent to Cohens Basingstoke by 111 because I had an infected cut on my finger. Normally I’d try and get a GP appointment but it was out of hours and I was going abroad in three days, so needed urgent antibiotics. Cohens weren’t interested and sent me away saying there was nothing they could do. I understand that a pharmacist can supply a medication which is normally prescription only, provided that a patient has been prescribed it before which I had been for a similar issue, but they were totally disinterested and unhelpful. This isn’t the first time we’ve encountered this at a couple of pharmacies (for different problems) since the introduction of the 2024 Pharmacy First, so clearly this new revolutionary system isn’t working. I had no choice but to call 111 back and go through the entire process again before being sent to join the unhappy ranks of walking wounded clogging up A&E on a Saturday night. If I’d been able to get the help I needed for what was in fact something relatively minor, then I wouldn’t have ended up taking time and resources away from a genuine medical emergency. Thanks for nothing Cohens!

19 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don’t know why NHS sends patients to…

Don’t know why NHS sends patients to Cohens , took three phone calls and I’m still waiting for someone to get back to me, pointless

28 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Open but broken

I have just taken time out of a busy day to visit your pharmacy in Holme Ln, Cross Hills to collect a prescription. Before leaving, I checked the opening times which are advertised as 9am to 6pm.

I got to the pharmacy at about 1340 and was told that they were unable to dispense any prescriptions, not even pre-prepared prescriptions in sealed bags, because the Pharmacist was not present. They then pointed to a sign stating that the pharmacy are unable to dispense prescriptions between 1320 and 1420 EVERY FRIDAY because the pharmacist is never present between those times.

Why is the pharmacy even OPEN to the public during these times if it is not able to fulfil its function as a pharmacy? At the very least, if the Pharmacist is ALWAYS unavailable at the same time every week and it is therefore not possible to dispense ANY prescriptions or offer any pharmaceutical advice, then the pharmacy should be closed to the public and the published opening times should be amended to show this.

I will now have to take yet MORE time out of a busy working day to collect this essential medication. This is simply not good enough.

To make matters WORSE, I initially posted this directly to your complaints team via your website and received the response:

"The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending your message later, or contact the recipient directly."

Hmmmmmmmmm.........

25 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for leaving your feedback.
I believe you have now made contact with the complaints team and have been advised that legally with no pharmacist on site the team are not able to dispense any medication to patients for safety reasons - this is to protect our patients which is paramount to us.
I am sorry you have been left frustrated and inconvenienced by this this is not our intention.
If you wish to discuss this further please contact HO on 01204 473100.
Thank you once again.
Pharmacy Operations Team


Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Never open for normal working people

I know, let’s close the chemist at lunch time when most people take their lunch break at work and have the opportunity to come to the chemist… seriously!? Who thought that was a good idea?? My chemist closes for lunch but then reserves the home delivery service for the elderly (who are retired and have all the time in the world). Fair enough if they have mobility issues but my grandad runs marathons and he gets home delivery… you’re not giving anyone under the age of 60 an opportunity to collect prescriptions!! And then you have the audacity to put posters up saying ‘support your pharmacies’ or ‘save your pharmacy from closing’ - perhaps if it was open outside of most people’s working hours, you wouldn’t have to beg to keep your pharmacies open…

23 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cohens Chemist

Antwoord van Cohens Chemist

Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the issues you have encountered at this pharmacy. The experience you have described does not reflect the standard of service we strive to provide. Please contact us on 01204 473100 so we can discuss your concerns further and investigate with the pharmacy.
Kind regards,
Pharmacy Operations Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer