Wegblijven.
Vorige week een auto bij deze man gekocht, we hebben geen geld om nieuwe auto's te kopen dus houden we het bij auto's van rond de 1000-1500 euro.
Over het algemeen zijn we dan wel weer een jaar geholpen.
Deze keer liep het anders.
Een auto gekocht, prachtig verhaal erbij over een oude man en vrouw dood, het geijkte, en die had de auto bij hem ingeleverd en een andere gekocht.
Ben niet van zulke verhalen, maar goed, laat maar gaan.
Bij de testrit ging het allemaal redelijk goed, geen opvallende dingen.
Dus ik de auto kopen.
Na een dag of 2, een kilometer of 50 hoorde ik een lichte piep tijdens het intrappen van mijn koppeling.
Volgende dag was het weer weg, dus ik denk, toeval.
Gisteren begon hij weer te piepen, nu een 300 km gereden, dus ik eens op zoek naar de oorzaak, kwam via internet al snel op de druklager uit.
En ook dat dit geluid tijdelijk te verhelpen is door wat extra smering.
Vandaag moest ik mijn vrouw wegbrengen en daarna door naar Hardinxveld, maar op de A27 even in de file gestaan, waar ik merkte dat hij steeds moeilijker in zijn 1 ging en het gepiep werd steeds erger.
Uiteindelijk in Hardinxveld geen beweging meer in de versnellingspook te krijgen.
Dus ik bel de beste man van de garage met de vraag of er een oplossing te bedenken is.
Het enige wat ik eigenlijk wilde is dat hij me ophaalde en de auto bij hem zou parkeren en zorgen dat ik thuis zou komen, dat mag ik van 1000 euro toch wel als minste klantvriendelijkheid zien.
Meneer was heel stellig, ik had niets te willen, niets te vertellen en wat hem betreft sloeg ik meteen al een verkeerde toon aan omdat ik van alles eiste, en of ik dacht dat hij zelf niets te doen had.
Nou, dat dacht ik niet, maar een beetje hulp had wel fijn geweest aangezien ik nog geen 2 kilometer bij zijn bedrijf vandaan stond.
Auto kopen?
Mijn advies, blijf bij deze meneer vandaan.
Ik verwacht geen nieuwe auto voor 1000 euro, maar wel een die als deze verkocht wordt voor goed, dat hij me verder brengt dan 400 km....
En als dat dan niet zo is, een beetje hulp verwacht.
Praten kan meneer prima, handelen ook, verder is meneer onbekwaam als autohandelaar.








