barstools.co.uk - the bar stool and chair specialist Reviews 

1.578
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Adore my new bar-stool. Exceptional quality and the colour is perfect for my new kitchen. Had a minor issue and Amanda from customer services dealt with it super speedily and efficiently. Highly recom... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The gentleman that done our 3 aircon’s he spoke very well to us and explain what he was doing. Their isn’t many who clean up the way he did and wouldn’t leave anything shape laying around because we... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First time of using this company. The ordering and delivery of the bar stools was easy and stress free. They were delivered very promptly & very well packaged, with no damage. Constructive criticism w... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fabulous quality & so easy to assemble. Great delivery service with DPD giving the day & timeslot. The stools look a lot more expensive than they are & fit perfectly under our breakfast bar. I would d... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Meubelwinkel
  2. Keukenwinkel

Geschreven door het bedrijf

Barstools.co.uk is the UK's leading supplier of bar stools to the public and trade. We pride ourselves in having the largest range of bar stools in Europe and equally being able to retail them at very competitive prices, due to our huge buying power. All of our products are available to purchase online and we also have a lovely showroom located on the south coast.


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 88% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(1.578)

475 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Refund issues

Good initial service and speedy delivery. My issues were trying to get a refund . Unfortunately my product was unsuitable so I returned it the next day after receiving it. I have contacted the company twice asking when my refund will be issued, to be told it’s 14 days. They assured me it was refunded but still awaiting ! Once it’s been refunded my bank will take 3 days to process it. In my view ones the item is received back and inspected the funds should be released right away, not waiting the standard 14 days.

Just clary, following posting my HONEST review about the time taken to process my refund, I have been bombarded with phone calls, asking me to remove my review! This was after them calling me to apologise and accept that the time scale was unacceptable. They agreed to refund my collection fee of £10 as a good will gesture. Since refunding the £10 I have had multiple calls to remove the review, so much so I have blocked their number!

Below is a copy of one of the messages left on my voice mail

Good afternoon, message for Stuart. That is F@@@@@ here calling. Um, I just want to double check that you have the notification at that £10 collection fee have been refunded. Uh, the accounts team managed to do that the other day for you, um, so I hope now, um, you have now received it and that was a full refund you received of 16999. Um was that in mind? Would you be able to remove the review on trust pilot? Um as we discussed the other day. Um hopefully you'll, you wouldn't mind doing that. That would be much appreciated. Um any questions, obviously, do you give me a call? Thank you. bye- bye.

4 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo barstools.co.uk - the bar stool and chair specialist

Antwoord van barstools.co.uk - the bar stool and chair specialist

Dear Stewart Wilson,

Thank you for taking the time to leave your review.

We are pleased that you recognised both our good customer service and the speed of delivery. However, it is disappointing that, despite two of the three points in your review being positive, you chose to leave a 1-star rating.

Regarding your refund, our Returns & Refunds Policy is clearly displayed on our website and is available to read before any purchase is made. By placing your order, you agreed to our Terms & Conditions, which clearly state that refunds may take up to 14 days to be processed after returned goods have been received and inspected.

We can confirm that your refund was processed well within the timeframe set out in our policy. Once a refund has been issued, the time it takes for the funds to appear in your account is entirely dependent on your bank's processing times, which are outside of our control. While we appreciate this may be frustrating, it is not a delay caused by our business.

We believe it is important that reviews fairly reflect the service received. In this case, we delivered your order promptly, accepted your return without issue, and processed your refund in line with our published policy. As such, we do not feel that a 1-star rating accurately represents the level of service provided.

Kind regards,
The Barstools.co.uk Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unreliable & misleading.

After deliberating & measuring to make sure I had ordered the correct bar stools for our space, I placed my order. The payment was taken immediately. I checked the status the next day, only to find there was no delivery info. When I called the store I was told my order was “out of stock” & I had the option to choose something else, or wait until stock arrived. I asked for a refund & email to confirm this would happen.
When I pressed for an indication of when the refund would reach my account, I was told it could take up to 2 weeks just to be processed, then however long it takes the banks to clear it.
The fact is that the website is misleading & does not give any indication as to what the stock numbers are, so your time is completely wasted making a choice. Your money is taken, then you are expected to do the chasing up of the order or refund.
The time scale of the refund is only just within the law & not acceptable as an example of good customer relations.
For these reasons I would not recommend this company to anyone looking for a reliable, customer friendly experience.
My order number is: 1001395395
I’ve included this to prevent the company from pretending I’m not a real person.
My review is “unprompted” because the order is not complete.
I would advise potential customers to check how many “unprompted” reviews are positive, as these are highly suspicious. Every fulfilled order would be offered the opportunity to leave a “prompted” review if they were genuine.
Points raised by their response:
*Stock levels are NOT indicated on the website.
*The “out of stock” email is sent from a different email which modern technology spam filters place in the “junk” folder.
* If you’d don’t find the “out of stock” email & do not make your own enquiries, you will not receive your refund automatically.
*I would strongly advise potential customers to take their time to read ALL reviews & consider how many have a similar thread of complaints. This is not coincidental.

11 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo barstools.co.uk - the bar stool and chair specialist

Antwoord van barstools.co.uk - the bar stool and chair specialist

Dear Cheryl Broad,

Thank you for taking the time to leave your review and for confirming your order number. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations, however we would like to clarify a number of points to ensure full accuracy.

Firstly, regarding your order, the item selected was unfortunately found to be out of stock at the point of processing the information to our carrier. This was not a result of any deliberate withholding of stock information, but rather due to real-time stock levels updating within our system. Once the order was placed and the discrepancy identified, you were contacted by email within 20 minutes of placing your order. At that point, we offered you the option of an alternative product. We can see from our records that you called 24 hours later requesting a full refund, which was then actioned accordingly.

With regard to your refund, this was processed in line within the statutory and legal timeframe, as you mentioned. Once your cancellation request was confirmed, the refund was issued promptly on our side. As is standard, the time taken for funds to appear in your account can vary depending on your bank or payment provider and may be outside of our control.

Finally, we would like to clarify the distinction between prompted and unprompted reviews as defined by Trustpilot.

- Prompted (or invited) reviews are those submitted following an invitation sent by a business, typically after a transaction.
-Unprompted reviews are those left independently by customers without receiving an invitation link.

As such, regardless of the star rating, all of our reviews are unprompted. We can assure you that all feedback received is genuine, and we strongly refute any suggestion to the contrary.

We are sorry that you feel dissatisfied with your experience, however we believe the situation has been handled appropriately, fairly, and in line with our procedures.

Kind regards,
The Barstools.co.uk Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Such an easy purchasing process

Easy to purchase, excellent communication regarding delivery. Have just put them in place at our holiday let. They are incredibly comfortable and hope they are super durable - they certainly seem it. Thank you for a very easy and smooth buying process. Would definitely use you again.

22 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This is a scam company

This is a scam company, avoid at all costs ! Ordered 4 bar stools, ALL 4 were faulty. Refused to fully refund, would only replace, but this was after complaints about the order and delivery, and because of the shocking service I had already ordered elsewhere. Tried calling , their customer phone numbers they provide do not exist.

Be warned ! Shop elsewhere !!

Update - Barstools contacted me and offered to fully refund me BUT ONLY if I removed this review. Bribery and corruption, a shame they are not regulated and I cannot report them. They will probably deny this of course !!

15 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo barstools.co.uk - the bar stool and chair specialist

Antwoord van barstools.co.uk - the bar stool and chair specialist

Dear Izzy Woodrow,

Thank you for taking the time to leave your review.

We would like to address the points raised to ensure the full facts of the situation are clear and honest.

Firstly, your order was collected by DPD on 20th May, and once collection was confirmed, a full refund was processed the same day. At no point were you refused a refund, and the matter was handled as soon as we were able to verify the collection.

Secondly, in relation to the reported damage, replacement options were offered promptly once this was brought to our attention. As is standard practice across most online retailers, we do request photographic evidence of any damage in order to correctly assess the issue and identify the affected area. This process is also clearly outlined within our Terms & Conditions.

Finally, regarding contact, we can confirm that our phone lines are operational Monday to Friday, 9am to 5pm. If you were unable to get through at any point, it is likely that our team were either assisting other customers or engaged with enquiries in our showroom. In addition, we also provide alternative contact channels, including live chat on our website and email, both of which are actively monitored and available for customer support.

While we are genuinely sorry that your item arrived in a damaged condition and appreciate the inconvenience this caused, we do feel it is important to ensure the facts are accurately represented.

Kind regards,
The Barstools.co.uk Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service and quality of…

Excellent service and quality of product again. Can not fault the speedy delivery etc - we have bought from this Company on 3 separate occasions and no doubt will again!

1 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I cannot recommend Barstools.co.uk

I cannot recommend Barstools.co.uk. Of eight chairs purchased (and one replacement), 6 of 9 had issues.

Items were shipped in flimsy cardboard packaging which arrived buckled and some even open. Damage sustained would have been avoidable with proper packaging.

Fire resistance badge was missing, alongside manufacturing errors (e.g. missing upholstery), shipping damage (torn fabric on chair corners exposing internal padding), and missing screws to attach the legs. These issues persisted on two consecutive orders. For high value items, a surprising lack of care went into the packaging and shipping process.

In addition to the product issues, we were told after purchase that our item was not in stock and it would be 16 weeks to ship (whilst in stock online), only for the correct item to be "found" a couple of hours later and shipped.

My experience does not appear to align with the other reviews, but it was terrible, and I have no confidence a full set of chairs would be delivered over any number of attempts.

Edit: it's important to recognise customer service have put in effort to make this right. The representative I spoke to on the phone was very polite and supported organising the return for these items after offering to replace them again, or switch to a different design. Unfortunately due to the shipping practices I cannot see a way forward that isn't to return and refund these items in full. A shame, as they would have been lovely chairs.

Edit 2: two weeks on from the chairs returning to Barstools.co.uk, no refund has been received. This now exceeds the refund timescales given by Barstools.co.uk themselves, as per their refund policy. Despite the friendly customer service, I advise potential customers to consider alternatives.

Edit 3: I have now received a refund, after another call to customer support.

Edit 4: In order to retain this review, I had to submit order details and personal details or it would be removed. I have now done so.

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo barstools.co.uk - the bar stool and chair specialist

Antwoord van barstools.co.uk - the bar stool and chair specialist

Dear Adam Hutchings,

Thank you for taking the time to leave such detailed feedback.

Firstly, we would like to apologise that your experience did not meet either your expectations or the standards we strive to achieve. We fully appreciate how disappointing it must have been to encounter issues with multiple items within your order.

We would, however, like to clarify a few points. All of our products are dispatched as brand-new items and undergo checks prior to leaving our warehouse. Unfortunately, once parcels leave our premises, any damage sustained during transit is outside of our direct control. Having reviewed your comments regarding the condition of the packaging on arrival, we will be raising this feedback with DPD and discussing the handling of the consignment. We will also be reviewing whether any improvements can be made to our packaging and cardboard protection to help reduce the risk of transit damage in the future.

With regard to the fire resistance label, all of our stools are manufactured with a permanent fire resistance label stitched to the underside of the product. Whilst the temporary swing tag may occasionally become detached during handling or transit, the legally required permanent label remains securely attached to the product.

We are grateful that you acknowledged the efforts of our customer service team. Providing prompt, polite and helpful support is something we take great pride in, and we appreciate your recognition of the assistance provided over the telephone. As you noted, alternative solutions were offered, including replacement items and alternative product options, before arrangements were made for the return and refund.

We would also like to address the comments regarding the refund timescale. Our records show that the returned items were received back into our warehouse on 7th May, and the refund was fully processed on 21st May. This was completed within the refund timeframe set out in our Terms and Conditions and Returns Policy.

As this was a larger order comprising multiple returned items, the inspection and processing of the refund naturally took a little longer than it would for a single-item return. However, the refund was still processed well within the published timescales.

Whilst we are disappointed that we were unable to provide a satisfactory outcome on this occasion, we appreciate the opportunity we were given to resolve the matter and thank you for your feedback. Customer comments, both positive and negative, help us identify areas where we can continue to improve our products, packaging and overall service.

We wish you all the best and thank you for your business.

Kind regards,
The Barstools.co.uk Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Impressively great

First time ordering and I’m really impressed. I’ve purchased an item without realising that it was a ‘pre order’ and I have contacted customer services to cancel/refund the item. From most retailers, you’d normally expect an email confirming that the refund is processed and sums would reach the account within 5 working days. However, Amanda and Molly, who assisted me on this, went beyond expectations and made me feel a valuable customer which rarely happens on nowadays. They are great negotiator, professionally but friendly still, and I ended up a retained customer by purchasing a substitute item for next day delivery. I certainly will be retuning to barstools in the future and will not hesitate to recommend them to friends & family. Thanks again

28 april 2026
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer