We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I'm trying to build a Jet Engine, A2005. The instructions are impossible, especially in black and white. I looked on the Airfix site and there re no guides or Youtube options. So sad.

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Recently ordered a couple of kits from the airfix website. The ordering process was simple, the kits were very well packed and arrived within the stated timeframe. Upon checking one of the kits I... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Tried and tested Airfix models, they do make new models and refresh the line up every so often and they are all exactly what I enjoy. The Humbrol paints and equipment all under the same banner is... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered airfix Handley page hampden, when checking there was 2 pieces missing. I emailed airfix straight away and got automated reply, despite numerous emails sent to them I have still not had any... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Modelbouwwinkel
  2. Modelontwerpbedrijf

Geschreven door het bedrijf

Airfix is a UK manufacturer of injection-moulded plastic scale model kits, producing scale representations of aircraft, vehicles, ships and other subjects.


Contactgegevens

2,5

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

54 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unuseable instructions

I'm trying to build a Jet Engine, A2005. The instructions are impossible, especially in black and white. I looked on the Airfix site and there re no guides or Youtube options. So sad.

12 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Good afternoon Mr Bundy,
Thank you for submitting your review regarding the Airfix A20005 Engineer Jet Engine Educational Construction Kit.
I have contacted both our Airfix Marketing Team and Technical Team to see whether they could assist further with your query. Unfortunately, due to the age of this particular product, neither team was able to provide additional information.
I have, however, located the following link which may be helpful, should you not already have seen it:
https://www.manualslib.com/manual/2286060/Airfix-A20005.html#manual
Please accept our sincere apologies for any disappointment or frustration this may have caused. If we can be of any further assistance, please do not hesitate to contact our Customer Service or Technical Teams.
Kind regards,
Customer Services Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Abhorrent customer service

I ordered airfix Handley page hampden, when checking there was 2 pieces missing. I emailed airfix straight away and got automated reply, despite numerous emails sent to them I have still not had any reply. This is not the first time I have had this problem either , it took at least 3 emails on my part to get a missing part replaced before. Non existent customer service! Grew up building airfix models but won't be buying any more in future!!!
Edit.. I had a reply from this review asking for details which I sent but still nothing back from them!!! Very bad customer service!!!!

22 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Good morning,

I'm sorry to hear of your experience.
I can not see any emails associated with your name in our inbox.

Could you please forward me the email sent to feedback@hornby.com

We will be able to investigate and resolve as soon as possible.

Kind Regards

Team Airfix.

Edit 26.2.2026


Good evening,

After reviewing our Customer Services inbox, we have no record of any enquiry under this name, nor do we have enough information to assist further.

Please contact us by calling 01843 233512 or by emailing customer.services.uk@airfix.com or feedback@hornby.com, including full details of your enquiry so we can resolve it promptly.

Kind regards,
Team Airfix

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Don’t Get Stuck: A Mixed-Bag Membership Experience

As a long-time Airfix Club member, I find the brand's current state a real mixed bag.

The Good:
1. The quality of modern-tooled kits is world-class. The designers are doing excellent work, and the hobbyist-focused side of things is great.
2. I also appreciate the Club benefits like the exclusive model kit and magazines and calendar, it can make a great gift especially for someone thinking of getting into the hobby.

The not-so-good:
The 'administrative' side of the brand is increasingly frustrating.

1. Support: I contacted support in March 2024 for a broken propeller in kit A01004. After three weeks, I was asked to pay £5 for the part—hardly worth it when the entire kit can be found for just a few pounds more.

2. Disingenuous Marketing: The 'constant offer' culture feels like artificial RRP inflation. Most frustratingly, the 10% Club discount often doesn't stack with these offers, meaning you can almost always find better deals elsewhere.

3. Misleading Bundles: My recent order ,A00729361 on 1/11/2025, included a free tank bundle (which added to the basket as MBUNATANK2). Despite this part number being explicitly advertised as 1:35 scale, the contents received contained 1x 1:35 quickbuild and 2x 1:72 scale kits. This feels like using a premium part number to clear out cheaper stock. OK it was free but it led my decision to spend the extra on the website in the first place which I wouldn't have done otherwise and I find that disingenuous.

4. Vintage Classics: Buyers beware—these are 1950s/60s moulds sold at near-modern prices. Some are 'dogs' with significant flash and poor fit. I received one in my mystery bundle and fair enough I can't complain at that it was interesting to receive - but there's just no way it's worth £15.99 (or even half that) so it did skew the "RRP savings of the bundle somewhat".

I still support the brand for the quality of their new designs, but I highly recommend doing your research before buying direct or joining the club. The sales tactics and support value are currently letting down an otherwise great product which you can often find for better value elsewhere - while I've previously bought the club each year to support the brand I'm not sure if I'll renew this year as I'm finding the it to be less relevant to me now.

Order number: A00729361

EDIT: 08/02/2026
There is definitely something poor going on with the rest of the business as my reviews for the products have not appeared after several weeks.
I received a reply by email

"
Good Afternoon,

Thank you for contacting us and for taking the time to share your feedback and suggestions. We really appreciate hearing from our customers.
I will pass your comments on to our Marketing Department for their consideration. Please be aware that, due to the volume of enquiries they receive, they may not be able to respond directly. However, I can assure you that all feedback is reviewed and valued.
If there is anything else we can help you with, please feel free to let us know.
"

I responded asking if they could ensure the reviews were published. I have had no further contact and the reviews are not showing.

1 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Good morning Tim,

Thank you for sharing your feedback on the your experience. This has been passed on to the Brand team to review.

Should you require any additional assistance on your purchases please do not hesitate to contact customerservice.uk@airfix.com

Kind Regards

Airfix Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Updated review, would re-order.

I recently spent close to £100, and paid £7.95 for express delivery. The delivery was then delayed, and so I actually ended up with Standard Delivery, which would have been free!!! I have sent multiple E-Mails requesting a refund of the express delivery charges, and they have not even had the courtesy to respond. Will never be ordering from them again.

I would like to add that Airfix have now contacted me since this review and are looking into the problem and also offered a resolution, so taking this into account I have updated my rating but kept in details of the experience. Following this I would re-order from them in the future.

16 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Good morning,

I'm sorry to hear of your delay.
Could I please ask you send your order information to feedback@hornby.com so this issue can be investigated when our team returns on Monday 29th December.

Kind Regards

Team Airfix

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Really shoddy customer service and communication.

I recently ordered four items for Christmas presents. Was charged £3.95 to collect the items from a nominated hub as home delivery was an extra £1. On opening the package only 3 items were included. There was no communication from the company as to why only three were sent. Called customer service, on hold for nearly 10 minutes. Finally came back to apologise and say the fourth item was not in stock anywhere in the warehouse despite it still being advertised on the warehouse. Asked for a refund for the item which was confirmed. I then asked for a free delivery code or similar so I could order another item but was told this was not possible and was ordered a 15% discount code instead. As the item in question was only £10 this didn’t add up. I explained this to the customer service and was told than a 15% delivery was all that they could offer and did I want to place another order? Absolutely not. I hate using Amazon but went in there and found the item in stock with free next day delivery so had to do that instead. Really disappointed at such poor service and no attempt to communicate that items could not be delivered.

19 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Good evening,

Thank you for taking the time to write your review.
I'm sorry to hear of the experience you have received.

In order for me to investigate this further please can I ask for you to send me your order details to feedback@hornby.com.

Kind Regards

Team Airfix

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful customer service

Edit in reply to airfix:
It is a shame that this investigation could not have occurred during the 19 days in which I was chasing for help and the problem rectified then, rather than now when it is too late. I sent proof of my ID so I did as much as I could from my end. *End edit*

I'm not surprised that airfix have such poor customer reviews given the awful 'customer service' they provide.

I attempted to order two Cubs Airfix Spitfire kits on 25th October but couldn’t complete the purchase because the website required me to create an account and link my Cubs membership number — which the site repeatedly refused to accept. I emailed customer service, explaining that I’m a Cubs leader and even provided proof of my membership with a screenshot from the Scouts.org website.

It took three days to get a reply, only to be told that the Cubs packs were “specifically for Cubs” and that I could order a Scouts challenge kit instead. I reiterated that I am a Cubs leader and was then advised to try my Compass ID. I did this, but it still didn’t work. I emailed again (while away for half-term) to explain the issue hadn’t been resolved and was told it would be passed to the marketing team.

By Wednesday 5th November, I still hadn’t heard anything. I called — which is difficult enough as phone lines are only open 9–1, Monday to Friday. The first person I spoke to said she’d look into it and call me back, but she didn’t. I called again two hours later and was simply told that the website wasn’t accepting my number. I explained that I knew this already, had provided proof of membership, and urgently needed the kits before the weekend (7th Nov) for our Remembrance Day session after the weekend. I asked if there was any alternative way to place the order given the website issue, but was told no — it could only be passed back to marketing.

Eventually, the head of sales and customer service contacted me, asking again for the same membership number I had already provided previously. I repeated the urgency, once more asking if there was another way to place the order. I was asked for my mobile number for a call the next morning — but no one called. I rang them again, was told they were “looking into it,” and again received no follow-up.

Finally, on 13th November — after our Remembrance session had already passed — I was emailed to say the issue was hopefully resolved and I could now create an account. By that point, it was far too late.

Overall, it took 19 days, endless chasing on my part and the issue still wasn’t resolved in time. Extremely disappointing customer service and a very frustrating experience.

Airfix: please dont insult me by asking me to email you regarding this complaint - we all know how that turns out. I'm sure we'd all be very interested to hear on here, publically, how you offer to rectify this situation.

25 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Dear Ms Maycock,

Thank you for taking the time to write your review.

I am sorry to hear of the experience you have encountered, and we are equally disappointed that we were unable to assist you with the purchase of the club challenge kits.

Through investigation the main issue highlighted is the data provided by the Scouts association does not recognise your ID number and details as a leader.

We work through a partnership with the organisation and can only validate the details they have provided us against the information the customer is validating at the point of purchase on the portal.

We understand from the association and through our complaint on the matter that there have been recent changes to the associations ID numbers which have not been linked through to the data we are provided which is the root cause of the order failing.

We have since implemented a technical change which will allow you leaders to redeem via the direct link provided.

Once again please accept our apologies for the inconvenience caused.

Kind Regards

Team Airfix

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bitterly disappointed

I recently ordered three aircraft mystery bundles and some other kits, which made up a total order of 25 kits (including one free kit). UPS delivered only four kits. I raised a case with UPS, but it was closed as Airfix failed to respond to their enquiry. I asked Airfix whether they had sent all of the kits but have not received a response to my numerous emails. The silence is deafening. Not what I expected from an iconic business. Ensure you pay with paypal so you can get your money back when Airfix do nothing. Bitterly disappointed.

30 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Hi Paul,

I am sorry to hear of the issues you have raised.
This has been handed over to the customer service team to review.

Thanks

Team Airfix

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad customer service

 I have two models what I’ve been trying to get replacement decals for the last two weeks. I speak to one representative from Hornby plc. They say they will get back in contact with me they never do and then I ring in a couple of days mate to find out what’s going on they say the same thing we will ring you back this afternoon never happens and when I ring him to see what’s going on for the fifth time all I get is we’re not willing to talk to you and they put the phone down what is disgusting customer service they’re trying to make me pay for the details. What I should not be having to pay for at the end of the day one was Missing and one just perished into into little bits when they were going into loop warm water like it says in the handbook and under the cost under the consumer rate act of 2015 it clearly said when a product is not  it’s not satisfactory. You do not need to pay a penny. You can get a replacement for free and Hornby doesn’t like that.

12 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Good afternoon, Mr King,

Thank you for leaving your review.

I believe this has already been actioned for you on the receipt of previous reviews, the issues raised have already been resolved and communicated to you with our internal team.

I understand that you are in regular contact with the technical department and we have been able to assist sending several replacement decals and paints in the last couple of weeks to you.

If you would like to discuss this further, then please do not hesitate to contact me on the details we have provided.

Kind Regards

Team Airfix

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

poorly moulded kits, no quality control and spares dept hopeless

Airfix used to be one of the best but years have passed and it seems their values have changed. Mouldings covered in flash and oversized injector marks ruining panels, miscast, unuseable parts from old moulds and then, when you try their spares department if you can get the part you're very, very lucky, apathy rules with the spares dept. Ive had parts confirmed as avaliable waited weeks and chased them up only to get a stock reply that the kit is too old, part not avaliable even though I'd been told it was. It seem they don't care and the kit is just 18 months old!

Airfix have a lot of die hard fans and Airfix l, if you want to keep them I suggest treating them with some care. A £70.00+ kit with no spares backup is really not good enough!

10 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Good afternoon Paul.

I am sorry to hear your issue with your recent purchase.
Could you please provide me some additional details to feedback@hornby.com

I will be able to investigate this further with the quality and control manager.

Kind Regards

Team Airfix

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No customer support at all.

I bought an expensive Airfix kit and it had a defective part that had bubbles or something in it, like molded in a dirty mold. I contacted the US branch and the UK branch for a replacement part and got NOTHING. No response from their customer service at all. Their kits cost to much to be treating their customers like this. I will no longer be buying any Airfix kits.

5 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Dear Mr Lehman,

I am really sorry to hear that you have received a product with a defective part.

I would be happy to investigate this further for you.
Could you please provide me your order and product information to feedback@hornby.com

Kind Regards,
Team Airfix

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Poor customer service

A few weeks ago I bought the Canadair Sabre from my local store. I am an enthusiastic modeller with about 20 Airfix models in my stash (plus other brands!). I normally brush paint smaller/mid size parts on the sprue, selecting a colour and painting all the parts that are that colour. I came to a part and found it missing, not a particularly small part. Checked bag, box, floor - nothing so it had to be missing during packaging, I had only just opened the kit.
I have never had a part missing before so on 2/8 I emailed customer services, explaining the issue. After a few days no response so I mailed technical services on the 6/8. I included photographs, of the box, the batch label, etc. I asked them to come back to me regardless of whether they could help. As of the 21/8 no response from either mail address.
My project is stuck. I only know that the part looks like on the plans so do not know what the part actually looks like.
Then I saw a second hand Revell F-86D (similar aircraft, US version) in the same scale and bought it so that I can fabricate the part and complete the project and have an interesting follow on project.
I have bought many Airfix kits over the years but it is only when things go wrong do you see the true company. I do not believe Airfix can be bothered with my small problem - so in future I will not be bothered with Airfix.
PS: Following Airfix response I forwarded the email that I sent to Technical Services which contained all the relevant information to Feedback - still nothing!!
PPS: Airfix have come back to me. I now have the missing part and received a proper apology, thank you. Constructive Criticism: You really need a web page for missing/damaged parts on your web site and we could have avoided all of this.

21 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Dear Mr Wells,

I am really sorry to hear that you have received a product with missing part.

I would be happy to investigate this further for you.
Could you please provide me your order and product information to feedback@hornby.com

Kind Regards,
Team Airfix

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First class spares service

Having lost a part from a kit bought for me 2 years ago I was very pleased with the spares service provided by Airfix. I was kept informed of the status of my enquiry and received the part requested, at no cost to me. This service is over and above what can be expected. Well done Airfix. I will certainly buy again

30 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Hi Robert,

Thanks for sharing you experience with us!

Kind Regards

Airfix Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I recently bought the new Jaguar

I recently bought the new Jaguar, laser were riddles with deformities, sink marks, stress marks, and one part missing, I had to chase them for over a week before they realised I needed spare parts. The spare parts finally came… more deformaties, sink marks, one part was actually broken, and the missing part from the original…. Nowhere to be seen. The company only cares about your money and their monthly end figures. Poor quality, poor management, poor products.

7 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Hi Dane,

I am really sorry to hear that you have received a product with missing parts and moulding issues.

I would be happy to investigate this further for you.
Could you please provide me your order and product information to feedback@hornby.com

Thanks

Team Airfix

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just went to order 2 WW2 sets from…

I had an issue with a purchase and I was a little angry to say the least but I’ve since been in contact with airfix and they’ve been excellent at replying to my concern and definitely went above and beyond with their help. Jessica contacted me and helped and I’m very thankful to her. I wish every company dealt with issues like this.

29 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Good morning, I am sorry to hear you have experienced issues with placing your order. As this is sensitive financial information could I please ask you to kindly email me on feedback@hornby.com I will be able to investigate this for you further.

Kind Regards

Team Airfix

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Tried and tested Airfix models

Tried and tested Airfix models, they do make new models and refresh the line up every so often and they are all exactly what I enjoy.
The Humbrol paints and equipment all under the same banner is also great.
Only thing that stops me buying more is the lack of time to make them and places to put them once done.

29 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Hi, Thank you for your review! It's great to hear that you enjoy our Airfix Models and the modelling experience.

Team Airfix

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Love Airfix

Super pleased with my Seaking model from Airfix. Great quality model with excellent decals. 10/10.

26 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Hi BlueSkies, thank you for the review and we hope you enjoy building Sea King. Happy modelling!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing service by Airfix!

Great service by Airfix! The quality of the kits are incredible and are above and beyond what they used to be. Looking forward to picking up my next build.

24 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Hi Ashleigh, we're pleased to hear about your experience. Wishing you the very best and happy modelling!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What excellent service from Airfix

What excellent service from Airfix! My Mustang Starter Set arrived super quickly, a gift for my Grandad who is super pleased and is already half way through building it. Would purchase from them again!

17 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Hi James, thank you for the positive review. We're pleased to hear that your grandad is enjoying the Mustang Starter Set kit. Happy modelling!

Airfix Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Replacement part.

Whilst making the Avro Lancaster I lost a small piece attaching to the rudder. I completed the form on their website and got a replacement part in less than two weeks and no charge. Excellent response by Airfix.

15 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Airfix

Antwoord van Airfix

Hi Colin, thank you for the positive review. We're pleased to be able to assist you swiftly with the spare part you required. Happy modelling!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer