Anchor Cars Reviews 

224
•
TrustScore 4 uit 5

3,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Jan was very personable and professional from the first call to the appointment. We had a pleasant test drive and happy with the deal we built! Our only gripe is the clean that was done on the car on... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What a great experience. Easy and relaxed allowing us to look at and sit in a lot of different makes and models and test drive not an issue even though didn’t book Cars well presented and staff gr... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Bought a VW Polo GTI without viewing and in the main a nice car. They had 3 days to prepare the car but when picked up it had a few visible scratches and stone chips not attended too despite promises... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

bought a BMW 530D really lovely condition. serviced on getting Home found there was no Locking Wheel nuts enquired why not ? We had to remove old ones as no Security socket with car.So why not get... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Autodealer
  2. ook in
  3. Motorvoertuighandelaar
  4. Verkoper van tweedehands auto's

Geschreven door het bedrijf

Anchor Cars is a family business with over 30 years experience in the motor industry, supplying the highest quality new and used cars, Campers & luxury 9 seaters throughout the UK. All used vehicles are available to purchase via phone with nationwide delivery or with a visit to our showroom. We offer a large range of comprehensive products to safeguard your purchase and ensure customer satisfaction. We are a family run business, with excellent customer reviews, and look forward to welcoming you to our business.


Contactgegevens

3,9

Goed

TrustScore 4 uit 5

224 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 81% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,9

Alle reviews

(224)

49 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I bought car this dealership they not…

I bought car this dealership they not very people my car been delivered my home address phone dealership told them got issues with car been told bring back we will fix for you took back drove 300 miles to dealership kept there 2 weeks and than had call come collect car can't fix book your local vauxhall garage to sort this issue out they not even taking responsibility car been faulty very first got all record seen legal advise see what can they do even finance company didn't help me at all .I will not recommend anyone buy car from they are scam people.

1 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi Jabran,
You were verbally abusive to our staff.
You have had an independent inspection carried out on the vehicle, by your finance company, who also could not fault the vehicle.
You have left us multiple 1 star reviews, but I am uncertain what more you expect of us.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Smooth Transaction! Great Company!

Peter collected my Seat Ateca and was extremely personable and professional. Very smooth transaction. Extremely happy and wouldn’t hesitate to use this company again in the future.

7 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Thank you, Lauren, for your 5-star review. We're delighted that Peter provided a personable and professional experience. It's fantastic to know the transaction went smoothly and that you're pleased with the service. We truly appreciate your kind words and look forward to assisting you again in the future.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Purchased a car with Julian

Purchased a car with Julian, great customer service! Julian gave great advice and made the whole process very quick and easy!

Highly recommended 👍

21 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Thank you for your review. We're delighted to hear that Julian provided excellent customer service and made the process quick and straightforward for you. Your recommendation is greatly appreciated, and we hope you enjoy your new car.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Superb, professional, courteous, helpful

Thank you to Adrian and Nick who helped us today. Really great service!

20 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Thank you for your feedback. We're delighted to hear that Adrian and Nick provided you with great service. We appreciate you taking the time to share your experience and hope to assist you again in the future.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We sold our Mercedes V Class to Anchor…

We sold our Mercedes V Class to Anchor Cars and Peter Felton who came to collect the vehicle was extremely courteous and made the experience very simple and stress free. Great company to deal with.

13 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi Richard,
Thank you for your feedback. We’re pleased to hear that Peter made the process straightforward for you. We appreciate you choosing Anchor Cars and hope to assist you again in the future.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic Value For Money and Pleasant Salesmen

I purchased a Mazda MX-5 off of Julian. Top Bloke, this is only my second car and he walked me through everything with his in-depth information. Couldn't recommend more!

29 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi
Thanks so much for your fantastic 5 star review ★★★★★.
We work very hard to be easy and fun to buy from, with only the highest quality stock making it to our forecourt, I am so glad to hear we are getting this right.
Julian greatly appreciated the recognition, and again thanks you for your business.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not sure what checks were carried out…

Not sure what checks were carried out prior to my purchase, but day 1, the battery died - incorrect battery in the car and less than 30% power and I had to get roadside assistance out to start the car after being stranded in Basingstoke. 4 weeks later, warning lights on the dash due to a blocked diesel filter. These are, in my opinion, rudimentary checks. The incorrect diesel filter was then "supplied by Nissan" which could, of course, have been Anchor cars fault, but who knows. I have had 4 days of the utmost inconvenience, as I moved home on the 25/11 and without my car, this has been an unbelievably stressful experience. Once this matter is resolved, I hope never to liase with Anchor cars ever again.

25 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Dear Dean,

I am sorry to hear you feel let down, we will of course explore what we could have done better and how this could be avoided next time.

I have taken the time to speak to the team and in particular your sales person Jack to understand your journey and can summarise my findings below.

The vehicle was purchased on the 16th October with 42,635 miles.
The customer left a message that evening reporting that the battery had failed and he had used his AA to recover the vehicle back to his home address.
On arrival into the office the following morning, the sales team immediately contacted the customer 9.00am 17th October, the vehicle was collected from the customers home address and the vehicle started immediately without the need to use a jump pack. We brought the vehicle back to site and none the less replaced the battery. The customer was advised and the car was ready by 10.30am on the 17th of October. We further agreed to drop the vehicle back on the customers drive, which was done by 4.30pm.

On Sunday 24th November with 43,449 miles the customer notified us that the vehicles Engine Management light had illuminated.
We advised we would be able to look at the vehicle immediately, when the workshop opened on Monday 25th November.
Investigation was completed & the vehicle was found to have a blocked DPF Pressure pipe & pressure sensor, which required parts to be ordered.
The incorrect parts arrived from the parts supplier on 26th November, and so a new order was placed with another supplier to ensure no further parts supply issues.
Now on the 28th of November the parts have arrived & are currently being fitted.
We are hoping to complete repairs imminently, and will contact the customer once tested.

Kind Regards
Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Good sales, car delivered wit issues.

I recently bought a car from this company online and remotely, the sales person I dealt with was helpful through most of the process once we got going. Beginning of the process didn’t feel very helpful and wasn’t treat like a customer until deposit was taken. However he was informative about the process and costs within and paperwork being sent.

The problem was the actual car on delivery. They boasted about the care pack they sell and I paid for a premium version as I was picking up from dealership. Apparently an extensive pre check of the car is done. On delivery of the car the rear pads and discs were damaged which needed replacing so they were not checked before the car leaving the garage. However this was dealt swiftly by the dealership after I paid for the repair and claimed it back through them with approval of garage quote. Second issue was the windscreen washers didn’t work not even a drop of liquid would come out so again this pre check of the car clearly hadn’t been done as both issues would be clearly not working on pre delivery inspection. I was then advised to use my warranty to save me driving back to dealership to have fixed which I found annoying because the issue should have been caught before leaving the garage.

As much as I am enjoying the car I would be apprehensive of buying again and be wary of the care pack they offer which sounds good but with my issues what the car pack offers was clearly not fully completed to the letter.

30 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Thank you for your feedback. We’re pleased to hear our sales team was informative once the process was underway, though we regret that the initial stages didn’t fully meet your expectations.

We want to clarify that all vehicles undergo a thorough pre-delivery inspection. Unfortunately, some issues with the rear pads, discs, and windscreen washers weren’t identified beforehand. While these situations are unusual, we understand it was frustrating, and we swiftly processed your reimbursement to address it.

We take your experience seriously and will use it to reinforce our standards. We’re committed to ensuring a positive experience moving forward, and we hope you continue to enjoy your car. Please reach out if you have any further concerns.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I can highly recommend Julian at Anchor…

I can highly recommend Julian at Anchor cars. He was so informative and helpful, nothing was too much. Very grateful. Thank you

26 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi Rebecca
Thanks for taking the time to leave us a positive review 5 star ★★★★★ review, it is fantastic to hear we delivered exceptional, clear and friendly service yet again. We pride ourselves on a no nonsense, low pressure environment, and focus heavily on good customer service, prestige quality pre loved vehicles only, competitive finance options and fantastic safe guarding guarantee products for piece of mind.
Many thanks for your business, we do hope you are loving your fantastic new vehicle.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What a great sale company to deal…

What a great company to deal with,everything went smoothly no problems whatsoever,Steve who picked up my car was very polite and helpful he explained everything to me,I can only praise the professionalism of the company,great contact with the personnel can highly recommend this company.thanks again to all at anchor vans

24 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

★★★★★ Hi ★★★★★
Thanks so much for your glowing 5 star review ★★★★★.
We pride ourselves on a no nonsense, low pressure environment, and focus heavily on good customer service, prestige quality pre loved vehicles only, competitive finance options and fantastic safe guarding guarantee products for piece of mind.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Simple sale

I sold my car through CARWOW to Anchor Cars. Steve B collected my car, the process was straightforward and easy. The car was inspected and upon completion payment was transferred to my bank.

30 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi,
Thanks so much for the 5 star review ★★★★★ We aim for honesty, transparency and trustworthiness, when purchasing vehicles. We pay for every vehicle within 24 hrs of collection without fail and when as advertised we never negotiate on price after the event. We love the feedback which shows that this transfers into happy customers. Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent dealing with Anchor cars

Excellent dealing with Anchor cars. Very good communication throughout and when car was collected Jeff P gave updates about times he would be arriving. prompt payment .

14 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi
Thanks so much for your fantastic 5 star review.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thanks Steve B

Just want to thank Steve B for dealing with all my questions and talking me through the process when he came to collect my car.

12 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi,
Thanks so much for such a fantastic 5 Star ★★★★★ review.
Customer service is so important to us and we love to hear that we have got it right.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Anchor Cars "went the extra mile"

Anchor Cars "went the extra mile" to ensure my Tesla was properly prepped and then delivered by Steve. Excellent service, thank you

8 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi Bruce
Many thanks for your review, it is fantastic to hear we delivered exceptional, clear and friendly service yet again. As a family business. we pride ourselves on a no nonsense, low pressure environment, and focus heavily on good customer service, prestige quality pre loved vehicles only, competitive finance options and fantastic safe guarding guarantee products for piece of mind.
I am overjoyed to hear the team exceeded these objectives yet again, and that we have another exceptionally happy customer.
Kind Regards and thanks for taking the time to review us, Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

All good John was very helpfull

All good John was very helpfull
and Steve B was exellent delivering the car and sorting paperwork out.
Would highly recomend

27 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi,
Thanks so much for such a fantastic 5 Star ★★★★★ review, Jon is over the moon.
Customer service is so important to us and we love to hear that we have got it right.
Many thanks again for your business.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good experience buying a car…

Very good experience buying a car remotely.

It was hard to find the correct Jeep model anywhere in Scotland so I called Anchor Cars and spoke to Aston and he was very helpful - he sent me a great video and explained everything and I ended up purchasing the vehicle and having it delivered today.

There was a small delay as they needed to source a new windscreen for the vehicle but we agreed a timescale and all went smoothly. They also refurbished the wheels and the vehicle looks great.

Delivery by Nick P. was also excellent and he was very helpful despite him having had a very long day already driving to Scotland, the handover was well explained and simple and then I dropped him off at the station for his trip back.

As I bought remotely I have a 14 day period to evaluate the car or obtain a refund but so far it appears to be exactly as described and I can find very little wrong with it aside from a couple of very small age-related marks, and the refurbished wheels look very nice too. Hopefully nothing will reveal itself over the forthcoming couple of weeks but I get the feeling that Aston and the Anchor Cars team will sort out any issues that arise.

Based on my experiences so far I would very much recommend them.

30 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi James
Thanks so much for your fantastic 5 star review, we set the team extremely high company standards, I shall pat them on the back for achieving these yet again. The company prides itself on an easy, low pressure purchase environment with unbeatable customer service, and we are Finalists in the Auto Trader of the Year Awards for both Customer Service and the Retailer of the Year.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Telling a customer that a 9 year old…

Telling a customer that a 9 year old BMW with a faulty speaker that was reported on the day it was collected is expected because its 9 year's old and won't be fixed under warranty is utter garbage. It's not wear and tear nor is it expected, it's a fault, the car should never have left the facility with a faulty sound system which the shills checking no full well. As with pretty much every car company, they talk the talk but never walk the walk, utter shills. They force the £300 warranty on you, yes that's correct, you cannot by a car at screen price, they force their £300 'own company' warranty on you and then, as most warranty companies do, fail to delivery when called upon, Completely worthless. Not that a claim should ever have been made in this instance, the car should have been right before it left the forecourt.
I drive around in a beaten up 14 year old Astra, sound system is as good as new.
Not to mention the double chipped windscreen that was supposedly repaired but wasn't.
Save your stress, Buy elsewhere!
Maybe the Joyce's want to have a closer look at who's running this facility!

Obviously the Joyce's don't give a damn about customer service either so it comes from the top!
As soon as we identified the problem with the speaker on the way home after collection we notified the company, to suggest it should have been picked up pre collection is admittance it is faulty and thus should have been rectified either under warranty or not as the case may be.

Utter shysters, avoid at all costs!

27 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi Paul,
I am sorry to hear you are unhappy with your purchase.
We apply the highest prep standards to all of our vehicles, they are however in line with the age and mileage of the vehicle purchased.
In your instance, the vehicle purchased was over 9 years old and had carried out 100,000 miles. The audio speakers all worked, though 1 was quieter than the others. The vehicle was inspected by you prior to completing the purchase and there was the opportunity before completing to reject the vehicle had you wished.
Again, I am sorry that in this instance we were not able to offer you the service you were looking for.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely dealing with anchor cars

Lovely dealing with anchor cars. Good communication throughout and when car was collected Jeff gave regular updates about times he would be arriving. Very prompt payment too. Would recommend selling to them

26 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi,
Thanks so much for the 5 star review ★★★★★ We aim for honesty, transparency and trustworthiness, when purchasing vehicles. We pay for every vehicle within 24 hrs of collection without fail and when as advertised we never negotiate on price after the event. We love the feedback which shows that this transfers into happy customers. Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Motorway car sale

Anchor did everything they said they'd do, arrived on time to collect, and paid us the money for the car on time and without any trouble. Good communications throughout, and Jeff P was very professional and helpful when collecting. Thanks very much.

25 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi,
Thanks so much for the 5 star review ★★★★★
We aim for honesty, transparency and trustworthiness, when purchasing vehicles.
We pay for every vehicle within 24 hrs of collection without fail and when as advertised we never negotiate on price after the event.
We love the feedback which shows this transfers into happy customers.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service!

Sold my car to Anchor Cars who were very easy to communicate with and delivered a very professional service, especially the collection undertaken by Grant. Would highly recommend.

25 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Anchor Cars

Antwoord van Anchor Cars

Hi Ian,
Many thanks for the review.
Kind Regards Greg Joyce CEO

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer