Grove Collaborative Reviews 

3.979
•
TrustScore 2 uit 5

1,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extremely unprofessional. Wrote a note on my packaging essentially calling me wasteful after purchasing 2 items from them. Canceled my subscription and won’t use them again.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I used to love Grove. They promote themselves as an ethical, eco-friendly company, but now they are using Amazon as their major shipping company. I avoid Amazon like the plague... they are an unethi... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I started buying from them years ago because I loved their dish soap and baamboo TP, tissue, paper towels etc. but the last 2 years the quality of products had drastically gone downhill. The dish soap... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I started using Grove several months ago. I'm a VIP member so I get free shipping. I purchased some 7th Generation & Mrs. Meyers products as well as Grove's own. I love the soap dispensers they cut ba... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Woonwinkel
  2. ook in
  3. Leverancier van schoonmaakproducten
  4. Schoonmaakbedrijf
  5. Vitamine- en supplementenwinkel

Geschreven door het bedrijf

Stay healthy and prepared with essentials delivered to your doorstep.


Contactgegevens

1,8

Slecht

TrustScore 2 uit 5

4K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,8

Alle reviews

(3.979)

13 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bamboo Toilet Paper ruined my plumbing

Bamboo Toilet Paper ruined my plumbing. I have iron pipes on a sewer system and my whole house is messed up now. Screw this. Avoid plastic not by a dumb membership you’re going to forget until you have 8 containers of dish soap, but by avoiding plastic

12 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

True customer service

I was getting ready to write a negative review for shipping items I didn't order, but the Customer Service team was able to turn a negative experience into a positive. Kudos to them!

9 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Deceitful -Modern Day Robbery

I am an big online shopper since I do not have time. I was interested in eco friendly products. I got excited by their deceitful practices of putting free samples and then ordering some not free products to meet the minimum. The quality was meh. Then I started getting emails about my next shipment that I never ordered. It was hard to get into the account at first and then edit the items THEY put in my cart as a monthly subscription that I NEVER signed up for????? I removed those but lets see if they come up with some other sneaky stuff to rob us off?? Highly disappointed in their pushy stealthy practices. Have never encountered any thing like this before- akin to modern day robbery. I have no words for it !

7 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I like Grove products and fast…

I like Grove products and fast shipping. What I don't like is the order that showed up at my door this morning I did NOT order, but was sent items I'd ordered previously. I'm on a fixed income, what if that had caused an overdraft at my bank. I know it kept me from getting other items I needed because the payment was declined. Directions should be clear, I shouldn't be roped into getting items I'm not ordering..sorry.

7 april 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

'Happiness guarantee' by Grove - what a laugh!

I was sent a link for a 'free gift' from Grove by another service provider. The promise of a 'free gift' was obviously a lie. I tried to claim it, but then it turns out I need to purchase something first. Which I don't intend to do. However, since trying for the so-called free gift I have been bombarded by junk mail from Grove and it is impossible to get them to remove me from their mailing list. Grove claims one can 'easily' reach them by email - a lie. There is no email addressed published and the 'contact' page does not work [one can't send anything off]. '

19 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

First- the initial shipment of samples…

First- the initial shipment of samples and free gifts are a bunch of things no one ever needs. Second- they secretly sign you up for monthly subscriptions for those samples you don't need. Third - they send you 3 or 4 emails a day. Fourth - they make it extremely inconvenient to get off the email & subscriptions list. Fifth - just when you think you are freed from this scam, they signed you up for a $20 monthly fee you knew nothing about!

11 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No Obvious Way to Cancel

I was excited to learn about Grove's sustainable products so I immediately signed up and placed my first order.

Getting through the ordering process seemed to take forever, wading through multiple free offers and upselling choices I had to make decisions on in order to move forward.

The shipment came, but the main item I was wanted the most, the bamboo paper towels, were missing. (The other products I received were great.)

My main complaint is that I somehow inadvertently agreed to monthly auto-shipments, that had I understood what I was agreeing to, I never would have done. The fact that I was signing up for monthly auto-shipments, as it was pointed out by customer service, does exist in two places on their website.

The problem is that it's designed to be bypassed, easily glossed over, and to fly under the radar and be overlooked. Had it been prominently displayed, I wouldn't have agreed to it.

There is an art to this. I design UX (user experience) as part of my job, so I know --and I missed the auto-shipping. It's a manipulative (and unethical) tactic to make more money. They know that a certain percentage of people won't go through the time and energy-consuming effort I just did to cancel, and they'll make that much more money.

No where on the entire site could I find a way to cancel my membership. The only option I found was to "Turn Off Monthly Shipments", which is different than cancelling.

I wrote customer service asking how to cancel. They sent a link. The link went to the "Turn Off Monthly Shipments" page, not to a cancel button, as requested. At this point I was 20 minutes in, searching for where I must have missed the cancel button, and getting more frustrated by the minute that I will never get these minutes of my life back.

I wrote again, and received back what seemed to be a personalized response to my issue only to see at the bottom of the email, boilerplate instructions (again) for how to turn off monthly shipments or to cancel.

Refusing to give up(!) I called customer service, told them I had their website open and asked them to walk me through the site to the location of their elusive cancel button. She ignored my actual request and lead me to turn off monthly shipments. Now I was officially ready to scream. It was through gritted teeth, as polite as humanly possible that I told her to unequivocally CANCEL me, which she finally did. And it had to be done on her end. As an end user, I was never able to find a way to cancel on the website-- she wasn't either.

If you sign up with them and want to cancel, don't waste your time like I did looking for a way to canel, just call and make them cancel you. They'll try hard to get you to just turn off your monthly shipments, and you'll have to insist on cancellation. There's a reason they don't want cancellations. Grove went public in June of 2021. Stakeholders look at those numbers. Those negative numbers can be avoided if people are willing to just turn off their subscription, vs. cancel them. More manipulation to skirt how their performance is actually stacking up.

Unfortunately, this is a business model that's growing in popularity. I'm writing this because it would be a travesty to allow this model that works mainly by wearing people down until they throw in the towel and just accept their fate to buy more product, to succeed. This simply cannot be allowed to become "the new normal".

It's a shame, because what Grove is doing is actually great, and necessary. But there's a problem with HOW they are achieving it. To me, that matters. So now I'm looking for another source of bamboo paper goods, ignoring attractive marketing and looking to buy from a company with strong business ethics where I will will be given the opportunity to make clear choices with 100% transparency; no covert manipulation.
As a consumer, and a human being, I think I deserve that much.

--By the way, it's clear in all of Grove's empty conciliatory responses to people just like me I'm reading here, they couldn't care less. Proof of which is that they are still operating with a lack of integrity and don't seem to have changed a single thing in their business practice.

6 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A quality source for many household items

Excellent array of items and quick shipping. Also fast response to questions. I plan to continue to purchase what I need from this company. I'm glad to support businesses directly rather than through Amazon.

5 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I was very excited when T-mobile…

I was very excited when T-mobile partnered with Grove for T-mobile Tuesday. The deal was if you ordered $20 worth of product from Grove, you will receive a free starter kit. The order was "shipped" and was damaged in transit. Grove "re-shipped" the order and it was damaged in transit again. I never received my order. I will never order from Grove again. I've never had the same order damaged in transit twice. Seemingly, at the same exact location. Seemed like a scam to me. They did seem apologetic and did really seem to care if I would return as a new customer.

30 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Grove Collaborative

Antwoord van Grove Collaborative

Hi Vanessa, this is certainly not the experience we want for our community members to have. We aim for efficient and thoughtful shipping practices and are saddened to see that we missed the mark. We greatly apologize for the issues with receiving items in your order. This is not up to our Grove standards nor our norm. We certainly want you to receive your items. If we can help provide any additional assistance, please reach out to us at support@grove.co. We're always happy to help!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Impossible to Cancel

It was so hard to cancel the VIP subscription in 2020, that I reached out to their customer service in 2020 to remove my account information. Yet in 2022, I found out they never removed my credit card information as requested and we’re going to charge me again. Since I had my account removed, I didn’t realize that they charged me $19.99 in 2021. They acknowledge the account removal email from 2020, but tried to claim that I signed up for a free trial, months after I had my account information removed. I have all the Grove emails from 2020 plus, there is no email that I signed up for a trial, and no invoice email that they planned on charging me. Nor have I made a purchase since the beginning of 2020. They refuse to refund the $19.99 from 2021. They claim their company is unable to process refunds?? I’ll ensure there are no charges this year. I do not recommend doing business with them, and would never provide them a credit card. I have no complaints regarding the products, but they aren’t worth the “Grove customer service experience”. In response to the below comment from Grove- The only thing that was unclear was why Grove charged an account I closed, and charged my credit card when my account information was supposedly removed, and no additional orders were requested.

26 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Grove Collaborative

Antwoord van Grove Collaborative

Thanks for reaching out. We're sorry for this frustrating experience. Having a Grove account comes with two completely customizable features: A VIP Membership and flexible monthly shipments. These features can be used exclusively or combined to best meet your personal needs and preferences. We sincerely apologize if that was unclear. If we can help adjust the settings on your account or provide any additional help, please reach out to us at support@grove.co. We're always happy to help!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sneaky way to do business.

Kind of a sneaky way to do business. I got the first order for about $30. Then a month later I get a text saying my order is being processed. I didn't check on it right away as I am busy with other things in my life. Then I get the notice from my PayPal that I just got charged $97+ for my order! That got my attention. I went in to see if I could stop the order and refund my money. I found no clear way to do this. I did promptly cancel all future subscription orders and end the Auto-Renewal of the VIP membership. I just searched for the refund-return policy and it just gives you an endless loop of the Terms of Service page. So, my best guess is they hook you in with the $30 order and sign you up with the subscription for 3 times the cost and they don't want to give up your cash. Don't do as I did and instead read ALL the fine print. This is a crappy, sneaky way to do business. If the products were so good there should be no need to automatically enroll you in a subscription-based service from the get-go.

26 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Grove Collaborative

Antwoord van Grove Collaborative

Thanks so much for sharing your experience, we're so sorry to hear about that difficulty. Please know that Grove has a happiness guarantee. If you received a product that you didn't want or don't enjoy, simply contact us within 30 days of delivery and we'll send you a return slip for any unwanted items. Once we're notified that your items are on their way back to our facility, we'll process your refund. In the future, you can customize the shipping frequency for each product in your subscriptions or remove them completely by clicking the "x" in the top right corner of the product photo. If you need help managing your account, feel free to send us an email to reviewsupport@grove.co and we'd be glad to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It's a trap!

I was excited to try this supposedly zero waste option. Key word, try. I do not want to commit to getting a box every month. It took quite a bit of finagling to make sure that didn't happen. I wanted to be able to use bottles that I already have. Zero waste and all. But no, their products are designed to be measured with their bottle, and there is no way to know how much water to add without it. Then they kept adding free gifts. I didn't want a stone soap caddy. I want to continue to set my soap on my sink. This is not something I would use. It is waste. But there was no way to not get the free gifts. All I wanted was to try bar shampoo and conditioner. If they want to offer free gifts, great! But they need to make them optional! And then, after I thought I was done with all that, more than a month after recieving my bloated order, I got an email that I almost didn't open because the headline looked like junk mail. It said that I would be charged $20 for a VIP membership, which would give me stuff. I went in and cancelled it, and then went back to double check and it was still there, so I went through the process again.
All of that negative stuff said, I have been enjoying what I actually went on to buy. Their products are good, but the membership system really needs to be adjusted. I would love to have a standard purchase option. I get that memberships are more profitable, but I would be far more likely to join happily if I could try it with no strings attached first.

25 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Grove Collaborative

Antwoord van Grove Collaborative

Hi there, we're sorry to hear about the experience you had during your time with us. Grove is a flexible monthly shipments service and while the default subscription sets you up to reorder your household supplies each month, we offer the option to shop on an as needed basis as well. At this time, every Grove order you make is 100% carbon offset and plastic neutral through our responsible supply chain operations and partnership with rePurpose Global. However we are not a zero-waste service and do not claim to be. Additionally, our free gifts and our VIP membership are optional. You can opt out of free gifts in each order and both our VIP membership trial and annual membership can be canceled at any time. Please feel free to reach out to us at reviewsupport@grove.co if you have any questions — our team is always glad to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Grove Collaborative

Antwoord van Grove Collaborative

We're so pleased to hear you love all of your Grove goodies. Please feel free to reach out if you're looking for any product recommendations or have any questions about our products. We’re always happy to help!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Grove Boxes are great!

I have really enjoyed getting my Grove box! I have also been happy with the quality of the products.

23 november 2021
Logo Grove Collaborative

Antwoord van Grove Collaborative

Thank you so much for choosing Grove and spreading the love, Robin! 💚

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Customer service completely incompetent…

Customer service completely incompetent and rude. Hopefully “bots” and not jerks who can’t do their job.

23 november 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Grove Collaborative

Antwoord van Grove Collaborative

Hi Jamie, we're terribly sorry to hear about the experience you've had with our service and we'd be glad to help. Please reach out to us at reviewsupport@grove.co and our team would be happy to do everything we can to turn this experience around for you right away. Thank you kindly.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I Love Grove but I have a lot of…

I Love Grove but I have a lot of product right now and will order again starting January.

23 november 2021
Logo Grove Collaborative

Antwoord van Grove Collaborative

Thanks for choosing Grove for your home and spreading the love, Julie! Please don't hesitate to reach out to us at community@grove.co if you need any assistance pushing your next order out to January. Our team is always here and happy to help. 💚

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I'm very satisfied with the selection…

I'm very satisfied with the selection of products available through Grove Collaborative. I like to visit Grove first when I'm looking for an alternative to something I've been using that won't bother my asthma AND to find products that will reduce our carbon footprint. Thanks for collaborating, Grove... and the earth will thank you, too some day!

22 november 2021
Logo Grove Collaborative

Antwoord van Grove Collaborative

We appreciate you taking the time to write a thoughtful review! Thank you so much for choosing Grove for your home and spreading the love. 💚

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommend Grove!

Love Grove! Great products, fast shipping, fantastic customer service.

18 november 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Grove Collaborative

Antwoord van Grove Collaborative

Thanks for the love and support, Mindy!

Best, Team Grove

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Great Selection and Reasonable Prices

My daughter sent me the invitation for Grove and I’ve been enjoying the products and the free gifts.
I love that there is such a broad selection and that prices are generally equal or better than what you can find in the store or on line.
I have been enjoying some of the new things 5hat are offered on Grove such as the wooden handled scrubber, the Moth Away, and the shampoos and conditioners.
With control over how frequently you order and product selection I’ve become an on going customer.

15 november 2021
Logo Grove Collaborative

Antwoord van Grove Collaborative

We appreciate you taking the time to write a thoughtful review, Vicki! Thank you so much for choosing Grove for your home and spreading the love. 💚

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer