Firewood.co.uk Reviews 1.546

TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We have used Firewood for the last few years, mainly because of the quality of the wood but also because of the first class service given. Both of which have been applied to our recent purchase. T... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordered max crate of hardwood and came following day within the quoted email timescale. Wood extremely dry as advertised. Usually buy 30litre sacks of wood from local supplier @ 9.50-£11.... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Why only 4 *. Simple, nobody is perfect, but they sure come close. This is our 2nd year of using Firewood, hopefully that will continue. Placed the 2nd part of this years orders on a Thursday afterno... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My go to company for kiln dried firewood, usually silver birch. A bit of a mix up re delivery dates with my recent order but was quickly resolved by the company and my order was received within a c... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Brandhoutleverancier

Geschreven door het bedrijf

We deliver kiln dried firewood and wood briquettes throughout mainland UK. We are the largest supplier of our type in the country and have achieved this position through a commitment to product quality backed up by a passionate customer service team.


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We have used Firewood for the last few…

We have used Firewood for the last few years, mainly because of the quality of the wood but also because of the first class service given. Both of which have been applied to our recent purchase.
The down side to this purchase lays with the logistics company that undertook responsibly for delivery of the wood.
Originally delivery was given as Tuesday but after many conversations and false promises, delivery happened at 3.45pm on Wednesday.
Brilliant product and quality product and customer care totally let down buy a delivery company.

8 mei 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Derek,

Thank you for your continued support over the past few years and for taking the time to share your feedback. We’re delighted to hear that you continue to be pleased with both the quality of the wood and the customer service provided.

We’re very sorry, however, to hear that the delivery experience did not meet expectations on this occasion. We understand how frustrating the delays, repeated conversations, and conflicting updates from the logistics company must have been.

While we’re pleased the order was ultimately delivered, we appreciate your comments regarding the impact this had on your overall experience. Your feedback will be shared with the relevant delivery partners for review, as this is not the standard of service we aim to provide.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lights well, burns hot

Arrived on time , the crate was packed really well and although this is for next winter last years ash burnt really hot and well

25 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Gary,

Thank you for your feedback. We’re delighted to hear that your order arrived on time and that the crate was packed well and securely.

It’s also great to know that you were pleased with the quality of last year’s ash logs and how well they burned. We hope this year’s order will be just as enjoyable when winter arrives.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivery on time by an amiable man

Delivery on time by an amiable man. Wood quality first class!

1 mei 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Vivien,

Thank you for your feedback. We’re delighted to hear that your delivery arrived on time and that the driver was friendly and helpful.

It’s also wonderful to know that you’re pleased with the quality of the wood. We really appreciate you taking the time to share your experience.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ready good service ordered on the…

Ready good service ordered on the telephone arrived?Four days later

23 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Stephen,

Thank you for your feedback. We’re pleased to hear that you received good service and that your order arrived promptly just a few days after ordering over the phone.

We really appreciate you taking the time to share your experience and hope to serve you again in the future.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Very well packed

Very well packed, obviously dry wood I haven’t burnt any yet so only 4out 5 but it looks good

18 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Antony,

Thank you for your feedback. We’re pleased to hear that the wood arrived well packed and that it appears to be nice and dry.

We hope it burns just as well as it looks once you get the chance to use it. We really appreciate you taking the time to share your experience.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought before

Bought before. Will buy again. Well impressed

25 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Gavin,

Thank you for your feedback and for your continued support. We’re delighted to hear that you’ve been impressed with your experience and that you’ll be purchasing from us again.

We really appreciate you taking the time to share your comments and look forward to serving you again in the future.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good communication

Good communication throughout ordering and delivery. Quality oak logs well packede in delivery pallet

25 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Anthony,

Thank you for your feedback. We’re delighted to hear that you were pleased with the communication throughout the ordering and delivery process.

It’s also great to know that you’re happy with the quality of the oak logs and how well they were packed on the pallet. We really appreciate you taking the time to share your experience.

Kind regards,
Km

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

72 nets of birch

Placed order and delivered, no complaints. Good job

17 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Stephen,

Thank you for your feedback. We’re pleased to hear that everything went smoothly from placing your order through to delivery.

It’s great to know you were happy with the service, and we really appreciate you taking the time to share your experience.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The delivery driver was rude

The delivery driver was rude, aggressive and uncooperative . He was extremely reluctant to drive down an access road that is used by bin lorries every week,

17 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Bobby,

Thank you for your feedback. We’re very sorry to hear about your experience with the delivery driver.

We understand how concerning it must have been to encounter behaviour that felt rude, aggressive, and uncooperative, particularly when access to your property is normally suitable for larger vehicles. This is not the standard of service we expect from our delivery partners.

Your comments will be raised with the courier as a matter of urgency so this can be investigated further.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Product is very inconsistent

My first order for all Ash was 11/25. Very satisfactory burnt well and delivery was prompt and efficient. I had an email in March offering a special price for an end of Premium hardwood deal at £269. I ordered it and it arrived promptly. However, the "Premium Hardwood" was nowhere near the quality I was expecting and as illustrated on the website. I wrote an email to the company to complain, rather than put a poor review on TrustPilot. The gist was "An unidentifiable assortment of wood that looks like it has been through a machine that has crushed and milled each log such that they are severely frayed on all surfaces.  When burnt, the fraying catches quickly and is gone leaving a blackened centre that in most cases, tends to smoulder not burn properly. The crate also contained about 20% of pieces that should better be described as large kindling than logs." I have not had a reply.

6 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Martin,

Thank you for your feedback and for giving us the opportunity to address your concerns directly before leaving a review.

We’re pleased to hear that your first order of ash logs met your expectations and that the delivery service was prompt and efficient. However, we’re very sorry to hear that your more recent order of Premium Hardwood did not reflect the quality you expected based on both your previous experience and the product description online.

We understand your concerns regarding the condition, consistency, and burn performance of the logs, particularly the amount of fragmented wood and smaller pieces included in the crate. We’re also sorry that you did not receive a response to your email, as this is not the level of customer service we aim to provide.

Your comments will be raised with the relevant teams for review and investigation.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Why only 4 *

Why only 4 *. Simple, nobody is perfect, but they sure come close. This is our 2nd year of using Firewood, hopefully that will continue. Placed the 2nd part of this years orders on a Thursday afternoon, and it was here by 08.30 on the following Monday.
While we didn't recieve adequate notice, from the delivery company, the drivers were very helpfull in their duties. Bought 3 full crates of Birch, will order the 4th when the weather is better.

23 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Barrie,

Thank you for your feedback and for choosing us again this year. We’re delighted to hear that your experience has been so positive and that we’ve come close to a perfect score!

It’s great to know your order arrived quickly and that the drivers were helpful on delivery. We do appreciate your comments regarding the delivery notice, and this is something we will continue to work on improving.

We really value your continued support and look forward to supplying you again when you’re ready to place your next order.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Firewood.co.uk failed to deliver my…

Firewood.co.uk failed to deliver my order, citing access issues even though I selected ‘restricted access’ when ordering, emailed with details, and they delivered to the same address 6 months ago. There was no communication of this with me until I chased for an update. They tried to charge me £42 for their failure to deliver the product and service sold. After almost two weeks, I have not received my order or a refund and am getting no response from the company.

17 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Pete,

Thank you for your feedback. We’re very sorry to hear about your experience and the issues you’ve encountered with your order.

We understand how frustrating it must be to have a delivery fail due to access concerns despite providing the relevant information in advance, and to then face delays, additional charges, and a lack of communication. This is not the level of service we aim to provide.

We’re also particularly concerned to hear that you have not received your order or a refund after this length of time. Your comments will be raised with the relevant team as a matter of urgency so this can be investigated and resolved as quickly as possible.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The delivery driver put the pallet…

The delivery driver put the pallet right upto the garage door and the pallet was well wrapped and secure

23 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Kevin,

Thank you for your feedback. We’re pleased to hear that the delivery driver was able to position the pallet right up to your garage door and that it arrived well wrapped and secure.

We really appreciate you taking the time to share your experience and are glad everything went smoothly.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Speedy delivery

Speedy delivery, very efficient call to book the delivery in. Delivery time updates were given and accurate.
Nice delivery driver too.

22 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Pat,

Thank you for your feedback. We’re delighted to hear that you experienced speedy delivery and that the booking process was efficient.

It’s great to know that the delivery time updates were accurate and that the driver provided a friendly service. We really appreciate you taking the time to share your experience.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast delivery

Fast delivery, nice wood. I’ll use them again. Definitely

20 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Marek,

Thank you for your feedback. We’re delighted to hear that you were pleased with the fast delivery and the quality of the wood.

It’s great to know you would use us again—we really appreciate your support and look forward to serving you in the future.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor!!

Very poor!!
On placing the order I mailed your delivery dept requesting no delivery on the 14/15th. This was ignored.
7am on the 14th I received a text, as my wife was preparing to take me to the hospital, delivery that day 8 to 10am. I had to make alternative arrangements and leave my wife to receive the delivery.
On arrival she informed the driver that she thought it not what I had ordered. Later that day I phoned F-UK and explained to a young woman that a bag with a base area of 700x800x900 with some loose logs on top had been delivered. She told me that’s not our produce, she would check and phone back.
On not being called back I mailed F-UK repeating the information.
On or about the 17th they phoned me to tell me that my crate had been smashed so they had repacked it into the bad. I explained that it was impossible to fit 2cu m into that bag which was greeted with disbelief. Eventually it was arranged for a cropper delivery and collection of the bag. This was delivered but they had not told the driver about collection. He took it anyway.
I would state that on both occasions the driver was courteous and helpful. He told us that there was in face a second bag sat at the depot with no labelling.

At no time during or since was any apology or expression of concern offered by F-UK.

19 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Dave,

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet expectations.

If you would be happy to share a little more detail, we would welcome the opportunity to look into this further and improve our service.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Really disappointed with the quality

Really disappointed with the quality. Seems like I have received pallet of wood rejects.
Some are too small and more like kinderling. Others way to large to even fit in my stove.

Messaged firewood.co.uk but no reply at all.
Won't be using them again and won't recommend if they have no customer service

17 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Paul,

Thank you for your feedback. We’re very sorry to hear about your experience and that the product you received did not meet your expectations.

We understand how frustrating it must be to receive logs that are inconsistent in size, with some too small and others too large for your stove. This is not the standard of quality we aim to provide.

We’re also sorry to hear that you have not received a response to your message, as this is not the level of customer service we strive for. Your comments will be raised with the relevant team for review as a matter of urgency.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

brilliant firm to deal with good great…

brilliant firm to deal with good great product fast delivery and no trouble as to where i wanted the crate put

18 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Nina,

Thank you for your feedback. We’re delighted to hear that you found us easy to deal with and that you’re pleased with the quality of the product and the fast delivery.

It’s also great to know there were no issues placing the crate exactly where you wanted it. We really appreciate you taking the time to share your experience.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordered max crate of hardwood and came…

Ordered max crate of hardwood and came following day within the quoted email timescale.
Wood extremely dry as advertised.

Usually buy 30litre sacks of wood from local supplier @ 9.50-£11.00.

Buy purchasing online and at a discounted rate have saved a few hundred pounds.

Took 3hrs to unpack and fill the log shed but bit of fat burning work doesn't do anyone harm.

Will definitely use again next year when I need to restock.

18 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Torquil,

Thank you for your feedback. We’re delighted to hear that your order arrived promptly within the quoted timescale and that you’re pleased with how dry the wood is.

It’s great to know that buying in bulk has provided such good value compared to smaller quantities, and that you’ve made a significant saving. It sounds like a productive few hours getting everything stacked away too!

We really appreciate you taking the time to share your experience and look forward to supplying you again when you next need to restock.

Kind regards,
KM

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Top supplier of logs.

I have used this supplier many times before. The logs are top class and priced very competitively .
Delivery is quick and reliable . No complaints from me 😀.

9 april 2026
Logo Firewood.co.uk

Antwoord van Firewood.co.uk

Dear Adrian,

Thank you for your feedback and for your continued support. We’re delighted to hear that you’ve used us many times and remain happy with the quality of the logs and our competitive pricing.

It’s also great to know that you’ve found the delivery to be quick and reliable. We really appreciate you taking the time to share your experience, and we look forward to serving you again in the future.

Kind regards,
KM

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer