Own Furniture Reviews 

1.194
•
TrustScore 4 uit 5

3,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordering was quick and easy. Fast delivery and the wardrobe i ordered was exactly as advertised. Best of all it was great quality with metal runners and strong hinges. Easy to put together. My partner... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The thing crumbled as I was trying to put it together. The dowels didn’t fit as the holes were drilled too large, the black laminate comes off super easily too. The design is absolutely shocking in... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Own furniture are great. Great products which are really good quality when built. Im not happy with the carrier who broke one part and tried to cover it up. However speaking to Katie, a person, she t... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Quick delivery but with problems from their assembling agent who could not attend to as expected. Requested refund without any issues was paid. I would recommended to any friend or family but with ad... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Meubelwinkel
  2. Beddenwinkel
  3. Matrassenwinkel
  4. Slaapkamermeubilair winkel

Geschreven door het bedrijf

At Own Furniture, we believe everyone deserves a stylish home without paying premium prices. That's why we're committed to offering some of the UK's best-value and cheapest bedroom, living room and dining room furniture online, helping thousands of customers furnish their homes for less without compromising on quality. Whether you're looking for a cheap wardrobe, chest of drawers, bedside tables, TV unit, dining set or a complete bedroom furniture collection, you'll find modern designs, excellent quality and outstanding value all in one place. We also offer a growing range of assembled furniture, perfect for customers who want to avoid flat-pack assembly and enjoy furniture that's ready to use. We know that once you've ordered new furniture, you don't want to wait weeks for it to arrive. That's why we offer FREE Next Day Delivery on thousands of products, delivering quickly to anywhere in mainland UK. With stock ready to dispatch and trusted delivery partners, we make transforming your home faster and easier than ever. To make shopping even more affordable, we offer a range of flexible payment and finance options, allowing you to spread the cost in a way that suits your budget. Whether you're furnishing your first home, upgrading a room, buying for a rental property or completing a full house makeover, we're here to help. Customer satisfaction is at the heart of everything we do. Our friendly UK-based customer service team is always on hand to answer questions, provide expert advice and ensure your shopping experience is smooth from order to delivery. We're constantly expanding our collection with new styles, from contemporary and minimalist furniture to timeless classics, ensuring there's something to suit every taste, every room and every budget. If you're looking for cheap furniture, wardrobes, assembled furniture, unbeatable value, FREE Next Day UK delivery, flexible finance and a company you can trust, Own Furniture is here to make furnishing your home simple, affordable and stress-free. We look forward to helping you create a home you'll love for years to come.

Exceptional Value Without Compromise

Geschreven door het bedrijf

Beautiful and Affordable Furniture with Free Next Day Delivery!
We're committed to offering some of the UK's most competitive online furniture prices without compromising on quality. From wardrobes and beds to dining sets and TV units, you'll always receive fantastic value for money.

Contactgegevens

Promotion box for Own Furniture

Affordable Furniture, Delivered Fast

FREE Next Day Delivery & flexible finance on thousands of products.

3,8

Goed

TrustScore 4 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 98% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,8

Alle reviews

(1.194)

182 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Price of goods is low but in good…

Price of goods is low but in good condition.customer service is also friendly.Delivery is great too

28 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hello Chi,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're so pleased to hear that you're happy with the quality and value of your furniture, and that you had a great experience with both our customer service team and delivery.

If you need anything in the future please do not hesitate to contact us.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Low quality - you get what you pay for

Had to chase them for issues.
Quality of the products is very low in most cases.

26 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hello,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're very sorry to hear that you were disappointed with your experience and the quality of your items.

We can see that one of the products unfortunately arrived without the assembly instructions included, which we sincerely apologise for. As soon as our team was made aware of this, the instructions were emailed over to you.

We're sorry that this affected your overall experience with us and appreciate you taking the time to share your feedback.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Decent value for money

Decent value for money but I wasn't given the option to choose the delivery day and I wasn't notified a day in advance about the delivery. The product was left in front of my door ,but fortunately no one stole it.

27 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hi Gianluigi,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're pleased to hear that you feel your purchase offers good value for money, although we're very sorry for the concerns surrounding the delivery.

As your item was purchased on pre-order and was out of stock at the time the order was placed, there wasn't an option to select a delivery date at checkout. Once your order was ready to leave us, a dispatch email was sent the day before delivery containing your tracking information, so we're very sorry if this was missed or didn't reach you as expected.

We're also sorry to hear that the parcel was left outside your door and completely appreciate your concern regarding this.

If you require any further assistance please do get in touch!

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The desk is lovely, delivered on time, but missing a couple of screws.

I'm very pleased with this desk, it arrived on time and in great condition. Only downfall it was missing two screws, and not all panels are numbered so it took a bit of figuring out, but it's a great desk for the money. If all screws were there then it would definitely be a 5 star.

21 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hello Rachel,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're really pleased to hear that you're happy with your new desk, that it arrived on time and in great condition, and that you feel it offers great value for money.

We're very sorry, however, that two screws were missing and that some of the panels weren't numbered. The parts should have been clearly numbered to correspond with the assembly instructions, so we will be raising this with the factory for their attention.

If you still require the missing screws, please do get in touch with our team and we'll be more than happy to arrange replacement parts for you.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

More damaged goods (when installed)

More damaged goods (when installed), as per the last purchase (which was kept as the damage was on the bottom of the one wardrobe door). This recent delivery arrived with, yet again, one pack taped at the bottom. Upon opening the top part of a wardrobe door was damaged, however was assembled so it was on the bottom. Despite the furniture being reasonably priced, it has made me consider future purchases.

26 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hello,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're very sorry to hear that you've experienced damage with your recent order, particularly after having a similar issue with a previous purchase.

We can't see that our team has been contacted regarding the damage on this occasion, so unfortunately we haven't yet had the opportunity to look into this or offer a resolution for you.

Please do feel welcome to get in touch with us and provide some photographs of the damage. Our team will be more than happy to take a look and assist in getting this resolved for you.

We're very sorry again for the disappointment caused and hope we have the opportunity to put this right.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely brilliant

Absolutely brilliant. Furniture was just lovely for my bedroom xx

21 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hello Penny,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're delighted to hear that you're so happy with your new furniture and that it looks lovely in your bedroom!

If you need anything in the future please do not hesitate to contact us.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great purchase and a good experience

Great customer service when I queried my delivery date I received a reply within a few hours. I ordered a bedside table which I’m very pleased with. Good quality at a great price. I would definitely buy from Own Furniture again.

21 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hello Nicola,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're so pleased to hear that our team was able to respond quickly to your delivery query and, most importantly, that you're so pleased with your new bedside table. It's fantastic to know you're happy with both the quality and value for money.

If you need anything in the future please do get in touch.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Not the best customer service and product.

Not the best product and the customer service was equally not the best.

There were several issues with the product, an open wardrobe.

The first issue was a part of the open wardrobe would not fix properly so was loose. After being advised it would fix into place once the open wardrobe was fully put together, it still is loose.

Another issue was the pilot holes were not fully drilled so when screws were placed into the pilot holes, the bottom of the shelves would split.

When I raised the first issue with customer service, the response was not the greatest and I believe it to be dismissive. I decided not to raise the second issue and further issues as I had a lack of confidence that the issues would be resolved.

There were also issues with delivery, however part of this problem could have been down to the courier.

Overall it’s not the biggest issue in the world, but I would not recommend to anyone and I won’t be using the company again. This is a shame because I chose to buy from this company instead of a bigger company.

26 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hi Benjamin,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're very sorry to hear that you have been left disappointed with both your wardrobe and your overall experience with us.

When the initial issue was raised, our technical review team assessed the information provided and advised that an Allen key was being used to tighten the mini-fix housing, whereas this fitting needs to be secured using a screwdriver. They also advised that once correctly fitted and the unit was fully assembled, it would be structurally sound.

We're also very sorry for the issues you experienced with the delivery. Although this part of the service is carried out by our courier, we completely appreciate that it forms part of your overall experience when ordering from us.

It's particularly disappointing to hear that you experienced further issues with the product but didn't feel confident raising them with us. We are more than happy to look into these for you and help with any outstanding concerns, so please do get back in touch with our team and we'll be very happy to assist.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good quality and looking nice in…

Very good quality and looking nice in my daughter's room I'm happy with this wardrobe

20 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hi Zillehuma,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're delighted to hear that you're happy with the quality of your new wardrobe and that it looks lovely in your daughter's room.

If you need anything in the future please do get in touch.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Outstanding quality

Outstanding quality. Super fast delivery. After being let down by a large chain and chasing delivery information, Own furniture was spectacular for delivery and quality. No chasing information or waiting on hold 6 hours to retrieve delivery status. Less than a 2 day delivery turn around. Unbeatable prices. Could not recommend buying furniture needs from anywhere else but here. Delivered on their promise and kept me informed each step of the way

20 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hi Charlotte,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're absolutely delighted to hear how pleased you were with your experience with Own Furniture, particularly after having previously been let down elsewhere. Providing great quality furniture at competitive prices is incredibly important to us, but so is making sure our customers are kept informed throughout their order without having to constantly chase for updates.

It's fantastic to hear that your furniture arrived in less than two days, that you were kept updated every step of the way and, most importantly, that you're so happy with the quality.

Thank you very much for your wonderful recommendation and for choosing Own Furniture. We really appreciate your support and look forward to hopefully welcoming you back again in the future!

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not a great experience

Not a great experience. Ordered a 6 door wardrobe which arrived damaged and only 3 out of 4 boxes delivered.

19 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hi Kyle,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We are very sorry that your experience with us was not as smooth as it should have been.

All of the boxes left our supplier together and in perfect condition, however, unfortunately they became separated during transit, resulting in one box not arriving with the rest of your order and part of the wardrobe arriving damaged. We are extremely sorry that this happened during its journey to you and completely understand how disappointing this must have been.

As soon as the issues were reported, we offered to arrange a replacement for the missing box as well as replacement parts for the damaged components. However, we completely understood that you preferred to return the wardrobe for a full refund, so our team arranged the collection for you and your refund was processed following the successful collection.

We're sincerely sorry for the inconvenience and frustration caused and regret that your order did not arrive in the condition or manner in which it left our supplier.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely fantastic the chest of…

Absolutely fantastic the chest of drawers are good value for the money. I ordered two 5 draw so pleased with them.

19 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hello Marie,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're delighted to hear that you're so pleased with both of your drawer chests and that you feel they offer great value for money. It's always lovely to hear when a customer is happy with their new furniture!

If you need anything in the future please do get in touch.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

7 chest of drawers. reat chest of drawers

Great chest of drawers. I had the professional assemblyman in to do mine. As I am useless. They were excellent. Very professional and did it in 2 hrs. I would recommend.

21 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hi Jean,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're thrilled to hear that you're pleased with your new chest of drawers and that our professional assembly service made everything that little bit easier for you! It's wonderful to know that the assembly team did such a great job and had everything completed professionally and efficiently.

If you need anything in the future then please do not hesitate to contact us.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brought a dining room storage table and…

Brought a dining room storage table and it’s a great bit of kit even if I did have to assemble everything. I hate flat pack at times and I tried assembling tired and not a single curse left my lips. That says a lot. Would definitely buy again from you guys as the delivery turned up super fast and I noticed your only up the road to

20 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hi Karl,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're delighted to hear that you're pleased with your new dining room storage table and, even better, that you managed to conquer the flat pack without a single curse - we think that definitely deserves some recognition!

It's also great to hear that your delivery arrived super quickly and that you're local to us too.

Thank you for choosing Own Furniture and for saying you'd happily shop with us again. We really appreciate your support and hope to welcome you back very soon!

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Items were as expected very good and…

Items were as expected very good and delivery was excellent

14 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hi John,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're so pleased to hear that your furniture was exactly as expected and that you were pleased with the delivery service too. It's always wonderful to know everything went smoothly from start to finish.

If you need anything in the future then please do get in touch.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Own furniture are great

Own furniture are great. Great products which are really good quality when built.
Im not happy with the carrier who broke one part and tried to cover it up. However speaking to Katie, a person, she told me she would send a replacement out to me. So customer service is the best, better than most banks, TV and utility companies.

18 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hi Peter,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're delighted to hear that you're pleased with the quality of your furniture, although we're very sorry that one of the parts arrived damaged. That's certainly not the condition we expect our products to reach our customers in.

It's fantastic to hear that Katie was able to get everything sorted for you and arrange a replacement. We pride ourselves on offering friendly, personal customer service and having a real person at the end of the phone when you need us, so your comments really do mean a lot!

If you need anything at all in the future then please do get in touch.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast delivery

Fast delivery great service

17 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hi Zena,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're so pleased to hear that you were pleased with our service and that your order arrived quickly.

If you need anything in the future then please do not hesitate to contact us.

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic piece of furniture

Fantastic piece of furniture. Looks classy. Ideal for what I wanted.
Great quality for the price

14 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hello,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're thrilled to hear that you love your new furniture and that it's exactly what you were looking for. It's especially great to know you're impressed with the quality and feel it offers excellent value for money.

If you need anything in the future then please do get in touch!

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wow ,what a company

Wow ,what a company. Quite unusual in this day and age to ring customer service and get a friendly helpful voice on the phone! I had stupidly put the wrong delivery address on the online order and they changed it immediately. The order arrived within 48 hrs just as promised. So very impressed.

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hi Julie,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're absolutely delighted to hear that you had such a positive experience with us. Mistakes happen, so we're really pleased our team was able to amend the delivery address straight away and make sure everything reached you safely.

We pride ourselves on offering friendly, personal customer service and being at the end of the phone when our customers need us, so your kind words mean a great deal to the whole team.

Thank you for choosing Own Furniture and for taking the time to share your experience. We really appreciate your support and hope to welcome you back again in the future!

Best regards,
Own Furniture

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very quick delivery

Very quick delivery, easy to contact.
Was missing a piece out of 1 wardrobe as box was damaged on arrival, i emailed company and they replied quickly, a couple of days waiting for the part to arrive, i am confident it will arrive soon. So far so good.

12 augustus 2026
Logo Own Furniture

Antwoord van Own Furniture

Hello Bridgett,

Thank you for taking the time to leave us a review!

We're delighted to hear that your order arrived quickly and that you found our team easy to contact and responsive when you needed our help.

We're sorry that one of the boxes arrived damaged and a part was missing, but we're pleased we were able to get this addressed promptly for you, and that the replacement part was delivered 4 working days later.

Thank you for your patience and for choosing Own Furniture. We really appreciate your feedback and support!

Best regards,
Own Furniture

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer