Selexyz Scheltema Reviews 16

TrustScore 2.5 uit 5

2,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Bedrijfsgegevens

  1. Boekwinkel

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Op selexyz vindt u een compleet aanbod van boeken, studieboeken, e-books en luisterboeken. Vind boeken op ISBN, titel of auteur. Bij selexyz heeft u altijd lage verzendkosten en een snelle levertijd.


Contactgegevens

2,5

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

16 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bedroevend.

Tsja, waarom zou je hier nog boeken bestellen? Het aanbod op hun site is maar een piepkleine fractie van wat je op Amazon of bol.com kunt vinden. De site vind ik verder niet helder vormgegeven en de zoekfunctie werkt belabberd. Toegegeven, de website is recent verbeterd maar het blijt nog heel ver achter bij de echte professionals (de eerder genoemde Amazons en bol.com's van deze wereld). De paar keren dat ik wel iets bij hen bestelde maakten ze er een rommeltje van: boeken worden te laat geleverd, bij afhalen in de winkel sta je ellenlang aan de ene balie te wachten waarna je weer bij een andere balie moet wachten om af te rekenen. En dan vinden ze het gek dat ze tegen het faillissement aan hikken.

De laatste keer dat ik een boek bij hen bestelde kwam ik er later achter dat ik een Nederlandse vertaling had besteld terwijl ik de originele Engelse uitgave wilde (die gegevens stonden ook allemaal lekker onduidelijk weggemoffeld op hun site). Ik wilde de bestelling -die nog niet betaald en niet geleverd was- dus annuleren. Dat zou toch met een druk op de knop moeten kunnen, denk je. Mmar bij Selexyz blijkt dat er geen knop of optie bestaat om je bestelling te annuleren, wat ik al behoorlijk slecht vind. Nee, je moet er op eigen houtje achteraan mailen en laten weten dat deze bestelling kan komen te vervallen. Waarna Selexys belachelijk moeilijk begint te doen. Annuleren gaat niet, volgens Selexyz, om een of andere reden moet ik maar naar de vestiging bellen waar ik dit boek zou ophalen om vanalles uit te leggen en ga zo maar door. Zo maak je dus echt geen reclame voor jezelf.

Beste Selexyz, als zoiets simpels als een order laten vervallen bij jullie al zo een gehannes oplevert snappen jullie niet hoe een webwinkel werkt. Zoek het zelf dus maar uit. Ik haal mijn boeken voortaan wel bij webwinkels die wel een fatsoenlijke selectie en gevoel voor service hebben.

12 mei 2013
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Snelle levering

Gisteravond om 6 uur een boek besteld en die zat vanochtend al in de brievenbus! Ik heb trouwens nog nooit een slechte ervaring gehad bij Selexyz.

24 januari 2012
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Levering door Selexyz

Vrijdagmiddag om 17:00 uur een boek besteld dat als verjaardagscadeau afgeleverd moest op een ander adres. Het leek erop dat het boek niet de volgende dag geleverd zou worden omdat de orderstatus vrijdag en zaterdag op "in bestelling" stond.
De vrees was onterecht omdat het boek netjes zaterdagochtend is afgeleverd. Dus conform de belofte op de site.

Alleen jammer dat Selexyz de orderstatus niet actueel houdt.

10 oktober 2011
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

verschrikkelijk

Ik heb nu al 2 mailtjes gestuurd naar selexyz over waar mijn boek blijft, wat ik al bijna een maand geleden heb besteld. Geen enkele reactie. Selexyz is een vreselijk slecht bedrijf wat met deze instelling geen klanten meer over houdt. Ikzelf ga er in ieder geval nooit meer wat bestellen.

4 september 2011
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Boek was binnen 24 uur binnen!

Toen ik gisteren een boek had besteld via selexyz.nl en daarna de reviews hier las, was ik een beetje bang dat mn boek niet snel zou binnenkomen...Maar, ik ben zeer tevreden, ik kom net terug van mn werk en het boek lag al op de deurmat. Gisteren (vrijdag) besteld en vandaag (zaterdag) al binnen! Niks op aan te merken!!!

3 september 2011
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Schandalige omgang met klanten

Selexys komt de afgesproken levertijd niet na. Vermeld wordt 2 dagen, in de praktijk bijna 2 weken. Nog erger: op mijn e-mails (inmiddels 4!) wordt gewoonweg niet gereageerd, als klant wordt je gewoon genegeerd. Shame on you Selexyz!

18 maart 2011
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

leugenaars

Bij Selexyz.nl liegt men consequent over de levertijd. Ik had een boek besteld met een levertijd van 4 - 6 werkdagen. Na 10 werkdagen heb ik gemaild over de status waarna men mij helaas moest meedelen dat de levertijd 21 werkdagen ging bedragen. Ik heb de bestelling direct geannuleerd maar het kon nog 2 weken! duren voordat ik mijn geld terug had gekregen op mijn rekening.
5 dagen na het annuleren zie ik dat de levertijd niet is gewijzigd op hun website. Verder gaat men ook niet in op mijn boze mail. Ik vind dit dus smerige leugenaars die hun klanten bewust voor de gek houden.

25 februari 2011
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Wat een bar slechte service!

Anderhalve maand aan het lijntje gehouden terwijl er 1 tot 2 weken levertijd gemeld stond op de website. En na ZELF meerdere keren contact te hebben gezocht (klantenservice?) en aan het lijntje te zijn gehouden.. word mij doodleuk, na anderhalve maand, medegedeeld "U bent verkeerd ingelicht, boek is niet meer leverbaar". BAH.. voor mij nooit meer Selexyz!

21 januari 2011
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

levertijd klopt niets van

op 26 maart 2010 spaanstalig boekje besteld, website geeft aan: levertijd 4-6 werkdagen (nu nog steeds!!), na een maand gemaild waar het bleef, antwoord: levertijd is 30 dagen (?) dus het valt binnenkort bij u in de bus.
Nu, twee-en-een halve maand verder staat het nog steeds "in bestelling".....

6 juni 2010
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Wacht al 3 maanden op terugstorting geld

Ik heb op 27 november 2009 een boek besteld dat achteraf niet meer leverbaar blijkt. Had meteen bij bestelling via Ideal betaald. 5 januari 2010 gebeld, het boek was niet meer leverbaar en het geld zou binnen 15-20 (!) werkdagen teruggestort worden. 12 februari 2010 nog niks ontvangen en weer gebeld. Ik kreeg de administratie en die zou met SPOED geld overmaken. 18 feb 2010 nog steeds geen geld ontvangen en weer gebeld. Het wordt nu ECHT 19 feb overgemaakt. Ik ben benieuwd. Ik wacht al bijna 3 maanden op mijn 70 euro, belachelijk !!

18 februari 2010
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Geeft onjuiste leverdatum op website aan

Het boek wat ik wilde hebben gaf op hun website een levering van 1 of 2
dagen aan, dus besteld en betaald met Ideal, daarna krijg je een bevestiging met dat het boek pas over enkele weken geleverd kan worden, dus geannuleerd, maar op je geld kan je zo,n 3 weken wachten. Aan studenten met studiebeurs denken zij niet, wil nu ergens anders boek bestellen maar moet eerst op mijn geld wachten, wacht nu af nog steeds niet ontvangen, Trouwens ook een slechte Klantenservice, 2x eruit gegooid zij hebben een betaald nummer 3 keer verkeerd door verbonden, ik heb inmiddels Culemborg, Groningen, Houten etc. aan de lijn gehad, zou terug gebeld worden ook niet dus en dat alles om mijn eigen geld terug te krijgen. Zou verstandig zijn als zo,n bedrijf direkt de juiste levertijden vermeld voor dat je besteld en betaald.

23 november 2009
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

slechte ervaring

2 maanden wachten op een boek dat binnen 5-7 dagen geleverd zou moeten worden zonder enige berichtgeving over vertraging. Mailtje naar de klantenservice weekje terug heeft ook nog niks opgeleverd want heb nog niets gehoord.

4 september 2009
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

helaas slechte ervaring

Mijn algemene beoordeling van de service is helaas door ervaring ronduit slecht.

Bereikbaarheid van medewerkers is triest.

Een bestelling werd door een "technische storing" niet besteld bij hun uitgever, ze mogen van mij best zeggen dat ze het gewoon vergeten zijn.
Na een maand wachten op het boek maar weer eens contact opgenomen, je krijgt zelden iemand aan de lijn, op voicemail berichten wordt vervolgens gewoon niet gereageerd...een e-mailtje bood uitkomst. Het boek zou opnieuw besteld worden en binnen een week geleverd worden...die week nog niets...na een telefoontje (ik kreeg zowaar iemand aan de lijn) wist ze me te vertellen dat hun uitgever twee weken levertijd had, dus ook nog eens foutieve informatie doorgekregen, waarvoor (terecht) excuses.

Helaas kon ik het boek dat ik zocht niet gemakkelijk elders verkrijgen, maar dit is de laatste keer dat ik bij selexyz.nl iets bestel.

25 augustus 2009
Review zonder uitnodiging

Is dit jouw bedrijf?

Claim je profiel om toegang te krijgen tot de gratis zakelijke tools van Trustpilot en versterk de relatie met je klanten.

Gratis account aanmaken

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer