Banner for Diss Ironworks

Diss Ironworks Reviews 

1.080
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Communication from this company is good and the price on products is competitive ( with ao and the like). They used a good courier company who took great care in getting a very heavy stove into our ki... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had struggled for some time across the internet to find a replacement letter plate for one built into a wall. Diss Ironworks had just the one. The cheerful helpful service and the readily accessible... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant from start to finish; when a significant availability delay to my initial choice of Rangemaster cooker became apparent, Hannah (despite being on holiday at the time) guided me to what turned... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The service from Diss Ironworks was excellent. They communicated with me by email making sure my order was correct even refunding one lot of postage. As i had ordered the same thing twice. The courie... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Bedrijfsgegevens

  1. Huishoudapparatuur winkel
  2. ook in
  3. Aanrechtwinkel
  4. Decoratie- en interieurwinkel
  5. Openhaard- en kachelwinkel
  6. Tuinmeubelwinkel
  7. Woonwinkel

Over Diss Ironworks

Geschreven door het bedrijf

Range Cookers & Appliances Outdoor Living & BBQ's Log Burners Cookware Ironmongery contact us

About Diss Ironworks

Discover the essence of home and outdoor living at Diss Ironworks. With over 50 years of esteemed heritage, we have become one of the biggest, trusted retail stores in Norfolk. From the heart of your home to the tranquillity of your garden, our diverse range of products, including top-of-the-line range cookers, premium cookware, woodburning stoves, outdoor fires, BBQ’s and ironmongery, all selected to enhance every corner of your living space. Visit us in-store or online to discover how Diss Ironworks can elevate your space.

Range Cookers & Appliances

From the iconic craftsmanship of Aga to the contemporary elegance of Bertazzoni, our range showcases the finest names in kitchen appliances. Discover the enduring quality and timeless style embodied by each brand, whether it's the classic allure of Lachance or the innovative design of Mercury. With offerings from Everhot, Falcon, Fisher & Pakel, Heritage, and Ilve, we ensure every product in our collection surpasses expectations in performance and aesthetics. Explore our range today to find the perfect addition to your kitchen.

Outdoor living & BBQ’s

Indulge in the ultimate outdoor living experience with our range of top-tier brands. From the exceptional performance of Big Green Egg to the accomplished craftsmanship of Gozney, we offer a range of options guaranteed to enhance your outdoor lifestyle. Whether you’re cooking up a delicious meal or unwinding by the fire our collection will transform your space into a haven of relaxation.

Log Burners

Discover the timeless elegance and superior craftsmanship of Charnwood log burners at Diss Ironworks. Charnwood log burners are renowned for their exceptional quality, efficiency, and aesthetic appeal, making them the perfect choice for those seeking both style and performance. Explore our collection today and elevate your space with the distinguished charm of Charnwood.

Cookware

From the durability of Le Creuset to the renowned artistry of Aga Cookshop, and the sleek design of Smeg, our collection offers a range of options to suit every kitchen. Whether you’re a seasoned chef or passionate home cook, our curated selection ensures that every dish is prepared with precision and style. Elevate your dining with the finest cookware brands available at Diss Ironworks.

Ironmongery

Explore our selection of From the Anvil Ironmongery at Diss Ironworks. Renowned for their timeless artistry and durability, From the Anvil offers a range of crafted hardware and accessories to enhance any home. From door furniture to window fittings, each piece is designed with attention to detail. The perfect addition to elevate the aesthetic and functionality of your living spaces with the distinguished charm.

Our Services

Geschreven door het bedrijf

We're committed to providing support every step of the way.
Which is why we partner with our suppliers and wider installation teams to offer services such as disconnection, connection and removal on Range Cookers; and installation on Woodburners. (Postcode and product restrictions may apply) Please get in contact with us if you require any further information about how we can suit your needs.

Our Nationwide Shipping

Standard delivery within 3-5 working days

We currently only ship to UK Mainland, Scottish Highlands & Islands, and Isle of Man. This may change in the future. We use APC Express 24 hour for all shipments. Standard UK Mainland delivery typically takes 5–7 working days for in-stock items, with next day delivery available once dispatched. Scottish Highlands, Islands, and Isle of Man: 2–4 working days after dispatch. Please see our website for specialist delivery terms for Range Cookers, Woodburners, Outdoor Cookers and From the Anvil Lighting and Ironmongery as they do not typically fall under the delivery times seen above.

Contactgegevens

4,7

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 73% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,7

Alle reviews

(1.080)

274 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really beautiful, solid brass handles

Really beautiful, solid brass handles. I put them on my wardrobes and they turned an ordinary wardrobe into something bespoke and special. I also like that they are a local small business, and Id rather support them than Amazon. Delivery was super quick too!

4 juni 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Thank you for the lovely review (you're our 1000th review!!) and I am so happy to hear that you love your Anvil handles. Have a wonderful rest of your day. Kind regards, Grace

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Anvil door handle

lovely product and excellent help on a few questions I had

22 mei 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Thank you for the wonderful 5* review. I hope you love your Anvil products! Diss Ironworks Team :)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent business

Excellent business, they go above and beyond for their customers. I would shop dissironworks.co.uk again in a heartbeat!

2 juni 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Good Afternoon. Thank you so much for your lovely review. It means a lot to our family run business! I will be passing this on to the team to brighten everyones day. Kind regards, Grace

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good quick delivery

Good quick delivery.
Nicely packed. Very pretty addition to hang on my Aga. Functional too.

1 juni 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Good Morning, Thank you so much for the lovely 5* review! The AGA textiles are so beautiful, I am glad you love your product. Kind regards, Grace :)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Prompt delivery.

I was pleased to get an exact replacement towel after over 20 years which probably means this product will outlive me!

18 mei 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Thank you so much for the lovely review! Kind regards, Grace.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service from Diss

Ordered a range cooker from Diss - changed my mind on model and was able to easily change it with them and they matched a slightly cheaper price from another supplier. Arrived on time as agreed. Great communication by Diss and their delivery team- great installation experience and the team were very thorough in showing us around the new cooker. Very happy.

29 mei 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Good Afternoon, thank you for the lovely 5 star review! We really pride ourselves providing this service you describe so I will be delighted to pass this on to the team! Have a wonderful rest of your week. Kind regards, Grace & Diss Ironworks

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

5-7 working days for delivery turned…

5-7 working days for delivery turned into 8 working days. When it was the final delivery day we were told 1 hr and 5 mins before it was delivered. We were already out when notification received. Delivery taken away and now being delivered on Friday.
Haven’t received goods yet so cannot comment further

22 mei 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Good Afternoon,

My apologies that it has taken so long for me to come back to you and your review. I wanted to make sure that I had all the facts of your specific delivery so that I could hopefully provide some clarity to the situation.

Firstly, may I just apologise that you were not satisfied with your delivery lead-time, we try to offer the best service that we can, but I can see on this instance we have fallen below our standards for speed of delivery.

After placing your order with us on the 15th May (Friday), we I can see that we packed your item on Thursday 21st, in order to get it to you on the 5th working day. However I can see unfortunately there was a failed collection from our warehouse on Friday 22nd and then when it went out for delivery on the 26th (as unfortunately the Monday 25th was a bank holiday) you were not able to be home, thus pushing back the delivery to your chosen date of the 29th.

I sincerely apologise that there has been this delay to your order, and that we were not able to fulfil our delivery window due to a number of events. Myself and the warehouse team have discussed what went wrong here and we are looking at how we can avoid this delay occurring in the future.

Kind regards,
Grace

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Good orginal aga products

Good orginal aga products, with shipping not quite as cheap as the discount appeared to offer. Nicely packed and shipped within a week.

5 mei 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Good Morning, and thank you for your feedback. I will pass this on to the team as we are always trying to review our processes. However, I am glad to hear that you are pleased with your product. Have a lovely weekend.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Order an item didn’t get it delivered…

Order an item didn’t get it delivered until 10 days very bad delivery paid £6 one for the delivery and didn’t get on time four days later got it

5 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Hello,

I hope you are well. I have hopefully helped to clear this up in my response to your last review. However if you have any questions please get in touch with us.

Please see below:

Good Afternoon. Thank you for your feedback, and I am very sorry to hear that you were disappointed with our delivery timings.

As per our delivery information which you have quoted above, you chose an option for 3-5 working days delivery, which I hope to clarify with you, we did deliver within. You placed your order on the 5th May 2026 at 9:47pm and we made sure it was delivered for you on the following Tuesday (13th). This means our leadtime for this particular order was 5 working days.

Although we were within our promised time, I do understand the frustration that it was at the end of this period, and I apologise for any disappointment.

I hope this provides some clarity to your delivery, and you might reconsider this review.

If you have any further questions or would like to get in touch with me, please do not hesitate to call 01379 643978.

Kind regards,
Grace & The Diss Ironworks Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Aga Griddle Pan

Good service and quality product. Very happy.

11 mei 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Thank you for the 5* review. It means a lot to our family run business. Diss Ironworks

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to use

Easy ordering process, prompt delivery from APC, well packaged. Good service!

6 mei 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Thank you for your lovely review, I will pass this on to our warehouse team!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Where is my delivery…?

I was told in a note from the delivery co (APC) that the parcel would arrive on Wednesday 6th.
Then I received a note saying that it had been delayed.
I have since then heard not a word from APC but their website said it was at that their depot at 08.00 on Thursday 7th and would be delivered on Thursday.
It wasn't.
I phoned APC on Friday 8th. Despite four events I found either a person who told me I was talking to the wrong department or, if I tried the retirement, no one would answer the call. A complete inability to find anyone to talk to about the situation.
I can find no number to ring Diss IRonworks on their site.
Then you send me a request for a review!!
Do you think it has been delivered? What is happening please?
You can call me on 07854 054504

5 mei 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Good Afternoon,

I hope you are well.

Apologies that it has taken me until now to get back to you. We have been trying to get in contact with both you and your partner via telephone and email before replying to your review, to clear up any confusion that there may be surrounding your order. I hope the following response may provide some clarity for you.

I am very sorry to hear about the delays with your order, and I understand your frustrations regarding the delay to your delivery. Unfortunately due to unforeseen circumstances APC were unable to deliver your parcel until a few days after your estimated delivery date.

You contacted us via telephone on the Saturday (9th) of the week you refer to, where this delay was first brought to our attention and we chased APC immediately for you, attempting to get an answer from your local depot. After we spoke on the phone we were notified that day that the parcel had been delivered to you at 4:00pm.

At 4:35pm on Saturday (9th), your partner got in contact with us via email and confirmed that the parcel had arrived safely and "all is well and we are pleased with the products". We had closed by this point however I picked this up when we reopened on Tuesday and we happy to close the case for you.

Trustpilot notified us of your 1-star review roughly an hour after your partner had emailed in and confirmed all was well. We have been trying to get in contact with you since, to confirm that you are satisfied with your products, and that the information you provided to us in email are correct and you do not require any further help.

I hope that this provides some further clarity to the situation, and you might consider amending or taking down this review as we believe it is not an accurate representation of the situation, as I have just outlined.

Please do not hesitate to get in touch with us if you require any further information. I would be very happy to have a discussion with you, over the telephone. Our number is: 01379 643978.

Kind regards,

Grace and the Diss Ironworks Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Delighted with Aga towels but delivery…

Delighted with Aga towels but delivery slower than anticipated which caused a little difficulty.
Thank you

20 april 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Good Afternoon, thank you for leaving us a review. I am sorry to hear that your delivery was a little slower than you anticipated. We are constantly aiming to make as many improvements to our warehouse timeframes as possible, so I will be sure to pass this on. I am glad to hear that you love your AGA towels however! Kind regards, Grace

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The service from start to finish was…

The service from start to finish was excellent
I was struggling to make the order online and staff in store so helpful

Delivery as informed and goods high quality

27 april 2026
Logo Diss Ironworks

Antwoord van Diss Ironworks

Hello, thank you for this lovely review. I will be sure to pass this on to our in-store team! Kind regards, Grace.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer