We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Have had issues with Hub v2 disconnecting from WiFi. Called Wiser support and got through in less than one minute. Mike was very helpful, looked at logs from my hub and could see that the hub was oc... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Had a problem with my Gen 1 hub. It disconnected from the app and no matter what I tried I couldn’t get it to connect. I didn’t find the help on the app or the website any good. It just wouldn’t sta... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I bought a Wiser system over 5 years ago and it has radiator valves on all our radiators, plus 6 plugs. I now have generation 2 hub, with a Trio IHD and Insights+. Although it seems a fairly compl... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have had a thermostat and wiser hub for a year, and been very happy with them. About three weeks ago I upgraded my broadband to fibre and this knocked out my broadband to my Tapo plugs and my wiser... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Verwarmingsapparatuur leverancier

Geschreven door het bedrijf

We provide beautifully simple smart heating control systems that make it easy for you to control the heating in your home.


Contactgegevens

3,8

Goed

TrustScore 4 uit 5

413 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 79% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointing experience with…


Very disappointing experience with Wiser.

Their advertising clearly suggests that applying for a debt consolidation loan will not impact your credit score and that a credit check will only occur if your application meets the criteria.

However, this was not my experience at all. My application was declined, yet Wiser still placed a credit enquiry on my file. As a result, my credit score dropped by around 51 points.

This is extremely concerning and contradicts the information presented to applicants during the application process.

I strongly recommend that anyone considering applying should be very cautious and fully understand the possible impact on their credit file before proceeding

5 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi, thank you for your review. Based on the details shared, it appears this feedback relates to a different company with a similar name. We do not provide loans, credit products, or carry out credit checks, so the experience described is not connected to us.
You may find it helpful to direct your comments to the correct organisation so they can offer the support you need.
Kindest Regards.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent support

Throughout my support I had a very satisfactory response to all my queries with helpful advice and instruction on how to deal with all the issues.
It’s allways nice to know there is a backup system to help with these complex modern day systems.

10 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Jack, thank you for the kind feedback, we truly appreciate it.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This is probably the worst experience I…

This is probably the worst experience I had setting up a product, ever. The apps and hub connection is bugged and so poorly designed that I had to use multiple site and search up to the point when I realised that the app is not only horribly designed but also bugged. If I could I would change the whole system now. Avoid.

22 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Florent, we’re sorry to hear that setting up the system and connecting the app has been such a frustrating experience.
We’d really like to understand what’s been happening with your setup so we can help get things working as they should. If you can contact our support team with a few details, we’ll take a closer look and work through this with you. Please reach out at 0333 6000 622 Monday to Friday 8am - 6pm, and we’ll do our best to help resolve the issues you’ve encountered.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid this brand

***UPDATE
After Wiser left the below reply - i thought i should let everyone know - I have already been in contact with customer support - they have been completely useless and not solved anything.

******

I have spent around £500 on the Drayton ‘smart’ heating system over an 18 months ago. This is without a doubt the worst purchase I’ve ever made. After paying for the initial installation and working for a few months, I have spent hours and hours and hours attempting to get this system to work properly over the last year. I have had the TRV’s randomly go offline, not turn the radiators on, and conversely turn the heating up dangerously high in my babies bedroom (running at over 27 degrees). I have tried contacting the support - this is incredibly slow taking days to reply and offering no real help to solve the issues. I was convinced to spend more money on an extender which has not fixed the issues. I wish I had never bought in to this echo system as it has bought me so much stress trying to fix. Avoid this as it’s a complete headache.

22 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Ben, we’re sorry to hear how difficult things have been, and we appreciate you taking the time to explain what’s been happening.
This definitely isn’t the level of reliability or support we want anyone to experience.
We’d really like to look into this properly and help get things back on track. If you can get in touch with our support team with your details, we’ll review everything and see what more we can do to resolve the problems you’ve described. You can reach them on 0333 6000 622. Lines are open Monday to Thursday, 8am – 4.30pm, and Friday, 8am – 3.30pm. I assure you, they will be happy to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Just an unreliable system works ok for…

Just an unreliable system works ok for weeks then just decides not to connect. All down to the connectivity issue with app which seems to have a mind of its own. Frustrating 😡

18 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi, we’re really sorry to hear you had a frustrating experience with your system.
Our customer support team is always happy to help with any situation, please reach out at 0333 6000 622 Monday to Friday 8am - 6pm, and we’ll do our best to help resolve the issues you’ve encountered.
We’re here to make things as easy as possible whenever support is needed.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

So unnecessarily over complicated

So unnecessarily over complicated. Nothing ever sticks to the times ive set up on the schedule. I’d stick with the ones that work.

28 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Linton, we’re really sorry to hear you had a frustrating experience with your system.
Our customer support team is always happy to help with any situation, please reach out at 0333 6000 622 Monday to Friday 8am - 6pm, and we’ll do our best to help resolve the issues you’ve encountered.
We’re here to make things as easy as possible whenever support is needed.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor Hub connection on too regular a…

Poor Hub connection on too regular a basis. Very flaky operation via the Wiser app. probably due to poor hub Wi-Fi design. Home Wi-Wfi is super Fast and rugged throughout the home. Definate and without doubt poor design within the hub. Definate also THE worst electronic device I have ever purchased and after just over a year I'm for ripping it out and throwing in the recyle bin.

26 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi William, we’re sorry to hear that you’ve been experiencing issues with your Hub connection. We understand how frustrating this can be.
Before you decide to remove the system entirely, we would really appreciate the opportunity to investigate this further and try to resolve the problem for you. Our customer service team is best placed to support you and can run through a few checks to identify what’s causing the connection issues. Please get in touch at 0333 6000 622 Monday to Friday 8am - 6pm so we can assist you directly.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Clueless staff & terrible operating systems

Worst system I’ve ever had to deal with. The company is just as useless as their heating system

24 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi, we’re really sorry to hear that you’ve had such a frustrating experience with our system.
We’d like to look into what happened so we can help resolve the issue as quickly as possible. If you’re able to, please get in touch with our support team at 0333 6000 622 Monday to Friday 8am - 6pm so we can assist you directly.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Out of date

This app and controls haven't changed for years. They have a very antiquated product now. Time for the bin. So many better ones available now at a fraction of the price

16 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Paul, Thanks for your feedback. We’ve recently updated our app with a refreshed design and improved performance, and we’re continuing to add new features. If you’re still having issues, our support team would be happy to help. You can reach them on 0333 6000 622. Lines are open Monday to Thursday, 8am – 4.30pm, and Friday, 8am – 3.30pm. I assure you, they will be happy to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don’t buy their thermostat kit

Don’t buy their thermostat kit. I recently bought one and spent countless hours trying to figure and setting up the wifi and each time it failed. I did some investigating and this appears to be a very common issue with this brand. Customer support will only give you generic IT wifi troubleshooting support, and will often “request a callback” just for them to email back to you with chatgpt answers. If you’re having issues like I did today don’t bother emailing or calling them. You’re honestly better off just returning the kit where you have bought it from as it e-waste junk. The installer who fitted the thermostat even reached out for help and they also didn’t help him. After the installer left I spent 6 hours trying to make it work and reached out to Drayton for help. My interaction ticket id: 260316. On the 4th call with them they was honest and told me that they’re not able to help as Ive just bought it and they have little to none information on their end and with all the screenshots I provided it looks like I was sold a faulty product. My advice is to check the reviews before to avoid this exact same mistake so your not out of pocket when calling a professional installer and left without no heating and time loss.

13 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Awias, thank you for sharing your feedback. We're really sorry to hear about the difficulties you faced while setting up your kit.
We’ve reviewed your case, and our team did work through several troubleshooting steps with you. As the product was newly purchased and still under warranty, we recommended returning it to the retailer so they could provide a replacement as quickly as possible. This is standard practice whenever a product may be faulty.
We haven’t closed your case and are still here to help. If you experience any issues with the replacement kit or would like further support with the setup, please don’t hesitate to reach out. Kindest Regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Too complicated and reliance on WiFi makes it ridiculously unreliable

Would never use a complicated heating system which relies on WiFi ever again. My system disconnected the hub from WiFi for no reason and we couldnt get it reconnected. Was told to factory reset which lost all automation and we couldnt get it reconnected. Had to pay a boiler engineer to remove the system and go back to the old way with manual radiator valves. Would never use something which relies on WiFi to work ever again.

7 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Tracey, thank you for sharing your feedback. We’re really sorry to hear you had a frustrating experience with your system, that’s never what we want for our customers.
Our customer support team is always happy to help with any situation, big or small, and can provide guidance to get everything back up and running smoothly. We’re here to make things as easy as possible whenever support is needed.
Thanks again for taking the time to leave your review

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Complicated & doesn’t work properly

What a load of hard work I.T. rubbish that crashes and doesn’t work properly. Something as simple as turning the heating on has been made complicated by I.T. Wallies, avoid.

17 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Martin, thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear you’ve found the system complicated and experienced crashes. This is not the experience we want for our customers. Our goal is to make your heating simple and reliable.
Please reach out to our support team at 0333 6000 622 Monday to Friday 8am - 6pm, and we’ll do our best to help resolve the issues you’ve encountered.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have been calling a lot

I have been calling a lot. The problem was determined to be a bad radiator thermostat. Then I provided a lot of additional information, which the agent Elie asked for. In the end, they said that the radiator thermostat was too old and we could not replace it. Although, as the advertisement says, Wiser radiator thermostats last 10-15 years. So why they ask to send photos and all other information, if they know that they change radiator thermostats, only that they have only been used a little? I felt that there was some kind of game with me and this left me with a very unpleasant impression of Wiser customer service.

26 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Vanda, Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about the difficulties you experienced. Our intention in requesting photos and information is to ensure we fully understand the issue and explore all possible solutions, but we understand this process can feel frustrating.
While our products are designed for long-term reliability, factors such as age and usage can affect performance. We’ll review our communication to make this clearer and improve the experience for our customers.
We apologise again for the issued you faced.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I'm having problems connecting to my…

I'm having problems connecting to my hub after having a new Internet contract and emailed 3 times now received a reply once and got no reply again .stick to old fashioned way less hassle .

5 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Oliver, We’re sorry for the delay in replying to your emails and for the inconvenience this has caused. For immediate assistance, please contact our technical support team, who will be able to talk you through the best options for your situation.
You can reach them on 0333 6000 622. Lines are open Monday to Thursday, 8am – 4.30pm, and Friday, 8am – 3.30pm. I assure you, they will be happy to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If -5 was an option this would be an…

If -5 was an option this would be an accurate reflection. Wiser make fraudulent claims and have poor service. In order for system to work additional costs not explained when purchasing the system are required
Regret using this fraudulent system

4 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Saul, We’re sorry to hear you feel this way. Wiser is committed to transparency, and we do not make fraudulent claims. Some installations may require additional components depending on the setup, and we aim to make this clear in our product information. If you are having any further issues, please contact our technical support team, who will be able to talk you through the best options for your situation. The number is 0333 6000 622 and lines are open Monday to Thursday 8am - 4.30pm and 8am - 3.30pm on Friday.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Mike was excellent explaining how to…

Mike was excellent explaining how to correct a problem i was experiencing, solved it first time in less than ten minutes, I had spent all morning attempting to correct the problem, many thanks Mike, I hope to never have to contact yourselves again but with my ineptitude I fear I may have to.

19 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Great to hear from you, Barry. Thank you for the positive review regarding our customer service team, especially Mike. We truly value it

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Hub and thermostatic radiator valves…

Hub and thermostatic radiator valves stopped working and need manually reinstalling and the heating switched on to get heat. I’ve tried trouble shooting and sent multiple emails for help because this impacts heating my children’s bedrooms but I keep getting what appears to be a computer generated response and no progress. Very frustrating and poor service! With the temperature now dropping I’ll have to replace with a more reliable system and better service product if this can’t be resolved quickly.

18 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hello, I'm sorry to hear the hub and radiator thermostats stopped working for you. If you give our technical support team a call, they will be able to support you and talk through the best options for your situation. The number is 0333 6000 622 and lines are open Monday to Thursday 8am - 4.30pm and 8am - 3.30pm on Friday.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Tech support not quick enough, returned for refund

Bought this but had to return it because the WiFi thermostats wouldn't connect to the hub (even though they were just 30cm away) and when I raised a support query they were too slow to respond, initially giving me the instructions to do a reset on the hub and the thermostats which I had already told them I had done (so maybe they didn't actually read what I'd said). Anyway, after confirming that I'd done this I'd have hoped someone would respond quickly. When the hub and thermostats do not communicate there is no way to control the heating - I hadn't removed my wired thermostat (luckily) so by pressing the heating 'boost' button I was able to get 2hours at a time but couldn't leave it overnight as I'd have no heating when I woke up so was having to disconnect and put back the honeywell programmer overnight.

1 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Trevor, I'm sorry to hear about the issues you've faced with the connection to the hub. If you are still having trouble please call our technical support team, who will be able to talk you through the best options for your situation. The number is 0333 6000 622 and lines are open Monday to Thursday 8am - 4.30pm and 8am - 3.30pm on Friday. I assure you they will be happy to help

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Its scam

Its scam, do not subscribe, I am charges additional 50 dollars without consent, I contact them and they said its non refundable, DO NOT SUBSCRIBE

3 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Wiser

Antwoord van Wiser

Hi Parachinar, we’d like to clarify that Wiser does not offer any subscription service and we never charge recurring fees. Our products are one-time purchases only. If you are concerned, please contact our customer service team who will be happy to investigate this for you. The number is 0333 6000 622 and lines are open Monday to Thursday 8am - 4.30pm and 8am - 3.30pm on Friday.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer