The Shirt Company Reviews 

76
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I don't normally write negative reviews, but I was so disappointed with this shirt - it is COMPLETELY see-through. I washed it before wearing as it had an unpleasant, chemical smell when I unwrapped i... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Edit: The Shirt Company offers a wide range of high quality products. The shirt that I bought was well made and was probably the first garment which accomodated my bust without gapping. From my poin... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I started buying shirts from The Shirt Company some time ago when I was living in the UK. After relocating to Poland, I was very pleased to discover that I could continue buying them here. The de... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

As a first order, I purchased 3 different models, two for my daughter an one for me. I was waiting for the package with mixed emotions as both of us have out-of-box sizes with very wide shoulders, spe... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Kledingwinkel
  2. ook in
  3. Damesmodewinkel

Geschreven door het bedrijf

We are a distinctive British brand specialising in premium, exquisitely crafted shirts for women. We're dedicated to redefining modern shirting through expert craftsmanship, specialised fittings and unique statement details to elevate the everyday. Every collection is thoughtfully conceived in our East London studio and brought to life in specialist European ateliers, where skilled makers transform the finest fabrics into shirts that embody both structure and fluidity. At The Shirt Company, we believe in the power of slow fashion, advocating for conscious investment in garments of exceptional quality and longevity. From relaxed silhouettes to impeccably structured business shirts and glamorous evening blouses, our collections offer a considered selection of refined wardrobe essentials—each a testament to timeless style and unparalleled workmanship.


Contactgegevens

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

76 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(76)

20 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Transparent white shirt

I don't normally write negative reviews, but I was so disappointed with this shirt - it is COMPLETELY see-through. I washed it before wearing as it had an unpleasant, chemical smell when I unwrapped it, so I couldn't send it back. I was hoping for a good-quality shirt that I could wear to work, but it cannot be worn without a t-shirt underneath. It looks opaque on the website - I don't know how they have achieved this. Compares very unfavourably with my white cotton shirt from Zara that was a quarter of the price.

6 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Dear Esk,

Thank you for taking the time to share this. We’re genuinely very sorry to hear how disappointed you were with your shirt. What you describe is certainly not the experience we want you, or any of our customers, to have.

The unpleasant chemical smell and completely see-through fabric, is absolutely not what we expect from our garments and does not reflect the quality standards we hold ourselves to.

We believe we may have identified the order linked to your review, but, as we haven’t received any correspondence from you about this and only have the name shown on the review to go by, we don’t want to make assumptions or risk looking at the wrong customer account.

We understand that you washed the shirt before wearing it and therefore felt you were unable to return it through the usual return process. However, given the issues you’ve described, we would still really like you to contact us. We would also like to arrange for the shirt to be returned to us so that our team can inspect it properly and determine whether there was an issue with this particular shirt.

Please contact our Customer Care team at customercare@theshirtcompany.com with your order number, so we can review everything with you directly and see how best we can resolve this.

Quality is incredibly important to us, so we take feedback like this very seriously. We’re truly sorry that this shirt left you feeling so disappointed, and we would really appreciate the opportunity to put this right.

We hope to hear from you soon, so that we can look into this properly and resolve this for you.

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thank you Trustpilot - The Shirt Company responded immediately and resolved the matter flawlessly and efficiently.

Thank you Trustpilot and The Shirt Company for acknowledging my experience and fixing the case immediately . Thanks to The Shirt Company , they responded as soon as my request was visible in their system and my refund has been received incredibly quickly. Special thank you to Catherine and Donna.

5 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Thank you so much for updating your review and for your very kind words. We’re really pleased that we were able to resolve this for you quickly once your request became visible to us.

It means a great deal to know that you felt well looked after by Catherine and Donna, and we really appreciate you taking the time to share your updated experience.

We really hope to welcome you back soon!

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I absolutely love The Shirt Company

I absolutely love The Shirt Company. The quality of their clothing is exceptional, and the Morgane dresses have become some of the most-worn pieces in my wardrobe.

I first bought the Morgane in brown polka-dot print and loved it so much that I bought the navy and then couldn’t resist getting it in white too. If they made it in more colours, I would genuinely buy more.

I live in these dresses from morning to night. I’ve worn them to work, birthdays, polo matches, holidays and just casually during the day. They are incredibly versatile and can easily be dressed up or down.

The quality is fantastic, pure cotton, beautifully made and very comfortable. I particularly love the open armholes, which make the dress cool and breathable in warmer weather, and the big deep pockets are brilliant.

Each dress comes with a matching self-fabric belt, but I also wear mine with different leather belts to completely change the look.

It’s rare to find a dress that is this comfortable and practical while still looking so elegant. Three Morgane dresses in already, and I’d happily buy another! I get so many compliments wearing them and feel like a million dollars on them!

For me, it’s also always better to buy from independent businesses like this, where you can see that they genuinely care about the garments they make, rather than buying from the same global chains. You can really feel the difference in the quality and attention to detail.

Keep the good work and can’t wait to see the new collection!

All the best.

Ana

27 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Ana, what an incredible review — thank you so much! We absolutely love hearing how much wear you get out of your Morgane dresses and all the different ways you style them. It sounds like they’ve truly earned their place in your wardrobe.

Your comments about the quality, comfort and attention to detail mean so much to us, and we especially appreciate your support for an independent business. Knowing that our pieces make you feel so good when you wear them is exactly what we hope for.

Thank you again for such wonderful support. It really means a lot to us.

We hope to welcome you back very soon!

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I bought a shirt from The Shirt Company…

Edit: The Shirt Company offers a wide range of high quality products. The shirt that I bought was well made and was probably the first garment which accomodated my bust without gapping. From my point of view, this is a miracle. I had problems with the delivery, but once the company was aware of my issues they spared no effort to assist me. Catherine and Donna excelled and surpassed every positive Customer care experience that I had.

19 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Thank you so much for updating your review, Gergana. We really appreciate you giving us the opportunity to look into what happened and to put things right.

We’re so pleased to hear how happy you were with the quality and fit of the shirt, and your kind words about the care you received from Catherine and Donna mean a great deal to us. Providing this kind of personal and attentive service is exactly what we aim to offer our customers.

It was a pleasure to help, and we’re very grateful for your understanding and for taking the time to update your experience. We hope to welcome you back again soon!

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I started buying shirts from The Shirt…

I started buying shirts from The Shirt Company some time ago when I was living in the UK. After relocating to Poland, I was very pleased to discover that I could continue buying them here.

The designs are unique and the quality is excellent. I also really appreciate the attention to detail, from the beautiful packaging and great branding to the excellent customer care.

Overall, a lovely brand with distinctive, high-quality products and a team that genuinely cares about its customers.

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Thank you so much for such a lovely review! We’re delighted to hear that you’ve continued to enjoy The Shirt Company since moving from the UK to Poland. It means so much to us to know that you appreciate not only our designs and quality, but also the little details and care that go into your experience with us.

Thank you for your continued support — we truly appreciate it and hope to welcome you back again soon!

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I purchased a dress

I purchased a dress. It was absolutely beautiful but very much larger than size guide, which I checked carefully. I returned it immediately.
Received a message to say it was received but that I now need to wait 21 days until it is checked for suitability for return. That is a long time to hold my money and I am left feeling sick that it may not be refunded.
I have never come this before. Won’t be buying again.

21 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Dear Jill,

Thank you for taking the time to leave your feedback. We’re very sorry to hear about your experience and would really like the opportunity to look into this for you.

We have tried to locate your order and correspondence in our system, but unfortunately, with the information currently available to us, we haven’t been able to find a matching order or any communication advising that a return would take 21 days to be checked. Our standard returns processing timeframe is up to 14 days from receipt.

We have also tried to contact you through Trustpilot to request some additional information, but unfortunately have not yet been able to reach you.

Please do get in touch with our Customer Care team and provide your order number and contact details so that we can investigate this properly. We would very much like to understand what has happened and provide you with some clarity.

Kind regards,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Elegant

Well made beautiful quality will use this company again. Quick delivery and well packed. Need to size up. I’m a 10/12 but 10 would be small.

22 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Kathy,

Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear you’re happy with the quality, packaging and quick delivery. We really appreciate your feedback on the sizing too — we’re glad you found the right fit. Thank you for ordering and we look forward to welcoming you back soon!

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Happy Customer

I recently wrote a negative review about my frustration with returning a blouse to The Shirt Company.
I have since been advised that the Returns Portal issue was NOT the fault of The Shirt Company but directly caused by a tech issue with Global-e instead.
I would like to state that I will now continue to buy beautiful blouses from The Shirt Company as I have been doing for many years.
The fabrics used by The Shirt Company are of a very high quality as well as having lovely designs.
I am sorry that I had to previously write a negative review of this company, but I now rescind this previous review and will continue to be a loyal customer of The Shirt Company.
I should add that this is the only time I had ever had a problem with The Shirt Company and as it turned out it was not their fault but an issue with Global-e.
Ann Dean
Happy Customer

9 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Ann,

Thank you so much for taking the time to update your review.

We're very grateful for your understanding regarding the issue with the returns portal and appreciate you sharing this clarification. While we're sorry for the inconvenience you experienced, we're pleased that the cause was identified and resolved.

It means a great deal to us to have loyal customers like you, and we're delighted to hear that you've enjoyed our blouses over the years. Your kind words about the quality of our fabrics and designs are truly appreciated by the whole team.

Thank you again for your continued support and for giving us the opportunity to put things right.

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Beautiful Dress

Easy to order. Dress arrived promptly and well packaged.
Beautiful dress, Well made, fits well
Looks classy and elegant.

12 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Andrea,

Thank you so much for taking the time to share your review with us.

We are very happy to hear that your dress arrived quickly without any problems. It's wonderful to know that you've found your new dress both classy and elegant with a good fit, that's exactly what we strive for!

Thanks for ordering with us, we hope to welcome you back for your next order soon.

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great shirts

I love buying shirts from this company, quality cotton, interesting designs and always great service. Shirts arrive beautifully packaged and in good time!

17 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Ros!

Thank you so much for your kind words and for being a loyal customer of The Shirt Company.

We're delighted to hear that you love our shirts and appreciate the quality of our cotton fabrics, unique designs, and the great service we aim to provide. It's also wonderful to know that your orders have arrived promptly and beautifully packaged – our team takes great pride in every detail.

Your support means a great deal to us, and we look forward to helping you find many more shirts to love in the future.

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Beautiful shirt

I just wanted to drop you a quick note to express my satisfaction. The shirt is absolutely amazing—I'm really impressed by the quality and how well made it is. It’s not often you come across something that feels both stylish and so well crafted.

Thank you once again for such a great product. It really made my day! I will be buying again.

1 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi there!

Thank you so much for your wonderful feedback.

We are delighted to hear that you are so pleased with your shirt and that the quality, craftsmanship, and style exceeded your expectations. It means a great deal to our team, who work hard to create pieces that our customers can enjoy for years to come.

We really appreciate you taking the time to share your experience with us. Thank you for choosing The Shirt Company. We look forward to welcoming you back again soon!

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Still waiting on a refund

Still waiting on a refund, emails received saying waiting on inspection! Disappointing and has put me off ordering in the future.

5 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Joanne,

Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your experience has left you feeling disappointed.

Our returns process includes a standard inspection upon receipt by our team before refunds can be approved and processed. We aim to complete this as quickly as possible for our customers.

We are pleased to confirm that your refund has been issued, and we apologise for any frustration caused while you were waiting for this to be completed.

We appreciate you taking the time to share your concerns and hope we will have the opportunity to serve you again in the future.

Kind regards,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The quality of the products is simply…

The quality of the products is simply superb . I was stopped twice on my recent trip to the theatre by people admiring my ruffle neck blouse . It looks and feels great , I’ll definitely be back for more

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Sam!

Thank you so much for your lovely review. We’re delighted to hear how much you loved your ruffle neck blouse — and even more so that it attracted compliments on your trip to the theatre, we're sure you looked amazing! It means a great deal to us to know that the quality and design made you feel so confident and stylish.

Thank you for your support and we look forward to welcoming you back again soon!

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Refund process just too long for me

I found the shirt I ordered ok, not great, not fitted enough, so I returned it. They rec'd the return on 4/4, emailing its receipt & allowing for up to 14 biz days to process the refund. They are taking every minute of these 14 business days, which seems long for an online transaction. I'm sure they enjoy the float, but it's too long for me in comparison with the other sites I shop so I won't be ordering from them again.

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Susu,

Thank you for taking the time to share a review with us. We're sorry to read that you were left disappointed with our returns process.

While our returns process can take up to 14 business days during busy periods, we do aim for quicker processing. We’re pleased that your refund has now been resolved within our standard processing time as outline in our refund policy. Our customer care team is also always happy to check on the status of returns and provide updates whenever needed.

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service couldn’t…

Excellent customer service couldn’t fault them

20 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Marie,

Thank you so much for sharing a review with us. We are so pleased to hear this - it's exactly what we aim to provide all of our customers with. We hope you're enjoying your order!

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Beautiful Unusual Shirts

Well, I just love their shirts... I have a wardrobe full of them! Just before Christmas I ordered a Brooke black shirt and its my absolute favourite! I've never had any issues with this company and cannot understand the poor reviews. Your shirt arrives within a few days, is beautifully packaged and its a joy to open! I also ordered one of their tuxedo shirts to wear over Christmas.... its gorgeous!

6 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Diane,

Thanks for taking the time to share a review with us, we really appreciate it. Our team are delighted to read your comments and that you've found a new favourite shirt from our collection! Enjoy wearing your latest order and we look forward to welcoming you back next time.

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Perfect shirt

The shirt arrived and it was exactly what I expected from the photo on the website. Plus the fabric, cut and fit were absolutely great . I have now worn the shirt and received so many compliments.

15 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Lizzi,

Thank you for taking the time to leave a review. We're thrilled to read about your experience with us, it means so much to us all at The Shirt Company! We hope you enjoy wearing your latest purchase... may the wonderful compliments keep coming your way!

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

❤️Gorgeous shirts❤️

Gorgeous shirts ❤️i have compliments everytime i wear them , i love them beautiful finish ,crisp clean ,smart or casual ❤️❤️

7 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Pat,

Wow - thank you so much for your lovely review. We're pleased that the compliments keep coming your way in one of our shirts, we're sure you look fantastic! We really appreciate your support and look forward to welcoming you back soon.

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am addicted to the London shirt…

I am addicted to the London shirt company! The quality and the finishing is a 2nd to none! I have ordered approximately eight shirt in total because they are really just the most exquisite product! I am normally a 12 on the top as I have a very broad back and I am a size 10 on the bottom, so I usually order a size 14, which is absolutely perfect Once you buy one you will never stop? They launder beautifully which is a huge bonus. I cannot recommend highly enough.

7 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Lorraine,

Wow - thank you so much for your wonderful review! We can't thank you enough for being part of our community and for your ongoing support. We hope you love our new collection and we're so pleased that we can be a part of your wardrobe! :)

Best wishes,
The Shirt Company

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I love my Patricia shirt

I love my Patricia shirt! My return for the next size up was dealt with very quickly. I was kept fully and promptly informed along the way. My shirt fits perfectly, is very stylish and very well made. The Shirt Company will most certainly be my go to for future purchases! Ps I love your classy new logo. Pam

15 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Shirt Company

Antwoord van The Shirt Company

Hi Pam,

Thanks so much for sharing this with us! We are very pleased to hear that your exchange was handled quickly and that you were kept updated throughout. Your support is hugely appreciated by us all at The Shirt Company! Thanks for ordering and we look forward to welcoming you back soon.

Best wishes,
The Shirt Company

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer