Fairway Furniture - Tavistock Reviews 

554
•
TrustScore 5 uit 5

4,8

125 Plymouth Road, PL19 9DT Tavistock, England, GB

•

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The delivery guys from Fairway turned up on time , we're very polite and installed the furniture without any kind of disruption in our house. .This is the second time we have bought furniture from Fai... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We always use Fairway for all our Furniture etc. From the Office to the salespeople and to the delivery service people the staff are very knowledgeable, friendly and patient. The products are alwa... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We received very good service in the shop. Bought more than we went in for. Delivery was well done. We were kept well up to date with delivery timings. We had an issue with one item. This was s... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I purchased a Swivel Recliner Chair and Stool Set. The team in store were helpful without being pushy. The two gentlemen who delivered the chair were so wonderfully helpful that I would give them more... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Bedrijfsgegevens

  1. Meubelwinkel
  2. ook in
  3. Beddenwinkel
  4. Slaapkamermeubilair winkel
  5. Stofferingszaak
  6. Vloerenwinkel
  7. Zitbankenwinkel

Over Fairway Furniture - Tavistock

Geschreven door het bedrijf

Fairway Furniture is the leading independent home furnishing retailer in the South West of England.

Over 170 years after the company was founded in Plymouth, it remains family run with a mission that has stayed the same - to offer an exceptional choice of high quality products at unbeatable prices, along with reliable, friendly, trusted and informed customer service.

From sofas and chairs to living and dining furniture, bedrooms to beds, flooring to lighting, pictures and accessories, our stores have something to suit every taste and budget. Find your nearest store Need help? Chat now Shop now

FREE 5 Year Structural Guarantee

Giving you long-term peace of mind

Giving you long-term peace of mind
We source product from around the world and ensure that everything we sell offers great quality and value. This gives us the confidence to structurally guarantee every item for 5 years for the date of delivery. This is in addition to your statutory rights, is provided at no extra cost as an additional benefit and covers the parts detailed in our full guarantee document, available on our website.

Contactgegevens

  • 125 Plymouth Road, PL19 9DT, Tavistock, England, Verenigd Koninkrijk

  • 01822 616051

4,8

Uitstekend

TrustScore 5 uit 5

554 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,8

Alle reviews

(554)

642 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Arrived on time

Arrived on time. I was kept informed of my delivery slot at all times. A message sent 30 minutes before it was due.
Lovely delivery men, helpful and friendly.

23 september 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Good afternoon, thank you for taking the time to review your recent purchase with us. We are so pleased to hear you had a good shopping experience, and we have passed on your kind words to our delivery team. Thank you very much for shopping with us, and we look forward to seeing you again soon. Kind regards – Fairway Furniture

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Sofa order

Great service even when we needed to change original order, great contact from store, shame the delivery men where so unfriendly is my only moan, felt like they had a bad day and brought it to my door.

19 juli 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Thank you for taking the time to leave a review. We're really pleased to hear that you received great service from the team in-store and that communication throughout was helpful.

We're very sorry to hear that your delivery experience didn’t meet the high standards we aim for. This isn’t the level of service we expect from our delivery teams, and we’ll be sure to pass your comments on to the Logistics team for review and follow-up.

We do hope to welcome you back again in the future for a more seamless experience all around.

Kind regards,
Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience from start to finish

Great experience from start to finish, the delivery crew were excellent.

19 september 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Thank you for your great review! We’re so pleased to hear you had a smooth experience from start to finish. Our delivery crew will be thrilled to know they made a positive impression.

We hope you enjoy your new furniture and look forward to seeing you again!

Kind regards,
Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service from everyone.

We arrived early and Keith opened up for us.
He was very helpful without being intrusive.
We were kept informed all through the delivery process.
The delivery guys were on time, polite and efficient.
They set the suite up for us., made sure it was working and showed us how to operate it.
All in all an excellent service from everyone.

16 september 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Thank you so much for your 5 star review! We're delighted to hear that Keith went above and beyond to assist you, and that our delivery team provided a polite and efficient service.

We really appreciate your kind words and look forward to seeing you again in the future!

Kind regards,
Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I went into the shop and was seen by a…

I went into the shop and was seen by a very nice sales assistant told her what we were looking for and she showed us various chairs that I wish to purchase so we ended up buying a great chair at a great price and delivery was quick.

19 augustus 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Thank you for your lovely 5 star review Mr Cobb!
We're so pleased to hear you had a great experience in-store and that our sales assistant was able to help you find the perfect chair.
We hope you enjoy your new chair, and we’d love to welcome you back again soon!

Kind regards,
Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic experience.

Fantastic customer service. Great choice of products.
Really fab delivery service along with assembling the product.
All round great experience.
Loving our new bed. Super comfy, quality item.

14 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Good morning, thank you so much for your 5 star review! We are thrilled to hear that you are happy with your new bed, and we have passed on your kind words to the Tavistock store team. Thank you for shopping with us, and we look forward to seeing you again in the future. Kind regards – Fairway Furniture

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It appeared to be bought new got used used item

Hi again, As you seem to be suggesting I'm lying I'll assure I'm not my only concern here is if this happens to somebody lees fortunate than myself,
I have experience in engineering and it was obvious to myself somebody had used a power tool on the screws and damaged them and one leg, for me it wasn't a problem but somebody older or disabled could have difficulty with this so I thought I would draw it to your attention that your Quality control was having problems and your fix of a 25 week wait for replacement screws and paying for new legs with an 8 week wait was not what I'd consider good customer service.
Regards Andy

5 september 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Good morning

Thank you for taking the time to review your recent purchase with us. We are sorry that you feel you have not received the high standard of product that you should expect from Fairway Furniture.

As outlined in the email sent to you on the 16th September, all stock items arrive fully packaged from the supplier and are then stored in the central warehouse, without being unpacked or assembled at any point during their time with us. The items once purchased are then delivered to our customers fully packaged, and then left for customer assembly unless Premium delivery is chosen by the customer at the time of ordering. We understand that you chose to assemble the goods yourself.

As mentioned in the email, our delivery tracker shows that your goods were delivered to you in full packing, with the legs in a separate package for you to attach to the sofa. At no point was the packaging tampered with or opened prior to delivery to your property.

We do not agree that the leg bolts were rounded off prior to delivery to your home. If the enclosed tool was used to attach the legs as you suggested in your conversation with our store team, then this would not be possible, as the “Allen key” like tool does not have the ability to cause this issue. We believe that the legs were attached with a different tool, which caused the damage to occur. As discussed, we have offered to provide you with new bolts free of charge as a good will gesture. Replacement legs would be on a chargeable basis, as we cannot agree that they were supplied like this by the manufacturer.

We apologise again that you feel that you received a used product, this is not the case, and if you would like us to order new bolts for you, please let our store team know at your earliest convenience. Kind regards – Fairway Furniture

Second reply

Good morning.

As discussed in the above reply (17th September 2025), we cannot agree that the sofa legs were damaged prior to delivery to you. We can see that you did provide a photo of the damage to us on the 12th September 2025, as requested by our customer service team, but this shows the chair leg attached to the sofa, and therefore does not prove that the goods were damaged prior to assembly. As stated in our customer care pack (which again you provided a photograph of) “where an item is sold as “self assembly”……at the time of assembly of such a product it is your responsibility (or that of the third party assembling the item for you) prior to commencing assembly, to thoroughly check that all component parts are supplied and that none are damaged”. You did not notify us that items were damaged until after it was assembled by you, so we do not believe the goods arrived damaged to you, rather the damage was done through incorrect assembly.

We apologise that you are unhappy with the response you have received, and we ask that you speak to our customer service team in store, who are happy to try and bring this to a satisfactory conclusion for you. Kind regards – Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Purchase from Fairway Tavistock

I came to the Tavistock Store on 9.8.25. I was met by Geogie Dunn. I knew which furniture I was interested in and Georgia took me to the display. She was very pleasant and helpful throughout and with her assistance I was able to make my order. The furniture delivery date was sooner than expected which was good and the furniture was delivered at the time stated.

9 augustus 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Good morning, thank you for taking the time to review your recent purchase with us. We are so pleased to hear that Georgia was able to help you find what you were looking for, and we have passed on your kind words to her and the store management team. We hope that you are enjoying your new furniture, and we look forward to seeing you again soon. Kind regards – Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Dining Furniture

Yet again, excellent service, advice and attention by Tom Grindey.
We were given time to explore, compare, deliberate and decide on the best purchase to meet our needs.
Thank you Tom.
No quibble when there was a problem with the dining table.
Good communication regarding delivery timings, which happened as per schedule.

30 augustus 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Good morning, thank you for taking the time to review your recent purchase with us. We are sorry to hear you had an issue with your dining table, and we want to thank you for your patience while we sorted this issue for you. We have passed on your kind words to Tom and the store management team, and we look forward to seeing you again soon. Kind regards – Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really helpful and professional sales…

Really helpful and professional sales advisor in Tavistock. My uncle struggles with change and social situations and sales advisor was considerate for this.
My uncle said the delivery man really helpful

22 augustus 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Good morning, thank you for taking the time to review your recent purchase with us. We are so pleased we were able to help you and your uncle find what you were looking for, and we have passed on your kind words to the member of staff concerned. Thank you very much for shopping with us, and we look forward to seeing you again in the future. Kind regards – Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good range

Good range, helpful but not pushy sales people

20 juli 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Good morning, thank you for taking the time to review your recent purchase with us. We are so pleased that you are happy with your purchase and the service you received, and we have passed on your kind words to the sales team. Thank you for shopping with us, and we look forward to seeing you again soon. Kind regards – Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service

Excellent customer service. We liked that you gave a free estimate for the carpet and arranged the fitting and removal of the old carpet. We were kept informed all along. The fitting of the carpet and delivery of the suite were done very efficiently.

26 augustus 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Good morning, thank you for taking the time to review your recent purchase with us. We are so pleased that you are happy with the service you received from our carpet department, and we have passed on your kind words to them. Thank you again for shopping with us, and we look forward to seeing you again in the future. Kind regards – Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fairway are a great company to do business with

I have recently refurbished a bungalow and bought all the furniture from Fairway. Tom was amazing and very patient with me in arranging delivery dates etc to accommodate the refurb.
Neil was very efficient in arranging a return of a chair that was only returned because I got the size wrong.

15 augustus 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Good morning, thank you so much for your 5 star review! We are so pleased to hear that Tom was able to help you find what you were looking for, and we have passed on your kind words to Tom and the store management team. We hope that you are loving your new furniture in your home, and we look forward to seeing you again soon. Kind regards – Fairway Furniture

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Totally mis sold

We are pensioners, and we asked for something that was easy to look after, and we ended up buying two sofas which we later found out have to be plumped daily, which is not an option for us, and when we complained they wanted us to pay to have the cushion fillings replaced, and just kept being told the sofas are not faulty, which we knew they were not faulty but mis sold to us and not fit for purpose, would never use Fairways again, and would definately not recommend them, they are not looking after the customer, only interested in getting a sale. Plus the Manager was very rude. They did send out a independant inspector, which only confirmed what we already knew, that it was not faulty, but not fit for our purpose, and also the ombudsman also said not faulty sofas, should be a law against selling things which are not suitable, especially as we outlined health issues before we bought, so why did they think it was okay to sell us something with daily maintainance, never in all our years have had a sofa that needed plumping at all, and they think this is okay

15 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Good morning Mrs Miller.
You reported this issue to the store in Tavistock in May 2025, upon which we sent our own inspector to review the items in your home. This found no manufacturing fault.
We then arranged with the supplier for an independent inspector to visit, and they reported the same - no manufacturing issue.
The sofas you chose in store and which we delivered were to the specification ordered, and we fully refute any assertion made by you that you were somehow mis-sold the items.
As a gesture of goodwill and in an effort to offer a resolution, we offered to pay 50% of the cost of replacing the cushion interiors (so that you did not have to pay the whole amount, as your review incorrectly implies), but you refused this resolution.
We therefore suggested you take your dissatisfaction to the independent Furniture & Home Improvement Ombudsman, which you did. However, they did not uphold your claim.
We are sorry that you feel we have not sought to look after you as the customer, but that is most certainly not what we have done in this instance.
Kind regards. Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This company is a joy to deal with from…

This company is a joy to deal with from ordering an electric bed and the team delivering the bed and installing it was an excellent service

24 juli 2025
Logo Fairway Furniture - Tavistock

Antwoord van Fairway Furniture - Tavistock

Good afternoon, thank you for taking the time to review your recent purchase with us. We are thrilled to hear that you are happy with the service you received, both from our store and delivery team, and we have passed on your kind words to them. Thank you again for shopping with us, and we look forward to seeing you again soon. Kind regards – Fairway Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have had contact for over 40 years…

I have had contact for over 40 years now with Penny Craze who I believe is. Director with Fairway. I have made many purchases throughout these years. The service she provides is absolutely first class and could not be improved upon! She leads a fab team and on this occasion was served by Georgia who was great , efficient and very lovely too!

24 juli 2025

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer