Latelierdemalte Reviews 

37
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

​Zdecydowanie odradzam zakupy w tym sklepie – to dramat i ostrzeżenie dla innych! ​Kontakt z obsługą jest fatalny. Produkt przedstawiany na stronie jako luksusowy w rzeczywistości okazuje się tanią... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I bought the bag at 99€ call Moira cabag, but the front side is not leather as they said, when the bag arrive i was a broad and i did not send it back.😒

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Le sac a un défaut de construction à l’intérieur, et une odeur horrible de plastique-vraiment désagréable. La bandoulière est très fine et ne semble pas assez resistente. Je suis très déçue. En plus j... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super service, j’ai acheté un sac pour ma femme et je l’ai reçu en temps et en heure. Et cerise sur le gâteau quelques jours après avoir reçu ma commande j’ai reçu un cadeau pour me remercier et j’ai... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

2,4

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

37 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 60% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,4

Alle reviews

(37)

34 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dramatyczny kontakt

​Zdecydowanie odradzam zakupy w tym sklepie – to dramat i ostrzeżenie dla innych!
​Kontakt z obsługą jest fatalny. Produkt przedstawiany na stronie jako luksusowy w rzeczywistości okazuje się tanią chińszczyzną. Paczka dotarła do mnie po 2 miesiącach. Po otwarciu paczki przeżyłam ogromne rozczarowanie, towar wygląda zupełnie inaczej niż w ofercie i ma okropny, nieprzyjemny zapach.
​Prawdziwy koszmar zaczyna się jednak przy próbie zwrotu. Zero wsparcia ze strony sklepu, paczkę musisz wysłać i opłacić sama, a na koniec i nie odzyskujesz pełnej kwoty za towar. Szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Omijajcie ten sklep szerokim łukiem!

31 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Not leather

I bought the bag at 99€ call Moira cabag, but the front side is not leather as they said, when the bag arrive i was a broad and i did not send it back.😒

10 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible Customer Service

It took over a week for the company to contact me, False advertisement on easy return. You have to pay the return to France. What they suggest is a house credit.
I wished I have seen the reviews before I ordered. It was horrible experience.

22 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Return policy / product quality

Delivery expectation not met, delayed for over a week. Shipping from China, however when attempting to return item due to non satisfaction, different shipping requirement is imposed. Strange return policy of shipping back to a different country, customer paying for shipping and 10% inspection product fees levied.
Product not as expected - sponsored
Images on Pinterest AI generated, item portrayed sturdier with long strap attached at sides of the bag where in reality strap is attached to flap, which makes the bag hang awkwardly. Option given to keep the item and refund 10% of the purchase price is a tell tell sign of actual item's worth and play on the heavily discounted price offered on the website.
Overall would NOT recommend for above reasons

1 juli 2026
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Hello Ivy,

Thank you for taking the time to share your experience, we take all feedback seriously and appreciate you outlining your concerns in detail.

We'd like to bring a few clarifications for anyone reading this review. Regarding delivery, we understand that any delay is frustrating, and we always aim to ship within our stated timeframes, though occasional delays can occur due to factors outside our direct control. As for returns, our returns center is based in France regardless of where an order ships from, this is simply how our internal logistics are organized, and it applies consistently to every customer, it is clearly outlined in our return policy, publicly available on our website.

Regarding the product itself, our pieces are photographed and described as accurately as possible, and we take genuine pride in representing our collections faithfully. We're sorry this particular piece didn't meet your expectations in terms of design and fit, we understand fit and drape can feel different in person than expected from photos.

We remain fully available should you wish to discuss this further, and we hope to have the opportunity to offer a more positive experience in the future.

L'équipe L'Atelier de Malte

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam

Pessima esperienza! PESSIMA!
Questo sito è uno scam totale!
Ho ricevuto una borsa che avrebbe dovuto essere in pelle vera, ma di vero lì non c’era assolutamente nulla!
Mesi a contattarli e cercare di avere il rimborso. Mi hanno assicurata che il rimborso sarebbe arrivato sulla carta, ma poi mi hanno detto che l’hanno caricato sul loro sito da utilizzare quando ne ho voglia. Ma chi vuole acquistare da un acquirente poco disponibile, che vende articoli falsi e che mette le informazioni false sui prodotti.
Uno schifo!!!

16 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Buongiorno,

La ringraziamo per aver condiviso la sua esperienza, comprendiamo la sua frustrazione e prendiamo sul serio ogni feedback ricevuto.

Vorremmo portare alcune precisazioni per chiunque legga questa recensione. I materiali di ogni articolo sono sempre chiaramente indicati nelle rispettive schede prodotto sul nostro sito, e invitiamo sempre i nostri clienti a consultarle attentamente prima dell'acquisto.

Per quanto riguarda il rimborso, confermiamo che il valore del suo ordine è stato interamente restituito sotto forma di credito store, valido su tutto il negozio e senza scadenza. In alcune situazioni specifiche, il rimborso diretto sul metodo di pagamento originale non è tecnicamente possibile da elaborare, e in questi casi proponiamo questa soluzione alternativa, che garantisce comunque al cliente la piena disponibilità del valore del proprio acquisto.

Comprendiamo che questa non fosse la modalità di rimborso che si aspettava, ma teniamo a precisare che nessun valore è andato perso, il credito resta pienamente a sua disposizione. Restiamo a completa disposizione per qualsiasi ulteriore chiarimento o assistenza.

L'équipe L'Atelier de Malte

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Le marron du sac n'est pas conforme à…

Le marron du sac n'est pas conforme à la photo du site mais le sac est très beau et de bonne qualité

23 juni 2026
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Bonjour Nadine,
Merci beaucoup pour votre retour, et nous sommes ravis de lire que la qualité du sac vous a convaincue, c'est exactement le soin que nous apportons à chacune de nos créations qui s'exprime ici. Concernant la teinte, nous comprenons votre remarque : les couleurs peuvent parfois apparaître légèrement différentes à l'écran selon les réglages de luminosité et de contraste propres à chaque appareil, ainsi que selon la lumière ambiante au moment de la prise de vue. Nous veillons pourtant à représenter nos pièces avec la plus grande fidélité possible. Nous espérons que cette teinte, une fois le sac en votre possession, saura tout de même vous séduire au quotidien, et restons à votre disposition si vous souhaitez échanger davantage à ce sujet.

L'équipe L'Atelier de Malte

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stay away from this company

Stay away from this company! I have to admit, It was somewhat suspicious to see that aggressive advertising compaign online. Unfortunately, I still took a chance ordering the Moira bag. It was a huge disappointment, but the worse came after. I tried to return it. The merchant wouldn't respond to my request for returning instructions. After the contact with my bank and disputing the charge, they got back with me and sent me an email offering exchange/credits etc. Finally, I had return the bag, but this did not end there. Now they claim the refund could not be completed since their accounting department not able to verify the charge back case is closed despite me sending them a copy of my bank verification email. I hope, my story will spare you from such disastereous experience.

8 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Hello,
Thank you for taking the time to share this update, and we are genuinely sorry that your experience with us left you feeling this way — it is far from what we hope every client will feel when discovering our creations.
We would like to bring some clarity to the situation for anyone reading this, as we understand this is a continuation of a matter we have already addressed directly with you. Once we were in contact, we did agree with you on a return, and we worked to process this properly on our end. However, a chargeback was initiated with your bank in parallel. As we explained to you in detail over several email exchanges, once a bank dispute is opened, a merchant is required to wait for its resolution before issuing any refund directly — this is a standard financial safeguard, not a choice we make, and it exists precisely to protect both parties from a duplicate reimbursement. We did receive the returned item, and we did ask you, as clearly laid out in our correspondence, to have the chargeback formally closed on your end so that we could move forward with your refund without risking reimbursing you twice for the same order.
We understand that navigating bank procedures alongside a merchant can feel confusing, and we regret that this added an extra layer of frustration to your experience. That said, we remain entirely available, as we have consistently been throughout our exchanges, to finalise this the moment the chargeback is confirmed closed with your bank — our customer care team is at your disposal for any documentation you may need on our side.
We sincerely hope this clarifies the timeline for anyone following this matter, and we wish you all the best going forward.
L'équipe L'Atelier de Malte

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

J’adore ce sac !

J’adore ce sac! J’ai acheté celui en daim café, la qualité est top et il est très pratique au quotidien
Le colis était très soigné, un vrai plus, je recommande!

11 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Bonjour,
Quel plaisir de lire votre message, merci infiniment, il fait chaud au cœur à toute l'équipe. Savoir que le daim café vous accompagne aussi bien dans votre quotidien, et que sa qualité soit à la hauteur de vos attentes, c'est précisément l'expérience que nous cherchons à offrir à chacune de nos clientes. Le soin apporté à l'emballage n'est jamais un détail pour nous : c'est une part entière du moment que nous imaginons dès l'instant où vous recevez votre pièce. Merci beaucoup pour cette recommandation, elle compte énormément pour nous. Au plaisir de vous retrouver pour une prochaine découverte.

L'équipe L'Atelier de Malte

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Arnaque site de dropshipping

Failli acheter mais une recherche à partir du site m’a montré que l’adresse en France n’existe pas et la photo de la boutique a été créée avec IA . Arnaque dropshipping

14 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Bonjour,
Nous sommes surpris par ce commentaire et tenons à rétablir les faits avec toute la clarté nécessaire.
L'adresse indiquée sur notre site est celle de notre société légalement enregistrée en France, parfaitement vérifiable auprès du registre du commerce. Il n'y a ici aucune tromperie d'aucune sorte.
Concernant la photo de boutique que vous évoquez : elle figure dans une section dédiée à un projet d'ouverture d'un espace physique, clairement présentée comme telle. Une image de concept illustrant un projet futur n'a rien de frauduleux.
L'Atelier de Malte est une marque française établie. Ces affirmations ne reflètent pas la réalité de notre entreprise, et nous faisons confiance au discernement de nos futures clientes pour en juger par elles-mêmes, nos nombreux avis vérifiés sont là pour en témoigner.
Notre équipe reste disponible pour toute question.
L'équipe L'Atelier de Malte

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It was a terrible experience

It was a terrible experience. Almost 1 month ago i was charged the money and never delivered the item. As well ur team doesnt provide refund to my account. It is all just hanging without tthe item or money.

15 februari 2026
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Hello Nailia,

Thank you for sharing your experience we take every piece of feedback seriously, as it reflects the standard we hold ourselves to. We are sorry to learn that this process felt frustrating, and we fully understand how unsettling it can be to wait for a resolution.

We would like to offer some clarity regarding your order. Your item was indeed shipped promptly; however, the parcel was unfortunately returned to us by the carrier, a logistical circumstance beyond our control. Upon receiving the returned package, our team processed a full refund to your account. We appreciate that the timeline may have felt longer than expected the delay was due to the necessity of awaiting the physical return of the piece before we could initiate the reimbursement, a standard procedure to ensure the integrity of every transaction.

Our records confirm that the refund has been completed in full. Should you have any difficulty locating it on your end, or if there is anything else we can assist you with, we warmly invite you to reach out to our customer care team we remain entirely at your disposal to ensure everything is in order.

We sincerely hope this has been resolved to your satisfaction, and we would be honoured to welcome you again for a future experience more reflective of the care we pour into every interaction.

L'équipe L'Atelier de Malte

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

buen bolso

A ver el bolso es precioso, pero huele mucho a plástico o a pegamento.
En la página ponéis que es de piel pero no sé...con ese olor me entran dudas.
Además uno de los corchetes se me abre todo el rato.
Por lo demás el bolso estupendo.

25 januari 2026
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Estimada Susana María Gonzalo Martínez,

Le agradecemos sinceramente que haya tomado el tiempo de compartir su opinión.

Nos alegra saber que considera el bolso precioso y que, en general, está satisfecha con él. Sentimos, sin embargo, que ciertos detalles hayan afectado su experiencia.

En cuanto al olor, puede ocurrir que un bolso nuevo conserve temporalmente un aroma relacionado con el proceso de fabricación o el embalaje. Este suele desaparecer tras unos días de ventilación. Entendemos perfectamente que pueda resultar molesto al recibirlo.

Respecto al cierre, el modelo Moira ha sido diseñado intencionadamente para poder llevarse tanto abierto como cerrado, ofreciendo una silueta más flexible y contemporánea. Su estructura permite esa versatilidad, que forma parte de su concepto estético. No obstante, si considera que el corchete presenta un funcionamiento anómalo, le invitamos a contactar con nuestro servicio de atención al cliente para revisarlo personalmente.

Su satisfacción es muy importante para nosotros, y quedamos a su disposición para acompañarla en lo que necesite.

Con toda nuestra consideración,
L’Atelier de Malte

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Décevant

Le sac a un défaut de construction à l’intérieur, et une odeur horrible de plastique-vraiment désagréable. La bandoulière est très fine et ne semble pas assez resistente. Je suis très déçue. En plus j’attendais un produit européen mais le produit est arrivé directement de Chine. Heureusement je ne l’ai pas payé pris entier. Je vais l’utiliser mais je me sens arnaquée.

23 januari 2026
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Chère Barbara,

Nous vous remercions d’avoir pris le temps de partager votre ressenti.

Nous sommes sincèrement désolés que votre expérience n’ait pas été à la hauteur de vos attentes. Chaque pièce L’Atelier de Malte est pensée avec une exigence particulière en matière de finitions, de confort et de durabilité. Les éléments que vous mentionnez ne correspondent pas à l’expérience que nous souhaitons offrir.

Concernant l’odeur, il peut arriver qu’un produit neuf, protégé pour le transport, conserve temporairement une légère odeur liée au conditionnement. Celle-ci disparaît généralement après aération. Néanmoins, nous comprenons parfaitement que cela ait pu vous gêner.

L’Atelier de Malte est une Maison française. Nous collaborons avec différents partenaires de production selon les modèles, tout en appliquant nos propres standards de qualité et de contrôle. Chaque pièce est développée et validée selon nos exigences internes.

Votre satisfaction reste notre priorité. Nous vous invitons à contacter notre service client afin que nous puissions examiner votre situation de manière personnalisée et vous proposer une solution adaptée.

Avec toute notre considération,
L’Atelier de Malte

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Bag broke immediately before I even…

Bag broke immediately before I even left the house with it. The screws are weak and not correctly fastened.

17 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Thank you for taking the time to share your experience, and please accept our sincere apologies for what you encountered.

A bag breaking before its first use is clearly not acceptable and does not reflect the standards of quality and craftsmanship we strive to uphold at L’Atelier de Malte. We fully understand your disappointment and frustration, and we are deeply sorry for this inconvenience.

This issue is not representative of our usual production, and your feedback will be immediately shared with our quality control team so that this type of situation does not happen again. Your comment is taken very seriously.

We kindly invite you to contact our customer care team so we can assist you personally and provide a swift and appropriate solution, whether that be a replacement, a repair, or a refund. Your satisfaction remains our absolute priority.

With our sincerest regards,
L’Atelier de Malte

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Strong odour and is not made of genuine leather

Bag has very strong chemical odour.
Bag is NOT made of genuine leather (((((
Bag is very well made (seams/stitches, edges treatment, metal accessories) and is very comfortable to wear.

5 januari 2026
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Dear Oleksandra,
Thank you sincerely for taking the time to share such detailed feedback. We truly appreciate your honesty and the care with which you described your experience.

We are very sorry to hear about the strong odour you noticed upon receiving the bag. This can occasionally occur with new materials and finishes after packaging and transport, and it usually fades naturally after a short period of airing. That said, we fully understand how unpleasant this can be, and we regret the inconvenience it caused you.

Regarding the leather, we would like to reassure you that transparency is very important to us as a Maison. Our product descriptions specify the materials used for each piece, and we regret if there was any misunderstanding or disappointment on this point. Your perception is fully valid, and we take this feedback very seriously.

We are nonetheless grateful that you highlighted the quality of the craftsmanship, the finishes, and the comfort of the bag. Your remarks will be shared with our product and quality teams, as they help us continuously improve.

Please do not hesitate to contact our customer care team so we can assist you personally and find the most appropriate solution for you. Your satisfaction remains our absolute priority.

With our sincere regards,
L’Atelier de Malte

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Très beau sac

Très beau sac avec un cuir souple et brillant.
On peut y mettre beaucoup de choses.
Je suis ravie de mon achat

9 januari 2026
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Chère Michel Family,
Nous vous remercions sincèrement d’avoir pris le temps de partager votre expérience. Votre message nous fait très plaisir.

Nous sommes ravis que vous ayez apprécié la souplesse et l’éclat du cuir, ainsi que la capacité du sac. Chaque détail est pensé pour allier élégance, confort et usage au quotidien, et savoir que ces éléments répondent à vos attentes est une vraie satisfaction pour la Maison.

Nous vous remercions pour votre confiance et restons bien entendu à votre entière disposition pour la suite.

Avec toute notre considération,
L’Atelier de Malte

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I love the product

I love the product. It was beautiful.

30 december 2025
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Dear Daisy,
Thank you very much for taking the time to share your impression. We are truly grateful for your kind words.

Knowing that you found the piece beautiful means a great deal to us. Each creation from L’Atelier de Malte is designed with great care, and it is always deeply rewarding to see it resonate with our clients.

We sincerely thank you for your trust and remain at your disposal should you ever need assistance or wish to explore our collections further.

With our warmest regards,
L’Atelier de Malte

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service

I ordered the Moira bag, which is beautiful and of exceptional quality, but when I received it I found it was bigger than I thought it was. I contacted customer service to ask about returning it, and I received a response within several hours, which I didn't expect. They offered me a couple of options but in the end I kept the bag, partly because it is beautiful but the excellent customer service I received tipped the scale for me. L'Atelier de Malte has earned a new customer!

10 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Latelierdemalte

Antwoord van Latelierdemalte

Dear Leanne,
Thank you sincerely for taking the time to share your experience with L’Atelier de Malte. Your message means a great deal to us.

We fully understand your initial hesitation regarding the size of the Moira bag, and we are very glad that our customer care team was able to respond quickly and offer you clear, thoughtful options. Knowing that this support played a role in your decision to keep the bag is incredibly rewarding for us.

We have personally shared your kind words with Julie from our customer service team. Your feedback truly touched her, and moments like this are exactly why we place such importance on attentive, human and sincere care.

We are deeply honored to welcome you as a new client of the Maison, and we remain at your disposal should you ever need anything in the future.

With our warmest regards,
L’Atelier de Malte

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer