Geoffrey Insurance Reviews 

18.457
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The estimate received was competitive compared to the renewal price I was quoted by me existing car insurance company. I was able to add additional optional extras and still save money. The main dow... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Got to be honest I’ve never heard of them. But they are very good on price and I found the site easy to navigate my way thru so all in all I thank you Geoffrey Insurance I’m very happy.

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Had my car insured via Geoffrey for two years during which time I have not had cause to make a claim. Renewal date approached and no news from them re price so I called and they said "can't insure me... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best insurance company, gave me a cheap quote and customer service is 10/10 they always answer any queries and always have a quick response team. Don’t think I’d look anywhere else to be honest.

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Verzekeraar
  2. ook in
  3. Autoverzekering

Geschreven door het bedrijf

Geoffrey Insurance Services (formerly Chaucer Direct) is an online motor insurance company, dedicated to providing car and pet insurance at competitive prices. We aim to provide drivers with the lowest insurance prices and the best service in the business.

Geschreven door het bedrijf


Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

18K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(18.457)

187 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

What an absolute shambles of a company

What an absolute shambles of a company. You use their online portal to confirm you do not wish to renew the insurance and they provide the confirmation and then they have their debt collection company calling 10 times a day at all hours demanding I pay a cancellation charge as I apparently didn’t notify them of not wanting to renew. Their collection company are nothing short of useless, you show them proof of not wanting to renew but this is ignored and demand money that isn’t due. I would stay well clear of this bunch of odious cretins.

1 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Glen,

We're very sorry to hear about your experience, and we apologise for the frustration this has caused, particularly regarding the contact you've received from our credit team.

This certainly isn't the level of service we aim to provide, and we'd like the opportunity to investigate what's happened. Please contact us at social@geoffreyinsurance-bisl.co.uk with your policy details and a copy of the confirmation you received regarding your renewal, and we'll look into this as a priority and get back to you as soon as possible.

We appreciate you bringing this to our attention and hope we can help resolve the matter.

Rachel

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolute rubbish .

Absolute rubbish .. Do not insure any vehicles with them .. Rip you off and tell lies .. Abysmal company

4 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Elaine,

We’re so sorry to hear about your experience. We take feedback like this very seriously, and we want to help.

So we can look into this for you, please email your policy details to social@geoffreyinsurance-bisl.co.uk.

Tahara

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Excellent service good for older drivers website was easy to navigate no issues great service best price online

24 juli 2026
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Mejo,

Thank you for taking the time to leave us your fab five-star review!

Vicky

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID AVOID AVOID

AVOID AVOID AVOID
I have had to contact the financial ombudsman over a policy thay had 2 months remaining! Transferring the remaining policy onto a new car one call handler told me they wont insure me and it would COST ME to cancel even though they cannot provide the service. The second call handler said I can transfer the remaining policy which would cost a total of £77 to be told 3 times this policy would end in September I then logged onto my account and have been placed on a completely new policy for 12 months!?!?!?!? Im now guessing i have a lost a whole year of no claims.
I yet to await a reply of my complaint from them. ABSOLUTELY DISGUSTING COMPANY.

24 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Shannon,

Thank you for taking the time to leave your feedback. We're very sorry to hear about your experience and appreciate how upsetting and frustrating this situation has been.

We're sorry to learn that you received conflicting information regarding your policy and the process for changing your vehicle. We understand how concerning it would be to see what appeared to be a new 12-month policy after being advised your existing cover would end in September.

As you've already submitted a formal complaint, our Customer Relations team will carry out a full investigation into the circumstances surrounding your policy, including the advice you were given, the policy changes made, and any concerns regarding your No Claims Discount. They will provide you with a detailed response once their investigation is complete.

In the meantime, if you would like us to look into the progress of your complaint, we would be happy to do so. Please contact us with your policy details at social@geoffreyinsurance-bisl.co.uk.

Vicky

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid like the plague!!

This company provide appalling customer service and lack of empathy for the customer. They Cancelled my insurance with no reason. When I asked for a reason simply got "we can no longer insure you" and no explanation whatsoever with no opportunity to appeal! Disgraceful! Even if they're you're cheapest quote walk away! There's a reason why it's the cheapest!!

9 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Tajul,

We're sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your feedback. We understand how frustrating it can be when a policy is cancelled.

In some circumstances, an insurer may decide they are no longer able to offer cover. When this happens, we are not always provided with a detailed reason to share, and we appreciate that this can be disappointing.

We'd like the opportunity to look into your concerns further. Please send your policy details to us at social@geoffreyinsurance-bisl.co.uk.

Vicky

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Did everything l asked

Did everything l asked

10 juli 2026
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi,

Thank you for your 5-star review!

We're so pleased to hear we did everything you asked.

We really appreciate your feedback and are delighted we could provide the service you were looking for!

Kind Regards
Laura

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

FRUSTRATION UNPROFESSIONAL GEOFFREY INSURANCE

Renewal time Double so Declined. Called in to get a better offer inputting dob pistcode 3/4 times. All the people spoke to don’t know their jobs shouldnit be workjng there. One an Indian lady just laughing at me because i wanted to make a complaint and my problems known to them. A very strange way of doing business.

20 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Mark,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you were disappointed with your renewal experience.

We appreciate that an increase in your renewal premium can be frustrating. While we always aim to offer competitive prices, lower renewal premiums are not always available, as the cost of insurance is influenced by a number of factors that can change from one policy term to the next.

We're also sorry to hear that you were unhappy with the service you received when you contacted us. Providing a professional and respectful service is important to us, and it's disappointing to hear that you felt your concerns were not handled appropriately.

We value your feedback and will ensure your comments are shared with the relevant team for review, as they help us to improve the service we provide.

Vicky

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Trying to change vehicle on policy is…

Trying to change vehicle on policy is very difficult.
Web chat that you are directed to takes you round in circles, only to then state that they cannot make change.
Web chat then cuts off without any further help.

15 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Peter,

I’m sorry to hear you’ve had such a frustrating experience trying to change the vehicle on your policy. Getting stuck in a loop on web chat, only to be cut off without any help, is incredibly annoying, and it's certainly not the standard of service we want to give you.

So we can look into this for you, please email your policy details to social@geoffreyinsurance-bisl.co.uk.

Leanne

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent car insurance

Everything was so simple and easy to understand. And the website was easy to navigate.

2 juli 2026
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Dianne

Thank you for taking the time to leave a review.
We're delighted to hear that you found the process clear and straightforward, and that everything was easy to follow from start to finish.

Karl

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Please do not use this company

Please do not use this company, when you come to the end, they still try to charge you even if you have opted out of renewing, contacted them numerous times to say I don't want to renew, I have had to pass this on to an ombudsman.

1 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Scott,

We're sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your feedback.

We understand how frustrating this situation must have been. We'd like the opportunity to review your concerns regarding your renewal and the communications you've had with us to ensure everything has been handled correctly.

Please send your policy details to us at social@geoffreyinsurance-bisl.co.uk so that we can review this.

Vicky

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Still new with this company but still…

Still new with this company but still experiencing so far I’m happy

7 juli 2026
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hello Salim,

Thank you for taking the time to leave a great review!

We're delighted to hear that, although you're still new to Geoffrey Insurance, your experience so far has been a positive one.

It's great to know you're happy with the service you've received, and we appreciate you choosing Geoffrey Insurance.

We look forward to continuing to support you and ensuring your experience remains a positive one.

Thanks Laura

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Number 1 perfect

5 juli 2026
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi,

Thanks for taking the time to share your feedback. It’s great to hear that you had such a seamless experience and that everything is perfect so far.

Leanne

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Totally disgusted

Totally disgusted with the response my mum got from this company, her bank card was spammed so cancelled it when her car insurance renewal came around this meant the payment that should have gone out was clearly declined by the time she got the notification to say it was declined. She phoned the company up to explain the situation. They then turned around and said basically tough it's going to cost you an extra £200 Then she asked how much is it going to cost to cancel the insurance? That was only going to cost £25 so she agreed to cancel the agreement. They've literally lost a customer because the person she spoke to couldn't be bothered to sort this out in an amicable fashion I would never recommend this as insurance

28 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Jenny,

I am sorry your mum had such a stressful experience. Dealing with a spammed card is hard enough without this extra hassle.

It is incredibly disappointing that we did not handle her call with more empathy and fairness. We never want to lose a customer this way, and we want to make this right.

So we can look into this for you, please email her policy details to social@geoffreyinsurance-bisl.co.uk.

Leanne

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The absolute worst of worst car…

The absolute worst of worst car insurance. If you know what’s good for you and your peace of mind please stay away! Getting ahold of them is like an obstacle course and when you finally do different information is given. When making a claim they do not respond back to third party insurers which results in them chasing you down directly. They do not handle claims properly at all. I have had to constantly call and chase them down when I have paid for a service. Just avoid them entirely.

18 juni 2026
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi O O,

We're sorry to hear about the difficulties you have been experiencing regarding the claims communication. I have passed your concerns over to our customer relations team to look into further for you.

Kirsty

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The whole process was quick and easy

The whole process was quick and easy. Buying my insurance online was straightforward, and everything was clear from start to finish. The website was easy to use, and I received my documents promptly. Overall, a smooth and hassle-free experience. I would recommend Geoffrey Insurance.

27 juni 2026
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi,

Thank you for taking the time to leave us your fab five-star feedback!

Welcome to Geoffrey Insurance.

Vicky

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Everything was totally fine until I…

Everything was totally fine until I changed my DD date and they tried to take 2 payments out in the same week. I received no communication as to why and no explanation when I queried. I cancelled the 2nd payment and then received a bill of £112 despite them trying to take extra money they were not due.

24 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Ellen,

Thanks for sharing your feedback. I’m really sorry for the confusion and frustration caused by your direct debit date change.

Seeing two payments requested in one week with no explanation sounds incredibly stressful. We always want to be clear about how changes affect your billing, and it's disappointing we missed the mark.

So we can look into this for you, please email your policy details to social@geoffreyinsurance-bisl.co.uk.

Leanne

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rude, lies and useless website.

Was with this company for a couple of years but renewal price was double of everywhere else so i went online followed all instructions to ensure it did NOT auto renew. The auto renew had already been disabled on my account but wanted to make sure i did this with plenty of notice. They then took my money nearly £700 without consent, i called them instantly and the man on the phone said calls are recorded , great can you email me a transcript of call when we are done , he had no clue what to do and put the phone down. Bank gave me code they could use to do an immediate payment stop , called insurance back and they said they couldn’t use the code because it was the weekend, it was Friday morning. No help at all, told i would have money back by the latest Wednesday(this was Friday). They ring me Monday about why i scored them low on customer survey, girl said whoever told me money would be back by Wednesday was not truthful, she said i had to wait yet another week. Employees have no idea what they are doing , rude , clueless and each one blames the next like naughty teens. Definitely wont use them again even if they were the cheapest around. Slow money return to credit card I understand but debit card return does not take that long.

12 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

HI Annemarie,

We're so sorry to hear about this frustrating experience. It sounds incredibly stressful to have funds taken without your consent, especially when you took all the right steps to prevent it, and the conflicting information you received afterwards is completely unacceptable. We want to get this sorted out and understand exactly what went wrong with your auto renewal and the refund process.

So we can look into this for you, please email your policy details to social@geoffreyinsurance-bisl.co.uk.

Leanne

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy

Excellent service and really easy to get a quote

18 juni 2026
Logo Geoffrey Insurance

Antwoord van Geoffrey Insurance

Hi Peshraw,

Thank you for taking the time to leave your five-star review!

Vicky

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer