Henig Furs Reviews 

108
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The coat was beautiful great quality overall their product is lovely. However, the delivery service they chose to ship through Fedex Fedex I don’t know who signed for that coat but I know I didn’t and... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

✅ Quick and efficient company operations. ✅ Easy purchase, simple to receive. ✅ Great Holiday Deals ✅ Got it quick, even on short notice & around the holidays. (Shipped from AL to NJ) ✅Allowed me... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Henig Furs has 37 five star reviews on trustpilot (out of 60 total reviews), but still has a 2.1 rating. Henig Furs definitely deserves a higher rating. Something isn’t right here, trustpilot’s algori... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have ordered 4 furs from this site in am not disappointed, spoke with ALBERT about getting my name monogrammed on the lining very pleased. I think every women should experience a fur once in her li... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Bontjassenwinkel
  2. ook in
  3. Bontservice
  4. Bovenkledingwinkel
  5. Kledingmaker
  6. Winkel in modeaccessoires
  7. Winterkledingwinkel

Geschreven door het bedrijf

In 1920, Henig Furs opened in New York City. Max Henig emigrated from Romania three years earlier and brought to Americas his expertise in fur manufacturing, a skill he learned from his father in Europe. Max sewed every fur by hand, a traditional passed down to his son, John Henig Sr., who joined the family business. During World War II, John was stationed in Fort Benning, Ga., where he met and fell in love with a young lady from Florala, Alabama. She preferred to be near her Southern roots, so rather than bring his new wife north; John decided to bring his father’s fur trade South and opened the fur department at Montgomery Fair. This began what would become the largest fur company in the Southeast and one of the biggest in the nation. In 1950, the Henig label made its debut at Miller’s Fashion Specialty stores and was also associated with Danziger’s. Additionally, John traveled the Southeast unveiling the latest furs at trunk shows. In 1977, his son Mike, the fourth generation of Henig furriers, became a partner, and the two expanded the business through wholesale manufacturing and leased departments in stores across the country. They also began opening their own stores and today have more than 30 locations throughout the Southeast, including salons in Belk’s department stores where there is continued expansion. From fashionable Mink, Beaver and Fox, to the finest Canadian Lynx, Chinchilla and Russian Sable, Henig offers a wide selection. The 32,000 square foot corporate headquarters in Montgomery is where Henig maintains its main showroom and vault. The company has also adapted to the preferences of modern customers. The business of selling furs, once considered a luxury item, has expanded to include casual furs, leather, cashmere and outerwear that appeal to juniors, misses, men and even children. Advertising, online shopping at henigfurs.com, fur factories all over the world, and the addition of two to four locations each year have made Henig a household name. However, this tremendously successful company is still family owned and operates on its founding principles of quality, selection and customer service. Mike and his wife Jenny Lynn’s three children have always been involved in the family business, with his son, Michael Henig, Jr., and son-in-law, Colin Jones, serving as President of Operations, which continues Henig Furs Inc. as a family business for five generations.


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

108 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(108)

41 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My order was missed placed for …

My order was missed placed for Christmas but when they found out the replacement made it here before the holiday. This is my 5 +piece from Henig furs, I wouldn't purchase from any other.

10 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Dawn! I'm sorry we misplaced your original item, but so glad we were able to get a replacement to you in time!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I found Henig Furs via a Google search …

I found Henig Furs via a Google search because I was looking for a local store capable of cleaning a vintage coat. I liked what I was reading and seeing on their website. I ended up finding a fun rabbit fur knitted poncho on sale for $49. Ended up calling the store because the pictures were not clearly referencing the colors. The phone support was spectacular! The gentleman helped me with the website, and told me the exact colors in each of the pictures. I ended up placing my order online once I decided on the gray. I will be visiting their Nashville location soon to see what lovely items they have in stock, and to have my coat professionally cleaned. Thank you for being so kind and helpful!
Kindest regards,
Jennifer Ferrell

10 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you so much, Jennifer! Those rabbit ponchos are great at such an amazing price - I'm glad you caught the sale! We look forward to serving you in the future!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I returned leather mink trimmed gloves …

I returned leather mink trimmed gloves a few weeks ago because they sent wrong color.and I am still waiting for the correct gloves to be returned. I also called and left a message and no one has returned my call. I'm so disappointed. And I also order a mink headband and received it but still waiting for my gloves.
Overall I have been pleased with my orders. Just disappointed that I got no response in reference to my gloves.

10 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Hi Diane!

I spoke with Colin Jones in reference to your order and it seems there was a big misunderstanding on our part. You placed 3 different orders that day and your account was marked as resolved, so we didn't realize you hadn't received your replacement yet. We are getting those out today! Again, we deeply apologize!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ranch mink stroller

My fur purchase was done over the phone. Great selection and they had exactly what I wanted. The sales person was very helpful and professional. My fur coat is excellent quality and I am very happy with it.

10 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Tammy! So glad you had a great experience!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Quality

Excellent quality, lovely fur accessories and great value. I have made several purchases from Henig Furs as gifts for family and friends and each of the coats, hats and gloves are amazing. The purchasing process is easy and the delivery is on time.

10 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Allen! We're so glad you had a pleasant experience!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointed with the service I …

Very disappointed with the service I received in Montgomery.

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Alethea,

I am so sorry to hear that you had a bad experience in our Montgomery store! You can certainly call us at (334) 277-7610 and speak to a manager. We would love to hear about your experience and what went wrong.

Thank you,
Henig Furs

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The customer service was great !

The customer service was great !! I called about delivery date and was spoken to great..

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Patricia! We're glad you had a great experience and we look forward to serving you in the future!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Beautiful but dry

The fur vest is beautiful. However, I feel that it has not been stored or “moisturized”. Properly. It has been shedding terribly. I have another lynx coat an my first one doesn’t shed at all.

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Donna, this doesn't sound like something we would do at all! We definitely want to resolve this issue. Would you want us to do an exchange for this vest? Please give us a call at (334) 277-7610 and we will help!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I HAVE BEEN PURCHASING FROM HENIG FURS …

I HAVE BEEN PURCHASING FROM HENIG FURS FOR YEARS AT THE OUTLET STORES WHEN I VISIT A CITY THAT HAS YOUR PRODUCT. I ORDERED A PAIR OF GLOVES FOR CHRISTMAS AND SOMEHOW MY SMALL ORDER WAS NOT PLACED. I HAD TO CALL MONTGOMERY FOR AN UPDATE. AS OF TODAY JANUARY 9, I STILL DON'T HAVE THE GLOVES. IS IT BETTER TO SHOP IN PERSON RATHER THAN ON LINE.

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Hi Kathryn!

I checked on your order regarding the nylon gloves you placed. You should have received an email that we no longer have those in stock, so I apologize for you not getting that. We're refunding you the amount and for the trouble, we're sending you a free pair of leather gloves with rabbit fur trim. Again, we're sorry you didn't receive the out of stock email!

Thank you,
Henig Furs

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The hat was great very warm and I've …

The hat was great very warm and I've worn it a lot in mich.

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Trudy! We're glad you had a great experience and we look forward to serving you in the future!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very unprofessional

Very unprofessional. Paid for 2 day shipping and was lied to when I called first time about order being sent out when it actually had not been sent out and then get updated FedEx tracking that they picked up the next day from store.

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Tyler,

I apologize for your bad experience. You ordered the men's custom made coyote fur jacket on Saturday, 1/6/18 at 9:11 PM. In the description, it states this is custom made to order and please allow up to 2 weeks for delivery. You selected our Expedited Shipping option which states 2-4 business days. Since this was ordered on a Saturday, by calling on Tuesday inquiring about your order, we were still within the time frame stated on the product listing and on the shipping option.

Again, we apologize for your bad experience and would gladly refund your shipping option. We usually can get this jacket made pretty quickly, but they aren't able to start on it until Monday when an order is placed over the weekend. This is under our shipping policy on our website as well.

We hope you give us a chance in the future to meet your expectations. If you need something quicker, please call 334-277-7610 and we will gladly tell you which items we have in stock and ready to ship out quicker.

Thank you,
Henig Furs

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Service

Great customer service!!!!

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Naomi! We're glad you had a great experience and we look forward to serving you in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent

Excellent; I expect to do more shopping on line.

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Laverne! We're glad you had a great experience and we look forward to serving you in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I purchased a headband and two pair of …

I purchased a headband and two pair of gloves. I love the headband the gloves do run small but they're nice.

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Elaine! We're glad you had a great experience and we look forward to serving you in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent I loved the coat the ordering …

Excellent I loved the coat the ordering process was easy. I was just so pleased with the customer service I can't say enough how wonderf6the experience was

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Sonya! We're glad you had a great experience and we look forward to serving you in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Henig deserves a five star rating

Henig deserves a five star rating. Every fur i purchase from henig has been made with excellent quality.

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Celeste! We're glad you had a great experience and we look forward to serving you in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordered a fur vest just before …

Ordered a fur vest just before Christmas and it arrived on time and wife loved it!

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Banks! We're glad you had a great experience and we look forward to serving you in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wonderful, wonderful, wonderful.

Wonderful, wonderful, wonderful item, this full length fur coat for men is absolutely beautiful, I receive all kinds of compliments from people wherever I go.

Did I say they have exceedingly wonderful customer service.

9 januari 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Henig Furs

Antwoord van Henig Furs

Thank you, Charlie! We're glad you had a great experience and we look forward to serving you in the future!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer