Ondeskundig, onprofessioneel, onvriendelijk
Onze ervaring met Fitrex was helaas teleurstellend en problematisch. Het taxatierapport dat wij ontvingen bevatte meerdere onjuistheden en slordigheden, wat ons vertrouwen in de kwaliteit van hun werk heeft aangetast. Zo werd een hele verdieping van ons huis niet vermeld in de omschrijving, en bevatte het rapport een foto van een hal die niet van ons huis bleek te zijn. Daarnaast werd onterecht vermeld dat ons huis niet verder verduurzaamd kan worden, terwijl er al voorbereidingen zijn getroffen voor zonnepanelen. Dit soort fouten leidden tot veel vragen en zorgen over de nauwkeurigheid van het rapport.
Wat ons ook opviel, was dat de geschatte woningwaarde precies overeenkwam met het bedrag dat wij destijds voor de woning hadden betaald. Dit op zichzelf is niet verontrustend, maar het gaf ons wel het gevoel dat de taxateur weinig aandacht aan ons huis had besteed en zich er makkelijk van af had gemaakt. We hebben toen voor de zekerheid een desktoptaxatie (dit wordt niet door iedere hypotheekverstrekker geaccepteerd, wel door die van ons) laten uitvoeren die ruim €65,000 hoger uitkwam, en hebben deze gebruikt voor de hypotheekaanvraag.
Toen wij onze zorgen aankaartten bij Fitrex, hoopten wij op een constructieve oplossing. Helaas werden wij echter op een onprofessionele manier te woord gestaan. Onze klachten werden zonder erkenning van de gemaakte fouten afgedaan als onbelangrijk, en er werd geen bereidheid getoond om ons tegemoet te komen. Ondanks de gebreken in het rapport (die zij hebben aangepast, maar inmiddels hadden we de desktoptaxatie al laten verrichten) moesten wij toch de volledige factuur van ruim €600 voldoen.
Al met al raden wij aan om goed na te denken voordat je met Fitrex in zee gaat. Onze ervaring was allesbehalve positief, en wij willen anderen behoeden voor dezelfde teleurstelling.
Edit: Zoals te zien aan de reactie hieronder, een onvriendelijk, onprofessioneel bedrijf, welke bovendien ook nog het privé adres van een klant deelt wanneer deze iets negatiefs over ze te zeggen heeft. Ze zeggen dat ik mij heb doodgestaard op een desktop taxatie. Dat is absoluut niet het geval. We hebben de desktop taxatie pas aangevraagd naar aanleiding van het rapport dat wij van Fitrex hebben ontvangen, hetgeen vol zat met fouten. Absoluut vermijden.
Edit 2: Reactie is verwijderd door Trustpilot omdat mijn persoonlijke gegevens erin werden gedeeld.
Edit 3: Fitrex heeft ons herhaaldelijk gebeld na het plaatsen van deze review. We hebben naar aanleiding hiervan inmiddels verduidelijkt in ons verhaal dat de tweede taxatie een desktoptaxatie was. Zij zijn van mening dat wij hun online zwartmaken, op geld uit zijn, en niet begrijpen dat dit grote gevolgen kan hebben voor hun bedrijf. Dit alles gebeurt eerst vriendelijk ('we willen graag een gesprek om nader tot elkaar te komen'), maar mondt uit in zeer onprettige en dreigende gesprekken wanneer wij het met hen oneens blijven ('fatsoenlijke mensen zouden dit nooit doen' 'jullie moeten hier zelf maar de gevolgen van gaan ervaren'). Zij lijken niet te begrijpen dat onze frustratie en de negatieve reactie grotendeels komt door precies dit gedrag. We raden lezers aan om dit verhaal te lezen, de reactie van Fitrex, en hier een eigen oordeel over te vellen. Fitrex beschuldigt ons van 'chantage'. Waar deze beschuldiging vandaan komt, is mij onduidelijk. Ik heb onze mailwisseling teruggelezen en hierin hebben wij nooit iets dergelijks gezegd. Het enige wat wij hebben gedaan is om te proberen met Fitrex een oplossing te vinden voor wat wij een ondermaatse dienst vinden, en waardoor we bovendien extra kosten hebben moeten maken voor de desktoptaxatie. Toen wij hier niet met hen uitkwamen hebben we inderdaad een negatieve review geplaatst. Fitrex heeft ons daarna gevraagd of wij in ruil voor een dinerbon of financiële compensatie onze review wilden verwijderen. Hier zijn wij uiteraard niet op ingegaan.
24 juni 2024
Review zonder uitnodiging