Ik de afgelopen twee jaar nog nooit een behulpzaam persoon aan de lijn of in de chat gehad bij de ONVZ. Het lijkt wel of ze ze trainen om zo onbehulpzaam als mogelijk te zijn. Ook hun systematiek is z... Toon meer
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Lees wat reviewers zeggen
Betaalverzoeken die ONVZ stuurt komen niet overeen met nota's in de persoonlijke omgeving. Je moet een hele administratie bijhouden om te zien welke bedragen je betaald hebt en niet. Bovendien zijn ze... Toon meer
In het verleden was ONVZ een top ziektekosten verzekering met een erg prettige klantenservice. Sinds ze samen zijn gegaan met VGZ, zogenaamd uit kostenbeheersing, is het echt heel slecht gesteld met... Toon meer
Weer een slechte ervaring met ONVZ. Ze vergoeden de facturen niet omdat zij blijkbaar als enige verzekeraar dit jaar geen contract hebben met de enige kliniek in Twente waar wij al jaren zitten. Moe... Toon meer
Bedrijfsgegevens
Over ONVZ
Geschreven door het bedrijf
Een collega reageert zo snel mogelijk op uw ervaring.
Contactgegevens
Nederland
- onvz.nl
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Doe jezelf een plezier en kies niet voor ONVZ
Doe jezelf een plezier en kies voor Ohra, of zo'n beetje elke andere willekeurig zorgverzekering. Je hebt geen vrije artsenkeuze, en elke factuur wordt afgewezen. Het is totaal ondoorgrondelijk waarom (ze weten het zelf vaak ook niet eens) en zelfs medisch specialisten die bij Ohra en Interpolis gewoon vergoed werden (een neuroloog...wordt niet vergoed!) zonder gedoe moet je zelf betalen. Hun vergoedingen overzicht is heel ondoorzichtig en moeilijk (niet) te vinden. Alleen als je een verzekering afsluit staat er van alles overzichtelijk, maar als je doorzoekt is het opeens onvindbaar. Het lijkt wel een soort scam. Helaas heb ik een dure aanvullende verzekering bij ze afgesloten en zit ik een jaar aan ze vast.
Niet meer de verzekering wat het was…
Het is niet meer de zorgverzekering wat het geweest is. Het is één van de duurdere verzekeringen, maar ze doen er alles aan om niet te hoeven betalen. Jammer!
Ook hier draait het helaas om geld en niet de verzekerde…..
Niet erkende storing
Het weekend en maandagochtend werkte de betaallink vanuit de app niet. Ook de websitelink werkte niet vanuit de app. Maandagochtend 20 minuten vragen beantwoord, waarna de uiterst vriendelijke dame, het telkens overlegde met haar collega, die er meer van af wist. Een IT afdeling of deskundige om het probleem op te lossen kreeg ik niet direct te spreken. Na 20 minuten de conclusie dat het een lokaal probleem is. Maw het lag aan mijn kant. Doordat ik alle IT maatregelen al had doorgenomen hier, wist ik dat dit niet kon. Er is op mijn verzoek genoteerd dat ik zo niet kan betalen. Maandagavond blijkt het probleem opgelost, zonder verdere berichtgeving. De service en het ontbreken van direct contact is een groot minpunt aan het worden bij ONVZ. Volgend jaar overweeg ik over te gaan stappen, omdat het onderscheidene servicelevel dat men ooit had, is verdwenen
Toppertjes
Een dienstverlener die zijn zaakjes goed op orde heeft. De digitale mogelijkheden functioneren; je vult iets in, verstuurt het, en naast ontvangstbevestiging krijg je ook snel een reactie. Vaak de volgende werkdag. Dat kom je bij verzekeraars als NN niet meer tegen, maar bij ONVZ wel.
Een koude douche voor ONVZ
Circa 50 jaar aangsloten bij ONVZ. Gelukkig nooit een ergstig probleem gehad , dus nagenoeg geen relevante declaraties. Voor het eerst nu tijdens mijn vakantie in het buitenland heel ziek geworden en met sirenes en zwaailichten naar het ziekenhuis gebracht. Alles zelf vooruit betaald. Niet nagedacht om een bonnetje te vragen. Was er ook nagenoeg niet toe in staat. Alle medische rapporten, onderzoeks en behandel resultaten van de lokale artsen en van het ziekenhuis naar ONVZ opgestuurd MET de afschriften van de bankbetalingen. Dus met volledige bewijsvoeribg. Maar geen bonnetje, dan ook geen vergoedig , aldus ONVZ. Ook al lig je aan de hartmonitor en het infuus met alle doodsangsten vandien, dan heb je toch maar aan het bonnetje te denken.
Een koude douche voor ONVZ. Een dikke 3.
Ab Troost - Hendrik Ido Ambacht
Geen vergoeding tandartsen kosten
EXTRA Tandarts pakket gekozen. 0 Euro vergoeding.
Wat een afzetters!
Je kunt je niet verzekeren als je al…
Je kunt je niet verzekeren als je al weer dat je gebruik gaat maken van een aanvullende verzekering. En dan vermelden geen wachttijd.
Zeer slecht. Advies sluit hier geen verzekering af.
gezondheidsverklaring als je een dure…
gezondheidsverklaring als je een dure verzekering wil afsluiten. Deze verklaring houdt in als je meer dan 6x afgelopen jaar bij de Fysio bent geweest?
Rare gedachte gang zeker als je 75 euro pm extra daar voor betaald, rede die ze telefonisch opgaven, anders houden wij onze verzekering niet betaalbaar.
Geen ortho verzekerd als je weet dat je kind ortho nodig heeft!
Inderdaad, je kan niet verzekerd worden voor orthodontie als je kind al een afspraak heeft (gehad) met de ortho. Alleen als je niet weet of je kind ooit ortho nodig zal hebben. Want dan is het 'niet voorzien'. Fijn als ze dat ook op de website zetten, had me een aantal uren zoekwerk gescheeld.
Niet transparant over wachttijd ortho
ONVZ zegt geen wachttijd te hebben voor orthodontie maar als je vervolgens in de allerlaatste stap nog wat medische vragen gaat beantwoorden dan vragen ze je of je niet verwacht in het komende jaar orthodontie nodig te hebben. Oftewel; toch een wachttijd. Verzekeraar is op vergelijkingssites als independer hier niet transparant over.
Absoluut niet tevreden
Zijn al 10 jaar verzekerd bij deze zorgverkering. Vorig jaar polis verhoogd ivm aankomende orthodontie van dochter. In mrt van dit jaar te horen gekregen dat dochter geweigerd wordt en uit verzekering gehaald wordt, omdat zij vinden dat we met info vooraf de verzekering hebben verhoogd... Belachelijk..hoe moeten we haar anders verzkeren...Uiteindelijk veel op en neer gemaild en hebben ze als 'tegemoetkoming' haar niet uit de verzekering gehaald maar teruggezet naar Benfitverzekering. Nu we nieuwe polis voor 2024 ontvangen zie ik tot mijn schrik dat ze haar nog steeds in de Benfitverzekering laten staan, terwijl ons hele gezin betaald voor Optifit... Waardeloze verzekering. Wij gaan er nu weg.
Gezondheidverklaring = weigeren orthodontie
ONVZ gezondheidverklaring = weigeren verzekering orthodontie.
Na veel gezoek op de site contact gehad met de klantenservice. Het klopt dat je veel verschillende info krijgt die het er niet duidelijker opmaken. Maar uiteindelijk gelukt, alles gevuld, en dan de gezondheisverklaring, dat is het niet echt, het is meer een "wat verwacht je verklaring", de vraag; verwacht je dat je naar de ortho moet ?, ja --> helaas geen verzekering mogelijk. Dus wel promoten met hoge vergoedingen maar niet toegankelijk maken.
Je neemt die verzekering juist voor de orthodontist.
Een fantastische zorgverzekeraar
Een hele goede verzekeraar die ook dekt wat ze omschrijven. Prima contact als er wat is. Niet de goedkoopste, maar wel een hele goede, zoniet de beste.
Niet doen!
ONVZ munt uit in het binnenharken van klanten, onder meer door van alles te beloven, maar als je declareert, halen ze alle kleine lettertjes* uit de kast om maar niet te hoeven uit te keren. Mijden als de pest!
*ik had chronische klachten linkerknie. Volgens de orthopeed kwam dat door scheefstand onderbeen. Multidisciplinair team erbij gehaald (fysio, orthopeed en podoloog) en scheefstand kan gecorrigeerd worden middels speciale steunzolen. Volgens ONVZ is dat voetzorg en wordt niet vergoed. Ik heb de steunzolen daarom weggegooid en wordt binnenkort aan mijn knie geopereerd, kosten €3500.
Een verzekeraar die absoluut NIET onzorgt !!!
Een verzekeraar die onzorgt !!!
Trap er niet in extreem uitgekleed zijn niet meer wat ze zeggen dat ze zijn .
Wie wel geen idee .
Maar alles beter dan ONVZ
ONVZ houdt geen rekening met slechtzienden
ONVZ app na update door veel te kleine letters onleesbaar geworden voor mij als visueel gehandicapte. Is ook niet aan te passen. Telefonisch contact gehad met ONVZ en de boodschap is keihard: Dat ik pech heb en het niet anders is, want voor een slechtziende gaan ze geen aanpassingen doen. Dit is pure discriminatie en ONVZ sluit mij uit om fatsoenlijk mijn verzekering en bijbehorende geldzaken te beheren, zoals het betalen van premie en zorgfacturen. De MijnONVZ omgeving voor de pc is gek genoeg, niet zo compleet als de app omgeving. De houding van ONVZ noem ik geen Eersteklas Zorgverzekering!
ONVZ is afgegleden tot ondermaatse zorgverzekeraar …
ONVZ is afgegleden tot zorgverzekeraar die je maandelijks een stevige premie laat betalen en bij een noodzakelijke medische behandeling probeert om niets of toch zo min mogelijk voor die behandeling te vergoeden! Zonder strijd of inschakeling (rechtsbijstand-)advocaat wordt je met drogredenen en onkunde weggestuurd! Wij gaan dit jaar overstappen want we willen geen ondermaatse zorgverzekering.
Na 25 jaar laten ze me stikken bij een spoed-operatie
Ik ben 25 jaar verzekerd bij ONVZ. In verband met ernstige rugklachten had ik een operatie nodig. In Nederland wachttijd van > 8 weken. In Duitsland 3 (!) dagen. Verwijzing door neuroloog in NL.
Telefonisch bij ONVZ toestemming gevraagd: 'Stuur de papieren in, komt wel goed'.
Twee dagen voor vertrek afwijzing per e-mail. Ze willen eerst een offerte van de kliniek en een behandelplan van de arts in Duitsland.
Ik heb alle papieren ingezonden behalve concrete prijs-opgave van chirurg. Die zie ik pas als ik daar ben. Er is wel een globaal tarief bekend, maar dat is niet voldoende.
Kortom, ze laten me stikken. Regeltjes zijn regeltjes. Geen greintje mededogen.
Wij betalen jarenlang hele dure…
Wij betalen jarenlang hele dure aanvullende verzekering oa voor de bril van mijn zoontje helaas is deze bril nu dusdanig slecht dat hij echt aan vervanging toe is. En je aan de kalender jaar van 2 jaar zit wat vroeger per jaar was. Afijn altijd netjes in de termijn kunnen redden nooit geen bijzonderheden gehad behalve nu. We moeten wachten tot januari en er is geen enkele coulante ondanks jarenlange dure premies. Ik snap dat er regels zijn maar je kan toch iets tegemoet komen in zo’n situatie door te zeggen we vergoeden het ditmaal maar de kalender jaren blijven staan zoals ze staan en zal dan nu eenmaling 2,5 jaar zijn. Maar geen enkele tegemoetkoming. Het knulletje zal dus tot januari met een slechte bril rondlopen erg leuk ook voor de eerste klas hoge school voor hem! Bedankt ONVZ 😓
5 jaar geleden maagverkleining gehad…
5 jaar geleden maagverkleining gehad met spoed omdat mijn maagband ernstige klachten gaf, en dan bedoel ik echt ernstig. Maagband zelf betaald 10.000. Nu al jaren 50 kilo afgevallen. Nu is het zo dat ik sinds mijn puberteit erg zware borsten heb. Door mijn weke delen reuma is de pijn soms ondraaglijk. Trekt aan mijn schouders en nek. Gevolg ,nekhernia ( behandeling door de pijnpolie) 3 schouderoperaties, veel fysio enz. Door mijn maagverkleining heb ik veel huidoverschot op mijn buik ,benen en armen. Die operatie,s aan buik, benen en armen worden niet vergoed. Dat weet ik en is ook prima, die betaal ik zelf a 7000 a 8000 per operatie. Verder betaal ik ook alle medicatie zelf.. Je bmi moet bij
die operaties als je een gastic bypass hebt gehad 35 zijn om daarvoor ondanks dat je het zelf betaald in aanmerking wil komen.Ook prima. Dan zou je toch denken dat dat bij de borsten dus ook zo zou zijn. Mooi niet dus, bij een borstoperatie moet je bmi ineens 30 zijn. Alles wat kans op een vergoeding heeft moet dus qua gewicht 15 kilo lichter zijn dan met de operatie,s die je zelf moet betalen. Ze kijken niet naar het huidoverschot wat best veel kilo,s zijn. Mijn bmi is momenteel 30.7 en ik word dus steeds afgewezen omdat ik 1.7 kilo te zwaar ben. De ellende en pijn, fysio, reuma,nekhernia enz moet je maar mee leren leven. Het ziekenhuis staat volledig achter mij maar heeft niks in te brengen. Voor mij persoonlijk wil ik nooit geen contact meer met onvz. Ga zodra ik kan weg en ik hoop dat mensen als ze gaan googlen dit lezen en zich bedenken. De realiteit is echt anders dan dat ze doen voorkomen. Ze komen je in niks tegemoet, denken niet mee en hebben geen idee wat het is om altijd maar pijn te hebben, daarvoor tramadol te moeten slikken. In hun ogen ben je te dik omdat je geen gezonde levensstijl hebt ,maar als je bewezen hebt dat je 50 kilo kan afvallen, en het ervoor over hebt om nooit meer te kunnen eten zoals zelfs de kleinste eter eet, en doe je dat wel je binnen een uur ondraaglijke pijn in je buik krijgt dan nog vallen ze over 1.7 kilo. Hoe trots ik was dat ik 50 kilo afgevallen ben, voor hun is het dus nooit genoeg. Kortom het komt erop neer dat ze blij zijn dat ik zoveel afgevallen ben, maar niet voor mij maar omdat het hun veel geld scheelt omdat ik nu gezond ben, geen suiker, hoge bloeddruk enz.. en de pijn? Ach als je kunt leven met nooit eens gezellig mee doen met iedereen dan moet je dus zeker ook daarbovenop de pijn kunnen verdragen die je dagelijks hebt . Ik heb geen spijt van mijn operatie, zou nooit meer anders willen,maar wat zou het fijn zijn geweest als ze al was het maar een klein beetje meegeleefd zouden hebben. Het is duidelijk een zorgverzekeraar die zich niet kunnen inleven op menselijke gevoelens en mensen een trap nageven omdat je maar 50 kilo bent afgevallen ipv 51.7..
Dit is Trustpilot
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.








