Banner for We Buy Games

We Buy Games Reviews 

430
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic 👌. ; well deserving of this five stars. Smooth collection. And ultra-fast payout. Am hoping to make use of this service even more in the future. May you continue to go from s... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

easy to use no hassle drop off no postal costs. So i realise that the operational costs and margin have to be reflected in the low offer prices. but worry that so many good games were not accepted.

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It was very easy to send books I sold to World of books. The payment was confirmed, but I asked for a cheque so my bank account details were protected. The cheque took 15 days to arrive. Contacted cus... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Didn't get great prices found them better at music magpie but a couple that I did send were rejected because they were scratched so that was knocked off the already low price. A lot of great memories... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Winkel voor tweedehands games
  2. ook in
  3. E-commerceservice
  4. Spellenwinkel
  5. Videogamewinkel

Over We Buy Games

Geschreven door het bedrijf

We Buy Games helps gamers across the UK turn unwanted video games, consoles and accessories into extra cash quickly and easily. Whether you are upgrading your console, clearing out old games or making space at home, we make the process simple with instant prices, free delivery options and fast payment. We buy games for a wide range of platforms, including PlayStation, Xbox, Nintendo and retro consoles, along with controllers, accessories and gaming bundles. Simply search or scan your items on our website to receive an instant valuation and send them to us for free. As well as buying games, we also sell a huge range of pre-loved games, consoles and accessories, helping gamers find great deals on popular titles and hard-to-find classics. At We Buy Games, we are passionate about reuse and recycling, helping thousands of games and consoles find a new home instead of going to waste. Visit our website: webuygames.co.uk

Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

430 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(430)

37 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service, clear explanation and correction of price when needed.

8 mei 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hi Teresa,

Thanks for taking the time to leave us a review.
It's great to hear that you had a good experience and we hope to hear from again you soon.

WeBuyGames

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

After getting a selection of quotes we…

After getting a selection of quotes we chose webuygames as it was the highest quote. We meticulously weighed The bags. Boxed them up and sent them off. They then emailed with a different offer of a lower amount saying that they had less than we had sent. I am 100% certain we sent the right amount but they were not prepared to budge on it. They also wouldn’t send it back as it was already crated up. If I’d known they were going to be rip off merchants I’d have gone with a company who wouldn’t have been so difficult and such a rip off.

*edit* the company believe it was measured in the wrong unit.

It was not!

27 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hello Hayley,

Thank you for leaving a review.

We aim to provide a positive selling experience for all of our customers; therefore we are very sorry to hear that this has not been the case for you. We have looked into this trade and it seems that the Lego seemed to be weighed in the incorrect unit. We can see that although 20KG of Lego was expected, just over 20lbs was received instead. As a result we could only pay for the weight we received.

Best regards,
WeBuyGames

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I searched on Google and we buy any…

I searched on Google and we buy any games came up. I thought it was a scam but I decided to send the games in anyway as my son no longer used them. A few days later I had the money sent to my preferred payment method. It’s a reliable and very useful site. Very happy with the service.
Will definitely use it again and recommend to everyone.

16 april 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hey,

Thanks for taking the time to leave us a review.
It's great to hear that you had a good experience and we hope to hear from again you soon.

WeBuyGames

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent site to sell loose lego

Excellent site to sell loose lego that is now sadly surpluse to requirements. Environmentally friendlier than landfill. Fair prices, quick response. Glad that old lego is going to good use and not just thrown away. Would definately recommend.

15 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hi Mrs Roberts,

Thanks for taking the time to leave us a review.
It's great to hear that you had a good experience and we hope to hear from again you soon.

WeBuyGames

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Recommended

Have sent 2 boxes of Lego now and found service extremely easy to use. Collected from home and payment prompt both times. Will definitely use again

9 april 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hi L Evans,

Thanks for taking the time to leave us a review.
It's great to hear that you had a good experience and we hope to hear from again you soon.

WeBuyGames

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service. I sold several bundles of Lego and received a fair price. The website is easy to use and payment received promptly. Would highly recommend.

9 april 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hi Michelle,

Thanks for taking the time to leave us a review.
It's great to hear that you had a good experience and we hope to hear from again you soon.

WeBuyGames

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good price good service

Good price. Speedy transaction

8 april 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hi Mrs Cullen,

Thanks for taking the time to leave us a review.
It's great to hear that you had a good experience and we hope to hear from again you soon.

WeBuyGames

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

All was fine

All was fine. Package collected and once received and checked, payment was fairly swift. No issues.

15 maart 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hi Gary,

Thanks for taking the time to leave us a review.
It's great to hear that you had a good experience and we hope to hear from again you soon.

WeBuyGames.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Would have been better if website had…

Would have been better if website had been more user-friendly. Also emails come from WeBuyBooks not WeBuyGameswhich is particularly confusing when you are also selling to them!

8 maart 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hello,

Thank you for leaving a review.

We would be keen to hear which aspects of the website you think need to be made more user-friendly. Please could you send details of your experience to info@webuygames.co.uk so we can pass this onto the relevant team to look into?

We appreciate all feedback and will pass your comments on to improve our service wherever possible. We hope to see you trading with us again soon.

Best regards,
WeBuyGames

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Service is easy

Service is easy, quick, and reliable.

8 maart 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hi Pratima,

We really appreciate you taking the time to leave us a review.
We are thrilled to hear that you had a positive experience with us and we hope to see you again soon.

WeBuyGames.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Would give 5 stars but…

Good prices, easy money.
However I was never informed about my order. I had to contact them every time, to know what was going on as I sent the order in January. But they did reply quick with polite emails.

But other than that, I received the money, that was calculated.

Would use again 👍

2 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hi Eric,

Thanks for taking the time out of your day to leave us a review, it is hugely appreciated.
We hope to see you again.

WeBuyGames

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good experience.

I have traded with We Buy Games a few times and have always had a good experience. Selling is a straightforward process. It can take a few days for the goods to be delivered to their destination by the courier, but once the items are received by We Buy Games they check the items fairly quickly. Payment is issued promptly and communication is good. I'm very happy with their service and will continue to trade with them in the future.

17 februari 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hi Jude,

Thank you for your continued custom. It's great to hear that you are happy with the WeBuyGames service.

Thanks for taking the time to leave us a review, it is thoroughly appreciated.

WeBuyGames.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommend

Easy, hassle free service and was offered the best price for my items. Was kept informed with what was happening at every stage and payment was super quick. Thanks so much

9 februari 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

It's great to hear that you are happy with the WeBuyGames service.

Thanks for taking the time to leave us a review, it is thoroughly appreciated.

WeBuyGames.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy system

Easy system. i sent in my lego and in a weeks time i got my money
happy

9 februari 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hi Kavitha,

It's great to hear that you are happy with the WeBuyGames service.

Thanks for taking the time to leave us a review, it is thoroughly appreciated.

WeBuyGames.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Have used this site many times

Have used this site on numerous occasions and never had any issues. Easy to sell items, prepaid labels provided. Takes a few days for items to be received and checked and then payment is quickly made by bank transfer or cheque.

8 februari 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

It's great to hear that you are happy with the WeBuyGames service.

Thanks for taking the time to leave us a review, it is thoroughly appreciated.

WeBuyGames.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Over 2 weeks to get paid

Over 2 weeks to get paid. Thought I was dealing with a dodgy company until I actually got paid. Wouldn’t use them again.

8 februari 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hello Dave,

Thank you for leaving a review.

We aim to process payment quickly for all of our customers, therefore we apologise for the delay with payment for your trades. Having looked into this further, we can see that although your trades were collected on 12th January, they did not arrive with us within the week that we typically allow the courier to deliver. Despite this non-arrival, we can see that a member of our helpful Customer Services team processed the payment for both offers in full. A claim was then launched with the courier to chase up the delivery of these items. It seems there may have been a backlog as these offers have since arrived and have been checked. Unfortunately, there can be delays within the courier network that we cannot foresee.

Apologies again for the delay.

Best regards,
WeBuyGames

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Been conned

Sent a x. Box in perfect condition and checked it worked ok and was told it’s not working( rubbish) they will recycle it or I can send £5 to get it back , this is a total rip off , be careful when sending items worth money……..

3 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

Hello Mary,

Thank you for leaving a review.

Our main priority is to provide a positive selling experience for all our customers, therefore we are sorry to learn this has not been the case for you. Having looked into this trade further, we can see that the console arrived in good condition, however, it did not work when tested. We have an experienced team that specialise in consoles, and they tested the console multiple times with different discs; the console you sent would not read any of them. As we cannot sell a faulty console, we cannot pay for this item.

As we covered the initial postage to get the item to us on the understanding this would be in full working order, we cannot cover the postage to return this to you.

Best regards,
WeBuyGames

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very easy to sell my unwanted games

Very easy to sell my unwanted games and the money was in my bank account very quickly. I will use again in the future.

10 januari 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

It's great to hear that you are happy with the WeBuyGames service.

Thanks for taking the time to leave us a review, it is thoroughly appreciated.

WeBuyGames.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good service

Very good service. Fair prices offered for my stuff. Free postage.

8 januari 2022
Logo We Buy Games

Antwoord van We Buy Games

It's great to hear that you are happy with the WeBuyGames service.

Thanks for taking the time to leave us a review, it is thoroughly appreciated.

WeBuyGames.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer