Saberx Reviews 

188
•
TrustScore 4 uit 5

3,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This was the worst experience that I've ever had making an online purchase. I never received my order, and despite nineteen emails to the company, the situation was never rectified. I requested a refu... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The entire experience was absolutely amazing from meeting the team at the booth to bringing home a lightsaber for my brother The crew were so amazingly helpful in both pointing out details and... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer service were direct and helpful but most importantly our lightsabers were high quality and well-constructed. Even though we got the less expensive options they are miles better than the offic... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Mystery box was well worth the price. 3 good sabres each unique and well put together. Delivery was timely and exceeded expectations.

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Verzamelaarswinkel
  2. ook in
  3. Speelgoedfabrikant

Geschreven door het bedrijf

The best lightsabers in the Galaxy! When I got my first saber I thought it was just way too cool to be kept for myself and wanted to see how I could share it with others. Thus, Saber X is born. A Canadian based business making their way through the universe one Star Wars experience at a time. I truly hope you love our sabers as much as we do, we certainly love sharing them with you!


Contactgegevens

3,8

Goed

TrustScore 4 uit 5

188 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 35% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,8

Alle reviews

(188)

60 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This was the worst experience that I've…

This was the worst experience that I've ever had making an online purchase. I never received my order, and despite nineteen emails to the company, the situation was never rectified. I requested a refund and received no response. I have had no choice but to request a chargeback from my credit card company. I do not recommend you order from Saber X

3 september 2026
Logo Saberx

Antwoord van Saberx

Hi Melanie, we’re sorry for the frustration and uncertainty surrounding your order. We understand how upsetting it is to pay for something and not receive it.

Your order was shipped, and the courier marked it as delivered and provided proof of delivery, which we shared with you. Since you have reported that the saber did not arrive, we need to open a formal investigation with the courier to establish where and how the package was delivered.

While we don’t control the courier’s delivery operations, we remain committed to helping you resolve this. We will follow up with the courier and keep you informed as we work to determine what happened and the appropriate next steps.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

No instruction manual to put them…

No instruction manual to put them together was provided, only one of the two sabers works the way it is supposed to. The other turns on and makes sounds but doesn't light up. If you’re a shorter adult this length blade is perfect. The one I bought at Winnipeg Comic Con was much too long for my height. This one was perfect for my height. The case is great though.

3 september 2026
Logo Saberx

Antwoord van Saberx

Thanks for sharing your feedback. We’re sorry the instructions were missing and that one of the sabers isn’t lighting up properly. Please be sure that the blade is making proper connection with the interior "pin-connectors" to ensure that it can light up. Rest assured, the saber has a 365 day warranty against defects and would be completely covered if it is a manufacturing defect. Please contact us at support@saberx.ca with your purchase details so we can help troubleshoot it and find a solution.

We’re glad the blade length was a better fit for you and that you like the case. We appreciate you bringing these issues to our attention.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Product

Mystery box was well worth the price. 3 good sabres each unique and well put together. Delivery was timely and exceeded expectations.

13 augustus 2026
Logo Saberx

Antwoord van Saberx

Thank you so much for the kind feedback!

Trustpilot beoordeelt deze review in overeenstemming met ons rapportageproces.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I love the saber!

I love the saber! I only wish it was a little brighter for the money I paid, but I'm still in love with it! I especially love the hilt design! I can't wait to find someone to duel with!!

12 augustus 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

You will not be disappointed

Ordered my very first lightsaber and I chose Saber X. I picked a Count Dooku proffie. I must admit when I saw the product was being shipped from China I got worried about quality. Thankfully I could not have been more wrong. This lightsaber is absolutely incredible and very well made. The packaging is top tier and the included case has allowed me to bring it everywhere to nerd out my friends. I can’t wait to order more. The only obstacle for me is my low income but there are very affordable payment options available. I’m thinking the double bladed Satele Shan saber next. Even though Im 34 now I feel like that 10 year old kid who used to swing sticks around in the back yard making saber noises. Thank you Saber X. Now it’s time to learn all the forms. Starting with Form 2 Makashi!

22 juli 2026
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Saber is great, successful delivery was only due to luck - twice!

I ordered my first saber and then ordered a shorter blade. The saber and blade are great. The shipping of my order, not so great. Both times it was only by luck that I received my order. Even though I had input my full and complete address, Saber X failed to fill out my address correctly for shipping. Canada Post said had I not confirmed it was my order, they would have returned it to sender. I did write to them about this. The rep was great, but I have no idea if they have solved this very important issue. If I knew they did I would order again. Twice they failed to ensure the address was correct. I input address as I would with any other order. If you have a unit number, it may or may not get to you because their shipping system removes or omits unit numbers from their labels. Not sure why it does that, but if you have a unit number, may the force be with you and you actually get your order.

Other than that, quality of saber hilt and blade are good. Sounds and colors are good. My saber feels weighty and the shorter blade is much easier to use than the full length one that is 92 cm. Definitely pick the shorter blade if you are a smaller human.

Interaction with customer service is great.
If you don't have a unit number, definitely order from saber x.
If you do have a unit number, I hope they have fixed the issue. That is the biggest problem I have had is the delivery. I got lucky twice by actually being home when they were trying to figure out which unit it was supposed to go to.

The first time I ordered it took a bit of time to get here. The second time, it was super quick.

6 juli 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sabres pour mon neveu

J'ai acheté deux sabres pour mon neveu, qui est venu passer ses vacances au Canada. Les sabres sont de très bonne qualité et il les adore. Nous sommes vraiment satisfaits du produit.
Le seul point négatif concerne le délai de livraison. Celui-ci n'a malheureusement pas été respecté. La livraison était annoncée en 9 jours maximum, mais nous avons finalement attendu 14 jours. De plus, nous n'avons reçu pratiquement aucun suivi de la commande pendant cette période. Ce n'est qu'après avoir contacté le service à la clientèle, à quelques jours de la livraison, que nous avons commencé à recevoir des mises à jour.
Cette situation a été particulièrement stressante, car mon neveu devait reprendre l'avion pour rentrer chez lui et nous craignions de ne pas recevoir les sabres avant son départ. Heureusement, ils sont arrivés à la toute dernière minute, juste à temps.
Malgré cette expérience de livraison décevante, la qualité des sabres est excellente. Si les délais annoncés étaient mieux respectés et le suivi de commande plus transparent, l'expérience serait parfaite.

28 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful Quality Control/Customer Service

Bought multiple sabers. The most expensive one did not come with all of the parts and is malfunctioning. Customer has been dodging me for days.

I wanted to leave a better review but I paid them a lot of money and to have bad customer service like this along with poor quality control it just too much.

9 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I purchased the new Clone Wars Darth…

I purchased the new Clone Wars Darth Maul Saber at Edmonton Gamecon Sunday about an hour before the show ended. They seemed impatient with my browsing, pushing different options at me constantly, this is to give context of why I believe they made a mistake. Regardless I was more than likely going to make a purchase so they didnt force my hand or anything but in their haste they gave me the wrong sized sabers. Mine requires the 7/8" size and I was given the 1" size. Being we traveled from down south we left everything in the box trusting what seemed like fairly knowledgeable staff at the time. Upon arriving home and taking them out to use with my son(it is a two piece saber), we noticed the sizing issue. I immediately used the portal to contact support. I heard nothing back for multiple days and then proceeded to email the support email directly. When they finally answered they asked for the receipt, photos, shipping address, etc. Which I had already provided in my previous message. Unhappy as I was, I resent said information. After they seemed to finally accept this was indeed their mistake. They wanted me to pay to ship back the wrong sabers, and when they are received and only then will I get reimbursed and the correct ones shipped out. I told them they should be supplying the label, just like most e-commerce retailers and I have heard nothing back. This was 5 business days ago, I just sent a follow up email asking about a label. In my opinion they should be shipping out the new product as soon as I sent the video, photos and receipt. Not make the process even longer, more costly and a unpleasant.

21 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Wonderful Sabers!

The quality of the saber is wonderful, the blade can take a good hit and the hilt of it is absolutely wonderful to hold! The motion controls for on and off are a bit odd but nothing that is not adaptable! Only issue I had was the weird amount of time it took to have it sent to me, but its a minor gripe at most. Thanks a lot for the good quality of saber guys!

3 juni 2026
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Chinese Reseller

This company is nothing more than a drop shipper for a warehouse in China which mass produces lightsabers. Many of my friends have bought their sabers from there, and ALL of them are having issues. The owner claims all sabers are done locally, which is a blatant lie. They are just cheap Chinese Knock offs. You can buy better sabers elsewhere, and sometimes for a fraction of the price.

1 augustus 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer