Claire Austin Hardy Plants Reviews 

210
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I was emailed with an offer of £6.50 off 3 of the same iris varieties. So I spent a good while choosing which variety to buy, and added them to my basket. No sign of any discount. I tried a few ti... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Recently received 2 orders from Claire Austin plants all hardy perennials. Both arrived quickly and well packed to prevent any damage to the plants. The plants themselves were healthy. I repotted them... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Third order (one over a year ago, two in the last 3 months). Exceptional quality. Plants arrived well packaged and unharmed every time. Obviously they require planting out correctly, and nurturin... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

1. Delayed delivery due to heat wave. Smart move from a company that cares about their product. 2. Incredibly well designed packaging. My neighbour had taken the package in as we were out for the d... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Kwekerij
  2. ook in
  3. Tuincentrum
  4. Zaadleverancier

Geschreven door het bedrijf

Claire Austin Hardy Plants is a specialist mail order plant nursery that's built it's reputation on supplying quality hardy perennials. The range spans everything from classic cottage garden favourites to more unusual specimens and includes hundreds of different varieties carefully selected for their garden performance. Decades of hands-on growing experience, propagating, trialing, testing and tending to plants has resulted in the knowledge that every plant we offer is worthy of it's place in the garden. We hold Plant Heritage National Collections of hybrid herbaceous peonies and bearded irises and have received numerous medals and awards at shows including gold medals at the RHS Chelsea Flower Show. The National Collections include hundreds of irises and peonies, including unusual varieties not commonly found in local garden centers or at other nurseries. Our careful, effective and secure delivery packaging using recyclable materials ensures the plants arrive in excellent condition and will thrive after planting. We hope that our website and personal customer service ensures you have an informative and enjoyable experience when placing your trust in our British, family owned nursery. We're delighted to share our knowledge and passion for plants with you!


Contactgegevens

4,7

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

210 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,7

Alle reviews

(210)

29 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

One of the best in the country

Always a fantastic experience buying from Claire and her team - highest quality plants, from a superb nursery and gardens well worth visiting on their rare open days.

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

Thank you for taking the time to write a review and for the positive feed back. We're doing a lot to enhance the garden and fields for next years open days and hope to see you then. They're not confirmed yet but will be around mid June. Happy gardening.

Regards
The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I was emailed with an offer of £6.50…

I was emailed with an offer of £6.50 off 3 of the same iris varieties. So I spent a good while choosing which variety to buy, and added them to my basket. No sign of any discount. I tried a few times, with no luck, so took screenshots and emailed the company for help.
I received a reply saying the discount would show when I reached the checkout. So I tried again, numerous time...no discount. I emailed again, and received a reply that the 3 £9.50 iris would show as £21 in the basket. I tried again - multiple times, even used different browsers. Still £28.50 plus postage! I then phoned and left a message, as the offer was due to finish soon. No reply, no call back!
I was absolutely gutted!

EDIT - I owe Claire Austin's an apology for misunderstanding the offer in the email. However as I'd sent several screenshots of the irises I was trying to purchase via email, and none of the replies told me this iris was not included in the offer, I was none the wiser. Had I been informed, then I wouldn't have wasted so long trying to buy irises that were not discounted! Errors on both sides, but I apologise for mine in any case.

25 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

We're sorry for the confusion you seem to have experienced regarding the discounted iris offer.

The offer was an email to subscribers to our newsletter and clearly stated "we've decided to do a one off special offer on the eight varieties pictured".

Having now looked at the emails you sent over the weekend we can see that you were expecting a discount on irises that were not pictured or directly linked from the email photographs and were not part of the promotional offer.

We hope that you and others will view the offer email (offer now expired and not valid) and see that the offer was clearly explained within the email text
The offer can be accessed by the following URL,

https://mailchi.mp/claireaustin-hardyplants.co.uk/bearded-iris-special-offer-discount

As with many family owned and run businesses and as stated on our website, our office hours are Monday to Friday 9am to 5pm, allowing us to complete tasks uninterrupted outside of those hours and also allow some 'down time'. Accordingly, a response to your telephone call should not have been expected.

Unfortunately after great sales, the offer ended on Sunday, meaning that you missed out on the offer, though as mentioned previously the irises you had chosen off our website would never have been eligible for the £6.50 saving anyway.

We imagine your frustration was enhanced by not receiving a reply clarifying things over the weekend.

OUR CLAIRE AUSTIN HARDY PLANTS REPLY AMENDMENT in relation to your amended review is as follows:

Thank you very much for having the good grace to amend your review. We were genuinely sorry to hear of your experience and never intend that any contact with our British owned, family run business is anything other than an enjoyable experience.

It appears there were 'crossed wires' with the communication, with us not realising at the time that you were trying to buy irises not included in the offer and you not realising the irises you were attempting to buy were outside of the offer . We apologise for the misunderstanding on our behalf. We always appreciate feed back and hope that we can conclude the experience and move forward with a positive outlook.

We hope that your future dealings with all things plant and garden are pleasurable

Regards
The Team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Standard of their plants is second to…

Standard of their plants is second to none.
Lots more of the same, quality is first class.

12 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

We were pleased to read your thoughts. Thank you so much for sharing them with us and others. We appreciate your custom and support of our British owned, family business.

Regards
The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The plants arrived looking fresh and…

The plants arrived looking fresh and well cared for with excellent advice as to how to plant, now planted and seem to like their new home.

3 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

Thank you for taking the time to let us know the plants arrived looking fresh and well cared for. We're pleased you appreciated the planting advice and that the plants have settled in well. We hope they bring years of pleasure and thank you for choosing to buy from our British, family owned plant nursery.

Regards
The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A company that cares about plants as much as their customers do

1. Delayed delivery due to heat wave. Smart move from a company that cares about their product.
2. Incredibly well designed packaging. My neighbour had taken the package in as we were out for the day. He handed it to me sideways (despite the label) and my hopes weren't high that the plants had survived transit then storage on their sides. They were all in perfect condition, not a speck of soil out of place, they just needed a good water.
Highly recommend and will definitely use again

19 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

Thank you for your kind words and understanding. With the high temperatures at the time we felt it right to postpone despatch of orders to ensure that our plants arrived in the best condition possible. We're pleased you appreciated our desire to deliver only the best quality and are glad they arrived as we would hope. We appreciate you taking the time to let us and others know about your experience and hope the plants bring great pleasure in the years to come.

Regards
The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Top quality plants extremely well…

Top quality plants extremely well packaged and arriving in first-class condition.

29 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

Thank you for taking the time to let us know that you appreciated the top quality of our plants. We're also pleased that the packaging and delivery resulted in the plants arriving in good condition. Happy gardening.

The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Our plants arrived in excellent…

Our plants arrived in excellent condition which is miracle in these very hot conditions. Thank you!

20 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

We're pleased to hear your plants arrived in excellent condition. We've been working hard to get plants picked, packed and delivered promptly while avoiding the heat as much as possible. Thanks for letting us know and taking the time to write a review. Happy gardening.

The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delighted.

This is the second time this year I have ordered from Claire Austin Hardy Plants. Both times, the plants have been in the most fantastic condition, and surprisingly large, given they are in 9cm pots. I am so delighted.
I have ordered from other online plant retailers, and the plants I've received haven't come anywhere near the quality of Claire Austin's. This is my go to online plant supplier from now on.

25 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

Thank you for giving us some pleasant reading to distract us from today's heat. We're pleased to hear that you received the plants in fantastic condition and that you appreciated the good size and quality. Thank you also for taking the time to write a review and for trusting us with your custom.

The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely beautiful and sturdy plants - thank you.

Just over a year on and all the plants bought from Claire Austin are performing brilliantly. They were unavoidably planted in the arid spring of 2025 but have all come through superbly. Thank you!

5 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

We're delighted that a year on you remember the plants came from us and that they are performing brilliantly. They looked great in the photograph you sent us and it's lovely to know you've derived such pleasure from them. Thank you for sharing in our plant passion and for taking the time to write a review. Happy gardening.

The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quality plants and service

Excellent company we order from every year. Great choice of quality plants, good delivery experience too, well packed and always arrive in great condition.

9 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

Thank you for taking the time to let us know your thoughts and for trusting our British, family owned business with your orders. We're pleased to hear you've appreciated the well packed quality plants and that they arrived as we expect. We hope the plants bring great pleasure.

The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent plants received

Excellent plants received, They were delivered by Royal Mail 24 hr so arrived in great condition. They came on time, and to my house as it was Royal Mail. Ordered Geranium phaeum and Geum. All well rooted, packed very well. Couldn't be more pleased.

14 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sea kale plants

First time using Claire Austin Hardy Plants.
Purchased several (hard to find) sea kale plants. Fantastic quality plants, well packaged and delivered as promised.
Highly recommend.

15 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

We were pleased to hear you were happy with the plant quality, packaging and delivery of your first order with us. Thank you for putting your trust in us and for taking the time to leave a review for others. We hope the plants bring great pleasure in the years to come.

The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Third order (one over a year ago

Third order (one over a year ago, two in the last 3 months).
Exceptional quality. Plants arrived well packaged and unharmed every time.
Obviously they require planting out correctly, and nurturing for the first month or so, but they are all thriving, and I believe this comes from the nursery you buy from. Clearly they know how to supply quality plants.
All individual orders were over 130 quid. Zero issue with any plant. Fantastic.

20 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

Thank you for trusting us with your three orders. We grow our plants outdoors and pride ourselves on how hardy they are, so are pleased to hear the plants are thriving. We really appreciate you taking the time to write a review and hope the plants bring years of pleasure.

The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Where to start...simple

Where to start...simple, just go to her website and start filling the shopping basket. Never having shopped before, i knew i was in safe hands due to the pedigree which runs in the family, namely, the world famous rose breeder. There is a great selection of plants to choose from, wonderfully priced and upon very safe arrival of my precious hardy geraniums saw that attention to detail is high on the list. Each 9cm pot plant was much bigger than i had first expected, some even had flowers on. Each very securely wrapped and nothing broken or sloshed about, unlike some other bigger online shops i could mention, where all you receive is a twig and a leaf. So, yes i would say you get great value for money, the website is simple and easy to use as was checkout. Ordered on the monday and was planting them the friday of the same week. My only little gripe, would be to have some more information about each plant and recommend more companion plants, so to build a garden full of colour as easy as possible. E.g. as youve added this to the basket, why not add these for a wonderful display of year long interest, just a thought. Though that could be very dangerous for my wallet. Thank you.

11 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

Thank you for your comprehensive review and for mentioning the price, good packaging and the ease with which you found navigating our website and making payment. We're working on a few updates to our website so appreciate your feed back as it reinforces that we're heading in the right direction. Thanks you for supporting our British, family owned business and we hope we can deliver you more plant joy in the future. Happy gardening.

The team at Claire Austin's.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely quality plants

Lovely quality plants, very well established with good root systems. Very well packed too.

24 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

We're pleased to hear you are happy with the packaging, quality and good root systems of the plants provided. We hope enjoy the plants for years to come and thank you for your order and for taking the time to place a review. Happy gardening.

Regards
The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

We were kept informed throughout of delivery date and timeframe, and DX couriers delivered the plants in excellent condition. We are delighted with the quality of the plants.

24 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

We really appreciate you taking the time to let us know you are delighted with the quality of our plants and that the communication and delivery of your order met our usual standards. Thank you for your order and for supporting our family owned, British business.

Regards
The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good healthy plants

Recently received 2 orders from Claire Austin plants all hardy perennials. Both arrived quickly and well packed to prevent any damage to the plants. The plants themselves were healthy. I repotted them into bigger pots to grow on before I plant them out into the garden later this spring or early summer however they can be planted out straight away. There is an excellent choice of plants.

10 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

We're pleased the plants arrived promptly and that you appreciated their good health. We aim to offer a wide selection of hardy, tried and tested perennials so were pleased to see you enjoyed the choice. Thank you for both your orders and for taking the time to write a review. Happy gardening.

The team at Claire Austin's

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I have bought David Austin roses for…

I have bought David Austin roses for many years with great success so last year when I wanted some perennials I turned to Claire Austin. Spurred on by great reviews I went ahead and ordered.

I ordered the cottage garden bundle, 6 ornamental grasses and a black eyed susan. Now some of them didn't look too good when they arrived, but the website did say don't worry if they look dead they will be fine.
I wasn't expecting at lot in the first year and some grew more than others. The black eyed susan did particularly welI with a lot of beautiful blooms. I looked after them as per online instructions.
However as the garden starts to wake up, 3 of the cottage garden bundle are dead, 2 look like they are going the same way. 3 of the grasses are not good either. Black eyed susan is also dead, so disappointed. In complete contrast the others are strong and healthy. Very disappointed considering the price.

14 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

We are sorry to hear of your disappointment. We always strive to provide strong, healthy outdoor grown plants that will not just survive but that will thrive when planted in the garden. We don't have a record of you contacting us regarding the plants you received last year prior to placing this review. As we are unable to locate a matching order on our system, we can't expand further on your comments but wish you an enjoyable new year in the garden.

The Team at Claire Austin's

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience

I’ve ordered quite a few plants from Claire Austin over the years, and always been very happy with the quality and with the packaging and delivery. One of the few nurseries/online plant suppliers that I have recommended to other people.

10 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

We're glad that you've been happy with the quality, packaging and delivery of plants we've supplied. As a British, family owned nursery we really appreciate you taking the time to write such a lovely review and for your continued support by recommending us. Your kind words have been passed on to the team. Thanks again.

The team at Claire Austin Hardy Plants

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Nice Plants

Very quick service postage bit high but compensated by very good individual plants that have always arrived in good condition

10 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Claire Austin Hardy Plants

Antwoord van Claire Austin Hardy Plants

Pleased to hear that you found the plants very good and that they arrived quickly and in good condition. Hopefully your good experience will encourage another order with the P&P cost remaining the same regardless of the number of plants ordered. Thank you for taking the time to write a review. Happy gardening.

The team at Claire Austin's

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer