We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ik de afgelopen twee jaar nog nooit een behulpzaam persoon aan de lijn of in de chat gehad bij de ONVZ. Het lijkt wel of ze ze trainen om zo onbehulpzaam als mogelijk te zijn. Ook hun systematiek is z... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Betaalverzoeken die ONVZ stuurt komen niet overeen met nota's in de persoonlijke omgeving. Je moet een hele administratie bijhouden om te zien welke bedragen je betaald hebt en niet. Bovendien zijn ze... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

In het verleden was ONVZ een top ziektekosten verzekering met een erg prettige klantenservice. Sinds ze samen zijn gegaan met VGZ, zogenaamd uit kostenbeheersing, is het echt heel slecht gesteld met... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Weer een slechte ervaring met ONVZ. Ze vergoeden de facturen niet omdat zij blijkbaar als enige verzekeraar dit jaar geen contract hebben met de enige kliniek in Twente waar wij al jaren zitten. Moe... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Geld en verzekeringen

Over ONVZ

Geschreven door het bedrijf

Er wordt niet op de reviews vanuit Trustpilot.nl gereageerd. Wilt u een ervaring delen? Dat kan via een Google review.

Een collega reageert zo snel mogelijk op uw ervaring.

Contactgegevens

1,4

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

136 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zeer slechte verzekering

Zeer slechte verzekering. Je betaald je werkelijk blauw aan alles en ze vergoeden niets. Absoluut hele slechte ervaringen mee. Mensen wees verstandig en zoek naar een goede andere verzekering.

15 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Kies geen ONVZ verzekering!

Weer een slechte ervaring met ONVZ. Ze vergoeden de facturen niet omdat zij blijkbaar als enige verzekeraar dit jaar geen contract hebben met de enige kliniek in Twente waar wij al jaren zitten. Moeten we dus elk jaar gaan checken of onze zorgverzekering überhaupt nog een contract heeft? Waar moeten we anders heen, Friesland?

Klantenservice helpt ook totaal niet. Alleen maar betweterige reacties “had je maar beter moeten kijken”. Geen begrip, geen oplossing. Nooit meer ONVZ!

4 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ook erg ontevreden

Ook erg ontevreden. Onvz wil mijn facturen uit België niet betalen terwijl het door een erkend ziekenhuis is voorgeschreven. Daarna kun je met moeite te pakken te krijgen. De dame die ik dan kreeg was vreselijk onbeschoft en niet behulpzaam om dit recht te breien. Ze voelde zelfs erg boos dat ik haar lastig viel met mijn vraag. Ik ben nu aan het oriënteren op een andere verzekering

1 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Na jaren klant te zijn geweest bij ONVZ…

Na jaren klant te zijn geweest bij ONVZ kan ik iedereen alleen maar waarschuwen: blijf hier ver vandaan. En let op: ONVZ is onderdeel van de VGZ-groep, dus ook VGZ zou ik in de toekomst mijden.
Waarom zo slecht?
ONVZ lijkt uitsluitend gericht op het afwijzen of bemoeilijken van vergoedingen, niet op het helpen van klanten. Een simpel voorbeeld: voor een behandeling van een lipoom (goedaardige vetgezwel) in mijn arm in Thailand kreeg ik eindeloze bureaucratische obstakels:
"Wij hebben niet voldoende informatie... Graag ontvangen wij: 1. verwijzing huisarts 2. behandelplan specialist 3. gespecificeerde offerte... Voor een planbare opname buiten Nederland geldt een toestemmingsvereiste... Als wij de informatie niet op tijd ontvangen, kunnen wij helaas geen vergoeding verlenen..."
Dit terwijl het gaat om een eenvoudige, goedkope ingreep die in Nederland veel duurder zou zijn. In plaats van meedenken, krijg je eindeloze hoepels om doorheen te springen.
Andere problemen:

Slechte bereikbaarheid klantenservice
Lange wachttijden
Gebrek aan coulance
Focus op winstmaximalisatie, niet op zorg voor de klant

Conclusie:
ONVZ scoort niet voor niets structureel laag in consumentenonderzoeken. Kies een zorgverzekeraar die WÉL om je geeft. Ik stap over en raad iedereen aan hetzelfde te doen.

5 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dit is een typisch voorbeeld van de…

Dit is een typisch voorbeeld van de werkwijze van ONVZ. Hoewel het hier gaat om een medisch noodzakelijk en door een specialist voorgeschreven hulpmiddel – een onbetwiste dekking volgens de polis – wordt de vergoeding geweigerd. De reden? Een puur procedurele: het is niet vooraf aangevraagd. Alsof de gemiddelde verzekerde bij elke stap de polisvoorwaarden raadpleegt! De afwijzing is dus niet inhoudelijk, maar enkel gebaseerd op een formaliteit. Het is ronduit misleidend dat een verzekeraar met een 'eerste klas' imago zich op deze manier aan de betalingsplicht onttrekt. Kortom: ONVZ zoekt altijd de mazen in de wet om onder een vergoeding uit te komen. Blijf uit de buurt van deze verzekeraar.

17 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Geen vergoeding dringende zorg

Geen vergoeding dringende zorg. Verkeerde en onvolledige informatieverstrekking en vervolgens geen enkele empathie. Een hardvochtige “money driven” organisatie. In mijn beleving tegen het criminele aan.

24 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Onbegrijpelijk

Omdat mijn verwijsbrief niet op een datum staat voor mijn eerste gesprek met arts in België wordt er niets vergoed. Wel mag je naar deze arts voor intake en mri zonder de verzekering in te lichten. Hoe kunnen wij dit als leek nog begrijpen.Waarschuwing verzeker je hier niet.

4 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bureaucratische maatschappij

We hebben nu voor de 4de keer een declaratie afgewezen gekregen omdat deze niet zou voldoen aan het GDS format Zorgtrajectnummer. Als we bellen zijn we een half uur kwijt en niemand kan ons exact vertellen wat er nu echt niet goed is.

18 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Mensen ik geef jullie een advies blijf…

Mensen ik geef jullie een advies blijf van dit waardeloos verzekering weg! Je moet letterlijk alles zelf betalen! onvz hou zich veel bezig mensen onnodig rekeningen sturen en bedreigen met deurwaarders en dergelijke. nou ik heb goede nieuws voor jullie niet bang zijn trek ze voor de rechter! Ik heb vorige week me vonnis binnen. 09 en wat blijkt hun zijn veroordeeld wegens nodeloos procedure en false rekeningen! Ken je recht mensen! En blijf weg van deze oplichters

3 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

IJskoude douche”…

Helaas is de dure “vrije keuze” verzekering van de ONVZ in korte tijd afgegleden van een goede restitutieverzekering naar een slechte naturaverzekering. Vele jaren zeer tevreden trouwe klant geweest maar voel me nu misleid. Want deze zeer verschraalde polis wordt pas echt duidelijk als je hem nodig hebt. Van een rekening van een specialist werd maar 60% vergoed! Reden? Er is geen contract met die kliniek. Maar in januari 2025 ( factuur kwam in juli 2025!) waren zij nog in onderhandeling en konden wij dat dus niet weten! Ook stelt de ONVZ dan zelf maximale vergoedingen vast die veel te laag zijn! Voor het bedrag dat zij vergoeden kun je in Nederland nergens terecht. Als je naar een specialist gaat is ook je behandelcode vooraf niet bekend. Hoe moet je de kosten dan vooraf kunnen inschatten?
ONVZ heeft ons vertrouwen zeer beschaamd! Stop met de kreten als “vrije keuze” , “eersteklas zorgverzekering” ,“ruime vergoedingen” en “alles goed geregeld.” Dit alles is inmiddels echt achterhaald! Helaas is de klantenservice -die altijd prima was- o.a daardoor ook in een vrije neerwaartse val geraakt.

25 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Hele slechte zorgverzekeraar die geen…

Hele slechte zorgverzekeraar die geen menselijke maat kent . Empathie, medemenselijkheid en vriendelijkheid zit standaard niet in het D.N.A. van deze verzekeraar.
en dan heb ik het niet eens over de afdeling debiteuren-beheer.

24 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rekken en nog eens rekken

Mijn vriendin was vorig jaar gevallen met de fiets, waardoor een stuk tand was afgebroken. Zij heeft een uitgebreide tandartsverzekering, die dit soort schade vergoed. Maar voordat ze behandeld kon worden bij haar tandarts moest er eerst goedkeuring komen, vanuit ONVZ. Dit heeft onderhand een jaar geduurd(!) De verzekeraar stuurde haar continu vd kast naar de muur. Uiteindelijk had de tandarts goedkeuring gekregen en is mijn vriendin vorige week behandeld. Nu heeft ze een incasso van de tandarts gekregen (via Infomedics), waarop vermeld werd dat ze maar 18 Euro door ONVZ vergoed krijgt! Ze heeft gelijk ONVZ gebeld met de vraag waarom ze het niet volledig vergoed krijgt, aangezien ze hiervoor verzekerd is. De ONVZ medewerker zei doodleuk dat de tandarts waarschijnlijk een verkeerde meldcode heeft opgegeven. Ongelooflijk dat na een jaar rekken, ze met zo'n k*tsmoes komen. Wij gaan nu juridische hulp zoeken, aangezien dit veel te lang geduurd heeft en zij nu door al deze ellende psychische klachten heeft gekregen. Gezien de vele slechte reviews wordt het tijd dat een programma zoals Kassa, of Radar hier aandacht aan gaat besteden.

30 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ze betalen niet uit en doen moeilijk…

Ze betalen niet uit en doen moeilijk over elke factuur. Ze verschuilen zich achter kleine lettertjes en veranderde wet- en regelgeving per 1 januari 2025. Waar gaat deze wereld heen met zulke bedrijven... Wees gewaarschuwd!!

9 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Prima verzekeraar

Ik ben nu al vele jaren verzekerd bij ONVZ en ik heb nog nooit enig probleem gehad; ik betaalde correct de premies en ONVZ betaalde altijd alles zodra het eigen risico van € 385 gepasseerd was. En dat waren geen goedkope vergoedingen voor diverse botbreuken, open hartoperatie, darmoperatie, uitgezaaide prostaatkanker e.d. Het past dan niet om te spreken van dieven en leugenaars, maar wel van goede proactieve meedenkers die de polis correct uitvoeren.

14 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Geen vergoeding chronische medicatie na verhuizing andere apotheek

Mijn man gebruikt al jaren medicatie op doktersrecept. Vanwege onze verhuizing, zijn we naar een andere apotheek overgestapt. Toen hij zijn medicatie ophaalde, zelfde producent, zelfde dosering, moest hij dat betalen. Hij diende de factuur in bij ONVZ, maar die werd niet vergoed, omdat er blijkbaar iets misgegaan was met het overzetten van zijn patiënten dossier van de ene naar de andere apotheek. Er zal wel een vinkje verkeerd zijn gezet. Dit kunnen wij niet weten, en wij hebben er ook geen invloed op.
Ik vind dit een onvriendelijke en bureaucratische houden, die procedures belangrijker vindt dan mensen.

1 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Echt een verschrikkelijke verzekering

Echt een verschrikkelijke verzekering. Alle declaraties worden onterecht afgewezen en de service is ook heel slecht. Ze hebben eerder toestemming gegeven voor een behandeling maar die toestemming trekken ze nu weer in. Ik heb bij veel verschillende verzekeraars gezeten maar dit is de slechtste van allemaal. Oplichters zijn het

30 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Heel erg tevreden

Heel erg tevreden
Ondanks de reacties hier ben ik vol lof over ONVZ

Ze doen wat ze zeggen en kijk goed naar de vergoedingen

Tip voor iedereen : neem wereldfit !!

Dus ik ben nu 5 mnd. klant maar erg tevreden

23 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Alles moet per mail

Alles moet per mail, niet telefonisch te bereiken. Contact duurt ontzettend lang, veel geld weinig service.

22 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Grootste hufters die er bestaan

Grootste hufters die er bestaan. Alles wijst hier op professionele oplichters. Je wordt alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd. Ze hebben mij beloofd een spoedopname van 20.000,- te vergoeden. En alles zou zogenaamd ingediend kunnen worden. Nadat ik verlenging nodig had, zeiden ze zelfs dat dit ook mocht. Om vervolgens later te verzinnen dat het opeens niet kon. Ze doen er echt werkelijk alles aan om je naaien. 15 belafspraken op rij zijn niet nagekomen. Het zijn echt honden, stuk voor stuk, iedereen die daar werkt.

15 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wat een slechte verzekering is dit

Wat een slechte verzekering is dit. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Al staat er een naam in de bevestigingsbrief, en je wilt degene spreken wordt je niet doorverbonden. Alles wordt afgeschermd, je komt geen stap verder. de paarse krokodil is hier echt van toepassing. En dat voor een enorm maandbedrag wat je moet betalen. Het woord Service is onbekend bij ONVZ. je moet zelf met ideeën komen, en dat als klant.

24 maart 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer