Royal Finesse Reviews 

194
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This is an excellent company with exceptional customer service. I have bought from them before and i am delighted with my table. This time I bought on behalf of a friend who then decided that the ta... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Garden furniture delivered earlier than expected. Looks brilliant and classy. We were worried as not heard of the site before and wasn’t sure if dodgy but service and quality of furniture great. Guys... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very pleased with the 4 piece Teak outdoor dining set. It is very well made and the quality is exceptional. The price included 4 seat pads and free delivery.The set looks beautiful especially when a G... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quality made hardwood table and four chairs. I must admit to being worried when, after purchasing, I found that the registered address of the company is a faceless firm of chartered accountants,... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Tuinmeubilairwinkel
  2. ook in
  3. Meubelfabrikant
  4. Meubelwinkel
  5. Tuinmeubelwinkel

Geschreven door het bedrijf

Royal Finesse are manufacturers and distributors of fine, sustainable Teak Garden Furniture. With a focus on quality, sustainability, and customer service all our products are approved and certified before arriving at our distribution depot. We are recognised and known throughout the UK for our unique designs and quality of our Teak Garden Furniture. We are based in the Midlands; customers are welcome to come in, to touch and feel our beautifully made Teak furniture before ordering. You can also keep an eye out for us at one of the many shows and events that we exhibit at throughout the spring and summer seasons. Relax with Royal Finesse where good quality and great customer service is assured.


Contactgegevens

4,7

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

194 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 66% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,7

Alle reviews

(194)

65 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Extra Thick 4cm Top Teak Oval 180-240cm Garden Furniture Set

I have just taken delivery of my new "Extra Thick 4cm Top Teak Oval 180-240cm Garden Furniture Set" and it is excellent. I placed my order on Tuesday morning and it was delivered just three days later. The delivery arrived very well packaged with plenty of protection to prevent damage in transit. Many thanks to the delivery team from Higher Jump Logistics who carried the set to my back garden because it was heavy. It took me a short while to assemble to table but the fitting were provided and instructions very clear. The set is superb quality and my experience with Royal Finesse has been first class.

18 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Royal Finesse

Antwoord van Royal Finesse

Hi Nigel,

We highly appreciate you taking the time to leave a review, this is fantastic and we love to hear you had a great ordering experience overall.

Your comments regarding delivery will be passed on, I’m sure this will be invaluable to them and it’s lovely to hear the delivery experience was first class.

If you ever need anything else in the future, don’t hesitate to get in touch and we thank you for your time with us.

Many Thanks,
Royal Finesse Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good quality furniture

Good quality furniture. Quick delivery and professional assembly service.

25 juni 2025
Logo Royal Finesse

Antwoord van Royal Finesse

Hi there,

Thank you for taking the time to leave us a review, we are delighted to hear you are pleased with the furniture and the delivery experience provided.

If you need anything else going forward don’t hesitate to let us know.

Many Thanks,
Royal Finesse Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

5 Stars

5 Stars. Very good product. I'll definitely buy again.

19 juni 2025
Logo Royal Finesse

Antwoord van Royal Finesse

Hi Claudio,

It’s lovely to hear that you were happy with the product provided and we look forward to hearing from you in the future.

Thank you so much for the kind review!

Many Thanks,
Royal Finesse Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great table at a good price

Great table at a good price. The delivery men even put it together for me. Very pleased indeed.

18 juni 2025
Logo Royal Finesse

Antwoord van Royal Finesse

Hi Elizabeth,

Thank you for taking the time out to leave us a review, it is really appreciated and we are happy to hear you are pleased with the furniture!

Your comments will be passed along to the team and please don’t forget we are always here if you need anything going forward.

Many Thanks,
Royal Finesse Customer Support

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

The good and the not so good...

The good parts: this is a nice, well-made product; contact with the organisation is easy and they were always very pleasant.

The bad parts: you pay FULL price up-front – which is not great if they have a fire or go bankrupt. Also I was kept waiting a full 7 weeks before it eventually arrived. I found their web-site misleading about this (4-6 weeks) and I was told when I initially inquired that (if it was in stock – which it obviously wasn't – it would be with me in 2 weeks). So I suspect they are perhaps a little less than transparent about this.

Would I buy from them again? It has to be a no because similar products can be had more reliably and with less risk.

17 juni 2025
Logo Royal Finesse

Antwoord van Royal Finesse

Dear Chris,

Thank you for your feedback in the review, it’s lovely to hear that you are happy with your furniture. We also appreciate your comments. It provides valuable feedback to help improve our service.

We want you to know that if you are ever having issues or need to discuss payments in the future, we are always happy to help and we always have precautions in place to return the money to you in instances such as you have mentioned. It is standard procedure to take payment upfront when you make a purchase online, we provide various ways to pay for furniture to help you feel secure, you are always protected when paying by card, and as a company we are fully insured. Our priorities are to deliver the furniture you have paid for and give good customer satisfaction.

We have a standard lead time on our site, which is generally 1-2 weeks unless stated. Any deviation to our standard lead times are shown at the top of the product description. We are also on hand to provide any clarity at the time of purchase for future reference. The lead times are provided as our best estimate at the time of purchase. However, we appreciate that there were some unforeseen delays in this case that impacted the lead time of the items you purchased. This was a rare circumstance that we went through regarding your order, we sincerely apologise for this, and we appreciate your patience during this time.

Your comments are greatly appreciated. As mentioned, we do take all feedback seriously and use it to help improve our service. We apologise for any inconvenience that was caused. If you do change your mind to return to us in the future, we would be delighted to help you.

Many Thanks,
Royal Finesse Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good to deal with

Very good to deal with, furniture came quickly and it’s very good quality.

2 juni 2025
Logo Royal Finesse

Antwoord van Royal Finesse

Hi Rebecca,

Thank you for your kind words, it is appreciated you taking the time to leave us a review.

We are delighted to hear you are happy overall and we are always here if you need anything going forward.

Many Thanks,
Royal Finesse Customer Support

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointing customer service

Very disappointing customer service - been trying, over past few weeks, to get dimensions of table with chairs pushed in when not in use, and now product is out of stock.

Phone line don’t seem to answer queries directly and offers call backs but can’t give time slots - tried twice.

Email answers / live chat have been inaccurate and repetitive but don’t answer the query being asked. Resorted to drawing a sketch of what I was looking for but apparently dimensions aren’t known.

All very polite, but not particularly useful.

8 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Royal Finesse

Antwoord van Royal Finesse

Dear LAG,

Thank you for your feedback. We would like to apologise for any miscommunication that occurred during your enquiry. We have located several emails from you, and can see that we responded promptly and courteously to your questions.

Unfortunately, one question regarding the measurement of an out-of-stock item was beyond our representative's ability to answer at that time. We regret that you chose to leave a negative review, particularly given that you received timely responses to your inquiries, during a weekend.

We apologize for the unavailability of the item you were interested in and for the lack of a restock date, as we had communicated.

We do appreciate your feedback and will update our FAQs accordingly, so that the answer to your particular question is readily available. We wish you all the best.

Best regards,
Royal Finesse Customer Care

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Table and chairs are lovely.

Table and chairs were easy to order. Updates were good. Delivery was quick. The table and chairs are excellent quality and look lovely. We would be confident ordering from you again.

25 april 2025
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very pleased with our high quality…

Very pleased with our high quality table. We did pay an additional charge for build etc which turned out not to be necessary. When we raised this the customer service response was excellent and a refund issued

27 maart 2025

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer