We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ik de afgelopen twee jaar nog nooit een behulpzaam persoon aan de lijn of in de chat gehad bij de ONVZ. Het lijkt wel of ze ze trainen om zo onbehulpzaam als mogelijk te zijn. Ook hun systematiek is z... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Betaalverzoeken die ONVZ stuurt komen niet overeen met nota's in de persoonlijke omgeving. Je moet een hele administratie bijhouden om te zien welke bedragen je betaald hebt en niet. Bovendien zijn ze... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

In het verleden was ONVZ een top ziektekosten verzekering met een erg prettige klantenservice. Sinds ze samen zijn gegaan met VGZ, zogenaamd uit kostenbeheersing, is het echt heel slecht gesteld met... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Weer een slechte ervaring met ONVZ. Ze vergoeden de facturen niet omdat zij blijkbaar als enige verzekeraar dit jaar geen contract hebben met de enige kliniek in Twente waar wij al jaren zitten. Moe... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Geld en verzekeringen

Over ONVZ

Geschreven door het bedrijf

Er wordt niet op de reviews vanuit Trustpilot.nl gereageerd. Wilt u een ervaring delen? Dat kan via een Google review.

Een collega reageert zo snel mogelijk op uw ervaring.

Contactgegevens

1,4

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

136 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Slechte dekking Vrije Keuze Topfit

Ruptuur binnen knieband en ruptuur voorste kruisband. Een brace bij revalidatie voorgeschreven. ONVZ vergoedt deze brace a EUR 44 niet ‘omdat dit loophulpmiddel niet levenslang gebruikt wordt’. 🤯 Per maand betaal ik bijna 2x een brace aan aanvullende premie. Wat slecht dit!! Per januari as dekking flink verlagen want dit is bespottelijk!

13 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ik baal ervan dat ik in januari niet…

Ik baal ervan dat ik in januari niet ben overgestapt. Wat een slechte verzekering!! Mijn zoontje heeft zijn been gebroken tijdens de skivakantie in Zwitserland. Alle schade mbt de afgebroken reis is al lang vergoed door de reisverzekering, Centraal Beheer. Ook was de thuisreis met ambulance vlekkenloos verzorgd door Centraal Beheer. De ziektekosten daarentegen zijn in eerste instantie afgewezen. Ik heb de claim opnieuw ingediend en het is totaal onduidelijk wat de status is. Ook voor de klantenservice is dit niet te achterhalen. Het gaat om heel veel geld, maar de hele afwikkeling is zo slecht bij ONVZ en staat in schril contrast met de fantastische service van Centraal Beheer. Andere declaraties gaan ook moeizaam.

11 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zeer oneerlijk en niet te vertrouwen

Had gebruikt gemaakt van de uitloop periode die je heb om een nieuwe zorg verzekering te zoeken.
Dit houd in dat ik heel de maand januari bezig ben geweest met het uitzoeken wel bij mij zou passen (blijkbaar niet goed genoeg)

Onvz kwam per telefoon en vragen voor mij goed uit de bus maar dit duurde jammer genoeg zeer kort.
Zodra ze je op contract hebben en het gaat om rekkeningen waar je het niet mee eens ben dan krijg je het volgende te horen:
Dit is niet ons probleem wij mogen afschrijven en jij bewijs maar dat wij fout zitten want wij gaan dat niet doen.

Misschien zit ik er compleet naast, dat kan maar geef me dan fatsoenlijk antwoord en verwijs me door naar de overheid website waar dit in staat of de polis voorwaarden waar ik akkoord mee ben gegaan.

Maar nee je krijgt korte arrogante antwoorden tot mijn verbazing.

Probleem was als volgt:
Er werd voor de maand Januari afgeschreven terwijl ik pas per 1 Februari bij hun de verzekering starte en dit is via de telefoon bevestigd.
De verzekering is ook pas aangevraagd op 28 Januari.
Dus van 1 tot en met 28 januari was ik onverzekerd wat volgens de overheid binnen de wet valt.
Als ik in die periode onverzekerd ben en zelfs mijn ziekenhuis schriftelijk heb laten weten dat dit het geval was en ik alle gemaakte kosten zelf moet betalen,
Hoe kan het dan zijn dat onvz mij toch afdwingt om die maand te betalen terwijl ik wettelijk in mijn recht stond en ook volgens mijn ingediende papier werk niet had ingevuld dat het per 1 Januari in moest gaan.

Wat mij het meeste kwaad maakt is de arrogantie van de antwoorden en onbeschoftheid.
Ze zijn goede verkopers op je naar binnen te lokken maar zodra je verzekerd ben dan beginnen de problemen.

Zeer jammer had hoge verwachtingen.

7 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Onpersoonlijke klootzakken

Ik probeerde voor mijn vader die 73 is, er achter te komen of ze de declaratie voor zijn bril goed hebben ontvangen. Ik liet merken dat ik de zoon bent omdat mijn vader het allemaal niet meer zo snapt. Ze zei tegen mij dat ze niet met zekerheid kon zeggen dat ik niet me vader was. Er moest opnieuw met digid ingelogd worden om te bevestigen dat pa, pa was. Daarna was het nog steeds niet zeker voor hun en hielpen ze me niet verder. Wat een k.u.t bedrijf.

17 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ronduit slecht!!!!

Het is jammer dat je geen min sterren kunt geven. Een review plaatsen lijkt ongeveer net zo nuttig als de klantenservice contacteren want er wordt nergens inhoudelijk en passend gereageerd. Wat een ongelooflijk slechte zorgverzekering. Informatie die wordt gegeven is ontoereikend, foutief, het aanvragen van een MRA beugel wat in de basisverzekering zit is niet te doen. Ze hebben opeens geen contract meer met de grootste leverancier van Nederland. Geven een lijstje met twee leveranciers zonder dat duidelijk is welke kaakchirurgen daarmee werken. Geven vervolgens een lijstje met kaakchirurgen waar helemaal niet met MRAs wordt gewerkt.
Bij het aanvragen van een machtiging wordt me vertelt dat ik een offerte moet insturen. Die wordt vervolgens geweigerd omdat mijn naam er niet opstaat.oh en ze was even vergeten te vermelden dat ze ook een verwijsbrief van de longarts moeten hebben. Als ik die stuur antwoorden ze dat de bijlage ontbreekt, die bij naar beneden scrollen gewoon te vinden is. Echt serieus?????
Elke keer als ik een klacht indien krijg ik nog geen ‘wat vervelend dit te horen’ maar opnieuw een link naar al hun regeltjes.
Ze luisteren niet!
Ze helpen niet!
En de hele bureaucratische rompslomp is ronduit uitputtend zeker als je al chronisch ziek bent.
Dat ze wegkomen met zulke slechte service is misschien nog wel het ergste.

13 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Denk goed na

Jammer dat ik afgelopen januari niet ben overgestapt.
En jammer dat ik deze beoordelingen niet heb bekeken., 1ster is nog teveel.
Aanvullend verzekerd. Wereldfit, wat kan er misgaan?, nou heel veel!.
Dochter ook goed verzekerd op vakantie.
had fikse oorontsteking en medische zorg nodig op vakantie en is door de arts in het hotel behandeld.
Ze heeft alles betaald, flink bedrag, daardoor in financiele problemen maar krijgt na veel omwegen een grijpstuiver vergoed.
Dit valt me toch wel zwaar tegen van onvz.
Mooi praatjes maar als het erop aankomt zetten ze alles op alles om maar niet te hoeven betalen.
Volgende ronde 5 verzekerden minder.

13 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

bedriegers, leugenaars en oplichters

ONVZ misbruikt haar positie als machtige partij in het contract door de contractvoorwaarden willekeurig te wijzigen, ook met terugwerkende kracht. doet valse beloften om klanten te behouden terwijl ze een middelmatige service leveren, wijst geldige claims af (die meerdere keren opnieuw moesten worden gedaan) of plaatst onnodige barrières om klanten ervan te weerhouden hun vergoeding aan te vragen.
Klantenservice antwoordt terug? Ja. Levert het bevredigende resultaten op? Zelfs niet één keer.
Het ergste is? het is niet eens goedkoop.. geen enkel excuus voor zo'n slechte service.

1 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Waardeloze zorgverzekering

Lekkere zorgverzekering. Je kan hun mail met afwijzing van de declaratie niet beantwoorden! BELACHELIJK. Ook kopie maken van de mail lukt niet om hier een bestand van te maken!

19 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Klantenservice via chat niet te…

Klantenservice via chat niet te bereiken vanuit buitenland. Via mail lukt niet want staat men niet toe bij ONVZ. Jarenlang verzekerde maar service is tegenwoordig volledig weg!

16 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zo blij dat trustpilot bestaat

Zo blij dat trustpilot bestaat. Ik zou bijna de fout in gaan, als ik de recensies niet had gelezen. Bedankt mensen, ik ga mij niet aansluiten Bij onvz

15 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

ONVZ geeft wederom "niet thuis"

Ben al 25 jaar verzekerd via ONVZ en was altijd erg tevreden. Dit jaar hebben ze me echter meerdere keren zwaar teleurgesteld! Tandartskosten worden niet vergoed, omdat "eten en drinken uitgesloten is op de ongevals-clausule". Stoppen met roken (zit in de basisverzekering) wordt niet vergoed omdat deze methode niet erkend wordt. Ben overigens wel succesvol gestopt, dus waarom geen erkenning? Omdat er geen pharma verdient aan deze methode??
Een klacht ingediend omdat ik het niet correct vind dat iets afgewezen wordt zonder goede uitleg over de redenen of navraag naar mijn situatie tbv een goede beoordeling.
Een bevestiging ontvangen van de klacht, echter is de termijn waarop ik iets zou horen ruim overschreden zonder een bericht.

Zo ga je niet met trouwe klanten om ONVZ! Hebben jullie er geen zin meer in of zo?
Ik ben geen switcher, maar moet nu toch maar eens aan de bak voor een andere zorgverzekering.

19 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Hoedt u voor deze verzekeraar

Stoppen met hun gebrul over de beste verzekeraar met de beste dekking en de beste service te zijn terwijl men in de praktijk blijk geeft ontlasting aan hun verzekerden, de geschillencommissie en de ombudsman te hebben. In mijn optiek- en inmiddels helaas ook veel ervaring- een bijna professionele oplichtersbende.

6 september 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

ONVZ is een prima verzekering.

Erg dankbaar dat onvz de kosten heeft vergoed voor een ingreep in het buitenland. Ik ben al 25 jaar klant en nooit geen problemen gehad. De service is goed.

29 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ben in december overgestapt van Univé…

Ben in december overgestapt van Univé naar ONVZ omdat het goedkoper zou zijn. Wat een stomme keus was dat zeg!Bij de klantenservice zitten kinderen die net basisschool afgemaakt hebben en kunnen je nergens mee helpen. Er wordt zonder dat je wil van je rekening bedragen afgeschreven. Als je netjes contact opneemt met de klantenservice om betaalregeling te treffen, wordt dat geweigerd. Komen niet met oplossingen en je moet overal constant achteraan als je geen incasso aan je broek wil hebben. Ronduit de slechtste zorgverzekeringmaatschappij die ik ooit gehad heb.

23 september 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Na 30 jaar trouwe klant te zijn geweest…

Na 30 jaar trouwe klant te zijn geweest en weinig gedeclareerd gaat ONVZ nu muggen swiften.
Wij gaan emigreren dus moesten de verzekering opzeggen omdat onvz geen expats verzekerd in het buitenland land. Nog wel van te voren Nieuwe steunzolen aanlaten meten (welke in ons pakket zitten) gelijk betaald en factuur opgestuurd,
Vanwege vakantie konden we ze pas later ophalen, dit gedaan maar geen vergoeding door ONVZ.
Reden wij houden leverdatum aan en niet factuur datum(datum bank transactie) of datum dat ze zijn aangemeten. Dus geen vergoeding, ongelofelijk na zoveel jaar.
Wat denken ze bij ONVZ dat je ze niet ga ophalen nadat ze zijn aangemeten en betaald. Zoooooo flauw en niet te begrijpen dat ze leverings datum aanhouden.

Weten jullie raad of moet ik alle kleine lettertjes door lezen?

8 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Help jezelf en zoek een andere verzekeraar!

Jaren klant van onvz. Was altijd netjes en weinig problemen.
Tot dat het jaar 2024 aanbrak en ze over bijna alles moeilijk doen. Specialisten waar ik zorg heb geven zelf ook aan dat ze zo extreem kwa kleine lettertjes en moeilijkheden niet eerder hebben meegemaakt bij welke zorgverzekeraar dan ook. Ook de klantenservice is erg "onbeschoft" (onkundig) om netjes de klant te woord te staan. Ook hier de ijsblokjesdouche voor onvz!

31 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

IVF TRAJECT buitenland? KIES NIET VOOR ONVZ

Ik volgde een IVF traject in Nederland, maar ik heb een second opinion gedaan in België na 9 terugplaatsingen (zonder resultaat). In Nederland was geen verder onderzoek mogelijk naar mogelijke oorzaken, dit was het.. Ik kon oneindig terugplaatsingen doen, maar het voelde niet goed. In België vonden ze een afwijkende vorm baarmoeder en een myoom in de baarmoederwand. De vorm is gecorrigeerd en de myoom verwijderd. In Nederland wordt een afwijkende baarmoeder vorm niet erkend als mogelijke oorzaak voor implantatiefalen. Er is niet genoeg wetenschappelijk bewijs. Ik kreeg van ONVZ slechts 1 consult vergoed voor de second opinion. Alle onderzoeken en behandelingen hebben wij zelf moeten betalen. Voor de operatie heb ik toestemming gevraagd en deze werd afgewezen. Daarna ging ik daar weer op in, omdat ze ook een myoom vonden die in Nederland niet gezien is. Maar wederom is het verzoek afgewezen, want de operatie had inmiddels plaatsgevonden. Ik had moeten wachten met de operatie als ik nog meer wilde aanvoeren tegen de afwijzing van het verzoek.. Maar deze nieuwe informatie was pas beschikbaar na de operatie, toen ze de myoom vonden.

Als je in een IVF traject zit en het buitenland overweegt kies dan AUB NIET voor een ONVZ zorgverzekering. Ze zoeken alles om het af te wijzen en vergoeden vrijwel niets!

17 april 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

ruim 20 jaar klant ONVZ. Omdat verwijzing van huisarts is naar huidtherapeut ivp dermataloog geen vergoeding wel voor verzekerd.

ruim 20 jaar klant ONVZ. Aanvullend verzekerd. Declareer voor kinderen niets. Zoon met ernstig Acne. Schoonheidsbenadelingen werken niet. Niets gedeclareerd. Dan naar huisarts, cremes, antibiotica weer een creme. Inmiddels serieuze littekens. Doorverwijzing naar huidtherapeut. Contact met ONVZ over de verwijzing. Akkoord, telefonisch overleg met ONVZ je mag naar de huidtherapeut en is verzekerd. Dien nota maar in. Nu wordt de nota afgewezen je moet via de dermataloog en niet via de huisarts doorverwezen worden. Terwijl eerst goed gekeurd. Dus wij belasten de gezondheidszorg extra is dit het verdienmodel ONVZ! Serieus hoe duur is onze gezondheidszorg! Schaam je ONVZ.

15 mei 2024
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer